"Nagyobb sebességnél a gépkocsit a mozdony alá gyürte volna."
-...majd amikor már tovább nem tudja gyűrni,akkor egyszerűen kiemeli a mozdonyt a pályáról,onnan pedig tovább beláthatatlan a megállásig megtett út iránya!Ilyenkor már elképzelhető,hogy a mozdony mintegy felmászik az autóra,de ez csak tényleg nagyobb tempónál következhet be!
Ha figyelmesen megnézzük azt a fotót, ahol a két ütközö helyzete látható, ami a gépkocsit megemelve kis mértékű surlódást okozott az ágyazattal. Halálukat az ütközök becsapódása okozhatta, / első és hátsó ajtó / ami szinte a gépkocsi középtengelyéig behatolt. Nagyobb sebességnél a gépkocsit a mozdony alá gyürte volna.
Sziasztok! A lövői balesettel kapcsolatban szeretném kérdezni nálam illetékesebbektől ,hogy nem teljesen értem azt mondják meg úgy is jelent meg minden hiradásban ,hogy 40-el ment a vonat hogyan hallhattak meg 4-en?Szerintem nem volt akkora a sebeség ami ezt feltétlenül indokolta volna mert 140-nél egyértelmü.Tisztába vagyok vele a szili 80 tonna ha jól emlékszek 2 kocsi volt utána az 30 tonna durván kerekítve tehát 110 tonna volt össz.De ez csak akkor 110 tonna ha vészfékezés van a fém a fémen csúszik és akkor a kocsik rátólják a mozdonyt a személykocsira akkora fékezésnél fellépő erőhatás.De itt erről szó sem volt.
Á, rosszul látod a dolgokat! Eleve botrány, hogy internethozzáférést kap az, aki nem tudja pályaszámra, hogy aktuálisan milyen kieg. fék van az IL62-eseken pályaszám szerint, természetesen aktuálisan frissítve a honos telephelyen végrehajtott sufni tuninggal, és átalakításokkal. :)
Kíváncsi vagyok, sértő jelzőket könnyen osztogató olvtársunk (és valószínűleg kollégám) tudja-e, milyen kieg. fék van az M42-esen, a 306-os bográcson, vagy a 2143-asokon pályaszámcsoportok szerint, természetesen a kivételekkel együtt. Főleg, ha csatolunk egy baleseti jegyzőkönyvet, mely erősen utal valamire, ami aztán lehet, hogy nem is úgy van.
Sokan sajnos azt gondolják, hogy pár régi alaptípus pályaszám szerint, csavarra történő ismerete a vasútszakma alfája és omegája; holott ezek teljesen felesleges információk, egészen addig, míg azt nem kell használni. A számos átalakítás miatt pedig szinte követhetetlen, milyen pályaszámú gépben mit is várjon az ember (lásd pl. V43-asok).
Köszi a tájékoztatást! Néha tudnak olyanokat írni az iratokban, amin azután a szakemberek sem igazodnak el. Volt ilyenre példa az 1964-es herceghalmi baleset anyagában is, meg máshol is.
Érdekesek az ilyen, a baleset utáni vezetőállás-kezelőszervek állapotleírásai.
Persze! Ha 116 tonna vas gyűrődik, abszolut hiteltelen bármire is következtetni a kapcsolók állásából. Olyan butaság, mint balesetek után a törött kilométeróra cájgerének helyzetéből megállapítani az ütközéskori sebességet.
Zbr=Zusatzbremse, azaz kiegészítő fék. Hogy melyik szergejen milyen kieg.fék van, pláne milyen volt, azt nem tudom, de az irat készítője a mondattal utalhatott arra is, hogy a Zbr 3,7-es karja a fékezősávjának középső részén volt. Mint előbb látszik, nem ez lenne az egyetlen pontatlan megfogalmazás az oldalon.
Okoska!
Olvtársaink minősítését ehelyt kéretik mellőzni, mert egyrészt nem szép dolog, másrészt nem tudod, mikor kinek szólsz be!
Okoska! Már megint egy?Mindeki tudja hogy az un."magas psz-ú 62-140 "feletti gépeken a kieg.fék ZBR-3.7, jobb lett volna hallgatni nem,pedig hozzánemértően okoskodni.