Keresés

Részletes keresés

mantarobi Creative Commons License 2012.02.17 0 0 46577

egyik ülésvázzal sem kompatibilis, csak a hátsó rugói azonosak , ettől olyan egyedi. disznóbőrt még WM gépeken is használtak , a szociban csak a Toldi nyereg volt ebből a bőrből

Előzmény: vwlaca (46568)
feketelac Creative Commons License 2012.02.17 0 0 46576

Üdv  Szakik!

http://www.der-schutzblechreiter.de/html/embleme_a_bis_z_442.html

A WM Meteor kerékpárról valamelyikőtöknek nincs véletlenül információja?

 

Az egyik D-s nyilas vázú kerékpáromon ilyen a sárvédődísz maradványa.

 

harsanyip Creative Commons License 2012.02.17 0 0 46575

Van egy lánctányérom, ami szerintem jó a Toldira is. 5 ágú mintájú, 46 fogas, olyan, mint amilyen az R26-on, Tihanyon is volt. Szép krómozású, alig használt, csak az a gond vele, hogy gyerek hajtókar van rajta, mert szobabiciklin volt. Ha valahogy le tudod szedni a hajtókarról, és rátenni egy másikra, anélkül hogy a krómozás bánná, akkor hasznát vennéd.

Üdv: Péter

Előzmény: vwlaca (46573)
favorit81 Creative Commons License 2012.02.17 0 0 46574

A fórum hozzászólásait olvasgatva bennem az szűrődött le, hogy a régebbi bringákat viágítás nélkül árulták, és később a tulaj olyat vett, amilyet tudott vagy kapott. És csak kb. a 60-as (??) évektől (csak saccoltam) jelent meg a világítás a bolti bicikliken.

 

A tapasztaltabb szakik majd kijavítanak, ha hülyeséget írtam.

Ha a fentiek igazak, akkor már inkább az a kérdés, hogy itthon hozzá lehetett-e jutni ilyen dinamóhoz akkoriban, amikor a felszerelni kívánt bringa készült.

Előzmény: Zotyaapu (46559)
vwlaca Creative Commons License 2012.02.17 0 0 46573

 Igen, ez így van pontosan ahogy mondod.

Én annak idején (kb 6-8éve) 40ezret fizettem csak a hátsó lökösért...

Mára gyakorlatilag tönkrement a cucc. Ezért vettem rozsdamentest (szerencsére lehet kapni, olcsóbb is mint a krómozott, és örökélet garancia) , a francnak

 van kedve és pénze kinlódni, meg remegni, hogy mikor rügyezik ki.

 

A lánckereket azért  megpróbálom majd.

 

Előzmény: Lacman68 (46571)
BDC_Robi Creative Commons License 2012.02.16 0 0 46572

Örülnék a képeknek, köszi!

 

Megkérdeztem a Pionir kerekeket, sajnos nem eladók, megvan hozzájuk a motor is.

Előzmény: TyerCorp01 (46547)
Lacman68 Creative Commons License 2012.02.16 0 0 46571

Meg lehet próbálni...Anno száz éve,Pesten, az Akácfa utcában volt egy pici galvanizáló üzem. Ott, a kisöreg másodmagával dolgozott,Angol alapanyagokkak és Angol technológiával. Ez összességében nem tudom mennyiben más,de amik ott készültek,azok akkor "csodaszámba" mentek...AJS alkatrészeket csináltattam ott,szebbek lettek,mint gyáriban voltak! Sokat mesélt az öreg( én meg boldogan halgattam),hogy mekkora művészet is valójában ez a szakma!  Savas maratás,előcsiszolás,rezezés,csiszolás-polírozás,nikkelezés,majd krómozás...Már akkor mondta,hogy milyen sokan"visszaélnek" a csillogással,mert simán a rezezés nélküli nikkelezést kezébe nyomják a megrendelőnek,hogy íme: kész! Pedig ennek intervalluma 2-4 év max. Önnmagában nehéz,de rendes" króm mellé téve,enyhén sárgás a nikkel és nem is "húsos"...Millió apró dologra kell odafigyelni menet közben,az anyagkoncentráción át a négyzetcentiméterre jutó áramerősségig mindenre..Hőfokok,hány perc,mi-mekkora stb.Érdekes egy szakma,az biztos...

Előzmény: vwlaca (46570)
vwlaca Creative Commons License 2012.02.16 0 0 46570

finom homok esetleg?

Előzmény: Lacman68 (46569)
Lacman68 Creative Commons License 2012.02.16 0 0 46569

Abralon...Festékboltban kapható..,de a maradék krómot az se viszi le. 

Előzmény: vwlaca (46567)
vwlaca Creative Commons License 2012.02.16 0 0 46568

igen, ez nem lesz egyszerű. Mármint jó nyerget találni :-)

Csak a Toldinak volt disznóbőr ülése az összes magyar gép közül?

Esetleg a váza nem kompatibilis más típuséval?

Előzmény: mantarobi (46566)
vwlaca Creative Commons License 2012.02.16 0 0 46567

ha jól értem, akkor valahogy le kell csiszolni a rozsdát meg a króm maradékot, úgy, hogy egynemű, rozsdamentes, sima felületet kapjunk.

Lövésem sincs, hogy lehet a krómot leszedni...

Amikor az autómat csiszolták, akkor vmi műanyag kefékkel dolgoztak, úgy vitte a festéket, mint kés a vajat.

Holnap rákérdezek, mi volt a pontos neve

Előzmény: Zsocab (46562)
mantarobi Creative Commons License 2012.02.16 0 0 46566

igen ez az eredeti,bár elég gatya állapotban van, szerelték a Brooks B66 al is felár mellett. de az eredeti sokkal jobb, ha rendbe van .

Előzmény: vwlaca (46565)
vwlaca Creative Commons License 2012.02.16 0 0 46565

akkor ez az eredeti?

 

http://sport.vatera.hu/kerekparozas/alkatresz/regi_kerekpar_ules_toldi_1548896144.html

 

Yoleeka Toldiján Brooks nyereg volt, gyárilag is evvel szerelték.

Ezt én is olvastam egy fénymásolt típusleírásban.

Előzmény: mantarobi (46563)
Lacman68 Creative Commons License 2012.02.16 0 0 46564

Szia! Erről,mármint az eredetiről van link valahol ?( Már magam sem tudom,milyen Csepel ülésem van...:)

Előzmény: mantarobi (46563)
mantarobi Creative Commons License 2012.02.16 0 0 46563

szia, az az ülés Toldi ülésnek van hirdetve, de nem Toldi ülés.a szociban már nem használtak duplarugós ülést. a Toldi ülése sertésbőrből van és a közepén háromszög alakú varrás az elasztik rugók miatt.

Előzmény: Lacman68 (46560)
Zsocab Creative Commons License 2012.02.16 0 0 46562

A lánckerék mintázatától függ. Egy Extra-super lánckereket lamelláskoronggal szépen fel lehet polírozni, de egy ritkább mintázatot már csúnyán lesarkal a korong. Pedig valahol itt kell keresni a megoldást.

 

Az a gond, hogy a galvanizálók nem figyelnek az alkatrészek méretére és nagy árammal választják ki a galvánréteget, ezért megég a már kivált bevonat. Ráadásul sokáig a fürdőben hagyják, ezért vastag is lesz. A vastag réteg aztán rendkívül rideg és nem is tapad a felületre rendesen. Ismerem én is a jelenséget sajnos.

Előzmény: vwlaca (46561)
vwlaca Creative Commons License 2012.02.16 0 0 46561

szia,

vhol a 8kerben krómozták az autóm lökösét, gyönyörű lett, aztán 4-5 év múlva csúnyán lepattogzott...pedig utcán nem volt, ha lemostam, akkor is rögtön szárazra töröltem utána.

 

Hogy kellene előkészíteni pl. a lánckereket? Gondolom a homok levisz mindent, de utána egyenetlen lesz a felület.

Vagy csiszolás, utána savazás?

 

Lacman köszi a linket, a tiédről is küldj fotót légyszíves

 

üdv

Laci

Előzmény: Zsocab (46558)
Lacman68 Creative Commons License 2012.02.16 0 0 46560
Előzmény: vwlaca (46557)
Zotyaapu Creative Commons License 2012.02.16 0 0 46559

Sziasztok !

 

Most, hogy feketelac beszúrta a dinamómról a képeket, kérdezném a hozzáértő szakikat, hogy ezzel a dinamóval vajon forgalmaztak-e magyar bicikliket ?

Előzmény: feketelac (46543)
Zsocab Creative Commons License 2012.02.16 0 0 46558

Szia!

 

Jó kis lelet, csak majd egy eredeti nyerget kell hozzá szerezned, mert ez korábbi. Melyik volt az a be nem vált krómozó?

 

Úgy hallottam, hogy Kecskeméten és Kőbányán az Élessaroknál lévő üzemek egész jó munkát végeznek. De majd a többiek megerősítenek/megcáfolnak ebben.

Előzmény: vwlaca (46557)
vwlaca Creative Commons License 2012.02.16 0 0 46557

Szervusztok,

 

a múlt héten szereztem egy Toldi kerékpárt. Komplett, de eléggé leharcolt állapotban van (valószínűleg kinnt tárolhatták), ezért a krómozott részei meglehetősen rozsdásak.

 

Azt szeretném Tőletek kérdezni, hogy tudtok-e jó krómozót v. nikkelezőt ajánlani? Nem szeretném, ha 1-2 év múlva peregne a bevonat (korábban már sajnos jártam így)

 

A legjobb az volna, ha találnék jó állapotú gyárit hozzá. Elsősorban a lánctányér lenne érdekes, valamint a hajtókarok, és esetleg a kormány. Ha valaiknek lenne felesleges, vevő lennék rá.

 

Köszööm előre is

 

Íme pár fotó a leletről:

 

  

Törölt nick Creative Commons License 2012.02.16 0 0 46556

ehh eszre se vettem.:) 

az eredetere vonatkozon, jo regi lehet, egy 1912es katalogusban hasonlok mar vannak. 

itt a katalog-link. nemet osztrak ilyesmi lehet. nincs benne semmi jel?kapirgald meg mindenutt.

 

http://kepfeltoltes.hu/120216/1225216726001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Előzmény: favorit81 (46554)
merays Creative Commons License 2012.02.16 0 0 46555

Szia,irtam neked egy emailt!

Előzmény: jozanparasz (46552)
favorit81 Creative Commons License 2012.02.16 0 0 46554

És milyen értő kezek szerelték le a hajtókarokat a tegelyről :-))

Előzmény: Törölt nick (46553)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.16 0 0 46553

gyonyoru ez a pedal!

Előzmény: jozanparasz (46552)
jozanparasz Creative Commons License 2012.02.16 0 0 46552

Kedves Mindenki!

 

Segítsetek kérlek!  Van egy ilyen pedálom, de nem tudom milyen kerékpárra való. Hasonlókat többet is láttam de ilyet (ennek van egy lemezkurfli a végén és rövid) eddig csak egyet, de sajnos nem tudom, hogy milyen kerékpáron volt, meg már nem is találom a képet

 

.

embecska Creative Commons License 2012.02.15 0 0 46551

ott a cuccok között mintha lenne 1 szép kis régi bicaj táska

http://antik.vatera.hu/egyeb/sok_minden_a_kamrabol_csak_7_napig_1548890531.html

cajonga Creative Commons License 2012.02.15 0 0 46550

Nagyon Köszönöm, Cajonga

Előzmény: yoleeka (46540)
TyerCorp01 Creative Commons License 2012.02.15 0 0 46549

Én lennék! :)

Előzmény: kavon89 (46548)
kavon89 Creative Commons License 2012.02.15 0 0 46548

Tamás te vagy az?  

Előzmény: TyerCorp01 (46547)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!