Mit vársz a médiától???? Tudod jól hogy ők még egynéhány topicoson is túltesznek, csak velük az a baj, hogy az infókat első kézből kapják, és nem tudják értelmezni mert mondjuk utána kéne járni néhány szakszónak, és érthetően kéne leadni főműsoridőben... Itt jön elő: a nézettségért mindent, mindegy mi az... :-S
Max 15 km/h val mehet ha nincs hívójelzés feloldás, vagy a hívó jelzés után nincs jelfeladás (mert pl nem működik) vagy mert foglalt pályára haladt ki ezért a VB-n fehér vagy --- jelzés látható.
Ilyenkor az első térközjelzőig max 15 km/h ha közben megváltozik a helyzet, pl megjön a szabad jelzés a VB-n (pl sárga vagy zöld) akkor aszerint mehet.
Ha viszont hívóval de írásbeli rendelkezés alapján állomástávolságban közlekedik akkor a feltételek megléte alapján 2 emberrel (mozdvez + második figyelésre kötelezett dolgozó) akár 120 km/h val is mehet.
Ha egyedül közlekedik Állomástávolságban akkor max 40 km/h vagy tolató állás a VB-n. (személyszállító vonatnál viszont van 2. ember.
Komárom, 322-es szili nullázódot le... bizonyára mindenki ismeri.
Aszondják a vonatvezető is hibázott -ki is pontosan? mozdonyvezető?- túl gyorsan ment, és nem tudott már megállni az előtte levő vonat előtt. Életét vesztette.
Na szal...csak a félrevezetés végett. -Nem ment gyorsan, Komárom akkoriban utasítás szerűen 80km/h-s volt jelfeladás hiányában! -Hibázott, mert -tényállás szerint- meghaladt egy Megállj! állású főjelzőt! -Nem halt meg, elesett a géptérben, és oldalt vágtak a tűzoltók egy lyukat, amin több órán át komunikáltak vele, majd kiszedték! -Ja és nem vonatba, hanem az engedély nélkül kihúzó tartalékba, és Eas-kocsijaiba zúgott bele!
Nem egyszerűen. Kicsit cizellálni kéne, de annyit nem tudok arról az esetről, hogy érdemben tudjak róla nyilatkozni. Én pl. külön kezelném a megállóhelyen való megállás előtti és az utáni közlekedést. Mintha Szőnyből induláskor elfelejtette volna, hogy milyen rendelkezést kapott......
Nem is kell tudni semmit, ahhoz hogy az ember ilyen következtetést vonjon le magában: csak néhány: magyar viszonyok, megrögzött rutinok, amik egyszer-kétszer elmennek, de amikor nem jön be akkor nagy xar van, és a többi és a többi...
F2 15.4.2. Az önműködő biztosított térközjelzőkkel felszerelt pályán a követő vonatot térközben kell közlekedtetni mindaddig, amíg a térközbiztosító berendezés használható (18.sz. Függelék).
F2 15.1.12. A közlekedést szabályozó dolgozók kötelesek a vonatközlekedést állandóan figyelni, a közlekedő vonatok iránt érdeklődni, a rendellenes menetekről egymást tájékoztatni és idejében tett megfelelő intézkedésekkel a zavartalan közlekedést biztosítani.
A kijárati jelző "hívó" jelzésével ugyebár akár írásbeli rendelkezés nélkül is kijáratható a vonat helyes vágányra.
A forgalmi szolgálattevő akár azért is kivezérelheti a hívót, mert pl éppen akkor lopták el a kábelt és csak így tudta elküldeni a vonatot.
A vonat ugyebár ilyenkor max 15 és a jelfeladás vagy első térközjelző jelzése alapján haladhat tovább.
Sajnos olyan is előfordult már, hogy az ember mulasztott és egy idő után egyszerüen beleunt a cammogásba. (lásd Szőny :-( )
Nem olyan nagy dolog amúgy kideríteni a lényeget, hiszen az írásbeli rendelkezés tömbje, a fejrovatos napló, 2 mozdony regisztráló berendezése és legalább 2 mozdonyvezető áll rendelkezésre.
Sajnos a nagy tragédiák mindíg egy láncreakció tetején helyezkednek el.
F2 12.3.9. ...feltételek hiányában, vagy meghibásodás esetén akkor, ha a hiba nem hárítható el vagy, ha az egyes esetekben előírt sebességhatároknál nagyobb sebességgel kell a vonatot továbbítani, akkor a mozdony, vezérlőkocsi vezetőállásána mozdonyvezető mellett figyelő szolgálatot ellátó dolgozónak kell lennie. Jól működő EÉVB, ETCS berendezés hiánya miatt a mozdonyvezető mellett figyelő szolgálatot ellátó dolgozóval a vonat legfeljebb 120km/h sebességgel közlekedhet.
...ezt viszont el kell rendelni, a vonatszemélyzetet értesíteni kell!
A képeket megnézhetitek a www.tuzoltosagbp.hu címen. <a href="http://www.tuzoltosagbp.hu/reszlet.php?mit=4066&tabla=hirek" target="_blank">hír</a>
-A hívó jelzést nem az álomás kijárati jelzőjén adják? -Ha nincs bizber, mert a kábeleket ellopták, nem hívóval adják a kijáratot? -A mozdonyvezetőnek semmi köze, hogy állomásközben mi van, mert nem lehet ott semmi, tehát az állomás hibázott?
Kép:
a vezérlőkocsi vezérlőállássa igy nézett ki, 5m csak törmelék.
Ebben az országban - most a felsővezetésről beszélek - ritka esemény hogy valaki lemond amikor nagy baj kerekedik a háza táján...ez most két dologra utalhat:
- vagy példát akar mutatni a többieknek azzal, hogy ő felvállalja a bajt (mint ez minden európai országban meg is történik)
- vagy tényleg nagy a baj, és ezzel akar kibújni a felelősség alól.
Ez persze nem segít az elhunytak hozzátartozóin, és persze az elhunytakon sem -ezennel fejezem ki én is őszinte részvétemet!
Ami azt illeti, szerintem megint ráverik valakire a balhét, és pár hónap múlva el lesz felejtve mint az augusztus 20-ai vihar felelőse (persze nem ő volt a hibás...de hagyjuk).
Szerintem hagyjuk az egészet, várjuk meg a vizsgálat eredméynét, ne firtassunk, találgassunk tovább!!! Tartsuk tiszteletben az elhunytakat, elég a média nyomása a hozzátartozóknak.