"A neten lévőt meg csak "ki kéne dobni", egy csomó minden nincs is benne. (vasárnapi Lenti-Zeg-Győr járat, két vasárnapi Lenti-Bp járatok, sok pénteki járat, a mi vonalunkon is sok járat kétszer szerepel benne stb. stb.)"
Benne van mind, csak el van dugva:-)))
A Lenti-Győr, és a Lenti-Budapest is két járatként szerepel. (Lenti-Zeg, Zeg-Győr; Lenti-Zeg, Zeg-Bp)
Csak annyit tudok, hogy a menetrend és a valóság sokszor nem ugyanaz!
A neten lévőt meg csak "ki kéne dobni", egy csomó minden nincs is benne. (vasárnapi Lenti-Zeg-Győr járat, két vasárnapi Lenti-Bp járatok, sok pénteki járat, a mi vonalunkon is sok járat kétszer szerepel benne stb. stb.)
A 15:15 kor értünk oda, leszálltam, átmentem az Egerszegről érkező oldalra vártam kb 15 percet, aztán meguntam, visszamentem az egerszegre menő oldalra és bejöttem egerszegre.
Valami gebasz akkor is van, mert 15-percnél kevesebb idő alatt nem érhet oda Egerszegről. Azt, hogy 11 kor elment, a faszi meg a csaj mondta, akik ott vártak!
A Józsi az ICE-568 egyik vezetője. Mért ne lenne tájékozott.
"A táblán 15:11 van, és a busz is akkor jött. Ez a valóság. Mért vitatkoztok? Mért tudjátok jobban? Utaztatok vele?"
15:21-kor van Nagykapornakon. Nem jól van kiírva a táblára. Ennyi.
Ha nem hiszed, vedd elő a Hivatalos Autóbuszmenetrendet és nézd meg benne Te magad is.
Már csak azt nem értem, hogy akkor most elérted Kapornakon a csatlakozó buszt vagy sem.
Mert egyszer ezt írod:
"Na nemtudom, ki ajánlotta nekem a Budapest-Pókaszepetk utazásnál a kapornaki átszállást a 12:15-ösről, de azt beszívtam rendesen. Ugyanis a netes menetrendben szarul van. Leszálltam a pesti járatról, és ott világosítottak fel, hogy kapornakról Póakszepetkre az a járat nem 15:21 kor, hanem 10 perccel előbb megy
Szóval ennyit a netes menetrendről."
Lehet bennem van a hiba, de ez alapján én azt feltételeztem, hogy nem érted el.:-))
Aztán írtad ezt:
"A táblán 15:11 van, és a busz is akkor jött. Ez a valóság"
Ebből már arra következtetek, hogy elérted:-))
Most akkor elérted, vagy sem? (Tényleg nem kötözködésből kérdem):-)))
"Ezt megint honnan veszed? Két órát biztos, hogy nem állt ott senki"
A saját két fülemmel hallottam, amikor mondták...
"vagy valami ilyesmi. Ezt is a Józsitól tudom. De még számtalan "
A táblán 15:11 van, és a busz is akkor jött. Ez a valóság. Mért vitatkoztok? Mért tudjátok jobban? Utaztatok vele?
"Már csak azt nem értem, hogy miért állt két órát Zalacsányban 2 diák a 19h-ig, mondván a 17h-ás nem Zalacsányfelé ment."
Ezt megint honnan veszed? Két órát biztos, hogy nem állt ott senki. Ha fél óra után megunták a várakozást, akkor magukra vessenek. Két diákot felvettünk Zalacsányban. Pontosan nem tudom mennyi idő lehetett, 17:50 körül volt kb. Ha ők voltak azok, őket felvettük. Ha nem, akkor nem. Ennyi.
A MAN jött, és még mindig 99 a vége!
Légkondi áttervezés volt a Setrán, a hőcserélőjét kellett leszedni felülről, és alulra beépíteni valahova, vagy valami ilyesmi. Ezt is a Józsitól tudom. De még számtalan (kisebb-nagyobb) hibája volt. Új széria volt 2002-ben, elkapkodták a megvételét. Ezen jöttek ki a típushibák. Ennyi. Lehet, hogy megjavítottak garanciálisan mindent a németek, de szoptak vele eleget a Zala Volánnál.
Bonyolult technika az biztos. A hűtővizét lelégteleníteni 1 óra kb, és több emberes feladat. Míg a 8 hengeres sárga-feketéé automatikusan lelégteleníti magát.
Jah, büszkesége, de hogy az elején mennyi gond volt vele... Légkondi áttervezés, stb... Minden fasza benne, nagyon kényelmes, de valahogy a fűtés nem az igazi. Vagy csak spórolnak vele, nem tudom...
Én nem tudom, te ezt honnan veszed, azt sem, hogy mikor indul Egerszegről, később-e vagy korábban, de 15:11 re ér Nagykapornakra. Ez van a megállóban kiírva a táblára, meg maga a busz is akkor jött. Úgyhogy nem tűnik fals infónak.
Egy faszi meg egy csaj állt a a buszmegállóban, ők mondták, mindketten ott laknak, tudják.
És az meg régen rossz, mert a 12:15-ös pesti járat 15:15 re ér oda.
Hétfőn fasza útunk volt pestre a 17:00-s járattal. Zeg-Kapornak-Pacsa-Zalacsány-Sármellék-Pest. Persze Pacsáról egy árva lélek se jött. Nemtudom, ki találta ki, hogy Pacsára kell menni, de ennyi erővel értem is eljöhetnének, járunk egyketten pestre vasárnaponként :) Fele akkora kerülő sem lenne :)
Ő Setra 415HD, a Zala Volán büszkesége! Egyik társunk tőle "kölcsönözte" a nickjét is...:) Csúcsidőszakban néha menetrend szerinti forgalomban feltűnik Bp.-en is.
Azt hiszem, ez az első kép róla a fórumon, úgyhogy külön köszönet érte...
Na nemtudom, ki ajánlotta nekem a Budapest-Pókaszepetk utazásnál a kapornaki átszállást a 12:15-ösről, de azt beszívtam rendesen. Ugyanis a netes menetrendben szarul van. Leszálltam a pesti járatról, és ott világosítottak fel, hogy kapornakról Póakszepetkre az a járat nem 15:21 kor, hanem 10 perccel előbb megy
MA utaztam az egyik új Volvo-val. Hát gyerekek, ez a busz szét akar már hullani ezer akárhány km- után. Mi lesz ebből pár év múlva? Zörög, "nyöszög" benne minden. És ez került 40 millióba? Inkább vettek volna ennyiért két használt Setrát...
Egyedül az üléseivel voltam megelégedve, helyközihez képest nagyon kényelemsek
(Először is mindekinek Sertákban gazdag boldog új évet kívánok :D)
"a vasárnap esti 17:00-s járattal az érdi emelkedő előtt leelőzzük a 15:30 as járatot"
Én meg egy vasárnap este az Intouro ablakán kinézve azt láttam, hogy az érdi emelkedő előtt elhúz mellettünk 2 Setra... :D Az a járat Keszthelyről megy 3:15-öt Népligetig, vagyis centire annyit, amennyit a Zeg.-i gyorsjáratok Zeg.-ről... (de hát Keszthelyről vagy 3 óra Merci a Kosztolányiig, vagy 4 óra vonat a Déliig...)
Tényleg, a 15:30-as vasárnapi gyorsjáraton milyen kocsi szokott lenni? Gondolom azt is a Volánbusz csinálja.
Na ugye! Mondom én hogy 100 fölé nem engedi a MAN-t az elektronika! De a 100 at a Nagykapornak előtti emelkedő kivételével szinte bárhol tartani tudja. Nem hiába 410 LE! :) Lejtőn lefelé meg ugye fogja vissza a tempomat.
Pedig az Ik E98-as nem is futott még annyit, mint a sárga fekete Setra! Azért elég egyszerű megkülönböztetni, az egyiknek előre nyílik az ajtaja, a másiknak meg hátra! :)
Van ennél szebb is! Amikor a vasárnap esti 17:00-s járattal az érdi emelkedő előtt leelőzzük a 15:30 as járatot :)
" Setra ICE-568, ’96-os évjárat, hasonlítsd össze egy vele azonos korú E98 ikarussal. "
Volt alkalmam rá: kb. 1 éve történt, hogy felszálltam a 18:40-esre (ami akkor még 18:30-as volt). Előtte csak kétszer utaztam vele. ICE-568-at akkor egy Ikarus helyettesítette, de mivel ugyanolyan volt a festése, abban a tudatban szálltam fel, hogy az egy Setra (Kosztolányin volt és este...). Kiérve az M7-esre észrevettem, hogy "„szét akar hullani” [...] zörög, minden baja van". Múltkor mintha sokkal jobb lett volna... Aztán megláttam a nagy "Zala Volán"-feliratot a szélvédőn, ami a Setránál nincs - ekkor rájöttem, hogy egy másik busszal van dolgom. Korban kb. hasonlóak lehettek.
"Mikorra ér be Egerszegre amúgy a 15:40 es rásegítője?"
Mivel ez a busz nem szerepel a menetrendben, csak becsülni lehet: mivel a 18:40-es útvonalán jön, 3 órával előtte, vagyis 19:15 körül kell hogy beérkezzen.
Én júniusban utaztam a MAN-on (FLR-698), ha jól tudom kb. 1 héttel előtte szerezték be. Valóban 100-nál szabályoz le! És lejtőn lefelé is! Végig ráláttam a (digitális) órára, ugyanis állnom kellett... pedig ez a ZV-nél nagyon ritka. Aztán hogy azóta átprogramozták-e, nem tudom.
Az általam "fos"-nak nevezett Ikarusokon (bocs Alkaa:)) nem az E98-at és társait értettem. Tatabányára és Fehérvárra a Volánbusz régi, körlámpás, 15-20 éves Ikarusokat küld, mégpedig az M1-es/M7-es autópályán! A legszebb az, amikor Fehérvár előtt JRX-818-al leelőzzük a 10 perccel korábban induló fehérvári járatot :D
Az újabb Ikarusok is zörögnek-rezonálnak, de Setránál ilyet még sohasem tapasztaltam, a félméteres kátyúkat kivéve :D
Figyi. A MANról a vezetője is mondta, és még meg is mutatta a mellette ülő kamionos haverjának. Én meg láttam és hallottam. Ennyi elég? És még azt is mondta, hogy át akarják (akarták) porgramoztatni a szoftverét, hogy legalább 104-105 ig elmenjen. Hidd el nem a levegőbe beszélek.
Utaztál már vele?
Meg azt is hidd el, hogy a sárga-fekete 315 GT HD 96-os gyártmány. Ezt meg az ő vezetője mondta.
„Ha az ICE-568 csak 98Km/-val haladt, a 415HD pedig 102Km/h-val, akkor az azt jelenti, hogy a 415HD jobban megy? Nem igazán értem ezt az eszmefuttatást.”
Te is tudod, hogy mindketten max sebességgel haladtak, csak kötözködsz :) Illetve ha rendszeresen járnál pestre, akkor tudnád.
A másik dologról nem hallottam, de könnyel elképzelhető. Meg a Zala-Vasi-Kisalföld volánok összevonása sem kizárt.
"az új MAN nem éri el a 100-at. Már alatta szabályoz "
Attól, hogy Te nem utaztál vele 100-105Km/h sebességgel, még nem zárja ki, hogy 105-nél szabályoz.
"Azt, hogy a 425 HD megy a legtöbbet, nem km óra alapján mondom. Mert az ugye minden busznál, minden személyautónál csal! Úgy lehet észrevenni, amikor mentünk az ICE-568 mögött sztrádán, folyamatoasan "
Ha az ICE-568 csak 98Km/-val haladt, a 415HD pedig 102Km/h-val, akkor az azt jelenti, hogy a 415HD jobban megy? Nem igazán értem ezt az eszmefuttatást.
"vagy nemtom honnan jöhet."
Elvileg minden busz 105Km/h-nál szabályoz le, mivel autópályán maximum 100Km/h-ás sebesség a megengedett. A + 5Km/h pedig az előzések miatt van.
Hát pedig ezt nyugodtan elhiheted, hogy az új MAN nem éri el a 100-at. Már alatta szabályoz le. Nem tudom hogy utaztál-e már vele, de ha elöl ülsz a jobb első ülésen, onnan látni fogod. Ha jól emlékszem még ki is jelzi digitálisan is, hogy mennyivel megy. De ha a km órának se akarunk hinni, le lehet mérni, 36 mp alatt sosem tesz meg 1 km-t. Lejtőn lefelé se, mert fogja vissza a tempomat.
Azt, hogy a 425 HD megy a legtöbbet, nem km óra alapján mondom. Mert az ugye minden busznál, minden személyautónál csal! Úgy lehet észrevenni, amikor mentünk az ICE-568 mögött sztrádán, folyamatoasan közeledünk hozzá, de megelőzni nem tudjuk, mert olyan kicsi a különbség, max fél km/h, még annyi sem. Pécsre járó Setrát nemtudom, nem utaztam vele.
Az ikarusokat hagyjuk ki ebből, mert azoknak más a leszabályzója. Azokat könnyebb kijátszani.
A 3,5 tonnánál nagyobb teherautók is 90-nél szabályoznak, gondolom innen jön. 10 % túllépésbe még jóindulattal belefér, vagy nemtom honnan jöhet.
Az Ikarus Scaniák egyébként 110-nél szabályoznak le amennyire tudom.
Olyan eset is volt, hogy mentünk CSJ-216-al a Budaörsnél kb 110 el, és beelőzött bennünket egy Kisalföld Volános emeletes busz. :)
Ezzel azért vitatkoznék, hogy az Ikarusok régebben születtek. Setra ICE-568, ’96-os évjárat, hasonlítsd össze egy vele azonos korú E98 ikarussal. (Csak hogy felszereltségben is hasonlók legyenek.) Ég és föld. Felszállsz, és azt látod, hogy „szét akar hullani” az ikarus, szar úton zörög, minden baja van, a Setra meg Setra. Németek azért megtanultak buszt is gyártani, nemcsak szemályautót
Nemcsak a Volánbusz, hanem a Somló Volán is azért még bővelkedik ilyen „remekművekben” Mittom én milyen régi ikarusokban. :)
Mikorra ér be Egerszegre amúgy a 15:40 es rásegítője?