Na, olyannal sem jöttem még... pesze szépek a bakonyi tájak is :D Az egyik egy baromi hosszú UL-es Setra. Az ablakom alatt mennek el, meg a 15:40-es is :D
"Sokan utaztok vasárnaponként keszthelyről pestre busszal?" Ez nehéz kérdés. Szinte mindenki vonattal jár(t). De a mostani vasúti menetrend kész katasztrófa. Azóta csak kétszer utaztam, de érezhetően többen szálltak fel a buszra. Pedig ilyenkor kevesen utaznak.
"Lehet hogy megérné egy gyorsjáratot indítani a keszthelyieknek pestre, nem? Mondjuk hévízről"
Miaz, hogy! Nagyonis! :D Szerintem könnyen meg lehetne tölteni. Csakhogy ellenkező irányú tendenciák zajlanak... mivel van párhuzamos vasút is, lehet hogy márciustól egyáltalán nem lesz busz... és a sármelléki átszállás sem lesz jó, mert a diákjegy májustól csak a lakóhely-iskola közé lesz váltható. De ezt már írtam korábban.
Igen, a net ezt a kettőt írja. Amiért kétségeim voltak, az a következő:
Egyszer jövök haza a 18:40-essel. Mellettem ülő utas Szengyörgyön szól nekem, hogy engedjem ki, mert le fog szállni. Én meg mondom neki, hogy hiszen ez Bp. után csak Keszthelyen áll meg, szólt-e a sofőrnek? Ő meg azt mondta, hogy szeptember óta mindig ezzel jár, soha nem szólt a sofőrnek, és mindig megállt! Egyébként az új menetrend szerint már hivatalosan is megáll.
Nem próbáltam még, mert hazafelé csak a 17:00-ás Volánbusznak van csatlakozása Szentgyörgyön, az meg hivatalosan is megáll. De még azzal sem mentem eddig.
Nem állnak meg. Amiről tudok, hogy ott megáll, az a reggeli 6:30 as, meg a 8:40 es.
De ha hazafelé jössz, akkor simán jöhetsz egy Egerszegi járattal, megkéred a sofőrt, hogy tegyen le. Le fog. Nem próbáltad még? Kérsz Sármellékig jegyet azt kész :)
Azzal a járattal tényleg büntetés utazni.
Igen a BME re járok. De sajna most nem a Kármánban lakom (petőfi híd budai hídfőjénél lévő kolesz), mert újítják fel. Még pár hónap és talán kész.
De tökre zsír volt, mikor még ott laktam, csak leszálltam a buszról, átgyalogoltam az úton, és ott is voltam :)
Ezek a vasárnapi 17:00-sok megállnak-e Balatonszentgyörgyön? (mert papíron nem) Mert ha igen, akkor nem kellene ezzel a tetűlassú 15:30-as Intouroval utaznom...:)
"Szóval jan 2-án a zeg-Pacsa-Bp járat nemcsak elvileg ment, hanem gyakorlatban is."
Ha viszont ezzel mentél, azaz 2-án, akkor az ellentmondás: "Hétfőn fasza útunk volt pestre a 17:00-s járattal." Elseje volt hétfőn :)) Csak "eltérítették" Zalacsány felé is, mert aznap arra nem ment semmi... mindent értek, azt hiszem.
"keszthelyi körforgalomnál kanyarodtunk rá a 76-osra."
Volt egy pdf fájlt a Menetrendek.hu-n, ahol a karácsonyi-újévi ideiglenes változások voltak fent. Azon külön ki volt emelve, hogy a Zeg-Pacsa-BP járat jan 2.-án megy.
Szóval jan 2-án a zeg-Pacsa-Bp járat nemcsak elvileg ment, hanem gyakorlatban is. Egy busz jött, mégpedig a az új MAN. Szentgotthárdról-Zeg-Nagykapornak-Pacsa-Zalacsány-Sármellék-Bp útvonalon. 20:20 körül szálltam le a Petőfi hídnál.
A hét első tanítási napját megelőző nap jan 2.-a volt, tanítás 3.án kezdődött. Szóval nem értem mit nem értesz. :) Elvileg is jan 2-án kellett volna mennie, külön ki is volt írva, és akkor is jött a "pacsai" járat. (Mellesleg minden jóérzésű ember ilyenkor érdeklődik utazás előtt, amikor nem egyértelmű a menetrend). Újév napján tudtommal nem is ment.
A hetek első munkanapát megelőző nap jan1. volt, akkor meg a Lentiből induló járatnak kell mennie, és gondolom akkor is ment (mivel jan2-n nem). Viszont tavaly volt oylan eset júniusban, hogy vége lett a tanításnak, és vasárnap nem jött a Lentiből induló járat. Pedig elvileg a hetek első munkanapját megelőző napon közlekedik.
Szóval ha nagyon szigorúan a menetrendet nézzük, az alapján a 17:00-s járatnak jan 2-án nem is kellett volna Nagykapornakot meg Zalacsányt érinteni.
Ha nincs semmi különleges dolog (vizsgaidőszak kezdete, vége, tavaszi szünet, őszi szünet, miegymás) akkor általában 200-220 utas szokott lenni. Két busz jön Lentiből, a ZVR-101 csak akkor jön be Zegre, ha nem telik meg Lentiben Pestre utazókkal (Ez nagyon ritka). A CSJ-216 mindig bejön.
Szóval ha nincs semmi különleges dolog elsőként szokott indulni a MAN vagy a 415 HD, másodiknak a zalalövői 3 tengelyes Setra, harmadiknak meg a sárga-fekete Setra. Aztán a CSJ-216 szokott jönni negyediknek, meg általában még egyet beállítanak (ZVR-100 vagy egy Ik 395, néha a szegedi Setra). Általában az utolsót elküldik Pacsára, de volt már olyan, hogy a másodikat küldték.
Szóval annyi busz jön vasárnaponként, amennyire igény van. (3-6)
CSak papíron van úgy, ahogy mondod, 5 órakor talán az első kettő indul el, mert néha akkora faszok, hogy eladják már a 200-adik kártyát, de 60-70 utas még ott vár, mert nem állítják be a következő busz(oka)t. Én amikor utoljára Pacsa felé mentem, akkora 74es főúton mentünk, ott a baki körforgalomnál lekanyarodtunk a 75-ösre, majd azon végig kihagyva kapornakot és csányt, és a keszthelyi körforgalomnál kanyarodtunk rá a 76-osra.
"Vagyis a pacsai járat 1-jén nem ment, 2-án viszont elvileg igen(?), a zalacsányi meg nem"
Az ünnepek alatt az internetes menetrend meg volt bolondulva. Egy nappal elcsúcsott.
Amúgy a Pacsán át közlekedő járat a hetek első iskolai előadási napját megelöző napon, mig a Zalacsányon át közlekedő a hetek első munkanapját megelöző napon közlekedik.
Mivel a tanítás elvileg 3-án kezdödött. Ezért 1-én Zalacsányon át, 2-án Pacsán át kellett közlekedni.
"hány busz megy 17:00-kor? "
Változó. Általában annyi, hogy mindenkinek jusson ülőhely. Ez vizsgaidőszakban 3-4, mig szorgalmi időszakban 5-6, de volt már példa arra, hogy 6 sem volt elég, ekkor startolt a 7. is:-))
"Hétfőn fasza útunk volt pestre a 17:00-s járattal. Zeg-Kapornak-Pacsa-Zalacsány-Sármellék-Pest."
Netes menetrendben ez van: - 17:00-kor egy járat Zalacsány felé, Népligetben 20:15-kor. Közlekedik "a hét első munkanapját megelőző napon". - 17:00-kor még egy járat Pacsa felé, beér 20:25-kor. Közlekedik "a hét első iskolai előadási napját megelőző napon". A téli szünet utolsó napja jan.2. volt. Vagyis a pacsai járat 1-jén nem ment, 2-án viszont elvileg igen(?), a zalacsányi meg nem(?). Azért nem volt senki újév napján Pacsán, mert oda elvben nem ment volna busz, de a Zala Volán jófejségből "eltérítette" a zalacsányit (feleslegesen). /Mellesleg: hány busz megy 17:00-kor? Néhányszor találkoztam velük, amikor késett a 15:30-as "lassújárat" (volt hogy érdnél leelőztek...). Mindig "párban" voltak. Vagyis végső soron 3 megy, 2 Csány- 1 Pacsa felé, vagy találkoznak valahol? "Papíron" 10 perc különbséggel kellene beérniük./
Ugyanez Volánbusz módra: én is aznap utaztam, az Intouroval. Keszthelyen már full tele volt, mert nem ment aznap a 15:30-as gyorsjárata. Az "A hetek első iskolai előadási napját megelőző munkaszüneti napokon" közlekedik... vagyis sem 1-jén, sem 2-án nem ment. Így a skót-Volánbusz évente egy-két fordulót megspórol. Volt, aki három órát állt...
"A neten lévőt meg csak "ki kéne dobni", egy csomó minden nincs is benne. (vasárnapi Lenti-Zeg-Győr járat, két vasárnapi Lenti-Bp járatok, sok pénteki járat, a mi vonalunkon is sok járat kétszer szerepel benne stb. stb.)"
Benne van mind, csak el van dugva:-)))
A Lenti-Győr, és a Lenti-Budapest is két járatként szerepel. (Lenti-Zeg, Zeg-Győr; Lenti-Zeg, Zeg-Bp)
Csak annyit tudok, hogy a menetrend és a valóság sokszor nem ugyanaz!
A neten lévőt meg csak "ki kéne dobni", egy csomó minden nincs is benne. (vasárnapi Lenti-Zeg-Győr járat, két vasárnapi Lenti-Bp járatok, sok pénteki járat, a mi vonalunkon is sok járat kétszer szerepel benne stb. stb.)
A 15:15 kor értünk oda, leszálltam, átmentem az Egerszegről érkező oldalra vártam kb 15 percet, aztán meguntam, visszamentem az egerszegre menő oldalra és bejöttem egerszegre.
Valami gebasz akkor is van, mert 15-percnél kevesebb idő alatt nem érhet oda Egerszegről. Azt, hogy 11 kor elment, a faszi meg a csaj mondta, akik ott vártak!
A Józsi az ICE-568 egyik vezetője. Mért ne lenne tájékozott.
"A táblán 15:11 van, és a busz is akkor jött. Ez a valóság. Mért vitatkoztok? Mért tudjátok jobban? Utaztatok vele?"
15:21-kor van Nagykapornakon. Nem jól van kiírva a táblára. Ennyi.
Ha nem hiszed, vedd elő a Hivatalos Autóbuszmenetrendet és nézd meg benne Te magad is.
Már csak azt nem értem, hogy akkor most elérted Kapornakon a csatlakozó buszt vagy sem.
Mert egyszer ezt írod:
"Na nemtudom, ki ajánlotta nekem a Budapest-Pókaszepetk utazásnál a kapornaki átszállást a 12:15-ösről, de azt beszívtam rendesen. Ugyanis a netes menetrendben szarul van. Leszálltam a pesti járatról, és ott világosítottak fel, hogy kapornakról Póakszepetkre az a járat nem 15:21 kor, hanem 10 perccel előbb megy
Szóval ennyit a netes menetrendről."
Lehet bennem van a hiba, de ez alapján én azt feltételeztem, hogy nem érted el.:-))
Aztán írtad ezt:
"A táblán 15:11 van, és a busz is akkor jött. Ez a valóság"
Ebből már arra következtetek, hogy elérted:-))
Most akkor elérted, vagy sem? (Tényleg nem kötözködésből kérdem):-)))
"Ezt megint honnan veszed? Két órát biztos, hogy nem állt ott senki"
A saját két fülemmel hallottam, amikor mondták...
"vagy valami ilyesmi. Ezt is a Józsitól tudom. De még számtalan "
A táblán 15:11 van, és a busz is akkor jött. Ez a valóság. Mért vitatkoztok? Mért tudjátok jobban? Utaztatok vele?
"Már csak azt nem értem, hogy miért állt két órát Zalacsányban 2 diák a 19h-ig, mondván a 17h-ás nem Zalacsányfelé ment."
Ezt megint honnan veszed? Két órát biztos, hogy nem állt ott senki. Ha fél óra után megunták a várakozást, akkor magukra vessenek. Két diákot felvettünk Zalacsányban. Pontosan nem tudom mennyi idő lehetett, 17:50 körül volt kb. Ha ők voltak azok, őket felvettük. Ha nem, akkor nem. Ennyi.
A MAN jött, és még mindig 99 a vége!
Légkondi áttervezés volt a Setrán, a hőcserélőjét kellett leszedni felülről, és alulra beépíteni valahova, vagy valami ilyesmi. Ezt is a Józsitól tudom. De még számtalan (kisebb-nagyobb) hibája volt. Új széria volt 2002-ben, elkapkodták a megvételét. Ezen jöttek ki a típushibák. Ennyi. Lehet, hogy megjavítottak garanciálisan mindent a németek, de szoptak vele eleget a Zala Volánnál.
Bonyolult technika az biztos. A hűtővizét lelégteleníteni 1 óra kb, és több emberes feladat. Míg a 8 hengeres sárga-feketéé automatikusan lelégteleníti magát.
Jah, büszkesége, de hogy az elején mennyi gond volt vele... Légkondi áttervezés, stb... Minden fasza benne, nagyon kényelmes, de valahogy a fűtés nem az igazi. Vagy csak spórolnak vele, nem tudom...
Én nem tudom, te ezt honnan veszed, azt sem, hogy mikor indul Egerszegről, később-e vagy korábban, de 15:11 re ér Nagykapornakra. Ez van a megállóban kiírva a táblára, meg maga a busz is akkor jött. Úgyhogy nem tűnik fals infónak.
Egy faszi meg egy csaj állt a a buszmegállóban, ők mondták, mindketten ott laknak, tudják.
És az meg régen rossz, mert a 12:15-ös pesti járat 15:15 re ér oda.
Hétfőn fasza útunk volt pestre a 17:00-s járattal. Zeg-Kapornak-Pacsa-Zalacsány-Sármellék-Pest. Persze Pacsáról egy árva lélek se jött. Nemtudom, ki találta ki, hogy Pacsára kell menni, de ennyi erővel értem is eljöhetnének, járunk egyketten pestre vasárnaponként :) Fele akkora kerülő sem lenne :)
Ő Setra 415HD, a Zala Volán büszkesége! Egyik társunk tőle "kölcsönözte" a nickjét is...:) Csúcsidőszakban néha menetrend szerinti forgalomban feltűnik Bp.-en is.
Azt hiszem, ez az első kép róla a fórumon, úgyhogy külön köszönet érte...
Na nemtudom, ki ajánlotta nekem a Budapest-Pókaszepetk utazásnál a kapornaki átszállást a 12:15-ösről, de azt beszívtam rendesen. Ugyanis a netes menetrendben szarul van. Leszálltam a pesti járatról, és ott világosítottak fel, hogy kapornakról Póakszepetkre az a járat nem 15:21 kor, hanem 10 perccel előbb megy
MA utaztam az egyik új Volvo-val. Hát gyerekek, ez a busz szét akar már hullani ezer akárhány km- után. Mi lesz ebből pár év múlva? Zörög, "nyöszög" benne minden. És ez került 40 millióba? Inkább vettek volna ennyiért két használt Setrát...
Egyedül az üléseivel voltam megelégedve, helyközihez képest nagyon kényelemsek