Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni: van egy 2005-ös Crdi Accentem és a tegnapi nap folyamán megviccelt: szerettem volna hazamenni, de a motor nem indul. Immobiliser rendben működik, olyan mintha elindulna a motor egy pillanatra de rögtön le is áll. Eddig semmi bajom nem volt vele, aznap is használtam a kocsit. Mi lehet a baja szegénynek?
A motor maga nem lomha. A nyomatéka az ami kívánni valót hagyhatna, de! 16 szelepes és alacsony fordulaton nagyobb az öblítési vesztesége mint egy 8 szelepesnek. Más gond nincs. Előzésnél vissza kell kapcsolgatni, kivéve ha tempósan megy, mert 2200-2500 fordulat felett már a nyomaték is jó.
Normálisan lehet vele közlekedni. Állórajtos lámpa verseny meg ...
120-130 között van 3200- környékén a fordulat. 6500-ig lehetne forgatni.
10+++ fok meleg, akkor minusz -10 volt, csavarhúzóval nem tudtuk lefeszíteni, igaz eltörni sem....
Csak az a bajom egy nem egész 2 éve volt az utolsó márkaszervizes szervize, és színig volt mocsokkal. Ebbe még a gyári volt, pedig mindenszervíznél felszámolhatták...
Előzó autumban 2 évente cseréltem, egy picit poros szokott lenni...
Az 1,6 GDI ről tudok adatokat mondani. Hosszabb távon fele pálya fele út 1200 km-en az átlag kijön 6,5 literre tempomat és klíma mellett. Csak pálya és tempomat az bizony 8 literes átlag. Városban néhány kilométeren járva (8-10 km) akár 11 liter is kijön átlagban. A jobbik 95-ösökből.
Ám egy gondolat: miért egyik vagy másik? Miért a fogyasztás, mikor a fenntartáshoz egyéb is kell az üzemanyagon kívül?
( csupán nézegettem egy táblát amire felírtam évekkel ezelőtt az akkori 1,6.os bz fogyasztást és egyéb rezsiket. Azon 6,2 milló volt e rezsi és 6,5 millió a benzin ára. Mindez 320 ezer km-en 10 év alatt. )
Tehát ha számít a fogyasztás - nagyon - akkor nem a Tucson lesz az autód, hanem valami apróság.
Mindegyik többet "fogyaszt" mint szeretnénk. Persze a városi diesel még egyéb meglepetésekkel is szolgál, mert..
A doboz mindegyiken ugyanolyan szinte, vedd meg amelyik tetszik.
Lehet száz objektív érvünk hogy miért nem jó, de az az egyetlen szubjektív, hogy tetszik mindet felülírja.☺
sziasztok. régebb óta szemezgetek egy Hyundai Accenttel, ma sikerült is kipróbálnom egy kedves barátom autóját. ami feltűnt elsőre hogy borzasztó kemény a kuplung. de nem úgy mint ha éppen oda lenne, inkább visszarúgott. egy 99-es Skoda Feliciából ültem át, aminek 2000 km-el ezelőtt volt kuplungozása, és döbbenetes a különbség. lehet hogy csak a szerkezet miatt? esetleg számítani kell egy cserére? sebességet szépen veszi, nem zörög
5w30 minőségi szintetikus olaj... Én most rendeltem ZS+U , Mannol KIA- Hyundai VVT OEM oil 4600 Ft fémkannában... ADAC teszt szerint, nem jobb mint a Castrol EDGE, csak negyedébe kerül, ezért németországban teszt nyertes... ( minden Koreai, és japán VVT vezérléses autóhoz ajánlják.. ) Váltóba szintén hasonló W75-90 GL5 full szintetikus 1,9 liter 120 ezerenként javasolta csere... Az örök életetartam hülyeség, pláne 3 ezer Ft-ért kockáztatni egy váltó cserét...
Tipus ismeret hiányában segítséget szeretnék kérni..
i30 pollenszűrő..., tudom kesztyűtartó, két izé kivéve , kifordul... De valami teleszkóp, még fogja a jobb szélén, az meg az istennek nem akar lejönni, feladtam... Szerelő, szintén zéró típus ismeret, bátrabb fogó, csavarnyúzó, feszegetés összenyomás , semmi, mondtam adjuk fel, ne törjük el...
Azért ez még nem egy "kihegyezett" motor. Joggal várhatunk tőle akár milliós futásteljesítményt is. Amit bizonyára megfelelő műszaki karbantartás mellett "hozni is fog". Majd eladod ha megunod!☺
Utána olvastam a neten az autónak, többféle szakirodalomban is. Sehol nem találtam olyan cikket, ami lehúzta volna. Mindenhol tartósnak, jónak használhatónak, stb mondják. Nekem vidékre járónak kell egy biztonságos nagy kocsi. 130 kiló vagyok, talán el fogok benne férni:-))
140 LE és 7l körüli átlag, az sztem jó lesz.
Bízom benne, hogy beválik, hiszen a többi Hyundait is mindenki dicséri. A szerelem már megvan.
Hát sajnos felénk kevés a kínálat, és ami van az az előbbiekben leírt módon vállalja. Miskolc több mint 300 km-re van tőlem :( Pest is vagy 160.
Ezért gondoltam, hátha valaki tud valami használhatót ebben a témában, mert igazából csak a megfelelő kábeleket kell összekötni és akkor működnie kell(ene)!
Egy 11 éves autó. Biztos, hogy kompromisszumokat kell kötnie annak aki ilyen vételére adja a fejét. Gondolom Te is csupán ötletelsz, hogy milyen "gondokkal" kell majd számolnod. Még az új autóban is cserélhetnek váltót, de megélheti a bontókort is. Mint látod nagyobb autó az átlagnál. Ritka is. Bármi kell csak a gyári. Amíg nincs gond... de! Most mond meg melyik kerékcsapágyat kell majd cserélni és mikor? Miért azt és miért akkor? Generátor csúszógyűrűt? Klíma kompresszort? Fűtéscsapot, féltengely csuklót?
Nem tudjuk.
Tehát vedd meg ha beleszerettél, de a szerelem néha nagyon drága is tud lenni. Ezt elfogadod máris a tiéd.☺Arra várni, hogy valós segítséget adjon valaki... Aki eladja? Aki jár ilyennel? Ha az nem olyan, vagy olyan de jobb, rosszabb?
Nem gondolom, hogy hiteles segítséget kapsz a döntésedhez.
Már megvan a GPS rádió. Csak nem szeretném, ha szétvan szedve és akkor derülne ki, hogy kell még valai hozzá :( Ezért inkább a beszerelés előtt próbálok utánajárni, hogy egy szereléssel megússzam. :)
Ez is sok mindent tud Wifi, DAB, TV, első-hátsó kamera, stb. De pl. egy villamossági szerelőt kérdeztem és ő semmit sem szerez be. Mindent nekem kell. Még az ISO átalakítót is nekem kell vadásznom, laikusnak!
Kérdeztem egy Hyundai márkakereskedő-szervízt is. Ők még azt sem tudták megmondani milyen ISO átalakító kell hozzá :(( Szóval ennyi.
Ja és ha esetleg valakinek van a gyári rádió tüskekiosztásáról leírása azt is szívesen veszem. Teszek fel egy képet milyen a rádió csatlakozója. (szerencsére ezt megtaláltam a neten).
Olyan "beszerelőket" keress aki tud ilyet. Egyébként a leggagyibb kínai is tudja a kormányvezérlőket. Akinek van ilyen, - az amit én megjegyeztem, - tudta a telefon tükrözést, három vagy négy féle off és on GPS-t, stb. Persze lehet venni kell hozzá még néhány kiegészítőt, de aki ért hozzá az be is tudja szerezni.☺
Van egy 2018-as I20-om. Gyári rádió van benne. Szeretném egy 2DIN-es androidos GPS-esre lecserélni, ami persze nem gyári. Állítólag a kormányról vezérlés nem fog menni az új rádión, pedig az tudja Wheel controll-t. Tehát elvileg lehetne rákonfigurálni, van is a rádiónak Key1 és Key 2 csatlakozója. Van erről valakinek valami tapasztalata? Meg lehet oldani?