Ez az Ikarus biztosan nem menne 100 fölé... úgy ment 83-as átlagot a szárszói szakaszon, hogy nem is volt forgalom, és emelkedőn érezhetően lelassult :) A gyorsulásáról nem is beszélve...
/ Azt viszont még mindig nem sikerült megfejteni, hogy ha ez Merci mehet 100-105-tel, akkor a 15:30-as vajon miért csak 90-nel...? /
Azt, hogy ez szokott járni, a mellettem ülő utas mondta. Csak azt nem értem, hogy akkor ő miért oda szállt...
Régebben a Zala Volán csinálta a mentesítőt: ez logikus. A pesti busz ugyanis Letenyén "alszik", és hajnalban megy vissza Pestre. Vajon zalai sofőrje lehet, vagy elszállásolják valahol? A mentesítő mikor mehet vissza Pestre, szombaton hajnalban 2 busz megy?
Na akkor hogy is vannak ezek a fordulók? Zeg. 5:10 -> Bp. 8:25 vissza 14:00 - Lenti háromtengelyes Setra? (tavaly 12:15?) Zeg. 5:20 -> Bp. 9:15 vissza 12:15 - JMD-609? (tavaly 14:00?) Zeg. 6:30 -> Bp. 9:35 vissza 17:00 - Volánbusz. Vagyis inkább fordítva. Zeg. 8:40 -> Bp. 12:10 vissza 15:40 - JRX-818, ez biztos. Zeg. 12:30 -> Bp. 15:45 vissza 18:40 - ICE-568. Csütörtökön 415HD (vagy MAN). Van még a 15:30 / 6:30 HPE-267 Intouro.
Khm, khm... ha már a lóerőkről volt szó, akkor leírom a mai utamat. Igaz hogy már megint a Volánbuszról írok, de zalaiaknak tanulságos :)
Ismeritek a 17:00-s Bp.-Zeg. pénteki mentesítőjét? Ikarus 350... nem írtam fel a rendszámát, de A-val kezdődik... Elkövettem azt az óriási hibát, hogy megvettem elővételben a jegyet. Beállt az Intouro meg ez a gyönyörűség. Besorakoztam a Mercihez, erre mondja a sofőr, hogy az elővételesek szálljanak a másikba. (Az Ikarusban jegykiadó gép sem volt, úgyhogy nem is állt meg a többi pesti megállóban. Ezért kellett oda szállnunk.)
Na de hogy ez az őskövület 83-as átlagot menjen autópályán, kis forgalomban?? Elég sok kamion ment el mellettünk, pedig azok úgy tudom 90-nel mehetnek. Fehérvár után aztán megelőzött minket az Intouro is, kb. 2 percig láttuk, aztán eltűnt...
Egyik utas mondta, hogy mindig ez az Ikarus megy pénteken, és erre kell szállni az elővételeseknek, úgyhogy nagy hiba előre megvenni a jegyet! (hm, akkor ő vajon miért ült ott... ?)
Az hogy bemutatóbusz, szerintem nem jelenti azt hogy nagy motorral szerelik fel. Ott a kinézetre, extrákra mennek rá, nem pedig a nagy motorra.
A S415 HD nál az van írva, hogy "különleges kívánságra 422 LE-s motorral is lehet kérni. Persze plusz 5 milliórt (csak mondtam egy számot). ÉS ahol "ilyen sok felesleges" pénz van, mint a zala volánnál, nem hiszem, hogy erre költenek.
"A JMD-609-ben szintén 8 hengeres "V" motor van. Lehet, hogy 420 LE"
A söfőrje mondta, hogy 420LE. Ha igazat mondott, akkor annyi, ha nem, akkor nem...
"Na de nemtudom, hogy utaztál-e már a JRX 818-al, de ha az 435 LE, akkor én is. Érezhetően sokkal,sokkal gyengébb, mint az előző kettő. Megfogják az emelkedők"
Mikor az autókiálításon volt kint, akkor volt rá kiírva, hogy 435LE. Gondolom nem hazudtak.
Nem csoda, hogy lomhább, mint az ICE, hiszen, 15m-es.
"ha meg bemutató busz volt, akkor semmi nem indokolja hogy az erősebb motort tegyék bele)"
Pont, hogy indokolja. A bemutatóbuszokat szokták, minden "jóval" felszerelni.
A 415HD is bemutatóbusz volt. És abban is nagy motor van...
"Először azt kérdezem meg, utaztál-e már a a Lenti-i JOP-vel.
Mert ha utaztál volna vele, akkor tudnád, hogy tök ugyanolyan ülések vannak benne"
Mindegyik Setrával utaztam, és nem is állítottam olyat, hogy nem egyforma ülések vannak benne.
A Lenti Setrán azért lehet látni is, hogy nem mai gyerek:)
"Szóval ez a két busz ugyanaz a széria!"
Ezt nem igazán értem.
Az egyik 317 GT HD, mig a másik 319 GT HD.
A JOP biztosan 2001 előtti, mig a JRX biztosan 2001 utáni.
Amivel egyetértek, hogy a ICE-568 sárga-fekete setra 435 LE. V8 hengeres biturbós motor. Lehet hallani a második turbó bekapcsolását, amikor húzatva van.
A JMD-609-ben szintén 8 hengeres "V" motor van. Lehet, hogy 420 LE, lehet hogy 435, ezt már nem(nagyon) lehet utasként megérezni. De mivel hangra ugyanaz, mint a előző, én ugyanolyan motorra tippelek, tehát 435 LE
Na de nemtudom, hogy utaztál-e már a JRX 818-al, de ha az 435 LE, akkor én is. Érezhetően sokkal,sokkal gyengébb, mint az előző kettő. Megfogják az emelkedők, az autópályán, lomha, nem gyorsul úgy. (Már volt olyan eset, mikor utaztam vele, hogy előzött a csávó, de hirtelen lassítani kellett, mert "nem ment" és jöttek szembe)
Nem hiszem, hogy a nagyobb tömege miatt. Abban gyengébb motor van. Nincs 400 LE se az tuti. (ha meg bemutató busz volt, akkor semmi nem indokolja hogy az erősebb motort tegyék bele)
Először azt kérdezem meg, utaztál-e már a a Lenti-i JOP-vel.
Mert ha utaztál volna vele, akkor tudnád, hogy tök ugyanolyan ülések vannak benne, mint a JRX-818 ban. Dettó ugyanaz. Csak színe más, és minden ülés egyforma színű, (nem narancssárga-szürke üléshuzat váltogatva). Fejtámlánál ugyanaz a műbőr borítás. Szóval ez a két busz ugyanaz a széria!
"Amúgy a JRX bemutatóbusz volt, ha minden igaz. (Nagyon szép utastérrel rendelkezik:))"
A Lenti-i JOP ugyanilyen szép utastérrel rendelkezik. Csak le van szőnyegezve.
"Ezzel, mivel nem tudom, nem vitatkozom, elhiszem :) "
Én is csak tippelek:-))
Ami biztos, hogy a JRX 2001 másdik felénél nem lehet öregebb, mert már az újabb műszerfallal rendelkezik, mig a JMD 2001 első felénél nem lehet fiatalabb.
Amúgy a JRX bemutatóbusz volt, ha minden igaz.(Nagyon szép utastérrel rendelkezik:))
A Lenti JOP-os Setra, 99-es vagy 2000-es. Kb. Biztos nem fiatalabb.
"A motorjuk hangra, teljesítményre teljesen azonosnak tűnik (Mindkettő elég vérszegény.)"
JRX: 435LE, JMD: 420LE, Lenti JOP-ot nem tudom. Amúgy az ICE is 435LE-vel rendelekzik:-))
Ezzel, mivel nem tudom, nem vitatkozom, elhiszem :)
De látszik rajtuk, hogy a JRX valamivel újabb a JMD-nél. "Ráncfelvarrt". A kormány, a kormány alatti box, a műszerfal is kicsit más. Na meg a belső kárpitozás, üléshuzatok. (persze nem színre gondolok)
Ezért nem akarom elhinni hogy a Lenti-i JOP 99-es. (Valaki ezt állította róla korábban) Egyidősnek tűnik a JRX-el...
A motorjuk hangra, teljesítményre teljesen azonosnak tűnik (Mindkettő elég vérszegény.)
Szóval ha a JMD-609 2000-es évjárat, nála a Lenti-i JOP biztos hogy nem idősebb...
Asszem csak helyjegyet kell venniük vagy valami ilyesmi.
Egy béna sofőrrel a "volán" mögött 5 órakor simán össze lehet szedni fél óra késést a kosztolányiig.
Meg gondolom későn állt be, ment a kavarás a vita a felszállókkal, elővételes jegyesekkel stb.
Olyanokat csinált az a faszi, hogy kész... Egy lerobbant ikarust kellene a segge alá tenni, nem a mercit.... Jöttünk kisbucsánál a vasúti átjárónál, lassított, és feljebb váltott egyet... :) A busz meg elkezdett rángatni, majdnem kiestek az üvegek, és lefulladt.... gyökér...
50 perc késés a Kosztolányiig? Akkor befejezem én a történetet:
Alighogy elment a Volánbusz, kisvártatva megérkeztek a 18:40-es Zala Volánok. Emberünk felszállt a Setra415HD-re, és már nem is bánta, hogy otthagyta a másik...
Merre mehetett a mentesítő? Csak simán nem állnak meg, vagy szoktak a Szerémi úton is menni? Az pedig nincs túl jó állapotban.
Meg az a sok öltönyös emberke olyan jól ki tudja találni, hogy mit kell változtatni a menetrendeken, meg hogy a buszok helyett vonatok legyenek, mert az jobb. Az a baj hogy soha nem utazott egyik se vonattal se meg busszal se!
Hát ez az! Nemcsak a diák kedvezményt kellene csökkenteni, hanem a nyugdíjasokét is. Egyszerűen nevetséges, hogy ők még repülővel is ingyen utaznak, a diákjegyet meg majd csak az iskola és a lakóhely között lehet váltani a tanulóknak.
Valami nagyon nincs itt rendjén ebben az országban :)
Tavasszal egy másik hasonló eset is volt, a 17:00-s járattal.
Valaki levelet írt a Zalai Hírlapnak, hogy jönni akart haza pénteken vele, 50 perc késéssel érkezett meg a Bocskai úthoz, de hely nem volt. Azt mondta a sofőr, jön a másik busz mindjárt. De aztán nem jött :)
Aztán utólag kiderült (egy haverom mondta) hogy egy új faszkalap vezette a buszt ideiglenesen, felengedte majdnem az összes elővételes jeggyel rendelkezőt, a rásegítő meg elment 20 emberrel nem állt meg sehol. :) Vannak iylen pancserek a volánbusznál :)
Mert ugye a megszokott vezetők az elővételes jeggyel rendelkezőket át szokták küldeni a ráegítőre, az eljön egyenesen egerszegre, az intouro meg felveszi az utasokat petőfi hídról, bocskairól, sasadiról. ÉS így egyiken sem kell állni senkinek.
Aztán az újság megkereste a zala volán is, hogy ez most hogy van, aztán felvilágosították őket, hogy azt a járatot a volánbusz közlekedteti. :)
Van ugye a Hévíz-Bp. járat az északi parton, Füred felé, 15:00-kor. Mivel forgalmas vonal, gondoltam indítanak 2 kocsit, és az egyik az M7-en megy. A frászt! Összesen 1 busz ment, már Keszthelyen is "heringjáratban".
Ez az a busz egyébként, ami a nyáron a Homárba is bekerült, tévesen Zala Volánként. Aztán valamelyik főnök írt nekik egy levelet, hogy megsérteték a ZV jó hírnevét...
--- De ez nem tartozik szorosan a témához, szerintem hagyjuk a Volánbusz fikázását.
Sőt van nekik egy kora délutáni Hévíz-Bp. járatuk (Füred felé). Megnéztem egyik vasárnap, megy-e gyorsjárat is. Össesen ment 1 db(!) kocsi! Úgy hallottam, azon a járaton még hétköznap sincs ülőhely...
Nézd meg a Regionális Volánok topicot, ott részletesen elemeztük a helyzetet, Zalát különösen. De ez a téma inkább oda való, itt inkább ne folytassuk.
"Szerintem nagyon sokan átszoknának a buszra keszthelyről, 2óra 30 perc alatt simán fel lehetne érni"
Pontosan! Főleg, hogy az IC-nek is 3,5 óra kell, a gyorsnak meg közel 4... Keszthelyen eddig mindenki előítéletes volt a buszokkal szemben, pl.: "lassúak, a régi 7-esen mennek, Martonvásár felé" :), meg "nagyon drágák is" (100Ft különséget bőven megér :) ) De most kezdenek átszokni, lásd lent.
"Sokszor hallom, hogy zsúfoltság van a volánbuszoson..."
Ősszel sok álló ember volt, később már üres helyek is voltak. Amikor változott a menetrend, keszthelyen kisebb hadseregnyi ember szállt fel... / mi lesz tavasszal, amikor eleve sokkal többen utaznak?? / A többi utas nagy része meg hévízi (ott vasút sincs), hiszen Zalacsányig megy a gyorsjárat is mellette, aki Pestre megy, biztosan arra száll. Vagyis Hévízről Keszthely felé vasárnap simán mehetne egy gyorsjárat. Keszthelyen szokott állni a ZVR-102-es sárga-fekete Setra, nemrég volt szó róla. Pénteken a bakonyi ZV-s járat másodrészeként láttam menni. Vasárnap mehetne gyorsjáratként...
Remélem az Egerszegi buszjáratok nem szűnnek meg. Ide is van vonat (napi 3-4), de azt inkább hagyjuk :) De kíváncsi vagyok, keszthelyre bemegy-e majd ezután az a néhány egerszegi busz.
A veszprém-szfehérvár-Bpest vonalra leszek majd kíváncsi. 100 km-nél hosszabb, és van párhuzamos vonatközlekedés. Na ott vicces lesz, ha megszűnnek a buszok. Van kb 40 buszjárat naponta, azok mind tele vannak, abból népfelkelés lesz ha az mind megszűnik :)
Már csak azt nem értem, ez mért lenne jó a kormánynak. A tanuló jegy meg a felnőtt jegy közti különbséget buszra és vonatra is ki kell fizetniük (az most mindegy hogy 50 vagy 67,5 %). Mert hogy az utasoknak nem jó az biztos.
ha meg drágul a tanulójegy, olcsóbb lesz az autó, mint a busz. Ha belegondolsz, 5 embert összeszedsz, 5 ezer Ft-ból fel lehet menni pestre autóval...
Szerintem nagyon sokan átszoknának a buszra keszthelyről, 2óra 30 perc alatt simán fel lehetne érni, míg a vonat 3 óra alatt sem ér oda. És ez még a volánnak is megérné. Sokszor hallom, hogy zsúfoltság van a volánbuszoson...