Az egyik a szigorú jobbra tartás. Egyrészt az úttest széle rosszabb, csatornafedél is okozhat bukást. Másrészt a hozzád hasonló autósok ne érezzenek késztetést, hogy sávon belül meg akarjanak előzni, akár körforgalomban. Van fék és kormány is az autóban. Lehet dudálni.
Óhhát a biciGlisek nagyon kreatívak tudnak lenni. Hüpp-hüpp-hüpp, Barba trükk: és hol "ártatlan" kerékpáros, aztán a zebrán már gyalogos(nak érzi magát) anélkül, hogy leszállna, majd megint járda, majd lebakkan és irány az úttest (mert ő "komoly" jármű-kéremszépen!); KRESZ, lámpa, stb. - le vannak szarvasbőrrel takarva.
Egy fekete BMW-stől általában tudod, hogy mit várhatsz;
Kb. ezt:
A kerékpárosok többsége meg ez:
Valaha nem volt nálam nagyobb bringás (és én sem voltam szent!), de mára nagyon tele lett a drótszamarasok némelyikével a hózoknim.
Nem a közútkezelő szarik a biciklistára, hanem a beruházó. A kerékpáros infrastruktúra addig érdekli a beruházót, amíg szalagot vág át. Sem előtte (az igényeket szolgálja-e ki?), sem utána (nem tartja karban) nem foglalkozik vele.
Biciklizem is, és autót is vezetek. Kerékpárosként én is megszegek 3 szabályt. Sőt, súlyosbító körülményként, szándékosan. Mindezt a saját biztonságom érdekében. Ehhez mit szólsz?
inkább azt mondanám, a közútkezelő ****ik azokra a biciklisekre, akiknek nem ott van a végcéljuk, ahova ők kerékpárutat méltóztatnak építeni.
(Ha egy kerékpáros a főút úttestjén teker, mert nem az Aldiig akar menni, akkor simán megbírságolják, miért nem használja az oda vezető kerékpárutat...)
Bizony, nekem is az a rossz sejtésem, hogy direkt tették oda a táblát... Bár nehéz nekem a hülyék fejével gondolkodnom, de sokáig nézegetve a helyet:
valószínűleg előfordult, hogy ott egyesek (gyalogok, de akár néhány kerékpáros is), akinek nem az Aldi felé (hanem az MVM felé, egyenesen) volt dolga, - tökön-paszulyon - letért a kanyarodó kerékpárútról és rongyolt tovább egyenesen. Lehet, hogy ebből még baleset is volt.
Ezért - ráadásul segíteni akarván a kanyarodó járműveket, - kitették nekik (=az átrongyolóknak) a táblát, hogyaszongya: "ott semmiképpen eszedbe se jusson tovább-bringázni! - egyenesen..."
Valószínűleg arra gondoltak, hogy ez majd "sokat segít" az autósoknak is felmérni, hogy nincs ok elsőbbséget adni kanyarodáskor, az érkező kerékpárosoknak. Külön jó kérdés, hogy "és mi van a gyalogosokkal???", pl. rossz látási viszonyok között? Járda ugyanis nincs tovább, de látványosan van kitaposott gyalogösvény..., tehát "szokásjog", arra menni.
Biztosan létező gond, hogy egyenesen nem folytatódik a kerépárút (+járda), pedig "igény vóna rá". Így keletkezhetett a "fantom szakasz / fantom táblával".
Jó nagy hülyeség (+ még nagyobb veszély) lett belőle.
"Megjegyzem, a macisajthoz - tudtommal - kiegészítő tábla nem létezik."
Természetesen ez így marhaság; Mindennapos a macisajt alatt pl. a kereszteződés vonalvezetését egyértelműsítő kieg. tábla. (Ami persze soha nem kör alakú.)
Inkább arra gondoltam, hogy ilyen (a jármű-, vagy az út típusára vonatkozó), egyszóval nem mindenkire vonatkozó macisajt nincs. Ha el akarják különíteni, hogy az csak a kerékpárútra vonatkozzon, akkor pontosan a tábla elhelyezése lesz a lényeges.
Na igen... már lvek óta írom pár évente vizsgáztatni kellene Közúrti Jelzési Egyezményből, KRESZből, FMSZ-ből, JETSZből a közútkezelőnél a döntéshozókat (ide értve azt is, aki átvesz kivitelezett útmunkát), és kb. kétszeri sikertelen vizsga után alkalmatlannak nyilvánítani a munkaerőt.
Ilyen esetekben kirendelnek egy szakértőt, aki majd megállapítja, hogy ki hibázott és jó esetben a közútkezelő felelősségbiztosítása fizet a károsultaknak .
Nem lomolytalan a kérdés. Az eredeti komment szerzőjének meg a szembejövő jármű vezetőjének nagyon nem mindegy, rá tudják e verni a káruk egy részét a közútkezelőre. Ehhez bizonyításra lehet szükségük, az efféle eszmefuttatások elég soványak a polgári perrendtartás elvárásaival szemben.