egyik ülésvázzal sem kompatibilis, csak a hátsó rugói azonosak , ettől olyan egyedi. disznóbőrt még WM gépeken is használtak , a szociban csak a Toldi nyereg volt ebből a bőrből
Van egy lánctányérom, ami szerintem jó a Toldira is. 5 ágú mintájú, 46 fogas, olyan, mint amilyen az R26-on, Tihanyon is volt. Szép krómozású, alig használt, csak az a gond vele, hogy gyerek hajtókar van rajta, mert szobabiciklin volt. Ha valahogy le tudod szedni a hajtókarról, és rátenni egy másikra, anélkül hogy a krómozás bánná, akkor hasznát vennéd.
A fórum hozzászólásait olvasgatva bennem az szűrődött le, hogy a régebbi bringákat viágítás nélkül árulták, és később a tulaj olyat vett, amilyet tudott vagy kapott. És csak kb. a 60-as (??) évektől (csak saccoltam) jelent meg a világítás a bolti bicikliken.
A tapasztaltabb szakik majd kijavítanak, ha hülyeséget írtam.
Ha a fentiek igazak, akkor már inkább az a kérdés, hogy itthon hozzá lehetett-e jutni ilyen dinamóhoz akkoriban, amikor a felszerelni kívánt bringa készült.
Én annak idején (kb 6-8éve) 40ezret fizettem csak a hátsó lökösért...
Mára gyakorlatilag tönkrement a cucc. Ezért vettem rozsdamentest (szerencsére lehet kapni, olcsóbb is mint a krómozott, és örökélet garancia) , a francnak
van kedve és pénze kinlódni, meg remegni, hogy mikor rügyezik ki.
Meg lehet próbálni...Anno száz éve,Pesten, az Akácfa utcában volt egy pici galvanizáló üzem. Ott, a kisöreg másodmagával dolgozott,Angol alapanyagokkak és Angol technológiával. Ez összességében nem tudom mennyiben más,de amik ott készültek,azok akkor "csodaszámba" mentek...AJS alkatrészeket csináltattam ott,szebbek lettek,mint gyáriban voltak! Sokat mesélt az öreg( én meg boldogan halgattam),hogy mekkora művészet is valójában ez a szakma! Savas maratás,előcsiszolás,rezezés,csiszolás-polírozás,nikkelezés,majd krómozás...Már akkor mondta,hogy milyen sokan"visszaélnek" a csillogással,mert simán a rezezés nélküli nikkelezést kezébe nyomják a megrendelőnek,hogy íme: kész! Pedig ennek intervalluma 2-4 év max. Önnmagában nehéz,de rendes" króm mellé téve,enyhén sárgás a nikkel és nem is "húsos"...Millió apró dologra kell odafigyelni menet közben,az anyagkoncentráción át a négyzetcentiméterre jutó áramerősségig mindenre..Hőfokok,hány perc,mi-mekkora stb.Érdekes egy szakma,az biztos...
szia, az az ülés Toldi ülésnek van hirdetve, de nem Toldi ülés.a szociban már nem használtak duplarugós ülést. a Toldi ülése sertésbőrből van és a közepén háromszög alakú varrás az elasztik rugók miatt.
A lánckerék mintázatától függ. Egy Extra-super lánckereket lamelláskoronggal szépen fel lehet polírozni, de egy ritkább mintázatot már csúnyán lesarkal a korong. Pedig valahol itt kell keresni a megoldást.
Az a gond, hogy a galvanizálók nem figyelnek az alkatrészek méretére és nagy árammal választják ki a galvánréteget, ezért megég a már kivált bevonat. Ráadásul sokáig a fürdőben hagyják, ezért vastag is lesz. A vastag réteg aztán rendkívül rideg és nem is tapad a felületre rendesen. Ismerem én is a jelenséget sajnos.
vhol a 8kerben krómozták az autóm lökösét, gyönyörű lett, aztán 4-5 év múlva csúnyán lepattogzott...pedig utcán nem volt, ha lemostam, akkor is rögtön szárazra töröltem utána.
Hogy kellene előkészíteni pl. a lánckereket? Gondolom a homok levisz mindent, de utána egyenetlen lesz a felület.
Vagy csiszolás, utána savazás?
Lacman köszi a linket, a tiédről is küldj fotót légyszíves
a múlt héten szereztem egy Toldi kerékpárt. Komplett, de eléggé leharcolt állapotban van (valószínűleg kinnt tárolhatták), ezért a krómozott részei meglehetősen rozsdásak.
Azt szeretném Tőletek kérdezni, hogy tudtok-e jó krómozót v. nikkelezőt ajánlani? Nem szeretném, ha 1-2 év múlva peregne a bevonat (korábban már sajnos jártam így)
A legjobb az volna, ha találnék jó állapotú gyárit hozzá. Elsősorban a lánctányér lenne érdekes, valamint a hajtókarok, és esetleg a kormány. Ha valaiknek lenne felesleges, vevő lennék rá.
Segítsetek kérlek! Van egy ilyen pedálom, de nem tudom milyen kerékpárra való. Hasonlókat többet is láttam de ilyet (ennek van egy lemezkurfli a végén és rövid) eddig csak egyet, de sajnos nem tudom, hogy milyen kerékpáron volt, meg már nem is találom a képet