Azért azt nem mondanám... 3:25 alatt érnek fel, ennél 10 perccel gyorsabbak a Zalások. A Volánbusz gyorsjárata meg 3:05 alatt van ott, igaz az nem tart pihenőt. Még nem ültem ezen a buszon, de a ZV Setrái biztosan kényelmesebbek is ennél.
(szerintem nem kellene ellenreklámot csinálni a Zalának...)
Hát olyat már hallottam hogy alvállalkozóknak kiadott a volán járatot, pl. a Volánbusz, de olyat hogy semmi köze ne legyen a volánhoz...persze elhiszem nem azért mondom. fura. A maszek csinál menetrendszerinti járatot...hm
Ha én 80-ig nyomom a pedállt, akkor a busz vajon csak 80-at megy? Bírom ezeket a lóerő okoskodásokat. Ezt valójában csak a sofőr tudja, hogy mennyire nyomja és mennyire megy...
És még egy dolog, az autóbusz megengedett sebessége autópályan 80!
Ez az Ikarus biztosan nem menne 100 fölé... úgy ment 83-as átlagot a szárszói szakaszon, hogy nem is volt forgalom, és emelkedőn érezhetően lelassult :) A gyorsulásáról nem is beszélve...
/ Azt viszont még mindig nem sikerült megfejteni, hogy ha ez Merci mehet 100-105-tel, akkor a 15:30-as vajon miért csak 90-nel...? /
Azt, hogy ez szokott járni, a mellettem ülő utas mondta. Csak azt nem értem, hogy akkor ő miért oda szállt...
Régebben a Zala Volán csinálta a mentesítőt: ez logikus. A pesti busz ugyanis Letenyén "alszik", és hajnalban megy vissza Pestre. Vajon zalai sofőrje lehet, vagy elszállásolják valahol? A mentesítő mikor mehet vissza Pestre, szombaton hajnalban 2 busz megy?
Na akkor hogy is vannak ezek a fordulók? Zeg. 5:10 -> Bp. 8:25 vissza 14:00 - Lenti háromtengelyes Setra? (tavaly 12:15?) Zeg. 5:20 -> Bp. 9:15 vissza 12:15 - JMD-609? (tavaly 14:00?) Zeg. 6:30 -> Bp. 9:35 vissza 17:00 - Volánbusz. Vagyis inkább fordítva. Zeg. 8:40 -> Bp. 12:10 vissza 15:40 - JRX-818, ez biztos. Zeg. 12:30 -> Bp. 15:45 vissza 18:40 - ICE-568. Csütörtökön 415HD (vagy MAN). Van még a 15:30 / 6:30 HPE-267 Intouro.
Khm, khm... ha már a lóerőkről volt szó, akkor leírom a mai utamat. Igaz hogy már megint a Volánbuszról írok, de zalaiaknak tanulságos :)
Ismeritek a 17:00-s Bp.-Zeg. pénteki mentesítőjét? Ikarus 350... nem írtam fel a rendszámát, de A-val kezdődik... Elkövettem azt az óriási hibát, hogy megvettem elővételben a jegyet. Beállt az Intouro meg ez a gyönyörűség. Besorakoztam a Mercihez, erre mondja a sofőr, hogy az elővételesek szálljanak a másikba. (Az Ikarusban jegykiadó gép sem volt, úgyhogy nem is állt meg a többi pesti megállóban. Ezért kellett oda szállnunk.)
Na de hogy ez az őskövület 83-as átlagot menjen autópályán, kis forgalomban?? Elég sok kamion ment el mellettünk, pedig azok úgy tudom 90-nel mehetnek. Fehérvár után aztán megelőzött minket az Intouro is, kb. 2 percig láttuk, aztán eltűnt...
Egyik utas mondta, hogy mindig ez az Ikarus megy pénteken, és erre kell szállni az elővételeseknek, úgyhogy nagy hiba előre megvenni a jegyet! (hm, akkor ő vajon miért ült ott... ?)
Az hogy bemutatóbusz, szerintem nem jelenti azt hogy nagy motorral szerelik fel. Ott a kinézetre, extrákra mennek rá, nem pedig a nagy motorra.
A S415 HD nál az van írva, hogy "különleges kívánságra 422 LE-s motorral is lehet kérni. Persze plusz 5 milliórt (csak mondtam egy számot). ÉS ahol "ilyen sok felesleges" pénz van, mint a zala volánnál, nem hiszem, hogy erre költenek.
"A JMD-609-ben szintén 8 hengeres "V" motor van. Lehet, hogy 420 LE"
A söfőrje mondta, hogy 420LE. Ha igazat mondott, akkor annyi, ha nem, akkor nem...
"Na de nemtudom, hogy utaztál-e már a JRX 818-al, de ha az 435 LE, akkor én is. Érezhetően sokkal,sokkal gyengébb, mint az előző kettő. Megfogják az emelkedők"
Mikor az autókiálításon volt kint, akkor volt rá kiírva, hogy 435LE. Gondolom nem hazudtak.
Nem csoda, hogy lomhább, mint az ICE, hiszen, 15m-es.
"ha meg bemutató busz volt, akkor semmi nem indokolja hogy az erősebb motort tegyék bele)"
Pont, hogy indokolja. A bemutatóbuszokat szokták, minden "jóval" felszerelni.
A 415HD is bemutatóbusz volt. És abban is nagy motor van...
"Először azt kérdezem meg, utaztál-e már a a Lenti-i JOP-vel.
Mert ha utaztál volna vele, akkor tudnád, hogy tök ugyanolyan ülések vannak benne"
Mindegyik Setrával utaztam, és nem is állítottam olyat, hogy nem egyforma ülések vannak benne.
A Lenti Setrán azért lehet látni is, hogy nem mai gyerek:)
"Szóval ez a két busz ugyanaz a széria!"
Ezt nem igazán értem.
Az egyik 317 GT HD, mig a másik 319 GT HD.
A JOP biztosan 2001 előtti, mig a JRX biztosan 2001 utáni.
Amivel egyetértek, hogy a ICE-568 sárga-fekete setra 435 LE. V8 hengeres biturbós motor. Lehet hallani a második turbó bekapcsolását, amikor húzatva van.
A JMD-609-ben szintén 8 hengeres "V" motor van. Lehet, hogy 420 LE, lehet hogy 435, ezt már nem(nagyon) lehet utasként megérezni. De mivel hangra ugyanaz, mint a előző, én ugyanolyan motorra tippelek, tehát 435 LE
Na de nemtudom, hogy utaztál-e már a JRX 818-al, de ha az 435 LE, akkor én is. Érezhetően sokkal,sokkal gyengébb, mint az előző kettő. Megfogják az emelkedők, az autópályán, lomha, nem gyorsul úgy. (Már volt olyan eset, mikor utaztam vele, hogy előzött a csávó, de hirtelen lassítani kellett, mert "nem ment" és jöttek szembe)
Nem hiszem, hogy a nagyobb tömege miatt. Abban gyengébb motor van. Nincs 400 LE se az tuti. (ha meg bemutató busz volt, akkor semmi nem indokolja hogy az erősebb motort tegyék bele)
Először azt kérdezem meg, utaztál-e már a a Lenti-i JOP-vel.
Mert ha utaztál volna vele, akkor tudnád, hogy tök ugyanolyan ülések vannak benne, mint a JRX-818 ban. Dettó ugyanaz. Csak színe más, és minden ülés egyforma színű, (nem narancssárga-szürke üléshuzat váltogatva). Fejtámlánál ugyanaz a műbőr borítás. Szóval ez a két busz ugyanaz a széria!
"Amúgy a JRX bemutatóbusz volt, ha minden igaz. (Nagyon szép utastérrel rendelkezik:))"
A Lenti-i JOP ugyanilyen szép utastérrel rendelkezik. Csak le van szőnyegezve.