annyi, hogy amikor feltöltötted, a hűtő sapkáját ne tedd vissza, be kell indítani a motort, és hagyni kell járni, hogy kinyíljon a termosztát (kapcsoljon be a ventilátor) akkor láthatod mennyit kell még esetleg bele önteni a tágulási tartályba, és ekkor fogod látni azt is, hogy saját magát légteleníti (levegőt fog fel "böffenteni")
a kupplungban 135ekm van. kinyomo akkor egy bontottra lett cserelve
(56ekm-nel szetrepult a kuplung es lyukat utott a kupplungharangra, ekkor kerult bele egy keveset futott valto, annak a kinyomoja es egy kupplungszett, akkoriban kijott 80eFt-bol. )
de remelem föhenger lesz, erre utal, h kupplunghinyomaskor nagyon enyhe kattanas (mint egy mikrokapcsolo) halhato a pedal felöl..
"Az egész autó nem ér ennyit, de így vagyok nyugodt. "
most akkor irjam le h,:
- szelvedon volt egy kavics, szombaton kapott meg egyet es keresztbe repedt (also hangon 16-20eFt)
- elso fektarcsakban 145ekm van (ca. 45€/2db + betet)
- hatso fekdobban 190ekm, JH enyhe kerekcsapagyzaj, tehat csapagyat is kell cserelni (textar csapagyal 2x56€ + 20€ pofa)
(-JH kerekben van egy szög.)
(-muszeregysegben megint elkezdett neha leesni a mutato)
(-olajat is kell cserelnem. 38€+szuro)
- kozepdob lassan jarja a veget (bosal 52€)
- kormany teteje foszlik (börözes vagy uj kormany, 25€ vagy 14eFt)
- elso ajtokon elvalt a karpit (x ora baszakodas)
- homerseklet nem all kozepen, tehat szerintem termosztat cseres (4-5eFt)
- nyaron elutottem egy özet, fenyszoroknak le vannak torve a fulei, lokharito fenyezett resze elvalt a fenyezetlentöl (ez is ca. 15-20eFt leht amire osszehegeszgetik)
280.000-nél inkább kivetettem a motort. Komplett kuplung és vezérlés csere, így volt az egyszerűbb. Ha cserélsz, akkor kinyomó csapágyat is cserélj. Zsebbe nyúlós lesz és nagyon meg kell nézni milyet veszel, mert több fajta létezik belőle. A szerelőm lányának is c corsa-ja van, az olcsó csapágy az első kuplung kinyomásig bírta.
Azt hiszem olyan 300.000 környékén hagytam a szerelőmnél, ebben benne volt a motor ki/be rakás, váltó olaj csere, kulissza csere, kuplung csere, vezérlés (ha már kint a motor) olaj csere.
Az egész autó nem ér ennyit, de így vagyok nyugodt.
nem, meg nem, ez lett volna az elso. (de most mar a masodik , mert elsore a szintet nezem a kiegyaenlitoben. Nekem nem jutott eszembe h a fekfolyadek szint az elso)
igazabol csak egyre gyakrabban jön elo es azt akartam tudni, h vkinel hullott-e szet a corsaban ilyen hibajelenseggel a kinyomo, tehat h lelekben mennyire kell keszulnom a valto leszedesre
... gondolom leellenőrízted nincs e kevéske levegő. Okát még nem sikerült kideríteni - bár közelítek - néha nem egyedi, hogy lelevegősödik. Apró légbuborék elég.
Elsőnek, ha még nem néztétek, ezt kukkantanám meg.
" ... így szervó nélkül is érzem, hogy ahhoz, hogy egyenes menjen az autó, továbbra is kissé jobbra kell állnia a kormánynak. ... "
Mert a rásegítés balra dolgozik nulla állásnál.
Sajnos a nyomatékérzékelő nem javítható, már ha valós lesz a hiba, de a leírásod alapján erős tipp. Természetesen diagnosztika nélkül nem bontunk semmit.
Igen, ezt a műszeres dolgot is olvastam már, videót is néztem róla. De ha a nyomatékérzékelőt beállítattjuk rendesen, akkor a szervó is visszatér? Egyébként így szervó nélkül is érzem, hogy ahhoz, hogy egyenes menjen az autó, továbbra is kissé jobbra kell állnia a kormánynak.
Nem saját tapasztalat, csak cimborámnak volt hasonló jelensége, hogy elhúzott a kormány.Ha olvasgattad az erről szóló fórumokat biztosan találkoztál azzal a felhívással is, hogy ne állj neki otthon, mert nagyon könnyű elszúrni és otthon nem igazán javítható.Vannak cégek akik csak az Opel és Fiat szervó javításra álltak rá.Keresd fel őket.
A kuplung kiemelő hidraulikus, ezért több hiba miatt is lehet. Először ellenőrizd a folyadékszinteket!Ha azok rendben vannak akkor készülj fel egy nagyobb befektetésre.
Egy 2006-os1.3 CDTI-s Corsaval rendelkezek. Egy napon észrevettem, hogy ha a kormány egyenes állásban van, akkor kissé balra húz autó, továbbá jobbra nehezebb volt tekerni a kormányt. Utánaolvastam a neten, és megoldásként sok helyen a kormány elfordulás szenzor állítását olvastam.
Neki is álltunk, lebontottuk a műanyag burkolatot, és ott volt a szenzor.
Levettük az akksit, és először kihúztuk a szervó ecu-jába vezető kábeleket, befújtuk azokat WD40-el, majd visszadugtuk őket, de ez nem oldotta meg a problémát.
Megint levettük az akksit, és próbálkoztunk a szenzor állításával. Ugye rá volt száradva a ragasztó és nem igazán bírtuk oda behajolva leszedni, ezért kiszedtük a szenzort, hogy könnyebb legyen leszedni a ragasztót (előtte még bejelöltük a szenzor eredeti állását). Leszedtük a ragasztót, visszatettük a szenzort, majd 1mm-t állítottunk rajta. Ezt követően visszatettük az akksit, beindítottuk az autót, és égve maradt az EPS lámpa és nem volt szervóhatás.
Innentől kezdve bármit csináltunk, égve maradt az EPS lámpa. Megnéztük a biztosítékot is, rendben volt, de azért kicseréltük, de ez nem segített, a szenzort is visszaállítottuk az eredeti helyzetébe, de ez sem oldotta meg a problémát. Ezután levettük az akksit, mert ez elvileg reseteli az ecu-t (egy angol fórum felhasználójának ez megoldotta ugyanezt a problémát), és kb. 1 napot állt így az autó, de ezután is megmaradt a szervó probléma.
Jelenleg is fennáll ez a szervó probléma, sok oldalt, fórumot átolvastam a megoldás után kutatva, de nem találtam semmi használhatót. Szerelőhöz most nem tudjuk elvinni legalább 2 hétig, úgyhogy ez kihúzva. (Szerintem egyébként a szervónak nincs baja, csak talán valami rendellenest érzékelt és blokkolta magát, de ez egyátalán nem biztos, csak találgatás részemről, mert pl. nem ellenőriztük le, hogy a kábelekben van e felszültség, továbbítanak e jelet.)
Ebben kérném a segítségeteket, ha valaki tud erre megoldást, és megosztaná velem, annak nagyon megköszönönném.
Bocsi, bután tettem fel buta kérdést, elismerem. Gyári GM olaj kerül bele . Nekem meg van még mit tanulni, gyakorolni márcsak azért is mert nem akarok kókányolni mert azt utálom ha valaki nem végez normális munkát így énse teszem, ezért inkább kérdezek, utánnanézek,érdeklődök még ha sok időbe is tellik.
köszönöm a segítséget, igen, buta kérdést tettem fel.. nem tökéletes a tudásom, van mit tanulni főleg, hogy az életbe nem nyúltam még opelhoz, de mint mindent egyszer ezt is el kell kezdeni valahol.
kozos olaj, cserelni felesleges, szintet kell ellenörizni.
nekem sem jut eszembe egy fronthajtasu elöl keresztben beszerelert motorra csatlakozo valto (front-quer) aminel a difinek kulon olajozasa lenne, tehat lehet hogy tenyleg itt ott nem teljesen alapos a tudasod. De erre van a forum, tehat ha nem vagy biztos akkor inkabb kerdezz (es inkabb elötte mint utanna :-D)
Szeretnék egy kis segítséget kérni pár napja bekerült a családba egy Corsa C Comfort és én lettem megbízva az autónak a leszervizelésével, meg lett véve minden apró cseplő dolog amit ilyenkor érdemes cserélni, köztük a váltóolaj is. A problémám itt kezdődik, mégpedig hogy a váltóolaj leeresztő csavarját az istennek nem találom, körülnéztem háromszor, kerestem neten hogy hol helyezkedi el stb stb de nincs meg a leeresztő csavar, a differenciálmű csavarját már sikeresen kitekertem de ott meg egy csepp olaj nem jött ki (néztem, az színel a menet szájával tehát abban van szint abban azthiszem nem is kell többnek lennie) kérdés még az is hogy a váltó és diffinek közös az olajzása vagy külön van?
1, egyik gomb sem müködik? (nekem pl csak a zaras nem mukodott (mert reteszeleshez 2x kell nyomni igy hamarabb meghalt, es kapcsolocsere megoldotta. En relativ hamar kicsereltem a mikrokapcsolot, mert nem akartam szetnyomkodni a gumit, de lehet az t is kulon kapni)
2, uj tavranyito ugy tunik van utangyartottbn 18euroert(nem tudom,h mukodik-e stb), gyari 39,90€ jelenleg ebay-n. Amikro az enyem elveszett gyarival potoltam(veletlenul sikerult 26€-ert loni ujonnan ebay-n). feltanitashoz kell opcom es security code (login pin). ha nem kaptad meg a kocsihoz akkor 8-14eFt kozott kernek erte a szalonban
Szedd ki a távirányító belét az elemekkel.Nézd meg , hogy a microkapcsoló rendesen kapcsol-e.(érezhető ahogy benyomod, hogy kattan).Ha az nem jó és ügyesen forrasztasz kicserélheted.Ha már teljesen rossz, akkor szerintem csak rendelni tudsz hozzá új belsőrészt és a szervizben fel is programozzák.
Amikor nekem elveszett a központi zár vezérlős kulcs, rendeltem egy újat hozzá.Felprogramozással, immo átprogarmozással 36 körül állt meg