Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

marcsello1 Creative Commons License 2016.02.25 0 0 161746

:)

Előzmény: G.Gambino (161745)
G.Gambino Creative Commons License 2016.02.25 0 0 161745

Első hozzászólásnak ez teljesen jó. :D

Előzmény: Lagcsifan (161743)
SLX-350 Creative Commons License 2016.02.25 0 0 161744

" .... Ki èl mèg itt azok közül a kollegák közül akiket èn is ismerek? ... "

 

Mintha annak idején néha eszmét cseréltünk volna..... :))

Előzmény: Patre (161742)
Lagcsifan Creative Commons License 2016.02.25 0 0 161743

Mondjuk ha szerelő lennék, akkor pont nem érnék rá, ha egy ilyen zsenisrác hozná be a csapágyas verdáját, hogy olcsón javuljon, de gyorsan ;)

 

Dolgoznom kéne, tegnap is ezért töröltem magam, de addiktív ez a hülyeség, ami itt folyik :))

 

 

 

 

 

 

Előzmény: M1,5 (161738)
Patre Creative Commons License 2016.02.25 0 0 161742

Kezüket csókolom a hölgyeknek ès az uraknak!

 

Az ember alig hogy eltünik egy kicsit mindenfèle offtopic autók müszerfalát látja itt...

 

Ki èl mèg itt azok közül a kollegák közül akiket èn is ismerek?

 

Patre

marcsello1 Creative Commons License 2016.02.25 0 0 161741

Várjuk a fejleményeket kíváncsi vagyok a kis stroker motorodra:)

Előzmény: novothauto (161734)
Vojnó Creative Commons License 2016.02.25 0 0 161740

Csak nem V12 építésére készülsz?     :o)))))))))))

Előzmény: novothauto (161707)
M1,5 Creative Commons License 2016.02.25 0 0 161739

Igen, de annak is van nyomatéka meg fordulatszáma és mivel csak erről a két dologról beszéltem, teljesen logikus erre koncentrált példát felhozni. Sajnos látom, hogy csak kevesen képesek ezt megérteni, át is lépek az atomfizikus topikba :D

Előzmény: bucsher (161736)
M1,5 Creative Commons License 2016.02.25 0 0 161738

Először még nem ezt mondtad. A személyeskedést is te kezdted. Sosem vinnék autót ilyen szerelőhöz.

Előzmény: novothauto (161731)
bucsher Creative Commons License 2016.02.25 0 0 161737

Ez jó, ilyet szerkesztettem annak idején a 28i-hez. Sokmindent megérthet közben az ember.

Előzmény: Törölt nick (161665)
bucsher Creative Commons License 2016.02.25 0 0 161736

A villamos hajtásoknak teljesítménykorlátja van, ezért magas fordulatszámokon a vezérléssel szándékosan csökkentik a nyomatékot. Kár idekeverni, teljesen más téma.

Előzmény: M1,5 (161721)
bucsher Creative Commons License 2016.02.25 0 1 161735

Ennyi. A többi bullshit.

Én 2005 óta Castrolt használok, csakis 5W40et.

Előzmény: SLX-350 (161643)
novothauto Creative Commons License 2016.02.25 0 1 161734

Szerintem én nem személyeskedtem,vagyok annyira intelligens, hogy ne tegyem.

Egyébként gyikhuszar videója is tökéletes szemĺéltetés, a Nissan sem azért tartja

a cvt-vel a max teljesítményhez tartozó fordulaton a motort, mert hülye, hanem mert

itt gyorsul a legjobban. A cvt-nek nem a fűrészfogban mozgatni a fordulatot mert meg

tudja valósítani gyakorlatban az elméleti legjobb gyorsulást.

Utolsó hsz-em a témában. Inkább fűzögetem a blokkjaimat, számolgatom a löketet

meg a kompressziót, hisz nincs teljesítmény nyomaték nélkül, csak kérdés melyik 

fordulaton legyen :)

Előzmény: G.Gambino (161733)
G.Gambino Creative Commons License 2016.02.24 0 1 161733

Egyik fél sem tudja meggyőzni a másikat a vélt vagy valós igazáról, bármeddig is tart ez a vita csak jobban elmérgesedik a helyzet és a két tábor között képződik egy szakadék (utóbbi itt eddig nem volt és ennek megelőzése céljából jeleztem finoman, hogy idejében leálljanak a felek). A hozzá nem értő kívülállók vélhetően annak fognak hinni, akinek ez a szakmája, nem arrogáns és személyeskedő a stílusa és ami a legfontosabb: többet beszélt a csöcsökről. :)))

Ui: Remélem Rnie is visszajön.

Előzmény: novothauto (161732)
novothauto Creative Commons License 2016.02.24 0 1 161732

Leírtam tényekkel és grafikonokkal, adatokkal alátámasztva a mondandóm lényegét, innentől kezdve aki

olvassa, eldöntheti, hogy igaz-e, vagy sem. Azért példálóztam M52-vel, mert ehhez van adat is, nem csak

légből kapott rébuszok. Plusz ennek a motornak karakterisztikája közérthetően jobban szemlélteti azt, ami

egyébként fizikai törvényekben is rögzítve van, mint egy szögegyenes nyomatékgörbéjű turbómotor, ettől

függetlenül nyilván arra is az a szabály vonatkozik.

Részemről ennyi, ha valaki visszalapoz párat, remélem megérti az okfejtést.

 

Az internetnek megvan az a hátránya, hogy ha valaki kellő elszántsággal sulykol valamit, akkor az

hihetővé válik, bármekkora baromság is legyen az.

 

 

Előzmény: G.Gambino (161730)
novothauto Creative Commons License 2016.02.24 0 0 161731

4000 és 5000 között lényegesen jobban gyorsul, mint 2000 és 3000 között.

Előzmény: M1,5 (161727)
G.Gambino Creative Commons License 2016.02.24 0 2 161730

A két végletről beszélsz, mint ahogyan a teljes párbeszédetekre a végletek jellemzőek. A "rugóztok 3 napja és egymás vérét szívjátok" típusú párbeszéd (személyeskedésig fajuló eszmecserékkel), illetve a "nincs 1 hétig hozzászólás" között azért van még egy kis űr. Pl. az építő jellegű eszmecseréknek.

Most kéne egy topiktali, legalább egybe lehetne kötni egy ketrecharccal.

Előzmény: gyikhuszar (161712)
M1,5 Creative Commons License 2016.02.24 0 0 161729

Aha, azt hiszem értem: max-on van a fordulat és úgy gyorsít végig. Szerintem itt is arról van szó, mint a gyorsulási esetében, hogy  mivel állandóan változtatja az áttételt (bár fokozatmentesen), megéri feláldozni 10% nyomatékot 20%-kal nagyobb váltóáttétel ellenében.

Előzmény: gyikhuszar (161726)
M1,5 Creative Commons License 2016.02.24 0 0 161728

Na várjál: most melyik vakerásról van szó a sok közül? A cvt-ről nem sok fogalmam van, inkább rád bíznám, de azt az elvet , hogy a nagyobb nyomaték nagyobb gyorsulást eredményez, az sem sértheti.

Előzmény: gyikhuszar (161725)
M1,5 Creative Commons License 2016.02.24 0 0 161727

Tehát akkor szerinted 3900-nál kisebb a gyorsulása mint 6000-nél?

-

Az olyan kijelentéseid, hogy "mindenki tudja", nem jelentenek semmit és úgy általában a mondanivalód 90%-a ebbe a kategóriába esik, ezért kell mindig értelmeznem, hogy éppen mit akarsz mondani.

 

A fűrészfog elv a gyakorlati gyorsulásra vonatkozik, amikor váltogatjuk a fokozatokat, de amiről én beszéltem - leírom századszor is, hátha megérted - az egy tetszőleges fokozaton BELÜLI gyorsulás a fordulatszám és a nyomaték függvényében és mindezt azért teszem, mert te azt állítottad, hogy 4000 rpm (a nyomatékcsúcs) alatt nem gyorsul az autó.

Előzmény: novothauto (161724)
gyikhuszar Creative Commons License 2016.02.24 0 0 161726

Kis adalék, nehogy meg legyek mán' kérdőjelezve:

 

egy benzines: 

 

Power (SAE net): 270 bhp @ 6000 rpm
Torque (SAE net): 258 lb-ft @ 4400 rpm 

 

Egy dízel: 

 

Power: 140kW @ 3500-4400rpm
Torque: 400Nm @ 1400-3500rpm

Előzmény: gyikhuszar (161725)
gyikhuszar Creative Commons License 2016.02.24 0 0 161725

Jaj. Én őszintén szólva kitartó vagyok, de már kezdem elveszteni a motivációmat. Na de üsse kő. Ez a kijelentésed vajon összhangban van azzal, amiről én vakerok? Mielőtt válaszolsz, azért gondold át a cvt váltós gépeket, ahol tulajdonképpen végtelen fokozatunk van a végsebesség eléréséig.

Előzmény: M1,5 (161723)
novothauto Creative Commons License 2016.02.24 0 1 161724

Az a baj, hogy leírod, hogy "te azt mondod..." és kreálsz valamit, amit senki nem állított.

Kötöd az ebet a karóhoz, melyik fordulaton  te azt mondod hogy ötezer stb.

Az autó gyorsulása a változó sebességértéket mutat, hisz ettől gyorsulás,  és ezért van a

mértékegységében a négyzet (m/s2). Ennek ellenére statikus fogalomként kezeled.

Hogy lehet ezt egyetlen fordulatszámhoz kötni?

Világosan leírtam a szakkönyvek által is említett fűrészfog elvet, miszerint az autó legjobb gyorsulása

a max nyomatékhoz tartozó fordulatszám és a max teljesítményhez tartozó fordulatszám közötti

tartományba esik. Ehhez beraktam a görbéket egy mindenki által ismert karakterisztikájú

motorról, ami igenis 4000 és 6000 közötti fordulatszám tartományban gyorsul a legjobban,

de ezt mindenki tudja és mindenki látja az ábrán, hogy abban a tartományban a nyomaték

csökkenő ágban van.

Előzmény: M1,5 (161700)
M1,5 Creative Commons License 2016.02.24 0 1 161723

Én értettem, hogy mit akarsz mondani és próbáltam magyarázni, hogy én másról próbálok beszélni:)

-

Most már beszélhetünk arról a kérdésedről, miért forgatják ki a gyorsulásin tiltásig a fokozatokat még akkor is, ha ezzel talán elvétik a nyomatékcsúcsot felváltáskor.

Azért mert ugyan kicsit vesztenek a következő fokozatban, de az aktuális fokozat annyival rövidebb (tehát áttétele nagyobb...), hogy összességében mégis kedvezőbb gyorsulás érhető el. Egyébként ez is látszott a diagramokon.

Előzmény: gyikhuszar (161717)
kopa Creative Commons License 2016.02.24 0 0 161722

Mail ment

Előzmény: BMW-GMBH (161720)
M1,5 Creative Commons License 2016.02.24 0 0 161721

Igen, ezt én is láttam, de azóta sem értem az okát.

Előzmény: gyikhuszar (161718)
BMW-GMBH Creative Commons License 2016.02.24 0 0 161720

Mél címed el küldöd a mélemre, meg a tel számod? Köszi.

Előzmény: kopa (161719)
kopa Creative Commons License 2016.02.24 0 0 161719

Ha jogi kérdésed van, rengeteg fundamantás szerződést csinálok, talán tudok segíteni.

Előzmény: BMW-GMBH (161716)
gyikhuszar Creative Commons License 2016.02.24 0 0 161718

Azért vannak itt még sötét területek. 

 

 

Előzmény: M1,5 (161714)
gyikhuszar Creative Commons License 2016.02.24 0 0 161717

Én igazából azt hittem, hogy rosszul tudok valamit, aztán kiderült, hogy nem. Annyi történt, hogy elbeszéltünk egymás mellett, és ezt én most észrevettem. És te?

Előzmény: M1,5 (161713)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!