Igen ennyiben ki is merül..... Akkor marad úgy, gondolom nem árthat. A szivattyú egy willo 8m-es, szóval húzza a pufferből a vizet rendesen. Köszönöm a hozzászólásod.
Én sem tudom, nem is értettem. Azt mondta a szerelő hogy a VTC miatt, mert az zárva van. És tágulnia kell a kazán körnek is. De hát a pufferbe nyugodtan nyugodtan tud az előremenőn. Nem?
Kiépítettem a rendszert, ahogy ezen a rajzon van. A puffer 4 óra alatt se fűtődött fel,csak a teteje volt 60 fok. Közben a házat is fűtöttem. Miért nem tudom mindenhol mondjuk 70 fokra melegíteni s puffert?
ha elég nagy lesz az aksi és kibír egy kazán ciklust akkor miért ne mehetne minden a szünetmentesről nekem is így van minden a kazán elektronikához van kötve 1 dugalj és minden áram alatt van működőképes
Az autó aksi az nem igazán erre való de nekem 4 vagy 5 évet elment a rendszer most adta meg magát az egyik aksi.
A korábbi tapasztalatok és ajánlások szerint megérkezett a KEMOT 500-as szinuszos szünetmentes. A gk akksi beszerzés is folyamatban van.
Egy dolog viszont felmerült bennem.
Nálam a rendszert egy Gányoló-féle vezérlő látja el, ami egyben kezeli a kazán és a fűtőköri szivattyúkat.
A kérdésem az volna, hogy köthetem a szünetmentesre a komplett vezérlőt is a maga dugaljával, vagy külön le kell kötni róla a kazánköri szivattyút aljzattal ellátni és csak az menne a szünetmentesről?
Ha mehetne egyeben, akkor áramkimaradás esetén a fűtésköri szivattyú is tudna működni, mert olyan helyzet is előfordulhat, hogy a vegyes kazánban már nem ég tűz, de a pufiban van meleg víz a fűtéshez.
16 vagy 18 mm-es rézcsövet elvágsz kb. 20-30 centiméterre és ezt felfogatod a füstcső oldalára valamilyen fém rögzítő szalaggal és és aztán ebbe a rézcsőbe beledugod az érzékelőt.
Figyelni kell, ha maximális lángon elérné a 300 fokot, akkor távolabb kell vinni a füstcsőtől a rézcsövet vagy levinni a füstcső aljára vagy meghajlítani.(meghajlítás esetén egy hosszabb rézcső kell, ilyenkor csak a rézcső alja a felfogatásnál ér a füstcsőhöz.) Ezért jobb talán az 500 fokos érzékelő, ott nem kell ilyenre figyelni.
A beállítás pedig kb. 100 fokon kapcsoljon be, ki kell tapasztalni.
nekem van egy laddomat 21-60 puffertöltőm,és ezt szeretném a füstgáz termosztát tal indítani,nem Rex márkájú,hanem a netről rendeltem,digitális kijelzőn 300 fokos szerkezet. Azt szeretm,hogy a pufferba lévô vizem ne hüljön vissza. Szeretnék csinálni 80~85 fokos vizet. Most egyenlőre csőtermosztát vezérel,amit nekem kell lekapcsoljak,miután leégett a tűz,mert addig menne míg lehűti a vizet a beállított 60fok körülíre. Úgy szeretném,hogy a csőtermosztát fennt lenne 90fokon a biztonság kedvéért,a fűst termosztát pedig indítha a rendszert már akár 120fokos gáznál.
A csőtermosztát az egyik legpontatlanabb, mert nagy a hiszterézise. Felejtős, elavult.
A merülős még valamennyire, a legpontosabbak a digitálisak.
Nagykunsági írta nekem, mikor én is e probléma előtt álltam.
Megtaláltam régebbi hozzászólást, bemásolom:
Füstgázt a kazán és a kémény közötti összekötő csőben kell mérni.
REX C100 erre a célra pontosan megfelel.
Nálam 120 fokra van állítva. Ha az alá esik a füsthőmérséklet, akkor lekapcsolja a keringtető szivattyút.
A vízhőfokot is egy REX C100 figyeli, az 60 fokra van állítva. Ez a két relé sorba van kötve. Tehát akkor indul a keringtető, ha a víz 60 fok feletti, és a füstgáz 120 fok feletti. Ha valamelyik kevesebb, akkor leáll.
De mivel ilyenkor még van parázs a kazánban, és keringtetés nélkül melegíti a kazánt, és a szivattyú leállása után, ha a puffer fel van fűtve, maradhat benne 80-85 fokos víz, az hamar megforrhatna, így a vízhőfokot figyelő Rex alarm kapcsolóját beállítottam 95 fokra, ami mindentől függetlenül indítja a keringtetőt, ha a víz 95 fokot eléri. Ez a vészindítás.
A visszacsapó azért kell, hogy megakadályozd a gravitációs keringést.
Sokan viszont azért tesznek nyelves visszacsapót a VTC elkerülő ágba, hogy azon keresztül a szivattyú leállása után tudjon gravitációsan keringeni.
Így a kazánban maradt meleg felgravitál a pufferbe.
Én kijáratom a kazánból a meleget, nálam ne gravitáljon. Utálom, ha valami az én engedélyen nélkül akar okos lenni :))
Én igazán csak a csőtermosztát ellen ágálok,a vízre is jobb megoldás a Rex szerintem a több kapcsolási lehetőség miatt is (hőfokra, + alarm funkció) !:-) És a két Rex-et lepárhuzamosítani cirka 12 eft -ból ! :-)
A Rex is egy fajta füstgáz termosztát,nem?Én már vettem más fajta Heat controll webáruház által forgalmazott termosztátot,az lesz beépítve. Hány fokra tegyem?
Üdv ! Az a "semmire"való csőtermosztátot még kicserélnéd egy Rex-re hosszú füstcsőbe való "K" elemmel ,akkor szinte tökéletes lenne !:-) (keresd a rex-es topikot)
de ha mondjuk,a csőtermosztát,bennt marad a rendszerben,és kerül még bele egy füstgáz termo.akkor működni fog ez így? A csőtermosztátot felteszem 90fokra a biztonság kedvéért,de amúgy laddomat on keresztül megy gravitációval is,mert amikor felhajtom a csőtermosztátot 65 fokra ,és hideg a kazánom, érezni ,hogy melegszik a cső,sőt a visszatérő is melegszik,még a szivttú elindulása előtt.
Semmi képp sem sorba kell. Gondolj bele ha kialszik a tűz füstgáz termosztát kikapcsol akkor a merülő hiába indítaná az szivattyút a kör még van szakítva. Párhuzamosan kell vagy ez indítja a szivattyút vagy az.
Köszönöm,a gyors választ. Az egyik fűtés szerelő,pedig a hőfokkülönbség érzékelők esküszik,úgy kötve,hogy at előremenőre mondjuk 50fok nál indulna,és 80foknál kapcsolna a visszatérő fűtőtt állapotánál.
Puffer töltési problémáim vannak,miszerint van egy 1000literes pufferem egy Laddomat 21-60-as szeleppel,és ennek a vezérlése egy csőtermosztáttal van megoldva,ami visszahűti a puffert,és nem tudok 60-65 foknál melegebb vizet tárolni benne,ha én le nem kapcsolom a szivattyút,a tűz kialvása után. Olvastam füstgáz termosztátról,és hőfokkülönbség érzékelő beépítésről is,szerintetek melyik a jobb megoldás? Köszi.
Dehogy kaptam. Apósom kollégája, másodállásban csinál ilyen munkákat, nem számlaképes. Ahol lakom, ott 1 db számlaképes viz-gáz-fűtésszerelő dolgozik, a többi vagy kiment külföldre, vagy visszaadta az ipart.
ha mondjuk a rendszer áramfogyasztása 220v 100w akkor egy 2db 12V 18Ah aksi meddig bírja majd? a szünetmentesnek 24V kel azért a két aksi bár gondolom itt az idő miatt ez nem számít hogy 1 vagy 2 aksi van
Eredetileg is presselt az egész rendszer, így ez is az. Persze, hogy nem lehet újra felhasználni a kibontott csődarabokat. Mondjuk pont nem érdekel 2000 Ft csőveszteség, csak működjön rendesen.
Üdv ! Jááájj,ajjaj !:-) Ez valószínű mindig ahhoz ért amit nem kell csinálnia ,mert akkor kiderülne hogy egy nagy b@lf@sz !:-) Zavard el ,oszt így minden másodjára Te is tudsz "kócolni" !:-)
Szar is ám az, mikor megcsinálja szénacél csőből préselve, szarul, nehogy bontanio lehessen, persze ha rézcsőből csinálta volma meg forrasztással, akkor bármikor bontható, és a kibontott anyag újra felhasználható.
Most már csak az a kérdés, garanciába megcsinálja e, és ugye akkor ő adja az anyagot is hozzá. Mert úgy lenne korrekt.
És utána meg összetépné a szakmunkásbizonyítványát, mert ugye még egy keverőszelepet sem tud helyesen bekötni.
Az én fűtésszerelőm 40 éve dolgozik a szakmában, de többnyire gázzal.
Úgy 3 éve csinálta a központi fűtésünket vegyes kazánnal.
Most másfél hete, eljött beszerelni a puffert, szintén az én tervrajzom alapján.
Amilyen mondatok felmerültek.
-Minek a visszacsapó?
-Minek annyi hő-nyomásmérő?
-Miért a puffer aljához akarom beköttetni a VTA alsó ágát.
-stb.stb.stb.
Lehet hogy a gázhoz nagyon ért, de sok mindenhez nem.
Aztán vitáztam vele arról, hogy le kell engedni a nyomást a tágulásiban a megfelelő értékre.
Mire ő.
- nem kell az 1.5 Bár-on jó, gyárilag azért annyi.
Két hónapot rohadt a puffer az udvaron mire ideért...
Hetente hívtam hogy mikor jön, mert a megbeszélt időpontban nem érkezett meg.
Beszerelés előtt egy héttel eljött összeírni az anyagot.
Elmondtam, mofém csapok, szivattyúhoz is elzárható csatlakozót hozzon.
Válasz
-kb 100000ft lesz anyaggal....
A vége 160000ft lett olasz csapokkal...
Első este mikor kész lett a puffer bekötés elviharzott.
Megcsináltam a próba fűtést, ekkor kiderült hogy a puffer ahogy melegszik az egyik felső bekötésnél,elkezdett csepegni a víz. (puffer csonk és az elzáró szerelvény között)
Persze telefon másnap vissza...
Aztán nyomás le, kitekerte és én addig befogtam a csövet míg ő felkanócozta a csap menetes részét. Még a tokomon is fojt a víz!!!!!!!!!!!!
Másnap a VTC gumitömítése pukkant el.( persze túlhúzták, mert nem kellett új tömítést berakni.
Ismét telefon, jött hozott tömítést.
Egy reggelre elment a nyomás a rendszerből, de 0 értékre.
reggel mikor elindult a fűtés, érdekes hangja volt a radiátoroknak, szinte hallottam ahogyan csorog a víz bennük.
Hívtam
Biztosan a levegő, volt a válasz.
Ekkor fogtam beállítottam a tágulásit, a rendszer nyomást azóta jó.
Viszont még egy kör lesz, mert a felső kanócozás csak nem jó.
Ha elkezd a puffer lehűlni csepeg a víz igaz minimálisan,de akkor is.
Én kifizettem, annyi lenne a dolgom hogy lemegyek és begyújtok.
Persze, egy ideális világban ez így van. A valóságban valaki jön, csinál valamit, aztán megmagyarázza a laikusnak, hogy jó az úgy. Én, mint megrendelő nem kevés pénzt adok, hogy elkészüljön és elsőre jól. Nem az én dolgom lenne utánajárni ennek az egésznek. K#%#^#a mérges vagyok.
Most is a lakás előremenő körben van, csak előbb a szivattyú, utána a keverő. Így miért nem jó? A szelep képez egy ellenállást, de ha erősebb a szivattyú nyomása, akkor ez az ellenállás legyőzhető, gondolom?
Az kimaradt... Biztosan 60 fok felettit ad ki, mert a kezemet megsüti ha hozzáérek. Tavaly - szelep előtt- ugyanezek a radiátorok azonnal tűzforróak voltak, így a hőleadók végzik a dolgukat.
Két hibára tippelek:
1. a tolómagasság kevés a szelep ellenállása miatt, a leírás szerint 9 liter per perc a szelep áteresztése, és a szivattyú lassú most. Bár ugyanúgy 1.1, 1.2 mint tavaly...
2. A radiátorok fojtása még mindig nem optimális, bár rengeteget szórakoztam vele.
Üdv ! Azért célszerű a Vta után egy hőmérőt beépíteni ,mert akkor kristály tiszta hogy mennyi is az annyi C fok ami megy a lakás felé ! :-) Nekem teljesen nyitott állapotban (Vta 45-65 c fokos)akár 70 c fokos vizet is kikever ,ami megfelelő hőleadókkal több mint sok !:-)
Üdv ! Jó az úgy,ha túl meleg a teteje ,és nem akarod a hőátadó felé küldni a túl meleg "tetejét",akkor egy Esbe Vta szelepet kell beépítened ,és akkor olyan hőfok megy a lakásba amilyet szeretnél!:-)
Sziasztok . Az mitől lehet , hogy a puffer tetején , közepén mér 1000 fokos a víz , de az alján csak 50 , inkább a teteje túlmelegszik , mithogy az aljaa is átmelegedjen .....
Köszönöm a válaszaikat. Tervben van egy vízteres kandalló üzembe helyezése. Ugye (:-)) ahhoz nem árt a puffer. A gâzkazán rásegít, jelenleg viszont egyedül szolgáltat meleget. 28 kWos a gázkazán., Eddig direktbe fűtötte a puffer vizét, de durva szennyeződések keletkeztek benne, így a kazán leválasztása mellett döntöttem. Ma el is készült, úgy tűnik működik. Átmostam a csőkígyót. Elég sok mocsok kijött belőle így elsőre. Kíváncsi leszek a teljesítményre.
Üdv ! A fűtött hőcserélő felületének nagyságától függ ,de persze a puffer nagysága(?) is nagyon fontos !:-)Ez az gázkazán /pufferfűtés opció ez miért is lesz/lenne jó( max.500 l-ig OK) ?:-)
Az lenne a kérdésem, hogy egy puffer belső hőcserélőjére (Hajdú 2,8 m2 csőkígyó) kötött gázkazán képes-e kellő tempóban átadni a hőt a fűtés számára? Milyen tehetetlenséggel kell számolni? Külső hőcserélő gondolom gyorsabb hőcserét biztosít, mint pl. a HMV készítésnél, ugye?
WH-7860D füstgáz termosztát megfelelő a célra? Puffer nem vezérelném külön, és a lakást sem. Egy merülőhüvely lenne a kazán kilépő csonkján, amiben jelenleg csőtermosztát van bekötve. Ez így egyszerűen járható út?
Helo,nekem ugyan igy van kötve,szivatyu után egy rugós viszacsapo,kazán elöre menőbe a pufi csonkjánál közvetlen egy nyelves,eggyi kiegèszitèssel,ès a kazán elöremenöt gondolom azt eggyel fejjebb gondoltad a kunkorhoz bekötni ugye?
Puffertartály beszerelés előtt állok. Próbálok az interneten tájékozódni,fórumokat olvasni,hogy átlássam a bekötést,hátha megérteném hogy mit miért kell csinálni.
Az 1000 literes tartály megemelve lesz elhelyezve a kazán mellett.Szeretném ha gravitációsan is megfordulna benne a víz mondjuk áramszünet esetén. A kazánoldali bekötés lehetőségei érdekelnek elsősorban.Minél egyszerűbb,és olcsóbb legyen. :)
Kinek mi a véleménye erről a firkáról? Lehet ettől egyszerűbben?
Nagyon jó lett. Ma felnyomtam a puffer 90-fokra. A kezdeti nyomás 1,1 bár lett a légtelenítés miatt, de magas hőfok ellenére a nyomás 1,8 bár. Köszönöm.
Van egy puffer és rendszerem padló fűtés+3 radiátor. A radiátoros körbe raknék keverőszelepet mert jelenleg nincs. ESBE VTA 322 30-70 fokos megfelelne, illetve vissza csapó kell e valahovava szelep miatt?
Hadd kérdezzem meg, ez a szünetmentes táp töltés/normál módban zajos? Van benne ventilátor? Köszönöm!
Igen van benne ventilátor és töltéskor van hangja de engem speciel nem zavar mert a szutiban van. Normál üzemben nincs hangja vagy legalább is én nem hallom. :-)
Az első használatkor a puffer elérte az 50 fokot, a puffer lakás előremenő elkezdett intenzíven csepegni a csap előtt.....Fűtés megáll, szerelő csütörtök vissza.
Tegnapi délutáni fűtéskor végre sikerült a puffer 80 fokra fűteni, de ma reggelre a VTC szelepnél csöpög a víz. Hívtam, majd ma jön......
Hellyel közzel úgy lett a rendszer kiépítve ahogyan elmondtam, lerajzoltam.
-Kimaradt a VTA hőcsapda
-+ beépítésre került egy kis tágulási (18L) a kazánkör, és a VTC közzé.
Én leakartam engedni a tágulási tartályok nyomását, melyről már itt a fórumon beszéltünk.
De ő nem javasolta mert annak annyinak kell lennie..... sőt még a nyomása sem lett ellenőrizve.
Holott egy megbízható, régi szakember.
A fűtést 1,1 bárral kezdtem, mire a puffer elérte a 80fokot már 1,8-1,9 bárnál jártam.
Tovább nem is mertem, mert elvileg a 2,5 biztonsági 2 bár körül már kezd nyitni.
A probléma továbbra is a a tartályok előfeszítési nyomása.........ami 1,5 bár.
Ma megmértem pontosan a becsatlakozási pont, fűtés legmagasabb pontja közötti távolságot.
Kazán tágulási pontosan 6m.
Puffer tágulási pontosan 6,5m.
Elvileg ha 1 bár nyomásra engedném a tágulásikat, és 1,1bár víznyomással tölteném fel talán jó lenne.
Én már harmadik éve ezt használom egy 100 A aksival. Sokat nem tudok róla mondani mert csendben teszi a dolgát. Néha leválasztom a hálózatról hogy ellenőrizem a működő képességét. Mind két kazánom rá van kötve plusz a szivattyúk is valamint az elektronika.
Jómagam évek óta használok puffer tartályt a rendszeremben, azzal nincs is bajom.
Jó a kazánom, jó a kéményem és a klasszikus, Gányoló féle vezérlés jól teszi a dolgát évek óta.
Ami miatt kérdezek, az a szivattyúk (és elsősorban a kazánköri szivattyú) áramkimaradás esetre történő üzemeltetése. Nálam a sok keverőszelep és kis magasságkülönbségek miatt nincs gravitációs áramlásra lehetőség.
Régebben az volt az általános nézet, hogy szinuszos jelű szünetmentes táp kell, amit (hálózatról töltött) akkumulátor hajt meg az árammentes időszakban, remélhetőleg legalább addig, amíg nincs áram.
Kérdésem az, hogy
- van-e valami új technika? Ha van, akkor arról pár sorban hadd kérjek infót, beszerzési lehetőséggel.
- ha nincs, akkor most hol érdemes beszerezni a szünetmentes tápot?
Üdv ! Az kb az alsó harmatpont,még talán pont elégséges lehet,de ha javasolhatnék ,és még nem vetted meg a Vtc-t,akkor Én helyedben 60 + C fokost vennék !:-)
Sziasztok, puffertartály beépítés előtt állok és fogalmam sincs milyen tartályt vegyek. Egy 5 tagos vegyestüzelésű kazán lenne a hőforrás, 2430 mm a belmagasság, valamint nem kell belső hőcserélő. 1500 L-est mondott a gépészszerelő, szerintetek indokoltabb lenne a 2000 L-es? Valamint melyik márkát ajánljátok? Előre is köszönöm a válaszokat.
Készítettem fotót. Ezt pucoltam ki a gázkazánból. Ez nem vízkő, mágnesezhető. Most elviszem a vizet egy analitikai laborba, kiváncsi vagyok mennyi a vastartalma. Ez durva! Na ezért gondoltam, hogy leválasztom hőcserélővel a pufferről, de ha akkor is termeli ezt a mocskot, hát nem tudom.
Én kiiktattam. Alacsony dT miatt legalább két kört kell menni a víznek, hogy elérjem a 90-95 fokot, és lehetetlen úgy beállítani, hogy mindig jó legyen. A kis huzatszabályzó csavar fejére raktam szárnyat, hogy kényelmesen állítható legyen, sokszor elég negyed vagy fél fordulatot módosítani. ehhez viszont elengedhetetlen a füsthő mérése. Meghagytam azért a huzatszabályzót is. Olyankor akasztom be ha el kell mennem tüzelés közben hosszabb időre, és közben ha elszabadulna valami, akkor ne maradjon nyitva. Ilyenkor elzárom a szekundert teljesen, a láncossal hagyok kicsi rést, amit biztosan lefolyt ha elszállna valami. Huzat nélkül még erős tűz se tudja megforralni, annyit tud gravitálni.
Közben sikerült. Elvileg elég a tágulási. Amit nem igazán értek hogy lentebb kellene engedni 1.5 bár-ról 0.7 ?
Még egy kérdés.
Jelenleg huzatszabályzót használok, de a pufferel szeretném ezt a dolgot kihagyni.
A lánc hosszóságon be van állítva hogy adott hőfokon zárja az ajtót, ami rendben is van.
Viszont begyújtáskor mikor60- 70-re állítom túl nagy a rés és a szekunder és a primer arány nem megfelelő, annyira nagy a huzat hogy a füstcsövön megy a meleg a semmibe.
Később mennem kell le ismét, hogy 80-85 fokra állítsam, de akkor is csak bezavar az égésbe.
Na meg amikor a kazán kialszik és csökken a hőfok,nyitja az ajtót teljesen és lehűti a kazánt.
Van a szekunder ajtón egy csavar amivel belehet egy fix hézagot állítani.
Ezt szeretném használni, egyszer beállítom hozzá a primert és kész.
1-2 estét lent fogok tölteni a kazán mellett, hogy lássam hogyan dolgozik mennyi fa megy a puffer felfűtésére stb.
Ha már tisztában leszek ezekkel az adatokkal, akkor tudom kb mennyi időt maradhat a kazán felügyelet nélkül.
Mi lenne az ideális rés a szekunder ajtón?
Mihez viszonyítsam, mennyire meleg a füstcső?( sajnos nem tudom megmérni)
Lesz mit olvasgatni..... Letöltöttem a programot, de valami gebasz van mert 405l és tágulásit hoz hozzá. Az biztos hogy a tágulási alap nyomás 1,5 bár gyárilag. Köszi az infót, és a linket. És köszönöm mindenkinek a segítséget. Csak nyugodtan írjátok, minden tapasztalatot tanácsot szívesen fogadok.
Mi legyen a puffer és a kazán közötti beállítás a szivattyún?
kezd 2fokozaton aztán figyelni kel így mennyi a dt a kazánon 15°C az átlagos és változtasd
Mi legyen a beállítás a puffer és a lakás közötti szivattyún?
Én a legkisebb fokozat és a lehető legalacsonyabb előremenő híve vagyok így lassú az áramlás van ideje a víznek a radiátorokon leadni az energiát, hosszabb a lakásköri szivattyú idő és nekem ez komfortosabb hogy sokat meleg a radiátor, de nem ömlik a meleg
Milyen dolgokra kell még figyelni feltöltéskor és az első használatkor ?
radiátorok beszabályzása, feltöltési víz lehetőleg lágy legyen,
2,5 Bár. Puffer 1000l +rendszer+kazán+csövek=kB 150 liter. A tágulási 150liter. A tágulási a pincében van puffer kazán szintén. A tetőtéri radiátorok kB 5-6m között. Bocs hogy csak most válaszolok, csak az asszony virágait le kellett pakolni a pincébe, kert csapokat elzárni :-)
Van,JBV-1 a hálózati vízhez csatlakoztatva. Egy telet már végig fűtöttem, de szerencsére soha nem volt gond. Van még a rendszerben VTC kazán védő is. Most kerül be a rendszerbe VTA, nyelves és rugós visszacsapó, puffer, légtelenítő, nagyobb tágulási, és még egy szivattyú.
Köszönöm a választ! Rendben, csak egy kérdés volt. Természetesen a biztonság az első és legfontosabb! Ha jól értem, akkor így 2T megoldással is beköthető.
Nagyon szépen köszönöm a segítséget! Egy kérdésem lenne, hogy a tágulási tartályban nem lesz meleg a víz? Csak mert az fent lesz a padláson. Ugy nem lehet, hogy a puffer visszatérőjéről indulna a tágulási tartály?
Ha az idèn nemtudom megszüntetni,vagy nemszünik meg magátol,akkor mindenkèppen majd szètszedem ès átvariálom az egèszet az tuti,demár most igymarad,amugy nemlenne vele gond,se a kis szivatyuval,sesemmivel.de ha nemszünik meg berakok e leválasztot ha azzal se kidobom a francba a kazánt,veszek egy használt szart valahonnan ès tuti azzal nemlesznek ijen gondok.
Soha nem mondtam "hogy megakassza az áramlást" azt mondom, hogy a keletkezett buborékok leválasztás nélkül visszakerülnek a kazánba és sokasodnak.
A sok bubis víz zajosan áramlik,(főleg a szivattyúban) hűtőhatása kevesebb ezért a kazán azon részei amik intenzíven hevülnek túlhevülhetnek minek hatására rotyog (ekkor még szaporodnak a bubik). Ez a jelenség nálam is meg volt a buborék leválasztó előtt. Viszont mikor nem megy a szivattyú a gravitációs keringés ami bubimentes és hidegebb is mert a kerülőn jön a pufferből, képes rotyogás mentesen üzemelni.
Elkészült az én rendszerem is, igaz szeptemberben már használtam, csak a vezérlő még nem volt teljes. A levegővel még én is küzdök. Illetve nem küzdök, csak még van a rendszerben, de majd kidolgozza magát :) Szivattyú I és II-es fokozaton nem forgatja a levegőt de III-ason már igen. Ki-be szoktam kapcsolgatni, akkor bedolgozza a tartályba és utána csend van :) Ebben reggel 5 fok délután 23 fokos időben a 800 liter 3 napig bírja. Egy adag szénnel a házat és a tartályt kb. 5 óra alatt fűtöm fel, ebből 1-1.5 óra, hogy a szén beinduljon, de a begyújtás után 20 perccel már folyamatos meleget tudok küldeni a házba. Vezérlés szépen teszi a dolgát bár nincs is nagyon túlbonyolítva ugye és ez benne a jó. Szünetmenteshez még kukáznom kell egy akksit, mert 24 voltos, de cserébe igazi sinus-os :) Tettem fel pár képet ilyen lett. Nem szép, de legalább csúnya. A tartály még kap 10 centi kőzetgyapotot csak előtte szennyvíz szerelés lesz . Sajnos amikor tavaly szedtem ki a colos dugót a huzatszabályzónak, akkor elfúrtam a menet szélét, ezért kellett marjak egy közdarabot a kazán tetejére. A nagy tágulási tartály azóta hátrakerült a kémény mögé, hogy ne legyen útban és ne kapjon közvetlen nagy hőt a füstcsőtől.
Abba 100százalèkig biztos vagyok,hogy a samottègla megfogja oldani a gondomat,hogy èn erre nemgondoltam eddig!!!!!nagyon köszi,beis nèzek a praktikerbe valamikor szerintem ott kapok,de azt nemtudom hogyan olgyam meg hogy levegöt is kapjon?,lehet hogy elöszor csak az elejèbe teszek,mert ott hallom a kortyogást
Mai fejlemèny😠😠:hidegen inditottam a szivatyut,ès utána begyujtottam.kb egy ora mulva elkezdett kortyogni megint,leálitottam a szivatyut,ès ugyanugy kortyogott tovább,megmozgattam a parazsat dobtam rá szenet,abba hagyta,aztán kezte megint,szoval egy idő után elkezdi,szerintem kellően átmelegedik a rostèly amit betettem ès utána ugyanugy csinálja,felhivtam a gyártot azt monta levegö,majd elmulik,hááát ugylegyen.már belefáradtam ebbe,jövöre átèpitem,buborèkleválaszto,ès nagyobb szivatyu,addig ugymarad,de azèrt köszönöm a segitsègeteket✌️
Egy kis segítséget szeretnék kérni! Adott ez a fűtési rendszer, az lenne a kérdésem, hogy az miért lehet, hogy 65 fok fölé nem tudom melegíteni a kazánt? Illetve a puffer mintha visszafűtené a kazánt... a laddomatot füstgáz termosztát vezérli, a másik szivattyút csőtermosztát. Kedves hozzáértők, a radiátor körében jó helyen van a szivattyú? Szinte mindenhol az előremenőben látom keringetőt. De nálam szerintem nem jó lenne ott mert a "biztonsági előremenőn" a szivattyú a tágulási tartályban keringetné a vizet. Mit kellene változtatni ahhoz, hogy a laddomat szivattyúja és a radiátor keringetője ne hassanak egymásra, valamint a házba a begyújtást követően jöjjön a melegvíz ne csak ha a puffer teteje elkezd melegedni. A rendszer hagyományos vas csöves megoldás és nyitott. Előre is köszönöm!
"gravitácioba nagyon jol működik,most próbáltam,bárhogy megrakom semmi rotyogás"
Akkor szerintem nem kazán hiba.
A gravitációs keringés igen lassú, de nem rotyog a rostély, mert a keletkező buborékok képesek a pufi felé elmenni nem okoznak gondot a kazánban, szivattyúzáskor viszont igen.
Az nemlehetsèges mert a pufira nemtettem alulra csapot a lengőt sehogy nembirok kizárni,vagy fojtani,csak a vtc miatt tettem csapokat,hogy azt tugyam cserèlni,ha valami van,pl patron,de annyit tudok ha megy a szivatyu a lengő tutira zár,mert a kazán feloli oldalán meleg de a puffee oldalán hideg szoval az szerintem jol működik
Azt mèg nemprobáltam,hidegen,de ez egy jo ötlet,kifogom.azt már próbáltam,hogy szivatyu nèlkül kortyog e,felengedtem 90fokig ès semmi.de lehet ha hagytam volna mèg elkezte volna nemtudom,de ahogy beinditottam a szivatyut egyböl halottam a levegöt aztán már a rostèly ba a kortogást,egyszer abba hagya,egyszer intenziven csinájjja
Hamár kinyitott a vtc teljesen,mert elèrte a nyitási hömèrsèkletet akkot 3as fokozaton jo ha van 5fok dt,akkor szerintem a szivatyu nemkicsi,csak a kazán lehet a szar,benne van a nevèbe:tjk special,hát ez egy ojan special hogy,ha tehetnèm viszadobnám nekik
Kazánnal lesznek itt a bajok szerintem,vizszintes a vizrostèly,vizszintesek a tálcák ,ès valahol lehet benne egy ojan hely,ahol nincs áramlás,ès nagy parázsnál vagy tüznèl elkezd kortyogni oda szorul a levegö,de mijen levegö azt egyszer kikellene dolgozni.akkor meg lehet hogy forr benne,nemtudom.szivatyu tuti elèg mert felveszem 3as fokozatra alig van 10-12dt 1es fogozaton 20-25
Egy ideig jovolt,most már megint csinájjabármijen sebessègre teszem a szivatyut😠😠😠😡😡😡😡szerintem öszegyülig a sok levegö a rostèly környèkèn.vagy már nemtudom
Amit mareggel èszrevettem,szivatyu nèlkül semmi kortyogás,amint beinditottam halottam levegőt egyből kortyogott,szivatyut levettem nagyon kicsire 7watton megy most igy nemcsinájja.kèrdès igy mennyi idö alatt tölti meg a puffert most tesztelgetem,de a lènyeg,nemforr a viz a rostèlyba,hanem levegö ott szorul meg arra rájöttem
Felhivom,ez jo ötlet,de már nemtudom milegyen,tettem be a vizrostèly felè,egy másik rostèly felè kb 3-4centivel javult a hejzet,már azt hittem jo minden,de aztán tettem rá szenet,ès megint elkezte,kazánt doltöttem már minden felè.
Elöszor rottyan,aztán 1-2másodperc szivatyunál van a levegö.aztán egyre jobban fojamatosan mintha forna a rostèlyba a viz addig mèg benem csukok az also ajtot.szerintem ez ugy ahogy van egy nagy rakás szar a kazán.
Mèg azt kipróbálom hogy szivatyu nèlkül mit csinál,rotyog e
mert ha 40°C -nál rotyog a kazán (nagy tűznél) szivattyú nélkül ott valami nem stimmel, és ez kihathat a kazán élettartamára.
Lehet szintezés, vagy szervi probléma (felhívnám a gyártót )
- A szivattyú keveri be a bubukat nem kazán probléma (buborék leválasztó )
- A sokkal nagyobb szivattyú csak felesleges költség (beszerezni, üzemeltetni ).
A kazánon belül főleg gravitációs keringés érvényesül, mivel a nagy keresztmeszet (kazán) lecsökken az áramlási sebesség , ezért a nagy szivattyú nem biztos ott növeli az áramlási sebességet ahol szükség lenne rá.
Harmad annyi fával tüzelek mint azelőtt. igazán a nagyobb tűztér és a puffer előnyének gondolom. A kazán automatikát csak részidőkre használom,-használtam. (Merthogy már elért a nyuggerállapot és felvehetem a "személyes" ismeretséget a v.kazánnal a télen. :-) ) Nem mindíg én töltöm meg a kazánt és bizony előfordul, hogy idő előtt hagyták magára és az automatikus levegőellátásra. Úgy gondolom az idei évet jobban tudom "figyelni". Egyébként elért az épületszigetelés. Most csináljuk. A folyamatos három műszak eddíg nem hagyta... Elérem a kívánt "nyilászáró,-szigetelés, fűtéskorszerűsítés" állapotot. Aztán levonulok a kazánhoz naphosszat tüzelni. :-)
A te bekötésedre gondoltam. Nekem is van pufferem (nem is egy), szintén szakszeres bekötéssel. Mik a tapasztalataid a kazánnal? Érdemlegesen össze tudtad hasonlítani a fafogyást a két kazán között?
Tényleg nem volt olcsó. igen sok évig szenvedtem egy kis Totyával ami igazából csak szénre volt kitalálva. A fahasábokat felülről képtelenség volt berakni. 20kw-os volt szénre. Fára meg már végkép kicsi volt. Amikor kilukadt húsz év után, ez lett. Ennek már sok éve. -puffer szakszer bekötés- a guglin hozza az index kazános pufferes topicjain előforduló találatait. Pédául: http://imgfrm.index.hu/imgfrm/8/5/5/6/BIG_0012588556.jpg
-ok. Ilyen: https://youtu.be/FZWaWmBIKDo Mint látható két colos vizes kiállásai vannak, a puffer kör végig ennek megfelelően lett csövezve. A vtc is, hőmérőkkel stb. A belső teret a video nem mutatja, de a lángot füstöt megjáratja függőleges irányban hosszan és az úja a kémény felé leír egy sinus alakot annak megfelelő úttal. A kazánból kilépő füstgáz hőmérséklete így is ha nem szabályozok jól, elérheti közel 600C fokot. Természetesen nem az a cél... A renszert ha jól emlékszem "szakszer" ajánlás alapján készült. Minden fontos elemének a hőmérséklete követhető. Még a kémény nyomás is... Mint már fentebb említettem mindent vasat magam "szabtam-varrtam rajta, eszmei értéke felbecsülhetetlen. :-) Ezeknek megfelelően hagyok hozzá viszonyulni bárkit is! (értsd: harapok ha le akarod szólni :-) ) Nem szakmám a dolog, sok utánnézéssel építettem, tanulni igazából a megfelelő szabályzást kell. Szóval tudok és talán nem keveset dolgokról de észt osztani nem szeretek.
üdv! Kapocska! A tüzterem Nem kátrányosodik. Nem irtam ilyet. Azt írtam, hogy az alófertályán lerakódások vannak. Ami tulajdonképp arra enged következtetni, hogy néha van azon a helyen kátrány ami töltet leégése közben kiég és szenesedik... A kazán garanciafeltétele lenne a 65 fokos patron.
"De a kátrány 90%-ban a helytelen/nem jól szabályozott,alacsony tűztérhőmérsékletkor
keletkezik és ez a hibát nem korrigálja valami 5-10fok"
Lényeget érintően egyetértek, de azt ugye tudjuk, hogy a termikus érzékelőnek van egy bizonyos hiszterézise ami cizellálja az 5-10 fokot...
Nekem 50 fokos vtc511 van bent. Mióta megtanultam normálisan fűteni, a kátrány szinte minimális. Még az sem mindegy hogy a kazán szivattyú hány fokon indul. Nálam 30-40 foknál szinte csepegett a kazán oldalán a víz. Mos 50 fokon indul a szivattyú és száraz a kazán. Tényleg, fűteni meg kell tanulni!
De hisz válaszoltam! :-) No szóval bővebben: A kazán fára adott teljesítménye 30 kW. Szerkezetileg kétaknás levegőventilátoros. Eddíg 700 literes volt a puffer, most bővítenék egy új, 1000 literessel. A füstgázt mérem, igyekszem 250-300 fok között tartani. Ennek ellenére a kazán alsó fertályon felrakódások vannak. Ami számomra azt jelenti, hogy alacsony a visszatérő hőfok. A meglévő 60 fokos patron teszi a dolgát de a jelek szerint nem véletlenül kérnek rá 65 fokosat..
Helo,megdöntöttem a kazánt oldalra,kilèpőcsonk felè emelkedve kb 2centit,tapasztalat:kicsit javult,de ugyanugy kortyog,ha intenziv tűz van.3as fokozatrol nem is veszem lejjebb,mert akkor jobban csinálja.cserèltem patront, 70°-osat tettem be,de 64fokot kever,abbol lesz 75-78° szeintem igymarad,ha vennèk nagyobb szivatyut,jobban kevernè lehet,de mèg kevesebb lenne a DT. Ugye?
ESBE VTC511 - TERMOSZTATIKUS PATRONT 65°C-OST keresek. Sajnos eddíg eredménytelenül. Van valakinek esetleg javaslata honnan tudnék rendelni? A kazánhoz 65 fokos volt írva, hiba volt megpróbálnom a 60 fokost.
Jobb lenne, ugye, ha ioncserés vízzel tölteném föl? Amúgy sem ártana, mert itt az Alpokalján 20-23 Nk-s a víz. Meg kellene pH-t is mérjek. Amúgy ebbe én is tettem korróziógátló adalékot. Lehet, nem jó minőségű? MC1.
Nekem szerencsére semmi ilyen tünet nincs, de még mostanában szét akarom szedni hogy megnézzem, kell-e pucolni belülről. Amúgy is ideje lesz már.
Fernox TF1 már a kezdetektől rajta van. Direktbe van kötve a kazán pufferre. Mivel régebben akvarisztikával foglalkoztam, van ozmózis szűrőm, így lágy vízzel lett feltöltve a rendszer.
Örülök a válaszodnak. 750 l a puffer. A miénk turbós vaillant. Azt vettem észre, hogy magasabb hőfokon készítette a melegvizet s kikapcsolt, majd lassan ment vissza a hőfok s utána újra bekapcsolt. A végén szinte forrt benne a víz. Gyorsan lekapcsoltam, szerelőt hívtam, aki nem jött. Egy öreg szaki azt mondta, hisz csak ki kell mosni, savazni. Felszívtam az arcom, szétszedtem, kipucoltam. Ment 2 hétig aztán újra produkálta a jelenséget. Közben kapott Fernox mágnesszűrőt a visszatérőbe, meg amint írtam egy y szűrőt, el akartam dönteni, honnét jut annyi kosz, mágnesezhető anyag a hmv hőcserélőbe. Ezek viszont nem szűrtek ki sok piszkot, azt hittem rossz s átverés a mágnesszűrő. Ja, elfeledtem, ki lett a kazántest is cserélve.
Áll. a víz minősége is okozhat gondot. Nálad a puferre van kötve direkt a gázkazán vagy hőcserélővel le van választva?
Hány fokos a puffered? Gondolom a kazán nem 28kw-al fűti.
Hőcserélőből minél nagyobb annál hatékonyabb, szerintem 30kw simán mehet rá.
Egyébként én is kondis kazánnal fűtök egy 500-as puffert, és abból van kikeverve a mennyezetfűtés vize. Nálam 42c a puffer, és a kazán 10-12kw-al melegíti.
Negyedik éve megy, eddig semmi gond nem volt vele.
Neked hogy jött elő a probléma? Egyszer csak eldugult és kész, vagy volt valami előjele?
Kb. 1 éve írtam itt a fórumon, hogy gázkazánnal fűtenék puffert, amelyből keverném a falfűtésnek az előremenőt. Működik a rendszer csak a gázkazán primér hőcserélőjében keletkezik iszap. Valószínű a víz túl vasas (puffer). Tettem az átmosott rendszerbe korróziógátló anyagot, de még így is néha-néha eldugul a HMV hőcserélője. A visszatérő ágba, mely a kazán felé tart van mágneses iszapleválasztó, y szűrő, de nem a pufferből szedi fel a mocskot, mivel ezek viszonylag tiszták. Arra gondoltam, hogy beiktatnék egy hőcserélőt a puffer meg a gázkazán közé. Az lenne a kérdésem, hány kw-os hőcserélőt szereljek be, ha a kazán 28 kW Vaillant?
A lakásköri szivattyút, szobatermosztát vezérli, a csőtermosztát azért van, hogy ne menjen 50fok alatti a radiátorok a. Huzatszabályzót nem használok, jobban bejött a kisablak tekergetés! Egyébként a puffertől még 6m a legfelső radiátor.
Megprobálom,de nehèz lesz a csövezès miatt,de legroszabb esetbe szètkell szednem,😠😠pedig ojan jol müködik.minden fasza leáll a kazán viszacsapók teszik a dolgukat,2 ora alatt simán felnyomom,ès aza vicc benne,hogy mikorelmentem megvenni a pirosat akartam,kiis fizettem,hazajöttem,meggondoltam magam😠😠èn hüje odatelefonáltam hogy a zöldet hozzák😱
Ezen akèpen már látom mit basztam el,csak hátra emelkedik a kazán,oldalra nem,de holnap kis vizmèrtèkkel megnèzem az also tálca lesz a ludas szerintem,köszönöm a kèpet
Azzal a laddomat 11-30 al (4m emelőmagasságú szivattyú, kvs 3.4 visszakeverő szeleppel) ha tényleg 30 kw-al megy a kazán olyan 15-20 fokos hőmérsékletkülönbségnek kéne kialakulnia az előremenő és a visszatérő között. Tehát 63 visszaból vagy 80 előrét....
Segítségre lenne szükségem. Tavaly lett felujítva a vegyes rendszerem. Van egy 30kw os lemez HALEX kazánom, egy 1000 es pufferel. A magasság miatt nem fért be nagyobb. A puffert egy laddomat 11-30 tölti, amit egy laddomat füstgáztermosztát vezérel. A radiátorok felé menő szivattyut egy csőtermosztát indítja, ami a puffer csonkjára van téve. Van még egy esbe keverőszelep az előremenőn. A laddomatba a gyári 63 fokos hőpatron van. A problémám, hogy az istenért nem tudom a puffert 70 fölé fűteni! Egyébként a ház fél szint eltolásos, a kazán a pincébe, a puffer fél szintel feljebb. A kazán gyönyörűen tartja a 63-66 fokot. Viszont a puffer is! Szerintetek?
Nem ismerem a konkrét típust, de valószínűleg keresztben van az alsó tálca.
Én az oldalát emelném kicsit a kilépőcsonk felőlit, mert a tálcán valószínűleg megáll a buborék, és ott tud megrekedni és túlmelegedni a tüzelés kezdetén .
Tehát a kilépő csonk a legmagasabb pont akkor tud tökéletesebben légtelenedni (szerintem)
Sziasztok! Teljes hozzá nem értő felhasználó vagyok. 1 csőkígyós (alsó csőkígyós) puffer tárolót érdemes rákötni a indirekt használati meleg víz tároló csőkígyójára? Vagy a fatüzelésű kazánt köttessük az használati meleg víz indirekt tárolóra? Ne kövezzetek meg, nem értek egyáltalán hozzá. Csupán csak fűtés idején szeretnénk a leadott hőt hasznosítani a használati meleg víz fűtésének rásegítésére. a puffer típusa SUNSYSTEM PR 800
A másik kérdés, mert még az üzletben sem tudják, hogy a tartály tájékoztatójában lévő elektromos fűtőszál benyúlási hosszra a 7,5 KW-os 590 mm , viszont termosztátosat szeretnénk betenni a tartályba de csak CONCEPT márkájút találtam aminek benyúlási hossza 600 mm, tehát 1 cm-el hosszabb, mint az ajánlott. Ez gond lehet esetleg, nem fog elférni? Mivel ez már üzemben lévő feltöltött tartály és az indirekt tároló bekötéséhez le kell engedni a vizet, egyúttal betennénk egy elektromos fűtőszálat. A későbbiekben tervben van, napelemek telepítésére és árammal szeretnénk fűteni.
Nemtudom milehet.demár idèn igymarad.de kösz a segitsèget!,ugynèzki mintha naprol napra mulna el a rotyogás,de ha nemszünik meg szerintem igazad van ijen a kazán,akkor jövöre microbubi,ès nagyobb szivatyu
Kevered a biztonsági vezetéket a tágulási vezetékkel, vagy belelóg a vége a vízbe? De mindegy is, elhiszem neked, hogy nem ott van a baj.
Szerintem olyan a kazánod hidraulikája mint egy rossz fűtési rendszer, vannak pontok ahol nehezebben forog a víz, ott jobban átmelegszik és rotyog. Ha így van akkor lehet próbálkozni nagyobb méretű szivattyúval, talán megoldja a problémát.
A leválasztóban lecsökken az áramlási sebesség, irányt vált a folyadék a töltet felületén (leválik a bubi). Nekem nagyon bevált. Az automata légtelenítő nem sokat bír a nyitott rendszer miatt (vasas a víz).
Légtelenítő van a kazánkörbe? Nálam ha hármason megy a szivattyú olyan nagy a víz sebessége, hogy nem megy ki a bubi a légtelenítőn. Kettesen simán kimennek.
Nemfelsö begyujtással volt,rendeseès közbe rájöttem nem a rostèly rotyog,hanem az alsó tálca,ha nagyon intenziv a tüz.lehet elcsesztem a kazán szintezèsèt.a szivatyu szèpen tölt,de 3-as fokozaton kell használnom,hohy nerotyogjon annyira,igy kicsi az elöremenom.lehet veszek 70fokos patront ès ugy joblesz.kazánnal már nemnagyon tudok mit kezdeni,ugy döltottem meg a kazánt hogy az elöremenö csonk felè emelkedjen.
sziasztok!!köszönöm a segitsègeteket,sikerült öszeraknom a puffert.kazán 36kw,puffer 1100l,ház kivètele nèlkül 2,5 óra alatt felfütöttem,de van egy baj,vizrostèlyos ès rotyog benne a viz,bármijen sebessègre teszem a szivatyut,van valami megoldás erre?
Nem is igazán a pontosságon van a hangsúly. Hanem azon ha a kazán kialudt, akkor kapcsolja le valami a szivattyút, hogy a pufferből ne keringtessen vissza a kazánba ha már úgysincs hőtermelés. Mivel az elég nagy energiaveszteséggel járna. Ezért zártuk ki a csőtermosztátot.
Adott egy vegyes tüzelésű rendszer, 1000 l-es pufferral.
Lassan indítanánk a rendszert, csak egyedül azon tanakodtunk el most, hogy a primer kör szivattyúját, ami a vegyes és a puffer között keringtet, mivel és hogyan vezéreljük.
Csőtermosztát kizárva...
Füstcső termosztátra gondoltunk, de a boltban lehurrogták, hogy eddig nem igen vált még be.
Hőmérséklet különbség kapcsolót ajánlották.
Kérdés kinek milyen vezérlés vált be? Hogyan szokta megoldani?
Nem lenne utolsó ha baráti lenne valamelyest az ára.
Mivel megfelelő méretű imbuszkulcs nincs itthon, ezért az osztó- gyűjtőkkel játszottam, és egy kb. elfogadható eredményre beállítottam a radiátorokat, de egy rövid körös radiátor az istennek nem akar rendesen átmelegedni, azt majd alaposabban meg kell nézni.
Eddig ez a szelep nettó szívás:
- ha nincs fullon nyitva, egyszerűen nem megy ki elég melegvíz, 20 perc után is jéghidegek voltak a radiátorok. De így meg nincs értelme, mert elveszik a szabályozás lényege.
- a szivattyú erejét nagyon lefogja, emelni kellett rajta
- sokkal hosszabb ideig tart a lakás felfűtése, most 1 órát ment(!!!!), amíg 21.6-ról 22.2-re felvitte a hőfokot. A szelep előtti időkben ez 15 perc volt, bár akkor szabályozatlan 80 fok jött ki a radiátorokra, hirtelen lett dögmeleg.
Remélem, ez csak a kezdeti gyerekbetegség, és be fog állni, mire a nagy hidegek jönnek.
Akkor a kazán fűtővize átadná a hőt a hőcserélőnek az pedig a tároló hőcserélőjének. Mivel külön köz lenne, tágulási tartály, biztonsági szelep meg szűrő is kellene...
Valakinek van tapasztalata kombi kazánhoz utólag csatlakoztatott használati melegvíz tárolóval. Ez egy utólagos megoldás, ha már megvan a kombi kazán, de szeretnénk tárolós melegvíz készítést. Ilyenkor a kazán használati víz csatlakozásaira van rákötve a tároló és egy utólag beépített szivattyú keringteti a fizet a tárolóban felfűtéskor. A szivattyút a tárolóba épített termosztát kapcsolja.
A kazánból kijövő melegvizet logikusan a tároló legfelső pontjára kötném, akkor azonban itt is kell kivennem a fogyasztókhoz menő melegvizet. Ebben az esetben attól tartok hogy nagyobb melegvíz elvételnél (amikor a szivattyú üzemel) az elvett melegvíz csak a kazánon keresztül fog áramlani, de ezt a nagyobb mennyiségű vizet a kazán már nem tudja megfelelően felmelegíteni, így nem elég meleg lesz a víz a fogyasztóknál.
Az egyik megoldásnak azt látnám, ami a lenti rajzon is szerepel, hogy a kazánból kijövő melegvizet a cirkulációs csonkra kötném, ez esetben a melegvíz kivétel a tároló felső csonkjából történne. Így nagy elvételnél nem lesz gond. Itt viszont az a dilemmám, hogy a kazán fel tudja-e az egész tárolót fűteni? Fog-e a melegvíz rétegződni? Abból indulok ki hogy indirekt fűtésnél, ha csak a csőkígyót fűtöm fűtővízzel, akkor is csak a tároló alsó részét fűtőm és a teljes tároló felfűthető.
Valakinek van tapasztalata a leírtakkal kapcsolatban?
Mivel még nem használjuk a két gyerekszobát (radiátoros fűtés), és a mi hálónkba sincs szükség a radiátorra, mert a padlófűtésből a nappaliból szépen beáramlik a meleg, ezért teljesen lezártam a radiátor kört a szivattyúnál és láss csodát, tökéletesen megmaradt a meleg a puffer alján. Amíg nem ér ki a szerelő, ez így jó (fél) megoldás lesz, aztán szépen rendbetesszük. Köszönöm még egyszer a segítségeket!
Plusz info: radiátok nincsenek "fojtva:, thermofejet szoktam állítgatni csak, de a hideg aljú radiátoroknál mind az osztó-gyűjtő, mind a therofej maxra ki van nyitva.
Tavaly ugyan tűzforró volt minden radiátor és hirtelen lett dögmeleg de legalább meleg lett 10 perc alatt...
Sziasztok, a nyáron a lakáskör előremenő ágba bekerült egy Esbe termosztatikus keverőszelep, szabályozható 45-65 fokos melegviz kibocsájtással. A pufferből 80 fokot szed ki, 65 megy a lakásra.
Eredmény: némelyik radiátor tűzforró, némelyik langyos, némelyinek a teteje meleg, utána hideg. Ez mitől lehet? Nem levegős egyik radiátor sem. A szivattyú 3.3 m emelőmagasságra van állítva, 1.8-at ír ki. A szelep ellenállást képez, de az furcsa, hogy nem egyenletesen. Az osztó-gyűjtővel kellene játszogatni? Köszi
Ezen amúgy már tavasszal is gondolkodtam (milyen jó lett volna ha akkor már értettem volna hozzá) de kiment a fejemből volt annyi más teendő, sebaj megoldom okosba, így tényleg szuper fűtés lesz (most sem rossz).
Azt esetleg nem tudod,hogy milyen kapcsolóval tudnám megoldani,hogy ne tudjon menni a bojler fűtése és a puffertartály fűtőpatrona egyszerre? A bojler kapná elsődlegesen az áramot és amikor az megvan csak akkor kapcsolna át a pufferra, mert ügye egyszerre nem bírja el a vezérelt áram.
Meg fogom kérdezni a szerelőt, mert hely van a csőnek. Felfelé akkor nem menne el a víz? Most a tetején légtelenítő van. Mert akkor mérlegelek, és amelyik egyszerűbben kivitelezhető, azt megcsináljuk, míg a kemény hidegek nincsenek itt. Elnézést, nem konyítok a technikához, csak új ház, ez lesz az első telünk benne, és hát a puding próbája az evés, használat közben látja az ember, hogy mi a helyzet, és szeretném, ha nem veszne el a "drága" jó melegvíz.
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni tőletek. Adott egy puffertartály, melyből gravitációsan elkering a melegvíz a radiátoros körbe, így hamar kihül a puffer alja, ezáltal nagyon sok a veszteségem, ha épp a ház nem kér fűtést. Feltöltök róla képet, mit ajánlotok, mit lehetne vele kezdeni? Teljesen laikus vagyok, de ez birizgálja a fantáziám és szeretném pontosan előadni a problémámat majd a szerelőnek. Köszönöm a tanácsokat!
Kösz a segitsèget,ugy döntöttem,nemteszek y szüröt,de a nyelvesen mèg gondolkodok,nemtudom lenne e èrtelme,a pufi tetejèn veszem ki majd a meleget.pènteken kezdem az összeszerelèst.sokat segitettèl már nekem a te informácioid,ès a forumon olvasgatottakbol remèlem összejön.
Nemlesz gázkazán nekem,szoval a lengönyelveset tegyem a függöleges ágba?vagy nincs is èrtelme egyáltalán?az y szűröt nemjobb lenne a szivatyu elè tennem?
Sziasztok! Tudna nekem segíteni valaki,már meglévő rendszerbe puffert beépíteni? Rajzzal!!! Lényege hogy szeretnék 1 megkerülő kört,ami addig fűti a házat míg kell és utánna a puffert! Köszönöm
Egy puffertartály bekötésénél helyszűke miatt nem megoldható, hogy mindkét visszatérő ág (kazánköri ill. lakásköri) a tartály legalsó csonkjára kerüljön. A kazánköri visszatérő kerülne a legalsó csonkra és a lakásköri visszatérő a tartály alsó harmadán található csonkra.
A kérdésem, hogy mennyire befolyásolja negatívan a rétegződést a fenti bekötés?
A rendszer vegyestüzelésű, radiátoros, a lakáskörben az előremenő 60-65 fokos, a visszatérőt csak kb. 35-40, de ez utóbbi csak becslés. A tartály 1500 liter, hidrováltós bekötéssel.
Sajnos már be van kötve, de épp azon agyalok, hogy át kéne kötni felülre, csak reménykedtem, hogy valaki megerősít benne,hogy ebben is fel van vezetve a csonk.
Az ok, hogy van a tetején az 1",ami a leírás szerint "a felgyűlt meleg víz kimenet (légtelenítés) külső G1".
Csak azért kérdem mert a szakszer bekötés szerint a felső 5/4" -ba kell kötni a meleget, de ha nincs felvezetve a kupolába, akkor elvileg ott marad némi meleg víz.
Sziasztok! Szerintetek ebben a régi szakszeres M-típusú (elvileg Drazice nad 1000L) puffertartályban a felső csonk fel van vezetve a kúpig, vagy csak simán rá van hegesztve a csonk?
Letettem egy vastag (18mm talán?) OSB lapot a garázsba, arra állítottam fel és kész.
Az aljzat kb. 8-10 cm, vas nincs benne.
Valójában az autó 1.5T-val nyom 4 tenyérnyi területet, ez meg 1,5nm-en 2T, szóval ha a kocsit kibírja, akkor ezt is. Pláne úgy hogy a puffer fal mellé szokott kerülni, a kocsi meg középre.
Az enyém 1000l. Én 5cm sódert, és 17cm vastag betont raktam. A hálót 8mm-es négyzetacél és 8-as betonacél felhasználásával hegesztettem. Kőműves ismerős azt mondta ez sok, 12 cm elég alá. Nagyon lényeges a vas, hogy tömör anyag legyen, és hogy hedesztve legyen.
Van valakinek tapasztalata 2000 literes puffertartály telepítésével kapcsolatban? Konkrétan milyen aljzatra (betonra) telepítette? Picit félek mit szól majd az aljzatbetonom a tartályhoz (~2500 kg)?
Elég ócska ez a fórummotor, de ahogy nézem van egy topikleírás, ahova belehetne tenni egy linket ami összeszed MINDEN fontos információt a puffer/kazán/lakás triumvirátusról képekkel linkekkel és a topik nevébe be lehetne írni, hogy "Puffer (kérdés előtt olvasd el a topikelírást), ezzel kilehetne küszöbölni a sok fölösleges kérdést, amit pl én is feltettem ide, mielőtt elkészült a rendszerem. Szerencsére sok segítőkész emberke van a fórumon és hamar jön a válasz is sokszor kiegészítve egy kis """hisztivel""", hogy olvass vissza 11 évet :) A fenti ötlettel ez megoldódna.
Elkészült a rendszerem O/:
A kazános topikban hamar kinevettek az 5 rétegű cső a kazán és a puffer közötti ötlet miatt, és a tegnapi felfűtés után már tudom miért :) 4 évadot olvastam vissza és sokszor beszartam a röhögéstől pl G73bor hozzászólásaitól. A kazánt és a puffert 28-as rézcsővel kötöttem össze, 100L+25L tágulási 800L puffer (ez fért le, ház szigetelés után kap még egy 800-ast és akkor talán még beférek rakni a kazánra) Vtc511 60°c, Vta572 45-65°C. Szóval tegnap felfűtöttem a puffert 91-88°C-ra (teteje, alja). Néha a lakás is vitt belőle, így ment el kb 18kg szén és pár marék gyújtós. Volt amikor a kazán 96 fokos előremenővel dolgozott, akkor rákapcsoltam a lakást, hogy minél nagyobb vízmennyiség legyen felfűtve. A cél a levegő kikergetése volt, meg a vízkő lerakása.... Az előző sikerült, utóbbi is biztos, nem látok át a csöveken. 1.1Bar-ról indultam 2Bar lett a vége, az induló hőmérséklet 22°C volt. A vezérlés dobozolása hétvégén elkészül, egy Rex már megjött, a többin még ül a posta. A vezérlés alapja a gányoló féle megoldás, füstgáz+kazánvíz+lakásindítás, ha tele a puffer. A tartályt 5 ponton mérem, fent a lakás előremenőnél csonkon lesz egy digitális termoszát sorba kötve a lakástermosztáttal és a puffer aljában egy ami indítja a lakást túl meleg puffer esetén. Maradék 3 csonkon sima mérő. Tegnap este 8óra után állt le a kazán, jelenleg a tartály 3/4ig van a teteje 80fok lent 76fok alatta 32fok. Bent a lakásban 23.5°C van. A tartályon még csak 10cm gyapot van, mert amíg nincsenek meg a hőmérők, addig nem szigetelem körbe. A tartály felett most padlófűtés van :) A lakáskör 26-os alpex cső osztóig onnan 16os radiátorokig. Osztó másik felében a gázkazán jön 20-as csövön, visszacsapókkal tele a rendszer :)
Köszönöm a segítséget a saját és mások nevében is, mert így tudtam összeollózni a rendszert.
Egy kérdést tennék még fel:
A kisebb és a nagyobb tágulási tartály előfeszítési nyomása meg kell egyezzen? Jelenleg mindkettő 0.6Bar környéke és 1.1Bar a kezdőnyomás. A kisebb tartályon 0.1Bar-al nagyobb nyomást jelez a manométer. Lehet ez a pontatlanság meg a hidraulikai viszonyok miatt van csak? Két kérdés lett maradhat? 3 lett..
Kész lett. Egy falra szerelhető kötődődobozt használtam. 1,5mm2 sodort rézkábellel, minden vég forrasztva stb. Tökéletes volt a rajz, hibátlanul működik. Köszönöm a segítséget!
Tényleg elnézést, nem néztem a kis képet, mert nem kattintottam rá de most telefonon látom hogy megcsináltad a pontos bekötést rajta. Tényleg ne haragudj hogy figyelmetlen voltam. És nagyon köszönöm.
üdv. tud nekem valaki rajzal segiteni hogy áll össze a rendszer van egy egy höcserélös 750l pufferem vtc 511 55fokos és vta 522 65-85 fokos kev.szelep hu5d vezérlés 1szivattyuhoz és egy digis termosztát a2sziv.hoz nem értem tisztán hogy van bekötve hogy a lakást fütse elösször és csak utána a tartályt köszönöm
Szép napot.Tudnátok segiteni hogyan kössem be a puffert ?"csőkigyó nélküli.""szerintem a ház s puffer közé kell még 1 keringető sziv.meg Esbe szelepre gondoltam de nem tudom hogy pontosan hova kell rakni meg milyen átmérőjű legyen.Válaszokat előre is köszönöm.Csak inda fotót tudtam felrakni.
Nem vagyok szaki a témában de azt elmondhatom hogy az úgymond felesleges hőt tároljuk benne úgy hogy közben a kazánon a folytások miatt nem károsodik (kátrányosodás ect.) hatásfok javúl. Az is biztos, hogy a megfelelő mennyiségű puffer mérettel az úgymond áthidalási fűtés megoldható értem ezalatt, pl 1 nap egyszer kell begyújtani. és a puffered biztosítja a megfelelő hőmérsékletet a lakásban. Az hogy mennyire kell többet használni én sajnos nem tudom megmondani, de gondolom ez sok sok mindentől függ első a szigetelés, hisz annak fükvényében távozik a hő másodsorban a külső hőmérséklet sem egyforma minden nap, de már lassan azt sem lehet elmondani hogy minden évben.
Sziasztok! Érdeklődnék, hogy fatüzeléses kazánhoz (25 KW-os) 1000 literes puffer tartályt vagy hasonlót használ valaki? Tapasztalatokra lennék kíváncsi. Több fát kell használni kazánba ha puffer tartály van rajta? Megéri puffer tartályt beépíteni a rendszerbe?
Nagyon szépen köszöm, most már kezd kerek lenni a kőr. Sajnos heggeszteni nem tudok és az aki csinálja igaz hogy víz gáz szerelő, de amikor két éve mondtam neki hogy kellene egy kazánvédő kőr akkor csak pislogot, amikor mondtam neki h jó lenne belerakni ESBE szelepet akkor megintcsak nézett azt sem tudta miről van, ezért ejtettem is a témát és inkább egy mechanikus bypass ágat rakattam be vele (jobb min a semmi alapon), most legalább lesz mit az orra alá dőrgölnöm, hogy így szeretném és így helyes a bekötés. A bekötési sémád szerint működő dologról van szó ez tény, viszont így egyszerre melegítjük az 1m3 puffer vizét és a rendszerben keringő közel 0,5m3 vizet. Ezzel ha jól értelmezem a dolgot a kezdeti felfűtés lasúbb folyamat, utána pedig nem szabad lényegében kihűlni hagyni a rendszert. Vagy a radiátor körön lévő szivattyú az ami meggátolja a teljes átáramlást a felfűtési időben ha a szoba hőmérséklete a már megfelelő hőmérsékletet elérte ?
Köszönöm a fáradozásodat, de még egy (remélhetőleg utolsó kérdést engedj meg) Jobb felülre a keverőszelep a puffer után és a radiátorok elé miért kell ?
Még egy kérdést engedj meg kérlek, a 2T bekötést őrűlt irammal elkezdtem keresni a neten, de semmi.
A 2T bekötés azt jelentené hogy egyszerre fűtöm a lakást és puffert is ? És ha a tüzelés leállt akkor még a kazán is segít a hőleadásban csak épp nem jó helyen ?
Tudom hogy teljesen buta vagyok ehhez a kérdéshez no de ezért szakosodik mindenki egy esetleg egy két dologra még pluszba.
(Valaki ebbe jó mások másba, az élet ilyen , és kérdezni nem bűn, segíteni viszont mégannyira sem)
Próbáltam visszaolvasni, de annyira sokrétűen segítetek másoknak hogy az hihetetlen... elveszek a rengetegben, pedig hidd el mindig olvasok előbb mint kérdezek. Tudom hogy az én és családom védelmét szolgálják a kiegészítők, ezért sem szeretnék feltétlen játszani vele. De akkor úgy fest megkaptam a kérdésemre a választ miszerint a kazán alapesetben nem a hőcserélőn keresztűl kapcsolódik a pufferra, ergó a " csövet kell használnom a puffer tőltésére. Most már csak az nem világos, hogy egyből a őuffer legyen fűtve, vagy előszőr a lakás és visszacsapóval a puffer.
Teljesen jogos, viszont az eladó szerint több érdeklődő van, csak úgymond ismertségi körömben van ezért mondta hogy holnap még csak csak, de ha lehet szóljak. Igen 1m3 a tartály, legalábbis a méretétőb adódóan igen 800*2000. A kérdésem ikább arra irányult volna hogy közvetlen a puffert célszerű fűteni2" csövön, vagy a hőcserélőbe érdemes a kazánt bekötni, illetve melyik a jobb megoldás ebben az esetben (minél olcsóbban eset) hogy előszőr a házat fűtöm fel és utána a puffert, vagy a már említett egyből indirekt fűtési mód ?
És természetesen köszönöm szépen az eddigi segítségedet is.
Adott a képen látható puffer, még nem az enyém, de szeretném. Két hőcserélővel rendelkezik (de minek is magyarázom azoknak akik a kép alapján kapásból levágják miről van szó)
Ami nem látszódik az a tetején lévő 2" csőcsonk. Jelenlegi rendszerem vastagcsöves. Hogy érdemes bekötni hogy semmi hókuszpók és drágaság ne kerüljön a rendszerbe értem ezalatt a Laddomat keveről ami hát 2"-osan kissé húzós árú. Tervben van egy napkollektor és a már átalakított Hajdú hőcserélős bojlerem. Szetném maximálisan kiaknázni ezeket a lehetőségeket is. A kazán is egy épített kb 25kW-os kazán 2" előremenővel és visszatérővel, a rendszer további tartozéka egy szivattyú. Kérlek mihamarabb válaszoljatok mert mára tudtam csak lefoglani a puffert . Köszönöm szépe , hogy szaktudásaitokkal segítetek engem.
Ok. Köszönöm szépen. Így már tiszta. A lakásköri Esbe szelep is tervben van, esetleg konkrét típust tudsz ajánlani? Csak radiátorok vannak, nincs más fűtés rajt. Mekkora max. hőmérsékletet ajánlott a radiátorokra küldeni?
Eddig úgy tudtam, hogy a puffertartály gyakorlatilag egy hőcserélő kettő vagy több egymástól független körrel. Vegyes tüzeléses fűtésünk kisebb átalakításon esett át. Kapott egy Esbe szelepet a kazán védelmére és pár radiátor lett cserélve. Feltöltés viszont csak a kazán körén keresztül történt, és mindenhova került víz. Ez jó így? Nekem úgy tűnik, hogy az 1m3 tartály teljes mennyiségét kell felfűteni ahhoz, hogy fűtésünk legyen. Ha ez igaz, akkor viszont értelmetlen a puffertartály. Tévedek, vagy valóban így van?
Amikor a fűtési kört melegíted direktben, és a pufi után kikerülve hatod át a vizet akkor a pufikör után fűtésköriszivattyút lekapcsolod,? Azon álló helyzetben nem lesz túl ideális áramlás (bár ez szivattyútól is függhet). Ha meg be lesz kapcsolva, akkor belekeveri a puffer vizét is a kazán direkt előremenőjébe.
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni tőletek. A meglévő rendszerembe szeretném beépíteni azt a lehetőséget, hogy a kazán először a radiátorokat fűtse fel, és ha már nem kell a meleg a házban, akkor puffereljen a puffer tartályba :-) Zölddel jelöltem a bővítést, amit egy 3 járatú szelep irányítana.
Működhet ez így, vagy további beavatkozás szükséges? Vagy esetleg megoldható ESBE szeleppel is? A tanácsokat előre is köszönöm!
Szia!
Nagyon szépen köszönöm a válaszodat.
Közben olvastam vissza , illetve olvasom a Vegyes tüzelésű kazán fórumot is.
A HMV visszatérő ágat a pufferba vezettem vissza.
A fűtési ágból a szivattyú és a rugós visszacsapó a rajzon véletlenül maradt le.
Vta szelep most egyenlőre kimaradna mert az anyagi helyzetem azt már nem engedi meg, de később befogom építeni.
A HMV töltő ágba is kell majd vta szelep?
Szerinted a kazán elõremennõbe is kell egy nyelves visszacsapó?
További javaslatokat, tanácsokat szívesen fogadom.
Majd még biztos jövök kérdésekkel.
Válaszodat előre is köszönöm szépen.
Néztem egy csomó ilyen rajzot, 2T bekötésre is rákerestem, de ez a tartály más elrendezésű. Máshogy kéne nekiállni, de nem igazán vágom. Konkréten a lent jelölt tartály bekötésére nem találtam példát. A hőcserélőt nem ajánlották rákötni, mert veszteséges. Továbbá sok időbe telik mire felfűt 500l-t.
Én azt szeretném elérni, hogy előbb felfűtöm a házat és miután eléri a kívánt hőmérsékletet, átvált a puffere így a "felesleges" hő még eltárolható. Aztán mondjuk hajlaban meg átkeringetné a rendszert a pufferből, hogy télen a nagy hidegekben ne fagyjunk meg reggel. Rossz az épület energetikai képessége. Szigetelés és az ablakok is felújításra érettek, de erre most nincs mód.
Ha jól olvasom vannak itt szakavatott felek a témában, és van némi tapasztalat is. Cégünktől sikerült beszereznem egy leselejtezett de hibátlan viessmann verticell 500l bojlert. Legalábbis nekem azt mondták, hogy nem kimondott puffer, hanem bojler.
Kérdésem, hogy ezt be tudom kötni pufferként is? Viadrus 6 tagos öntvény kazánra lenne kötve 35kw-os. 150m2 lakásra 10db radiátor, van kicsi is, nagy is. Később egyébként több lesz, de a lakásbővítés még nincs kész teljesen. Ha ekkora teljesítményre ez kevés, már azzal is megelégednék, hogy kicsit szinten tartsa a rendszer víz hőmérsékletet.
Számomra az a kérdőjeles, hogy a tartály KW/E (visszatérő) és a WW (előremenő) ágán kívül más ki és bemenet nincs. Ha jól látom akkor az indirekt tárolókon több bekötési lehetőség van.
Kérdésem annyi lenne, hogy konkrétan a lent említett képen látható tartályt miként tudnám fűtési pufferként használni. Esetleg egy rajz? :) Motoros keverő biztos, hogy kelleni fog, de a kapcsolási rakjzot nem tudom.
Köszönöm a válaszaid,sok mindent tisztábban látok már.
Sajnos a pufferből a keskenyebb magasabb változat kell, mert az ajtón be kell férjen.Nem utolsó szempont......
Sajnos a pince 5-6 cm vasalatlan beton, ezért egy szabad részen kell a puffert elhelyezni persze megfelelő talapzaton.
Sajnos a fűtés csövek pontosan fölötte futnak. A puffer elvileg 224cm magas szóval nem sok hely marad a csövekig.
A kémény a ház közepén van ahol a kazán is. Onnan megy át a másik helységbe a csőrendszer.
Pedig úgy találtam ki az egészet hogy a puffer és a tágulási elférjen egymás mellett, ezért is került a pince bal oldalára.
Közben megcsináltam a rajzot, amit egy kedves fórumtársunk javasolt.
Tényleg a rajzért előre is elnézést kérek, de Paint sajnos csak ennyire képes.( vagy én nem értek hozzá)
Kérdéseim.......
A tágulásit mehet a pufferra( szaggatott kék vonallal jelöltem), vagy a visszatérőre a kazán és a puffer közé?
Szükséges a légbuborék leválasztó a puffer tetejére? ( Elég drága, és félek hogy túllépem a keretem.)
A légtelenítő tiszta sor.... 1 a puffer tetejére, 1 lakáskörre. Viszont a lakáskörét is csak a pincébe tudnám elhelyezni.
Gondolom a rugós visszacsapó után kellene beépíteni. Igen?
Hová kellene még biztonsági szelep? (Mert csak egy van a rendszerben, jelenleg a visszatérőben.)
Jelenleg egy csőtermosztát vezérli a kazán szivattyúját. Ami nekem erre a célra megfelel, jól teszi a dolgát.
Viszont valami egyszerű vezérlés kellene a lakásköri szivattyúra amit szobai termosztát kapcsolna.Csak vezeték nélküli jöhet szóba.
Láttam vannak olyanok is melyeket okostelefonnal lehet vezérelni bárhonnan, csak tartok tőle. Elmegy a net, nem csatlakozik vissza stb, szóval túl sok hibalehetőségnek tartom. A másik véglet túl olcsó, és 1 év garancia.
Elnézést a sok kérdésért, de a mesterem úgy fogja csinálni ahogyan mondom. Ez így volt mikor 2 éve a fűtést csináltattam vele. Megcsináltam a tervet, ő megnézte, ha szükséges volt javította és csinálta. Egy 60-as szaki, nyugodt nem kapkod, ez kell nekem.
A VTA- hideget(visszatérő ágból hidegebbet) kever a meleghez.
igen
Ajánlott nekem egy kedves fórumtársam VTA-572 max 65fokosat.
Egy kicsit szeretném magasabbra tolni maximum hőfokot, mivel lefelé lehet szabályozni, de a VTA-522 elvileg 75 fokot tud.
Már csak azért hogy a radiátorok jobb hatásfokkal dolgozzanak, ha szükséges.
az enyém 70 vagy 75 már nem emlékszem, de 3-4 nél nem volt sose feljebb tekerve, mivel folyamatos a fűtés és törekszem a minél hosszabb lakásköri szivattyú időre így elég alacsony a vízhőfok ami a puffer kihasználtságnak is jót tesz
Sikerült kb 1 évet visszaolvasnom, érdekes dolgokról volt szó.
Kérdésem.
Tényleg érdemes a puffer tetejéről vinni a radiátorok felé a vizet?
nem érdemes hanem onnan kel hisz ott van mindig meleg víz
Van a valami szabálya függőleges, vízszintes csőszakasz?
lehet hőcsapdát rakni a VTA elé rajzot már biztos láttad
Pufferhez milyen nagyságú biztonsági szelep javasolt?
ezt a rendszered elemei határozzák meg mit bír a kazán puffer általában 2,5bar
Jó ötlet a polisztirén a legmelegebb helyre ? Ha jól tudom 80 fok Celsius környékén lágyul és lassan párolog . Ezért a házszigetelésnél is azt javasolják , hogy a ház napos oldala ne legyen sötét színű , hogy ne melegedjen túl .
Rugós nagyobb ellenállást jelent a szivattyúnak, cserébe nem tudja kinyitni a gravitációs áramlás, puffer és radiátor közé szokták rakni, hogy ne tudjon fűteni, ha nem megy a szivattyú.
Lengőnyelvest ellenben pont úgy szokták berakni a kazán és a puffer közé, hogy szivattyú hiba esetén lehetővé tegye egy kerülő ágon a gravitációs áramlást, ugyanakkor ha megy a szivattyú, annak a nyomása bezárja.
bárhová csak ne legyen kizárható, de célszerű a visszatérőbe hogy ne a meleg víz menjen bele fűtéskor
Milyen szerelvények kellenek még hozzá?
gugli "szakszer 2T bekötés"
itt a fórumon is van rajz amibe a szerelvények is benne vannak
Hogyan tudom a puffer szivattyút vezérelni?
vannak kész vezérlések is, de lehet REXC-100-al is ennek van saját fóruma
Mi az a a visszacsapó szelep? és hová kell rakni?
megakadályozza a víz nem kívánt irányba áramlását illetve a gravitációs áramlást, álltalában a kazán előremenőre fűtés előremenőbe de rendszere válogatja végig kel gondolni logikusan mikor merre mehet a víz
A pufferhez is kell egy külön keverőszelep?
igen célszerű egy keverőszeleppel kiveni a vizet a pufferből így a kívánt hőmérséklet megy a lakás felé nem a 80-90fokos víz
ha kezd összeállni a rendszer a fejedbe rajzold le és majd arról egyszerűbb véleményt mondani
Valaki tud-e ajánlani egy olyan bekötési példát, ami működőképes, hogy a vegyestüzelésű kazán elsőnek a a lakást kezdi el fűteni a szinte azonnal rendelkezésre álló fűtővízzel aztán amikor a lakás felfűtésre kerül a felesleges energia a puffertartályba kerül raktározásra, aztán lakás lehűlése esetén szintén a lakás felé dolgozik a kazán?
Miért kell, hogy 5 év múlva is kapható legyen a betét? Nem egy horribilis összegbe kerül (11.000Ft) ha elromlik akkor kuka, csavarunk be helyette másikat :)
Olyan kérdésem lenne, hogy "herélt" (ballontalanított) hidrofor tartályt lehet-e pufferként alkalmazni?
Elvben 3bart tudhatja, a hőmérsékletre nem tudom mennyire érzékeny, bár alacsony előremenős rendszerben lenne....
(A gépész kivitelező kérte, hogy szerezzek be 35-40literes inox puffert, google-el meg ezeket találtam..., ha jól értettem rendszertérfogat növelésre kell, és inox legyen, mert a szűrő nem ott lesz vagy mi....)
Akkor inkább megveszem a termosztátosat és akkor nem kell a burkolattal se bajlódni :)
Azt már tudom,hogy 3kW -ot bir a 16A, csak amit mondtál,hogy tartaléknak maradna egy, azért akarnék 3x1500-t.
Szerinted hány cm-es csonkot hegesztessek a tartályra, mert ügye középen nincs csak az alsó részén hagyva a fűtőbetétnek és én meg csak a felét szeretném egyelőre fűteni.
Mert 10 cm-es csonkok állnak ki belőle, gondolom a szigetelés miatt,de akkor sokat elvesz a fűtőtestből.