Korábbi rendszerben is így működött, ezeréves Éti kazán táplálta, hőcserélője a fűtőkörbe volt bekötve, váltószelep terelte a meleg vizet a hőcserélőjébe.
Ez a kombi kazán definíciója.
2 hőcserélővel nem tudom, milyen lesz a hatásfoka, meg alig lesz pár liter víz a vízkörben. Azért kíváncsi leszek, hogy működni fog-e.
Tehát áramlásérzékelő indítja be, nem a nyomásváltozás.
A másik hőcserélő adott a tárolóban. Korábbi rendszerben is így működött, ezeréves Éti kazán táplálta, hőcserélője a fűtőkörbe volt bekötve, váltószelep terelte a meleg vizet a hőcserélőjébe.
Elv ugyanaz lenne, csak egy sokkal finomabb hőtermelő egység működtetné.
Végeredmény is ugyanaz lenne: állandó meleg víz lenne, ha lehűl a tárolóban, felfűti a tároló termosztát beállítás szerint. Plusz nyereség lenne, hogy a kazán melegvíz oldali hőcserélője nem vízkövesedne. Ha jól tudom, külön hőcserélője van a fűtőkörnek és a melegvíz körnek.
Van egy Bosch zwa 24-2k 23 4000w kombi kazánunk, átfolyós melegvíz rendszerű.
Elégedetlenek vagyunk a melegvíz készítésével: a ki-be kapcsolások meg a több vízkivételi hely miatt sokszor változik, vagy hideg a beállított "melegvíz".
Korábbi rendszerből maradt egy 100 literes, termosztátos, hőcserélővel ellátott puffertartály, elvileg ez egybeépíthető egy keringtetőszivattyú és tágulási tartály beiktatásával a kombi kazán melegvíz körével, ezt a szerelői munkát családon belül el tudnánk végezni. Így kialakulna egy zárt kör, ami a melegvizet állítaná elő, kvázi radiátorként működik.
Jobb is lenne, mint a mostani átfolyós rendszer, mert a létező legkeményebb a vizünk, várható, hogy hamarosan eldugul a melegvíz oldali kazán hőcserélő.
Most jön a lényeg: így bekötve működőképes lenne-e a melegvíz oldal, azaz ha a bojler termosztát zár, a beinduló keringtető által keltett vízáram be fogja-e indítani a kazánlángot a melegvíz körben, mivel nyomásesés ugye nem lesz, vagy az csak nyomásesésre indul??
Sziasztok nekem beretta ciao 25csi kombi kazánom van .fütés leálltával leáll a szivattyu is hogy lehetne hogy tovább menjen .Külső érzékelön kivüli.megoldás,érdekelne.
Egy pár éve használunk egy gázkazánt egy házban, ahol jelenleg nem lakunk. A készülék egy Bosch GAZ 4000 W ZWA 24-2 KE típusú kéményes gázkazán.
Néhány napja arra lettem figyelmes, hogy villog a 40-50-60-70-es lámpa, ami több hibát is jelenthet :"Füstgázkilépés az égőkamrából. A készülék nem ismerte fel az égőkamra hőmérsékletérzékelőjét."
A kémény tiszta és semmi egyéb hibára nem lettem figyelmes, viszont ahogy átnéztem a készüléket észrevettem egy furcsaságot a füstgázkivezető csőnél.
A füstgázkivezetőbe bele van dugva a kéményből jövő könyök cső, ilyen recés, mellette simán kijöhet a füst nem? Jó ez így? Nem rá kellene dugni a csövet a kazánra?
Megmértem a kazánon lévő kivezetőnyílás átmérőjét ami 135mm. A műszaki rajz szerint meg 130mm!?
Milyen cső való ebbe? Bocsi képet elfelejtettem csinálni. :( A segítséget köszi előre is.
Nem tudom ez a megfelelő topik, kazáncsere előtt állok, mely valószínűleg kéményátalakítássa/kialakítással/béleléssel is együtt jár, szükségem lenne egy olyan cégre mely kompletten megtervezi, engedélyezteti, kivitelezi ezt, és jó munkát végez. (Budapesten)
Sziasztok erről mi a vélemény fűtés szerelő beszélt rá ház 16 cm vastag fehér eps lábazat 10 cm xps ház 120 nm tetőteres 30 cm gyapot tetőtér szigetelés ehez van BAXI Luna Duo-Tec 1.24+ ERP fűtőkazán, kondenzációs, fali, 24kW fali kazán 120 literes melegviz tárolóval ami ha nincs gáz elektromosra vált.
Mennyire megbízható ez a baxi kazán? Hova sorolható mint márkák között szerviz igény, alkatrész pótlás, raktár készlet van e alkatrész azonnal, szerelhetőség stb köszönöm a válaszokat.
adott egy Bosch 3000-es falikazán és egy Bosch CW400-as termosztát.
A termosztát szerelési útmutatója szerint a szervízmenü/kazaánadatok alatt van egy csomó funkció. Viszont én csak a szivattyú utánfutását tudom állítani. Hogyan lehet elérni ezeket a menüpontokat?
Amire nekem szükségem lenne az a kazán minimális teljesítmény állítása. A Bosch 3000 elvileg 7,5kW-ig tud lemodulálni, viszont én jelenleg a termosztát szerint az aktuálisan beállított minimális teljesítmény 43% ami 9,5kW. Jelenleg sokat kapcsolgat ki-be a kazán, ezért szeretném levinni a gyári minimumra.
Most, hogy mondod: igen az eldugult csaptelepek szűrői-perlátorai, a zuhanyrózsák bevízkövesedett furatai..., mind-mind tudnak "csodákat" művelni.
Felénk k.va kemény a víz. Évente egy-két alkalommal az összes csaptelep perlátorait kiszerelem, a zuhanyrózsákkal együtt fél napig áztatom jó erős ecetes vízben, és láss csodát: mindjárt dupla erősségű minden vízsugár.
Egy éve felszerelt, most először kivett csaptelep perlátor előtti szűrőjében fél kávéskanál gyártási fémforgácsot találtam!
Hogy 699 ft-os auchanos azt csak azért emeltem ki mert nem ilyen víztakarékos perlátoros dolog ami ugye dúsítja levegővel a vizet. Ezzel csökkentve a nyomást. ez volt a vezérfonal.
beszéltem a gázszerelôvel, azt mondta az a baj hogy nem alakul ki megfelelő nyomás a zuhanyrózsában igy túlmelegszik a víz ami a folytonos ki-be kapcsolást okozza. ergo nagyobb áteresztést kell biztosítani. Gondoltam. vettem egy 699 ft-os auchanos zuhanyfejet. És láss csodát működik. frankón beindul a gáz, visszamodulál és végig tartja a beállított víz hőmérsékletet. Ami 1-esen van. ugyan ez az alsó fürdőben működik egy aldis-ledes zuhanyfejjel is