(Egyébként a kolléga nagyon jól tudja, mi a 2143, csak má' megin' velem kötöccködik, mer ő ilyen. :))
Sajnálom ha így veszed.
Magyarországon nem őshonos "állatfajtát" példaként, a vita tárgyát képező fékezőszelepek kapcsán emlegetni enyhényszólva inkorrekt dolog. Ha ez kötözködés, akkor legyen.
A kettő együtt 90 tonna körül van. Negyvenről ez a fékút kb. rendben van. Nézzük továbbá a lendületmegmaradást, és a mozgási energi változásait, mindezek igen rövid idő alatt történt végbemenetelét! Az emberi test elég jól viseli a hosszirányú terhelést, de igen rosszul az oldalról érkezőt. Ilyen a szerkezetünk. Képzeld el, mondjuk gurul előre az autó vagy ötvennel. Ez a benne ülőkre kvázi nyugalmi állapotként hat, azaz sehogy. Aztán pár millisecundum alatt a hosszirányú egyenletest egy evvel 90°-ot bezáró oldalirányú mozgás váltja fel. Ezek a pillanatok alatt megvalósuló +-gyorsulásértékek, különösen ezek oldalirányú komponense olyan erőhatás, melyre testünk nincs méretezve. Toldjuk meg mindezt az ablakon behatoló ütközőkkel, és világos lesz, mi okozta szerencsétlenek végzetét.
nagy jóindulattal hasonlítható az M 41-es sorozathoz
:) Fordítva: a csörgő hasonlítható nagy jóindulattal az Öreg Hölgyhöz. (Egyébként a kolléga nagyon jól tudja, mi a 2143, csak má' megin' velem kötöccködik, mer ő ilyen. :))
"Nagyobb sebességnél a gépkocsit a mozdony alá gyürte volna."
-...majd amikor már tovább nem tudja gyűrni,akkor egyszerűen kiemeli a mozdonyt a pályáról,onnan pedig tovább beláthatatlan a megállásig megtett út iránya!Ilyenkor már elképzelhető,hogy a mozdony mintegy felmászik az autóra,de ez csak tényleg nagyobb tempónál következhet be!
Ha figyelmesen megnézzük azt a fotót, ahol a két ütközö helyzete látható, ami a gépkocsit megemelve kis mértékű surlódást okozott az ágyazattal. Halálukat az ütközök becsapódása okozhatta, / első és hátsó ajtó / ami szinte a gépkocsi középtengelyéig behatolt. Nagyobb sebességnél a gépkocsit a mozdony alá gyürte volna.
Sziasztok! A lövői balesettel kapcsolatban szeretném kérdezni nálam illetékesebbektől ,hogy nem teljesen értem azt mondják meg úgy is jelent meg minden hiradásban ,hogy 40-el ment a vonat hogyan hallhattak meg 4-en?Szerintem nem volt akkora a sebeség ami ezt feltétlenül indokolta volna mert 140-nél egyértelmü.Tisztába vagyok vele a szili 80 tonna ha jól emlékszek 2 kocsi volt utána az 30 tonna durván kerekítve tehát 110 tonna volt össz.De ez csak akkor 110 tonna ha vészfékezés van a fém a fémen csúszik és akkor a kocsik rátólják a mozdonyt a személykocsira akkora fékezésnél fellépő erőhatás.De itt erről szó sem volt.
Á, rosszul látod a dolgokat! Eleve botrány, hogy internethozzáférést kap az, aki nem tudja pályaszámra, hogy aktuálisan milyen kieg. fék van az IL62-eseken pályaszám szerint, természetesen aktuálisan frissítve a honos telephelyen végrehajtott sufni tuninggal, és átalakításokkal. :)
Kíváncsi vagyok, sértő jelzőket könnyen osztogató olvtársunk (és valószínűleg kollégám) tudja-e, milyen kieg. fék van az M42-esen, a 306-os bográcson, vagy a 2143-asokon pályaszámcsoportok szerint, természetesen a kivételekkel együtt. Főleg, ha csatolunk egy baleseti jegyzőkönyvet, mely erősen utal valamire, ami aztán lehet, hogy nem is úgy van.
Sokan sajnos azt gondolják, hogy pár régi alaptípus pályaszám szerint, csavarra történő ismerete a vasútszakma alfája és omegája; holott ezek teljesen felesleges információk, egészen addig, míg azt nem kell használni. A számos átalakítás miatt pedig szinte követhetetlen, milyen pályaszámú gépben mit is várjon az ember (lásd pl. V43-asok).