Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2007.01.02 0 0 360

Különjáratként használják?

 

Én végig ezt állítottam...

Előzmény: Carpy (359)
Carpy Creative Commons License 2007.01.02 0 0 359
Keszthelyen van.

Az MAN 99-nél szabályoz le.
Előzmény: Törölt nick (358)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.02 0 0 358
A ZVR-102 rendszámű Setráról tudtok valamit? Melyik városban, melyik vonalon szolgál (ha megvan még)? Milyen típus?
Carpy Creative Commons License 2007.01.01 0 0 357
Volt már azon hiperszuper Eurolines-os kocsi, és ik260-as is, és utaztam már 415-össel is. (Félreértések elkerülése végett: Ikarus 415-össel :)
Előzmény: Törölt nick (356)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.01 0 0 356

Én már 3 éve utaztam azzal utoljára, akkor egy E98 as Ik jött. De azóta ki tudja hányszor változott. Gondolom minden héten más. De Volánbusz.

 

Aztán még szokott lenni olyan is, hogy a 17:00s Egerszegi járattal lehagyjuk a 16:30as Kanizsait :)

Előzmény: V_Carvalho (355)
V_Carvalho Creative Commons License 2007.01.01 0 0 355
(Először is mindekinek Sertákban gazdag boldog új évet kívánok :D)

"a vasárnap esti 17:00-s járattal az érdi emelkedő előtt leelőzzük a 15:30 as járatot"

Én meg egy vasárnap este az Intouro ablakán kinézve azt láttam, hogy az érdi emelkedő előtt elhúz mellettünk 2 Setra... :D
Az a járat Keszthelyről megy 3:15-öt Népligetig, vagyis centire annyit, amennyit a Zeg.-i
gyorsjáratok Zeg.-ről... (de hát Keszthelyről vagy 3 óra Merci a Kosztolányiig, vagy 4 óra vonat a Déliig...)

Tényleg, a 15:30-as vasárnapi gyorsjáraton milyen kocsi szokott lenni? Gondolom azt is a Volánbusz csinálja.
Előzmény: Törölt nick (354)
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.31 0 0 354

Na ugye! Mondom én hogy 100 fölé nem engedi a MAN-t az elektronika! De a 100 at a Nagykapornak előtti emelkedő kivételével szinte bárhol tartani tudja. Nem hiába 410 LE! :) Lejtőn lefelé meg ugye fogja vissza a tempomat.

 

Pedig az Ik E98-as nem is futott még annyit, mint a sárga fekete Setra! Azért elég egyszerű megkülönböztetni, az egyiknek előre nyílik az ajtaja, a másiknak meg hátra! :)

 

Van ennél szebb is! Amikor a vasárnap esti 17:00-s járattal az érdi emelkedő előtt leelőzzük a 15:30 as járatot :)

Előzmény: V_Carvalho (353)
V_Carvalho Creative Commons License 2006.12.31 0 0 353
" Setra ICE-568, ’96-os évjárat, hasonlítsd össze egy vele azonos korú E98 ikarussal. "

Volt alkalmam rá: kb. 1 éve történt, hogy felszálltam a 18:40-esre (ami akkor még 18:30-as volt). Előtte csak kétszer utaztam vele. ICE-568-at akkor egy Ikarus helyettesítette, de mivel ugyanolyan volt a festése, abban a tudatban szálltam fel, hogy az egy Setra (Kosztolányin volt és este...).
Kiérve az M7-esre észrevettem, hogy "„szét akar hullani” [...] zörög, minden baja van". Múltkor mintha sokkal jobb lett volna... Aztán megláttam a nagy "Zala Volán"-feliratot a szélvédőn, ami a Setránál nincs - ekkor rájöttem, hogy egy másik busszal van dolgom. Korban kb. hasonlóak lehettek.

"Mikorra ér be Egerszegre amúgy a 15:40 es rásegítője?"

Mivel ez a busz nem szerepel a menetrendben, csak becsülni lehet: mivel a 18:40-es útvonalán jön, 3 órával előtte, vagyis 19:15 körül kell hogy beérkezzen.
Előzmény: Törölt nick (347)
V_Carvalho Creative Commons License 2006.12.31 0 0 352
Én júniusban utaztam a MAN-on (FLR-698), ha jól tudom kb. 1 héttel előtte szerezték be. Valóban 100-nál szabályoz le! És lejtőn lefelé is! Végig ráláttam a (digitális) órára, ugyanis állnom kellett... pedig ez a ZV-nél nagyon ritka. Aztán hogy azóta átprogramozták-e, nem tudom.

Az általam "fos"-nak nevezett Ikarusokon (bocs Alkaa:)) nem az E98-at és társait értettem. Tatabányára és Fehérvárra a Volánbusz régi, körlámpás, 15-20 éves Ikarusokat küld, mégpedig az M1-es/M7-es autópályán! A legszebb az, amikor Fehérvár előtt JRX-818-al leelőzzük a 10 perccel korábban induló fehérvári járatot :D

Az újabb Ikarusok is zörögnek-rezonálnak, de Setránál ilyet még sohasem tapasztaltam, a félméteres kátyúkat kivéve :D
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.31 0 0 351
Figyi. A MANról a vezetője is mondta, és még meg is mutatta a mellette ülő kamionos haverjának. Én meg láttam és hallottam. Ennyi elég? És még azt is mondta, hogy át akarják (akarták) porgramoztatni a szoftverét, hogy legalább 104-105 ig elmenjen. Hidd el nem a levegőbe beszélek.

Utaztál már vele?

 

Meg azt is hidd el, hogy a sárga-fekete 315 GT HD 96-os gyártmány. Ezt meg az ő vezetője mondta.

 

„Ha az ICE-568 csak 98Km/-val haladt, a 415HD pedig 102Km/h-val, akkor az azt jelenti, hogy a 415HD jobban megy? Nem igazán értem ezt az eszmefuttatást.”

 

Te is tudod, hogy mindketten max sebességgel haladtak, csak kötözködsz :) Illetve ha rendszeresen járnál pestre, akkor tudnád.

 

 

A másik dologról nem hallottam, de könnyel elképzelhető. Meg a Zala-Vasi-Kisalföld volánok összevonása sem kizárt.

Előzmény: setra415HD (350)
setra415HD Creative Commons License 2006.12.31 0 0 350

"az új MAN nem éri el a 100-at. Már alatta szabályoz "

 

Attól, hogy Te nem utaztál vele 100-105Km/h sebességgel, még nem zárja ki, hogy 105-nél szabályoz.

 

"Azt, hogy a 425 HD megy a legtöbbet, nem km óra alapján mondom. Mert az ugye minden busznál, minden személyautónál csal! Úgy lehet észrevenni, amikor mentünk az ICE-568 mögött sztrádán, folyamatoasan "

 

Ha az ICE-568 csak 98Km/-val haladt, a 415HD pedig 102Km/h-val, akkor az azt jelenti, hogy a 415HD jobban megy? Nem igazán értem ezt az eszmefuttatást.

 

"vagy nemtom honnan jöhet."

 

Elvileg minden busz 105Km/h-nál szabályoz le, mivel autópályán maximum 100Km/h-ás sebesség a megengedett. A + 5Km/h pedig az előzések miatt van.

 

"Setra ICE-568, ’96-os évjárat"

 

99-es:-))))

 

 

Előzmény: Törölt nick (347)
setra415HD Creative Commons License 2006.12.31 0 0 349

"És erről mit tudtok?

" A vonattal párhuzamos, száz kilométernél hosszabb Volán járatokat tehát ugyanúgy felszámolják"

 

Csak annyi biztos, hogy bejelentették. A részletekről talán még a minisztériumban sem tudnak semmit...

Előzmény: V_Carvalho (343)
setra415HD Creative Commons License 2006.12.31 0 0 348

"A híres JOP-499 milyen típus? Ha jól vettem ki, Pécsre jár."

 

Nem csak Pécsre jár. Ő csinálja a vasárnap esti 19:00-ás Zeg-Bp, és a 23:00-ás Bp-Zeg járatot is.

Előzmény: V_Carvalho (341)
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.31 0 0 347
Hát pedig ezt nyugodtan elhiheted, hogy az új MAN nem éri el a 100-at. Már alatta szabályoz le. Nem tudom hogy utaztál-e már vele, de ha elöl ülsz a jobb első ülésen, onnan látni fogod. Ha jól emlékszem még ki is jelzi digitálisan is, hogy mennyivel megy. De ha a km órának se akarunk hinni, le lehet mérni, 36 mp alatt sosem tesz meg 1 km-t. Lejtőn lefelé se, mert fogja vissza a tempomat.

Azt, hogy a 425 HD megy a legtöbbet, nem km óra alapján mondom. Mert az ugye minden busznál, minden személyautónál csal! Úgy lehet észrevenni, amikor mentünk az ICE-568 mögött sztrádán, folyamatoasan közeledünk hozzá, de megelőzni nem tudjuk, mert olyan kicsi a különbség, max fél km/h, még annyi sem. Pécsre járó Setrát nemtudom, nem utaztam vele.

 

Az ikarusokat hagyjuk ki ebből, mert azoknak más a leszabályzója. Azokat könnyebb kijátszani.

 

A 3,5 tonnánál nagyobb teherautók is 90-nél szabályoznak, gondolom innen jön. 10 % túllépésbe még jóindulattal belefér, vagy nemtom honnan jöhet.

 

Az Ikarus Scaniák egyébként 110-nél szabályoznak le amennyire tudom.

 

Olyan eset is volt, hogy mentünk CSJ-216-al a Budaörsnél kb 110 el, és beelőzött bennünket egy Kisalföld Volános emeletes busz. :)

 

Ezzel azért vitatkoznék, hogy az Ikarusok régebben születtek. Setra ICE-568, ’96-os évjárat, hasonlítsd össze egy vele azonos korú E98 ikarussal. (Csak hogy felszereltségben is hasonlók legyenek.) Ég és föld. Felszállsz, és azt látod, hogy „szét akar hullani” az ikarus, szar úton zörög, minden baja van, a Setra meg Setra. Németek azért megtanultak buszt is gyártani, nemcsak szemályautót

 

Nemcsak a Volánbusz, hanem a Somló Volán is azért még bővelkedik ilyen „remekművekben” Mittom én milyen régi ikarusokban. :)

 

Mikorra ér be Egerszegre amúgy a 15:40 es rásegítője?

Előzmény: V_Carvalho (341)
dbbuszos Creative Commons License 2006.12.31 0 0 346

Boldog új évet kívánok a Zala Volános fórumozóknak.:)

Alkaa Creative Commons License 2006.12.31 0 0 345
Azok a MAN-ok se újak, csak 2-3 évesek, mint ahogy a Zala is (alig) használtan szerzi be a Setráit. A régiek miatt nem kell aggódnod, pár év múlva már ennyit se fogsz látni.
Előzmény: V_Carvalho (344)
V_Carvalho Creative Commons License 2006.12.31 0 0 344
Bocsánat :) - de azért már illene kiselejtezni őket. Érdekes, hogy a Volábusznak a Fehérvár-Veszprémi és Tatabányi járatain, vagyis nagy megyeszékhelyek és Bp. között is ilyenek járnak még 2006-ban (bár legutóbb egy vadonatúj MAN-t láttam helyette befutni). Vidéki volánoknál már csak elvétve látni őket. És sokkal jobb állapotban!
Előzmény: Alkaa (342)
V_Carvalho Creative Commons License 2006.12.31 0 0 343
És erről mit tudtok?

" A vonattal párhuzamos, száz kilométernél hosszabb Volán járatokat tehát ugyanúgy felszámolják majd, mint a vasúti szárnyvonalakat. " (forrás: http://index.hu/gazdasag/magyar/kokakozlref/ )

Ez nálam azt jelenti, hogy megszűnik minden Keszthely-Bp. járat, mert vannak itt ilyen sínen vánszorgó izék is, amiket néhányan vonatnak is neveznek. (Menetidejük egyébként 3:40-től a 4:20-ig terjed, átlag 4 óra, vagyis 50km/h :D. De az InterCitynek titulált pénzbehajtó intézmény is 3:20-3:30-at megy, vagyis 57-tel repeszt... :D)

Sőt extrém esetben az is kiolvasható az idézett mondatból, hogy a Zeg-Bp. járatok is megszűnnek, hiszen a 230 km-ből 180-on a kanizsai vasútvonal mellett haladnak a buszok: eseteg Keszthelyen/Szengyörgyön átrakják az emberkéket vonatra, hiszen onnantól párhuzamos... na jó, ilyen azért biztos nem lesz.
Ami viszont lesz, pontosabban nem lesz: Zala Volán... a regionális összevonások miatt várhatóan összeolvad a Kisalföld, Vasi, és Zala Volán egy gigantikus regionális akármivé. Méghozzá 2007-ben...
Alkaa Creative Commons License 2006.12.31 0 0 342
Setra S317UL. Azért az Ikarusokat ne nevezd fosnak. Régebben születtek.
Előzmény: V_Carvalho (341)
V_Carvalho Creative Commons License 2006.12.31 0 0 341
Sziasztok !
Először is köszönöm az infókat.

" A HPE-267 tényleg "lassan" megy, de szerintem inkább a menetidő tartása miatt. " - ezt meg kell hogy cáfoljam. Ez a járat ugye Siófoknál megy fel az M7-re. Siófoktól a Kosztolányiig 1:25 a hivatalos menetideje, de ha néha sikerül időben elindulnia, ezzel a 90-es tempóval is 10 perccel hamarabb fent van. Viszont ha a szokásos 15-20 perces késéssel indul, akkor is ezt a sebességet tartja! Különben is, Siófok után már nem száll fel senki, az meg mindenkinek jó (de biztosan nem rosszabb), ha előbb ér a végállomásra - miért is kellene emiatt lassítani?
Fehérvári haverom is nagyon csodálkozott, hogy a Zalás buszok 100 fölött mennek - azt mondta, hogy Fehérvárig minden busz 90-nel megy az M7-esen, a fos Ikarusok meg 80-nal. A 80/100-as szabályt én is így tudtam, de akkor honnan jött ez a 90?

A 17:00-s járattal még eddig nem utaztam (át kell róla szállni), de egyszer (ha jól emlékszem dec. elején) Népliget környékén volt dolgom, és megnéztem hogy miféle - Merci volt.


A híres JOP-499 milyen típus? Ha jól vettem ki, Pécsre jár.
Előzmény: Törölt nick (339)
setra415HD Creative Commons License 2006.12.31 0 0 340

"a szegedi Setra, meg az új MAN 100 alatt szabályoz le. "

 

Ezt erősen kétlem...:-))

 

"A legtöbbet a 415HD megy, 105 öt eléri."

 

A 105-öt még az FEY-999 is eléri:-))) (Ik 395) Igaz ő már nem jár pestre-:((

 

A JOP-499 is 105-nél szabályoz le. Ezt 100%-ra állíthatom. Bár lejtőn lefelé ami csak belefér...:-)))

 

"A 15:40 esnek is van rásegítője? Mióta? Csak keszthelyig megy, nem?"

 

Ejjjjjnye bejjjnye figyelmetlenek vagyunk??:-)))

 

Hiszen írtam már, hogy pénteki napokon az összes Bp-Zeg járatnak van másodrésze. A 14h-nak és a 18:40-enek harmadrésze is van:-)

 

Amúgy a 15:40-es másodrésze végig az M7-esen jön gyorsként Egerszegre, csak betér Keszthelyre, Hévízre.

Előzmény: Törölt nick (339)
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.31 0 0 339

„Az autópályán a Tempo 100-al rendelkező autóbuszok maximális sebessége elvileg 100Km/h. A Tempo 100-al nem rendelkező autóbuszoké pedig 80Km/h.”

 

Ez olyan szabály hogy lakott területen kívül a sebesság 90 km/h. :) Hányan tartják be? :)

 

 

A zalás sofőrök akik pestre járnak nemnagyon törődnek vele, hogy tempo 100 vagy nem, általában annyit mennek, ami a csövön kifér. Vasárnap sokszor jön olyan busz, ami biztos hogy nem tempo100 (még retarder sincs benne) mégis elmegy 100 ig.

 

A CJS-216 is elvileg 80 al mehetne, ezt a sofőrje, az Imre mondta, és ha lepadlózza a gázt, 109-110-nél szabályoz le, ezt a saját szememmel láttam.

 

 

A Setrák általában 100 felett szabályoznak le, de a lövői háromtengelyes Setra a szegedi Setra, meg az új MAN 100 alatt szabályoz le. A legtöbbet a 415HD megy, 105 öt eléri.

 

A HPE-267 tényleg "lassan" megy, de szerintem inkább a menetidő tartása miatt. Annyi a magyarázat, hogy a 17:00-s gyorsjárat meg 100 felett jön. :)

 

Még mindig az a MAN jár 17:00kor? Én úgy hallottam, hogy mostanában már újra a Merci. Oktőber körül jött először a MAN, 2-3 napig, aztán újra a Merci, aztán november-december körül egy ideig újra a MAN, aztán megint a Merci.

 

A 15:40 esnek is van rásegítője? Mióta? Csak keszthelyig megy, nem?

setra415HD Creative Commons License 2006.12.30 0 0 338

A távolsági autóbuszok általában 105Km/h-nál vannak lekorlátozva.

Az autópályán a Tempo 100-al rendelkező autóbuszok maximális sebessége elvileg 100Km/h. A Tempo 100-al nem rendelkező autóbuszoké pedig 80Km/h.

 

A 17h-ás egerszegin mostanában már nem Mercedes, hanem MAN jár:-)

 

Elvileg a pénteki 15:40-es másodrész végig az M7-en jön. Ugyanazon az útvonalon, mint a 18:40-es.

Előzmény: V_Carvalho (337)
V_Carvalho Creative Commons License 2006.12.30 0 0 337
Sziasztok!

Rendszeres utazó vagyok Keszthely-Bp. között. Egy furcsa jelenség magyarázatát szeretném megtudni.

Az M7-esen a ZV-s járatok (főleg ICE-568 és JRX-818-at szoktam igénybe venni) átlagsebessége 102-104 km/h. (a "méréshez" a kilóméterköveket és az órámat használom, meg a matematika tudományát)
Sokszor megyek a Volánbusz Zeg.-Kh.-Siófok-Bp. "lassú" járatával is (ami a HPE-267-es Intouro), ennél meg mindig 88 körüli értéket "mérek". Mi magyarázza a különbséget? Gondolhatnánk, hogy az Intouro megengedett végsebessége 90 - de akkor hogy lehet Egerszegen 3:05 alatt a 17:00-ás Intouro?

Szóval hogyan működnek ezek a végsebességek?

És azt nem tudjátok, hogy az egyik pénteki 15:40-es közvetlenül végig az M7-esen jön-e Kh.-re?
boz-021 Creative Commons License 2006.12.30 0 0 336
setra415HD Creative Commons License 2006.12.30 0 0 335
Remélem, hogy a megemelt viteldíjból, futja majd némely busz klímatizálására...:-)
Előzmény: Carpy (334)
Carpy Creative Commons License 2006.12.30 0 0 334
végre kezdik tükrözni a viteldíjak a szolgáltatás színvonalát :)
Előzmény: setra415HD (333)
setra415HD Creative Commons License 2006.12.29 0 0 333

Csak egy picit lepődtem meg, mikor megvettem a januári bérletet...:-))

A buszjegy ára  buszon: 220Ft/db

Elővételben 160Ft.

Az  összvonalas bérlet ára majd 1000Ft-al lett több...

Előzmény: Carpy (329)
zaronka Creative Commons License 2006.12.29 0 0 332

Akkor melyik IK-k hullanak ki?

A kocka mercik fordája hogyan változik meg merre fognak járni?

Melyik a másik 3?

 

Előzmény: Carpy (331)
Carpy Creative Commons License 2006.12.29 0 0 331
a másik 3 sorsa nem érdekel? :)

A kockamercik maradnak forgalomban, a sor végéről hullik ki a két legidősebb Ikarus.
Előzmény: zaronka (330)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!