Cargo. Én úgy tudtam, hogy a vályog falazatot ennyre intenzíven nem szabad elzárni, mert akkor nem lélegzik a falazat. De lehet, hogy tévedek. Szoktál is ilyen munkákat csinálni vagy csak olvasat után vannak ismereteid?
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni beazonosításhoz és megoldáshoz! Tégla társasház, 3. emelet, szélső lakás. A képeken látható por szerű (ujjal letörölhető egy része), fehér, fátyolos foltok jelentek meg a falon, ha jól emlékszem tavaly nyáron egy-egy intenzív esőzés után. Mivel szélső falról van szó, azt gondoltam biztos ázik a legalább 50 éves külső fal, ez pedig salétrom. Mondják töröljem le Domestosos vízzel. Bevált és még a Dulux is kibírta! De idén ismét visszajött, ezért csíkos 1-2 képen a felület, mert a második törölgetés nem volt a legalaposabb. DE! A szemközti falon is megjelent, bár jóval kisebb és halványabb kivitelben. (Ez az utolsó két, kanapés fotó.) Ez a fal ráadásul közös, a szomszéd nappalija kell, hogy a túloldalt legyen. SŐT! A másik szobánk, ami ugyan ilyen fekvésű, viszont hibátlan! Remélem tudtok valami tanácsot adni, mert a főbérlőnkre nem nagyon számíthatunk...
Arra csak olyan festék jó ami rézre és aluminiumra való, mint az Adhezol nevű festék. De ennek literje 6000 ft körül van. Mást nem tennék rá, mert lepattog.
Üdvözlet.Segitséget szeretnék kérni .120m hosszú 1,5 m magas 1mm vastag keritésemet szeretném lefesteni.Horganyzott hullámlemezből van.kb 20 éves.. Már az egyik oldala kezd egy kicsit rozsdásodni.(amerről az esö veri)Olvastam hogy horganyzott lemezhez speciális festék kell!De amint látom hogy mibe kerül ,szerintem jobban járok új trapézlemezzel.....Mit javasolnátok??
Használhatod bármelyik glettet mert a gond nem az hogy nem tapad rá,hanem az,hogy hosszú távon nem jó megoldás mert sérülékeny.Szerintem valami takarásban gondolkodj.
Purhabra melyik glettanyagot kell használni. Ajtó csere utáni javításra? Kábé 3-4 centi széles a hézag ahol a purhab van, a fal és az ajtótok között. Azt szeretném bejavítani. Tudnátok konkrét típust mondani, melyik anyagot vegyem amelyik megtapad a purhabon? Köszi.
- Adott egy konyha, ahol rendszeres főzés miatt a tűzhely mögötti (zöld színű, Héra festék) olajpöttyös, olajfoltos lett elég nagy méretben. Hogy lehetne ezt eltüntetni? (ha kell újra festem, de nem akarok glettelni, ha ráküldöm a zsíroldót az leszedi vajon, és utána újra tudom festeni?)
Valahol azt írták hogy olajfestékkel rá lehet festeni mert azt nem taszítja. Milyen megoldást javasoltok?
Létezik olyan festék amiről a későbbiekben le tudom törölni az olajat, ha rámegy?
Másik gond a fürdőszoba. Kedves felettem lakó szomszéd eláztatott, így kb 40 cm átmérőben berepedt a vakolat és a festék. Ezt gondolom egy véső/gumikalapáccsal le lehet ütni de mivel érdemes ezt ki-glettelni? Köszi minden segítséget.
"Áztatta eső és hó, szinte semmi baja. Nagy a különbség a kültéri homlokzati és a beltéri festék között? ( Szilikon vs akril)"
Bizony nagy a különbség.
A kültéri ára a duplája a beltérinek.
Hasonló az esetem. Én is lekentem egy melléképületet beltérivel. Maradt 3/4 vödör a beltériből. Eltettem belőle egy befőttes üvegnyít javításra , a többit felhasználtam.
5 éve, eddig semmi baja.
Azért a színezéket napállóval kiegészítettem.
A saját tapasztalat szerint a megmaradt festék kettő, sőt néha 4 évig még használható.
Van egy kulipintyóm, ami frissen pucolc és simított. Maradt ceresit aljaztra való alapozóm. Azzal festés előtt lekenhetem a falakat?
A másik kérdésem. A garázsomat 14 éve a szobából megmaradt caparol beltérivel festettem le (alapozás nélkül). Áztatta eső és hó, szinte semmi baja. Nagy a különbség a kültéri homlokzati és a beltéri festék között? ( Szilikon vs akril)
Sziasztok! Szeretném ki glettelni a szobám falaít! Eléggé repedezett a vakolat! (Nem málik nem porlik) Arra gondoltam hogy veszek üveszálas hálót! Mit ajánlotok a háló beágyazására!
Sziasztok! Régi kő épületet újítottunk fel soksko éve. Kapott új vakolatot is belülről, viszont egy két helyen a fehérre festett fal úgy 70 centi magasságig besárgult. Vélhetően nedvesefik, de van olyan fal is, ami a ház közepén van. Átfestés után (HÉRA) eleinte sokáig jó volt, aztán egyre hamarabb, már néhány héttel ugyanúgy előjön ez a sárga folt. Az biztos, hogy nem nikotin, mert a házban nincs dohányzás. Tartok tőle, ha valami vízzáró kencét rákenek, akkor feljebb fog kúszni a nedvesség és a folt. Van valami ötletetek?
Fűtésidényben figyeljetek a megfelelő szellőztetésre, a benti teregetést hanyagoljátok, de ha muszáj, vehetsz egy páramentesítő gépet, megéri beruházni.
A homlokzat biztosan nem lesz hőszigetelve mostanában, de a födémen meg kell oldjuk rövid időn belül.
- Kezdetnek idén talán belefér annyi, hogy a külső falak feletti födémrészt leszigeteljük legalább olyan széles sávban, mint amilyen a tekercses szigetelő anyag szélességi mérete. Bár M4NTR4 véleménye alapján nem ideális megoldás a részleges szigetelés. Talán mégis jobb, mint ha semmit nem tennénk.
- Ami meg a fóliák használatát illeti.
Számomra úgy lenne logikus, hogy a salak és a szigetelés közé párazáró fóliát tegyek, ami megakadályozza, hogy a födémből bejusson a pára a szigetelésbe.
Azt nem lehet megakadályozni, hogy a helyiségből pára jusson a mennyezetbe, de csökkenteni lehet a helyiség páratartalmát szellőztetéssel és páramentesítő készülék használatával. Így a mennyezetbe is kevesebb jut és a hidegebb sarkokban is kevesebb tud lecsapódni, penészesedést okozni.
A tető beázásának kockázata nálunk viszonylag kicsi, mert bitumenes lemezfedés (tegola) van a tetőn. Csak a légmozgással járó porosodás ellen kell védeni felülről a szigetelést, valamilyen takarással. Erre jó lehet a páraáteresztő fólia, ami a port nem engedi bejutni a szigetelésbe, de a szigetelésben keletkező pára távozását biztosítani tudja.
- A meszeléshez le kell(ene) kaparni minden helyiségben legalább a mennyezeteket. Többször festett, többrétegű felületekről van szó, ami batár nagy munka lenne most így ősszel.
Tavasszal is csak többszöri nekifutással mernék nekiállni saját kivitelezésben.
Eddig mindig festő szakemberek festettek nálunk (utoljára talán 15 éve), de egyikük sem mondta, hogy a mennyezetet meszelni kellene festés helyett. Pedig anno az építkezés utáni években mindig meszelve voltak. /Gyerekkori emlék. :)/
"(Régi építésű a ház. A külső falak 25 cm vastagok és van rajtuk 5 cm-es polisztirol hőszigetelés. Viszont a mennyezet vékony beton (max. 10 cm), amin csak salak van.
A belső falaknál nincs gond, "
" Mert ez a ház hőtechnikailag eléggé gyenge.
Tehát szigetelni szakszerűen és addig csak meszelni. Az adalékot pedig elfelejteni.
Ahol víz keletkezik, ott előbb útóbb a penész is megjelenik.
"A belső falaknál nincs gond, de a külső falak és mennyezet találkozásánál több helyen penészesedés van. Több éves történet, amit most festéssel szeretnénk megoldani.)"
Ja ott a leghidegebb a fal, tehát ott csapódik le a pára és ott lesz víz, majd penész.
Viszont ezt festéssel nem oldod meg....talán az évenkénti meszeléssel... a mész ugyanis csira ölő.
Tehát még egyszer : szigetelni és akkor elég a ritka festés is. Én pl. 10 évente festek csak penész nincs !!!
Akkor másfélnap után újra itt és válasza az aggályaidra.
"- Szerintem ha a szigetelést csak simán leterítem a salakra, akkor a helyiségből felfele távozó pára a födémen és salakon keresztül belejuthat a szálas szigetelőanyagba, csökkentve annak szigetelőképességét és élettartamát. Rosszul gondolom?"
Igen bejut, sőt le is csapódik, tehát víz lesz belőle, de egy jószellőzésnél hamar elpárolog.
A födémen átjutó párát lehet fékezni un. párazáró, de inkább párfékező fóliával, de tökéletesen megszüntetni nem lehet. Egyébként is a mennyezetre feltenni egy fóliát ( belül ) nem egyszerű.
"- Hasonlóan gondolom a szigetelésre terítendő takarást is. Ezzel megakadályozható, hogy a tetőn esetleg bejutó csapadék belekerüljön a szigetelésbe. No meg, hogy a szigetelés elporosodjon és tönkremenjen."
Ne kerüljön be, de ha bekerül és nem jelentős mennyiség jó szellőzésnél gyorsan elpárolog.
Ennek megelőzésére a modern tetőfedésnél alkalmazzák az un. másodlagos csapadék védő fóliát, de ez a cserép alatt van. Így nem jut bé csapadék és por a padlásra.
"egy szakkereskedés oldalán és ott is minden esetben javasolták a szigetelőanyagot védő fóliák beépítését. Változott volna a szakmai álláspont?"
Nem változott, de jó tudni hogy védőfóliának csak a pára áteresztő fólia jó, mivel a másik / amiből több van / a párazáró nem jó.
Nem jó mert alatta lecsapódik apára és elvizesedik a szigetelés. tehát pára áteresztő vagy semmi.
Legtöbb kereskedő eladja fóliát annak aminek kérik. Ha pára áteresztőt kérnek akkor az, ha pára zárót, akkor szintén az.
Sőt a párát és a nedvességet se tudják megkülönböztetni egymástól. Se a kereskedők se a lakosság bizonyos része.
És köszönöm a penészmentesítéssel és festéssel kapcsolatos infókat.
A jelenlegi salakos födém utólagos hőszigetelésével kapcsolatban kérdeznélek, mert nem biztos, hogy jól értelek.
"Ide mindenképpen egy 10 cm vastag üveggyapotot rakni kell! ... csak simán le kell teríteni, hogy mindent fedjen le!"
"a fa keretes történetre sincs szükség pláne a fóliára mert azt meg csak az egerek fogják szétrágni. "
- Szerintem ha a szigetelést csak simán leterítem a salakra, akkor a helyiségből felfele távozó pára a födémen és salakon keresztül belejuthat a szálas szigetelőanyagba, csökkentve annak szigetelőképességét és élettartamát. Rosszul gondolom?
- Hasonlóan gondolom a szigetelésre terítendő takarást is. Ezzel megakadályozható, hogy a tetőn esetleg bejutó csapadék belekerüljön a szigetelésbe. No meg, hogy a szigetelés elporosodjon és tönkremenjen.
Régebben, amikor felmerült a salakos padlás szigetelése több olvasói levelet is elolvastam a témában egy szakkereskedés oldalán és ott is minden esetben javasolták a szigetelőanyagot védő fóliák beépítését. Változott volna a szakmai álláspont?
A fakeretes megoldásra azért gondoltam, mert így oldalról is védeni lehetne a szigetelést, illetve vannak olyan helyek a padláson (kémények, ...), ahova akkor is oda kell menni, ha le van szigetelve a födém. De ugye a szigetelő anyagot nem szerencsés taposni, s a fakeretre keresztbe rakott pallókon, a szigetelés fölött lehetne közlekedni.
Nálatok is salakos a födém?
Bár valószínűleg nem, mert ha a falakat Porotherm téglából építettétek, akkor az biztosan nem egy koros épület. :)
Amit a boltban kapsz csak 70% víz 30%hípó keveréke némi illatszerrel megspékelve :) 250% haszon :D mi 50%-50%-ban kevertük be a vizet hipóval! Kicsit büdi volt, de 1 nap szellőztetés és már nem is lehet érezni :)
"25 cm -es falra min. 10 , de inkább 15 cm -es hőszigetelés kell."
Ha egyszer oda kerül a sor szigetelésre lehet plusz szigetelést rakni :) Építőanyag kereskedésben dolgozom pl a napokban 46cm-es rögzítő dűbelt adtam el pont ilyen projektre!
"A födémen az a 10 cm -es salak is kevés."
Ide mindenképpen egy 10 cm vastag üveggyapotot rakni kell! Észre lehet venni és szerintem ár érték arányban nem drága. 700ft/m2 és csak simán le kell teríteni, hogy mindent fedjen le!
"Az ilyen házakat a múltban meszelték"
A diszperzit a nem páraáteresztő :( Ha egy mészfestéket kensz fel a diszperzitre az attól még nem lesz páraáteresztő mivel alatta ott a diszperzit. Itt vakolatig kaparni kétszer glettelni csiszolni és meszelni, ha látható eredményt akar látni az ember :) nekünk 30-as porotherm téglák a falak azon van 8 cm eps (polisztirol) a födémen 10 cm gyapot és diszperzit mindenhol, de a sarkok penészesedtek télen. Kicsit kutakodtam és a hőszigetelésen is lehetne javítani, de a szellőztetés csodákra képes a ruhákból kiszálló párát ki kell engedni, ha már egyszer lezárta az ember a falakat. Pár 1000-ft ért lehet venni pára érzékelés órát és azon lehet nézni mennyire ideális a páratartalom. Én perfekt a részben szigetelt történetben nem bízom, illetve ez a fa keretes történetre sincs szükség pláne a fóliára mert azt meg csak az egerek fogják szétrágni.
- Van valamilyen gyakorlati arány, hogy 1 liter vízhez mennyi hipót kell tenni?
- A hipó helyett jó megoldás lehet pl. a domestos használata is?
"25 cm -es falra min. 10 , de inkább 15 cm -es hőszigetelés kell."
Ezen most/már nem igazán lehet változtatni, mert a hőszigetelés már vagy 16 éve készült.
Persze egy teljes körű felújítás keretében megoldás lehet a homlokzati hőszigetelés cseréje/vastagítása és a padlás hőszigetelése is, de erre sajnos most nincs keret.
"A födémen az a 10 cm -es salak is kevés."
A födém ún. betontálcás, salakkal feltöltve. A betongerendák között nem béléstestek vannak hanem öntött beton, olyan 8-10 cm vastagságban. A tálcák (gerendaközök) pedig salakkal vannak feltöltve. A salak vastagsága nem több, mint 10-12cm. Nincs rajta hőszigetelés.
"Az ilyen házakat a múltban meszelték"
Szerintem a helyiségek valamilyen diszperziós festékkel lettek anno. festve. A falakon festhető farostos tapéta van, amit több rétegben festettek. Ezek jó állapotban vannak, újrafesthetők. A falakon nincs penészesedés, csak a külső falak és mennyezet találkozásánál.
- Korábban diszperzióssal festett mennyezetet most lehetne mésszel festeni vagy valamilyen mészalapú megoldás jobb lenne, mint a diszperziós festék?
- A penészesedés kialakulásának megszüntetésere megoldás lehet, ha a födémet a padlás felőli oldalról (felülről/kívülről) részben leszigeteljük? Pl. ha a külső falaknál egy 1 m széles sávban valamilyen szálas szigetelést terítünk a födémre.
A szigetelést valamilyen fa keretbe téve; a szigetelés és a salak közé párazáró fóliát helyezve és a szigetelést felülről is takarva valamilyen fóliával. (???)
Penészes fal festésére milyen festéket és adalékszert ajánlanátok?
Csak a falak és a mennyezet találkozásánál vannak penészes foltok. Ezek feketét és sötét szürkék.
Festés előtt kell kezelni valamivel a penészes foltokat, vagy ha a diszperziós festékbe teszek valamilyen adalékot, akkor így közvetlenül felvihető a festék a penészes részre is?
(Régi építésű a ház. A külső falak 25 cm vastagok és van rajtuk 5 cm-es polisztirol hőszigetelés. Viszont a mennyezet vékony beton (max. 10 cm), amin csak salak van.
A belső falaknál nincs gond, de a külső falak és mennyezet találkozásánál több helyen penészesedés van. Több éves történet, amit most festéssel szeretnénk megoldani.)
Köszönöm. Közben már magam is úgy döntöttem, hogy valamilyen azonos árnyalattal fogom felfrissíteni az ajtók felületét. Anno nem én kezeltem az ajtókat, s aki csinálta az nem sokat foglalkozott azzal, hogy lazúrozás előtt és a közbenső rétegek között megcsiszolja a felszőrösödött felületeket. Így most ez is meg lesz és vélhetően tetszetősebb képet mutatnak majd az ajtók a folyamat végén.
Régi (~20 éves) beltéri tömör fa (fenyő) ajtókat szeretnék felújítani, de előtte meg kellene állapítanom, hogy milyen lazúr bevonat van rajtuk. Ebben kérném a segítségeteket.
- Hogyan lehet megállapítani, hogy vizes bázisú vagy oldószer bázisú lazúr van az ajtókon?
- Az új felületképzés szempontjából van-e jelentősége, hogy vastag vagy vékony lazúr van-e rajtuk?
- Milyen bevonatot lehet felvinni egy vizes bázisú lazúrral kezelt ajtóra és milyet egy oldószeres bázisú lazúrozott felületre.
Mindenképp valamilyen lazúrt (+ szükség esetén lakkot) szeretnék felvinni. Az ajtók teljes fa felületig történő visszacsiszolását nem tudom megoldani, nagyon macerás lenne.
Jelenleg valamilyen a teak és a mahagóni szín közötti lazúr van az ajtókon. Valami világosabbat szeretnék, ha járható.