Úgy látszik, hogy ezek a nagy közlekedési cégek: - vasút és a volánok - még ma is államok az államban, mindegyiknek mindenhol megjelenik a saját helyszínelője, aki ugyanúgy nekiáll meghallgatni a tanúkat, fényképez, jegyzőkönyvez stb. Hogy ennek mi értelme van a hivatalos, rendőrségi eljárás mellett, azt nem tudom.
Valamilyen miniszteri rendelet kötelezi a meghatározottnál nagyobb számú közúti járműveket üzemeltető cégeket balesetvizsgáló alkalmazására. Ezek a cégek nem "államok az államban". Ellenben vonatkoznak rájuk a jogszabályok.
A tevékenység értelmét abban látom, hogy bármely jármű üzembentartójának, illetve tulajdonosának joga, sőt elemi érdeke idejekorán tájékozódnia arról, hogy milyen körülmények között történt a baleset. Erre pedig nem elégséges a saját járművezető elmondása. Pláne, ha az megsérült, vagy netán meghalt. Számtalan esetről tudok, amikor a saját járművezető annyira sem volt hajlandó, hogy az "ellenfél" rendszámát, vagy a baleset helyszinét megjegyezze. Azt meg a fantáziádra bízom, hogy milyen hazugságsorozatokkal lehet időnként találkozni az érintettek részéről.
A vasútnál pedig azért is nagy szükség van a saját szakemberekre, mert a vasúti üzem sajátosságaival kapcsolatban a rendőrök elsöprő többsége tájékozatlan.
Nincs semmi senkire ráhúzva,csak tények vannak és utasítások melyek így vagy úgy ,de megvannak sértve,és amikor baj van belőle persze ,hogy beszélnek róla. Az más kérdés,hogy egyeseknek nagyon,de nagyon kellemetlen mikor a felelőség nem nagyon osztható sok-sok ember felé,s így a felelőség is egyre nő a vétkes szemszögéből.
Nem azonosításról és nem általánosításról írtam. egy megtörtént konkrét eset kapcsán jeleztem észrevételemet, és nemn kell csúsztatni,sem szerecsent mosdatni sem. Minden területen - az élet minden területén - előfordul,hogy hiba történik,vagy szabálytalan munkavégzés zajlik,csak nem minden esetben van - ilyen-olyan - következménye. Ez áll a vasutasokra is .