Azok a MAN-ok se újak, csak 2-3 évesek, mint ahogy a Zala is (alig) használtan szerzi be a Setráit. A régiek miatt nem kell aggódnod, pár év múlva már ennyit se fogsz látni.
Bocsánat :) - de azért már illene kiselejtezni őket. Érdekes, hogy a Volábusznak a Fehérvár-Veszprémi és Tatabányi járatain, vagyis nagy megyeszékhelyek és Bp. között is ilyenek járnak még 2006-ban (bár legutóbb egy vadonatúj MAN-t láttam helyette befutni). Vidéki volánoknál már csak elvétve látni őket. És sokkal jobb állapotban!
" A vonattal párhuzamos, száz kilométernél hosszabb Volán járatokat tehát ugyanúgy felszámolják majd, mint a vasúti szárnyvonalakat. " (forrás: http://index.hu/gazdasag/magyar/kokakozlref/ )
Ez nálam azt jelenti, hogy megszűnik minden Keszthely-Bp. járat, mert vannak itt ilyen sínen vánszorgó izék is, amiket néhányan vonatnak is neveznek. (Menetidejük egyébként 3:40-től a 4:20-ig terjed, átlag 4 óra, vagyis 50km/h :D. De az InterCitynek titulált pénzbehajtó intézmény is 3:20-3:30-at megy, vagyis 57-tel repeszt... :D)
Sőt extrém esetben az is kiolvasható az idézett mondatból, hogy a Zeg-Bp. járatok is megszűnnek, hiszen a 230 km-ből 180-on a kanizsai vasútvonal mellett haladnak a buszok: eseteg Keszthelyen/Szengyörgyön átrakják az emberkéket vonatra, hiszen onnantól párhuzamos... na jó, ilyen azért biztos nem lesz. Ami viszont lesz, pontosabban nem lesz: Zala Volán... a regionális összevonások miatt várhatóan összeolvad a Kisalföld, Vasi, és Zala Volán egy gigantikus regionális akármivé. Méghozzá 2007-ben...
" A HPE-267 tényleg "lassan" megy, de szerintem inkább a menetidő tartása miatt. " - ezt meg kell hogy cáfoljam. Ez a járat ugye Siófoknál megy fel az M7-re. Siófoktól a Kosztolányiig 1:25 a hivatalos menetideje, de ha néha sikerül időben elindulnia, ezzel a 90-es tempóval is 10 perccel hamarabb fent van. Viszont ha a szokásos 15-20 perces késéssel indul, akkor is ezt a sebességet tartja! Különben is, Siófok után már nem száll fel senki, az meg mindenkinek jó (de biztosan nem rosszabb), ha előbb ér a végállomásra - miért is kellene emiatt lassítani? Fehérvári haverom is nagyon csodálkozott, hogy a Zalás buszok 100 fölött mennek - azt mondta, hogy Fehérvárig minden busz 90-nel megy az M7-esen, a fos Ikarusok meg 80-nal. A 80/100-as szabályt én is így tudtam, de akkor honnan jött ez a 90?
A 17:00-s járattal még eddig nem utaztam (át kell róla szállni), de egyszer (ha jól emlékszem dec. elején) Népliget környékén volt dolgom, és megnéztem hogy miféle - Merci volt.
A híres JOP-499 milyen típus? Ha jól vettem ki, Pécsre jár.
„Az autópályán a Tempo 100-al rendelkező autóbuszok maximális sebessége elvileg 100Km/h. A Tempo 100-al nem rendelkező autóbuszoké pedig 80Km/h.”
Ez olyan szabály hogy lakott területen kívül a sebesság 90 km/h. :) Hányan tartják be? :)
A zalás sofőrök akik pestre járnak nemnagyon törődnek vele, hogy tempo 100 vagy nem, általában annyit mennek, ami a csövön kifér. Vasárnap sokszor jön olyan busz, ami biztos hogy nem tempo100 (még retarder sincs benne) mégis elmegy 100 ig.
A CJS-216 is elvileg 80 al mehetne, ezt a sofőrje, az Imre mondta, és ha lepadlózza a gázt, 109-110-nél szabályoz le, ezt a saját szememmel láttam.
A Setrák általában 100 felett szabályoznak le, de a lövői háromtengelyes Setra a szegedi Setra, meg az új MAN 100 alatt szabályoz le. A legtöbbet a 415HD megy, 105 öt eléri.
A HPE-267 tényleg "lassan" megy, de szerintem inkább a menetidő tartása miatt. Annyi a magyarázat, hogy a 17:00-s gyorsjárat meg 100 felett jön. :)
Még mindig az a MAN jár 17:00kor? Én úgy hallottam, hogy mostanában már újra a Merci. Oktőber körül jött először a MAN, 2-3 napig, aztán újra a Merci, aztán november-december körül egy ideig újra a MAN, aztán megint a Merci.
A 15:40 esnek is van rásegítője? Mióta? Csak keszthelyig megy, nem?
Rendszeres utazó vagyok Keszthely-Bp. között. Egy furcsa jelenség magyarázatát szeretném megtudni.
Az M7-esen a ZV-s járatok (főleg ICE-568 és JRX-818-at szoktam igénybe venni) átlagsebessége 102-104 km/h. (a "méréshez" a kilóméterköveket és az órámat használom, meg a matematika tudományát) Sokszor megyek a Volánbusz Zeg.-Kh.-Siófok-Bp. "lassú" járatával is (ami a HPE-267-es Intouro), ennél meg mindig 88 körüli értéket "mérek". Mi magyarázza a különbséget? Gondolhatnánk, hogy az Intouro megengedett végsebessége 90 - de akkor hogy lehet Egerszegen 3:05 alatt a 17:00-ás Intouro?
Szóval hogyan működnek ezek a végsebességek?
És azt nem tudjátok, hogy az egyik pénteki 15:40-es közvetlenül végig az M7-esen jön-e Kh.-re?
Én azt a faszit bírom a legjobban, aki legtöbbször a 415HD-n van (nem a Csoki), néha a JMD-609-en helyettesít. Nagyon laza, nála nem élveznek elősbbséget az elővételisek, nagyon jól vezet, akkor előz, amikor kell. :)
Carpynak mondom, amikor vele jöttem, akkor értem el a 17:10 est :) De ez is csak egyszer.