Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mica-r Creative Commons License 2014.06.15 0 0 334

Gyárilag miért csinálták "butára" ezt a modellt?

Előzmény: KRK001 (333)
KRK001 Creative Commons License 2014.06.15 0 0 333

Szia!

 

Debrecenben megcsinálják Garanciával M service kft.

Elől 20mm hátul 0mm. Sokkal stabilabb szebb irányíthatóbb az autó valamint sokkal feszesebb de nem pattogós.

Ez a legdrágábbaz Eibach nál , keveset ültet viszont használható s olyan lesz amire vártál , sportos de nem sport futómű.

 

 

chiptuning:

Amit tudsz tenni BMW M performance Kit  360e Ft

Kapsz érte új coolert , wandlert, computert. Szervízkönybe bejegyezve 220Le 450Nm

 

Nem 1 db ot csináltak meg mondjuk főként F10.

 

 

Előzmény: sebgutkopf (331)
mica-r Creative Commons License 2014.06.15 0 0 332

Nem ennyiből áll egy futómű mozgása... (utánfutás,stb?)

Egyébként az említett pár mm lejjebb még 2cm volt...

Előzmény: sebgutkopf (331)
sebgutkopf Creative Commons License 2014.06.15 0 0 331

Változatlan felfogatási pontok esetében ha lejjebb tesszük a kocsit, akkor nő a negatív kerékdőlés. Jelen esetben a lényeg, hogy elől nagyobb mértékben nőjön mint hátul (gyárilag utcai autónál negatív kerékdőlés hútul van, míg elől alig, vagy semmi). Ennek az aránynak a változása pedig a kocsi önkormányzási hajlandóságát túlkormányzottabb irányba viszi (jelen esetben csak csökken az alulkormányzottság). Az első - hátsó tengelynél mért hasmagassággal való játék mindig is fontos volt az autó egyensúlyának és kanyarbeli viselkedésének a befolyásolásában. A lentebb lévő orr pedig pontosabb "célzást" tesz lehetővé kanyarbejáratnál. Teljesen orra ejteni nyilván nem szabad egy kocsit, itt apró változásokról mm-ekről szabad csak beszélni.

Egyébknét az e90-nek az első tengely magassága gyárilag lejjebb volt mint a hátsó, ebben nincs semmi újdonság. Az f30-nál ezt most máshogy gondolta a gyár, más a futómű hangolása.

Előzmény: mica-r (330)
mica-r Creative Commons License 2014.06.13 0 0 330

Miért lenne jobb ha "lógatja az orrát" ?

Szerintem rosszabb.

Előzmény: sebgutkopf (329)
sebgutkopf Creative Commons License 2014.06.13 0 0 329

Köszi a megerősítést. Keresések nyomán én is arra jutottam, hogy az Eibach-nak van a gyárinál keményebb stabilizátora az f30-ra. Ez a sport kit mást is tartalmaz?

Illetve csak elől ülteti 2 cm-el, hátul békén hagyja?

Ha ez így van, akkor külön tetszik, mert szerintem az autó egyensúlyának és a felfüggesztés geometriának jobbat tenne az f30-nál egy asszimetrikus ültetés, tehát elől lejjebb tenni és hátul hagyni.

 

Majd arra még kell találnom valakit, aki be is szereli a gyári helyett a keményebb stabilizátorokat.

Előzmény: KRK001 (328)
KRK001 Creative Commons License 2014.06.10 0 0 328

 F30 330d alá létezik Eibach sport Kit , teljesen ok , a haverom most cseréltette ki elől 2 cm el lejjebb ment s sokkal stabilab de nem lett keményebb a rugózás , viszont nem billeg.

 

https://www.google.hu/search?q=eibach+sportline+bmw+f30&newwindow=1&client=firefox-a&hs=dun&rls=org.mozilla:hu:official&channel=sb&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=G1mXU_ObG6PkywOr6YCYDw&ved=0CB8QsAQ&biw=1366&bih=634#facrc=_&imgdii=_&imgrc=-W2zUzIxxEa9SM%253A%3BEuJdfeNMN7aaZM%3Bhttp%253A%252F%252Fimg837.imageshack.us%252Fimg837%252F8996%252Fimg0415skd.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Ff30.bimmerpost.com%252Fforums%252Fshowthread.php%253Ft%253D740714%3B800%3B597

Előzmény: sebgutkopf (327)
sebgutkopf Creative Commons License 2014.06.09 0 0 327

Köszönöm a véleményed, ez inkább a kivárásra és óvatosságra sarkall. Egy darabig inkább ülük a seggemen nyugodtan és a chipet még egy darabig nem piszkáltatom.

 

A tuningboxokkal nem nagyon szimpatizálok, azok csak egy-egy paramétert állítanak (verik át az ecu-t), ami arányaiban a gyáritól nagyobb túlhajtást jelent mint a chip, ami mégiscsak egy szabályos program új paraméterekkel.

 

Egy dolog viszont felbosszantott az f30-ban. Szégyellheti magát a bmw, vagy a vevőik, hogy ez az igény, de olyan puha a futóműve, hogy az e90-hez képest iszonyatosan billeg a bódé. Már bánom, hogy nem kértem az M sport futóművet.

A vicc egyébként az, hogy megnéztem a cikklistát és az f30-nak a sport futóműnek a stabilizátora olyan kemény (puha), mint az e90-nek az alap. No comment.

Innentől a csere listáról nekem ki is esett az alap anti rollbar M-esre cserélése, mert az is inkább sport comfort, mint sportos.

Előzmény: KRK001 (325)
varikidci Creative Commons License 2014.06.09 0 0 326
Sziasztok!

Érdekelne, hogy 2005-ös évjáratú Renault Laguna, 1.9 dci-re mennyibe kerülne egy csiptuning, mennyit lehet kihozni belőle? Persze csak optimalizálásra gondolok. Ez még részecskeszűrő nélküli, 120 lovas. Illetve érdekelne ez a dolog felhasználói oldalról is, ha van valakinek tuningolt lagúnája, örülnék ha leírná a tapasztalatait, vagy itt, vagy emailben.
Előre is köszönöm a válaszokat...
KRK001 Creative Commons License 2014.05.31 0 0 325

Új BMW F10, F30 at nem fogsz mostanság chippelni szerintem. Ha lehet is a comp bontás!!!

 

Nekem e90 2011 es évjárat tehát nem a legújabb de az F30 motorral 184Le bontani kellett a comp-ot.

 

Szóval tutira nincs garancia ha megbontanak egy vezérlést. Viszont nagyon kicsi az esély a problémára ha profihoz mégy.

 

A BMW-hez lehet venni M performance csomagot de csak 184Le től. 360e Ft a 20d hez.

 

Tuningbox amit bontás nélkül használhatsz de nagyon csekély a teljesítmény növekedés.

 

Kölcsönkértem s chip előtt bemérettem az egyik neves box-ot padon. Nagyon pici emelkedés horror ár.

sebgutkopf Creative Commons License 2014.05.30 0 0 324

Az ilyen fél gyári kapcsolatok nyilván mások, ott eleve a tuningoló cég vállal garanciát a saját művére, azzal, hogy a nem piszkált dolgokra nem vonja meg a gyár a garit. Ezeknek az ára khmmm igen. De rosszat nem lehet rájuk mondani, mert ezért a pénzért viszont tartják a hátukat ha kell.

Előzmény: Májkee (323)
Májkee Creative Commons License 2014.05.29 0 0 323

Én is agyaltam, mert nekem is viszonylag új gépem van ami garanciális. Persze megkérdeztem a tuningszakikat akik leginkább kitérő választ adtak a garancia kérdésre ezzel megerősítették bennem azt a véleményt, hogy nem kell chiptuning. Kérdés, hogy a gyár által elismert tuning cégekkel mi a helyzet (pl esetemben az ABT, sajnos ők horror áron dolgoznak).

Előzmény: sebgutkopf (322)
sebgutkopf Creative Commons License 2014.05.29 0 0 322

Igen pont ez a kérdés, mert a normális chiptuning esetén nem új sw kerül feltöltésre a kocsira, hanem a szoftver által használt paraméter értékeket módosítják. A gyári diag továbbra is gyári sw-t lát, mert továbbra is a kocsi saját sw-e van a kocsin csak némileg máshogy paraméterezve.

Abban igazad van, hogy a kocsikhoz néha új motorvezérlő sw-t adnak ki és azt ismét gyári paraméterekkel töltik fel, tehát akkora chiptuning elvész. Újabb sw esetén viszont a normális szaki az újabb sw-re frissített kocsin már ingyen csinálja meg a paraméter módosítást.

 

Nem tudok döntésre jutni. Egyelőre még inkább várok, de meddig... :-)

Előzmény: Májkee (321)
Májkee Creative Commons License 2014.05.28 0 0 321

Én úgy tudom a gyári garancia ugrik ha hozzányúlnak a motorvezérlő sw-hez. Adott esetben előfordulhat, hogy felül is írják egy garanciális szerviz esetén a sw-t egy gyár által kiadottal.

Előzmény: sebgutkopf (320)
sebgutkopf Creative Commons License 2014.05.28 0 0 320

Tanácstalan vagyok chiptuning témában.

 

Egyrészt ismerem Misit az MMC-től és már csinált is nekem az előző autómra chiptuningot, amivel nagyon elégedett voltam.

 

A most viszont kényesebb a helyzet, ami miatt nem tudom, hogy bevállalhatok-e egy chiptuningot.

 

Egyrészt nagyon jó lenne a többlet erő, eleve erősebb autóhoz vagyok szokva. Viszont a delikvens az új céges autóm, ami értelem szerűen nem a saját tulajdonom, vadonat új, garanciális. 

Alapvetően két részben kell feldolgoznom a kérdést.

1. Egyáltalán szabad-e így a chiptuning gondolatával foglalkoznom. (igen - nem)

2. Ha mégis igen, akkor pedig mikor? (most, vagy első szervíz után, vagy 1, 2 éves korában?)

 

A kockázatvállalási hajlandóságom azért mérsékelt, mert csak egy viszonylag drága autóról, egy új bmw-ről beszélünk.

Előzmény: autochip (319)
autochip Creative Commons License 2014.05.20 0 0 319

Ha fékpadról és teljesítménymérésről beszélünk, akkor fontos tényező a fékpad minősége és a mért értékek pontossága.


Ha biztosra akarunk menni és objektív mérési eredményt szeretnénk, akkor érdemes független mérőhelyet választani, és ott ellenőriztetni a végeredményt ahol semmilyen érdek nem fűződik az értékek manipulálásához.


A legtöbb helyen korrektül mérnek, de sajnos volt már példa az ellenkezőjére is, amikor "a saját padján mindenki annyit mér amennyit szeretne" című effektus érvényesült.


Komolyabb tuningcégeknél a megadott értékekre garanciát vállalnak, és az egyéni kérések figyelembevételével módosítják a vezérlőprogramot.


Teljesítménymérésre a független http://www.dynoproject.hu/ céget ajánlom, ahol 1 tengelyen 1200 LE-ig, összkerekes autóknál 2400LE-ig tudnak pontosan mérni.


Náluk nem 1-2  átlagos ventillátorral hűtik a motort mérés közben, a mérőterem eleve légátáramlásosra lett tervezve, és 1160 légköbméter a terem légcserélése percenként.
Mérés közben a menetszél erősségét számítógéppel vezérelve szimulálják.


Ha pedig chiptuningról beszélünk akkor csatlakozom az előttem szólóhoz, a leglényegesebb szempont hogy olyan szakemberre bízzuk autónk agyműtétjét, aki már régóta ezzel foglalkozik.

http://www.autochip.hu

Tel: 06 70 333 8844

KRK001 Creative Commons License 2014.05.18 0 0 318

Szerintem csak olyan helyre menjél akinek van fékpadja. Tisztán látod előtte utána.

 

Lemérik az autód látod a görbét elmondják mit lehet mit nem.

Elmondod mit szeretnél hol legyen erősebb , s visszamérik.

 

A fékpad nélküli helyeken érzed , hogy jobb de nem a te kívánságod szerint. Lehet bejön lehet nem.

Mindegyik chippes komoly szakember félni nem kell tőlük mert lejáratni egy sem fogja magát , elég sok komolyság és tudás kell egy motorvezérlő átírásához.

 

Lényeges olyanhoz menni aki rég foglalkozik ezzel a tudománnyal.

 

Szia

Előzmény: bandika_75 (317)
bandika_75 Creative Commons License 2014.05.16 0 0 317

Sziasztok.

 

Kérdezni szeretném tőletek, hogy kiket tudtok ajánlani (megbízható, igényes munkára), aki a Chervrolet Captivámba (2000 dízel)

 belerakná a chiptuningot.

 

Köszönöm.

autochip Creative Commons License 2014.05.05 0 0 316

Szia!

 

Ha az értékek jól vannak beállítva, akkor nincs kockázata a chiptuningnak.

A részleteket telefonon tudjuk egyeztetni.

 

Tel: 06 70 333 8844

http://www.autochip.hu

 

Előzmény: g4.j (315)
g4.j Creative Commons License 2014.05.04 0 0 315

Szevasztok!

Golf 6 2.0 tdi 140le-t szeretném tuningoltatni, de nem tudom, hogy érdemes-e, és ha igen akkor hol? Van-e kockázata? Ha valakinek van tapasztalata e típussal, kérem segítsen!

Előre is köszi:gregor

KRK001 Creative Commons License 2014.04.26 0 0 314

A 3. próba.

Végeredmény :  241Le   ,  475Nm    padon mérve.   BMW 320D 184Le

KRK001 Creative Commons License 2014.04.19 0 0 313

Utolsó látogatásom óta nem olvastam a hozzászólásokat kissé sajnálom.

Nem vagyok fantom . :)

 

Továbbra is tartom , hogy az ATC nél a Kristóf nagyon hozzáértő szakember. Rendkívül kedves és türelmes , visszahív ha nem érem el . Elmondta az elején , hogy lehet , hogy az én autóm kifoghat rajta.

Felajánlotta , hogy visszafizeti a pénzem.

 

Az az igazság ezidáig Ceglédre jártam , nagyon profi volt a chippesem minden ismerősöm oda küldtem , csak sajnos ezt az autómat nem válllalta azt mondta a védelem van a vezérlőn. 

 

Az is tény , hogy soha nem kellett 2x programozni nála.

 

 

Viszont:

 

Budapesten a Pólus center környékén voltam egyszer chippeltetni  sajnos nem emlékszem a cég nevére ,az enyém jól sikerült a barátom audi tt - je nem igazán sőt végsebesség kevesebb lett , felhívtuk a számot  s mondta nem ér rá mert annyi autó van nála , hogy nem ér rá a marhaságunkkal foglalkozni. Szóval létezik ez is.

 

 

KRK001 Creative Commons License 2014.04.19 0 0 312

Látom kialakult egy kis vita. 320d 184Le

Nem OBD -n programozták az autót , csak azt ígérték , hogy tudják programozni.

Nagyon sok tuning céget megkerestem , de szétszerelve sem vállalták .

 

Nekem ez a budapesti cég tünt a legjobbnak mivel régi s van hagyománya.

Tény , hogy a srác szét tudta szerelni a comp , ki is olvasta az adatokat , megpróbálta szoftverezni.

S az átprogramozás sikerült is.

Előzmény: autochip (297)
KRK001 Creative Commons License 2014.04.19 0 0 311

Sziasztok!

 

2. alaklomal chippelték az autóm. S nem sikerült ismét. 2. alkalommal frissítettem az autót. 6 óra és 40e Ft.

A chippes azt mondja nálam a hiba. 2 éves autóban ... , a szervízben nem találják a hibát szerintük hibamentes.

 

Ismét meg akarja írni.

 

Első alaklaommal az autó folyamatosan betiltott , hibaüzenet részecskeszűrő túl magas hőmérséklet.

 

2. alkalom nincs tiltás csak kissebb végsebesség mint a gyári....

 

egyszerűen nem hiszem el 10 éve chippeltetek igaz nem itt.

 

Belevágjak?

autochip Creative Commons License 2014.03.26 0 0 310

AMTS Tuning Show Budapest 2014 fotógaléria 586 db képpel itt megtekinthető:

 

http://www.flickr.com/photos/chiptuning/sets/72157642754608113/

 

 

 

Reklámszerződésed van-e? Creative Commons License 2014.02.27 0 0 309

    Pontosan, ahogy a Misi Kolléga mondja! - durva dolgok vannak ... (általában akinek a legkevesebb pénze van, pont ő az, akinek semmi sem drága ... vagy, aki inkább szeret hinni, beülni a hintába, mintsem utánanézzen a dolgoknak.) - na, de ez itt nem a pszichológiai önképző kör, inkább nézzünk pár konkrét esetet:

 

 

    Az a kevésbé kártékony, de talán még pofátlanabb módja az ügyfelek  lehúzásának, mikor jön valaki, hogy tuningoltatni volt, de nem nagyon érzi az eredményt... Ez sokszor nem is csoda, mivel az autó gyári beállításon van, annak ellenére, hogy akár "nagy nevű" cégnél már otthagyott mondjuk 80-100 ezret egy Mitsubishi L200 tuningra, Mazda6 tuningra, DPF (részecskeszűrőre), vagy épp Suzuki Swift-re, csak hogy hármat említsek, ebből a hónapból.

 

    Persze az ügyfél szégyenli magát és 90%-ban vissza sem megy, többet ér a nyugalma. Az autójával kapcsolatban itt kárpótoljuk egy precíz, dinamikában és fogyasztáscsökkenésben is jól érezhető Rigotech HQ beállítással. A gyorsulási versenyes, meg 30% lóerős ígéretek helyett, itt első kézből kaphatsz személyes referenciát, ha még a tuning előtt állsz, vagy bevizsgáltatnád a vásárolt beállítást. Nézd meg a referenciákat, és mondd el erről a véleményed!

 

 

    Jó autózást, széles utat, elegendő féktávot kívánva, üdv

 

Ricsi

 

Tóth Richárd

Az új autók specialistája

HQ beállítások

Rigotech Autósport

Chiptuning Centrum

www.rigotech.hu

30/227 1 227

 

 

autochip Creative Commons License 2014.02.26 0 0 308

Jó esetben a chiptuning nem a belepiszkálás kategóriájába tartozik, de tény hogy egyre több a javítani való a kóklerek után, és ez már nem is új keletű jelenség.

Egy idevágó idézet a weboldalunkról: http://www.autochip.hu/chiptuning-vs-tuningbox

"Egyre gyakoribb eset amikor az ügyfél azzal hív fel, hogy chiptuning van az autójában, de különböző problémák vannak vele: füstöl, sokat fogyaszt, a gázpedál túl érzékeny, aut. váltó nem vált fel az utolsó sebességi fokozatba stb.

A computer adatainak kiolvasása után sokszor megdöbbentő dolgokkal kell szembesülnünk, finoman úgy fogalmaznék, hogy vannak még bátor emberek ebben az országban..."

Ez az írás jó néhány évvel ezelőtt született, de a fent leírt mondatok ma is igazak, sőt egyre inkább azok.

 

Autónk nagy értékű, tartós használati eszköz, érdemes alaposan tájékozódni hogy kire bízzuk, és rákérdezni hány év tapasztalattal rendelkezik.

 

Részletes chiptuning leírás: http://www.autochip.hu/chiptuning

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Reklámszerződésed van-e? Creative Commons License 2014.02.23 0 0 307

1892-ben ezen a napon (február 23.) szabadalmaztatta motorját Rudolf Diesel. http://en.wikipedia.org/wiki/Rudolf_Diesel

 

Én ugyan főleg benzin-turbót vezetek, de azért amikor ma elfordítottam a kulcsot, belegondoltam, hogy nem volt ez mindig ilyen egyszerű...

 

A kilencvenes évek elejéig elég volt egy csavarhúzó és egy tízes-kulcs na meg, némi 'fül', ha valaki teljesítménynövelésre adta a fejét... ma, az emissziós szabványok, "minimalizált" fogyasztás, nem utolsó sorban a tervezett élettartam és a gyártó által szándékosan lebutított teljesítmény korában minden megváltozott.

 

Ma az elektronikáé a főszerep. Ha már a chiptuning fórumban vagyunk: azé az elektronikáé,  ami

- legalább 500 különböző mikroelektronikai alkatrészből áll (egy önálló számítógép),

- a működését meghatározó szoftver több mint 2000 (igen, kétezer!) különböző beállítási területet, függvényt, paramétert tartalmaz.

 

Tudj róla, hogy amikor az autódhoz nyúlsz, akkor tuningbox esetén ezt az összetett rendszert próbálod egy marék további elektronikai alkatrésszel kitéríteni a normál működésből, némi teljesítménynövekedés reményében.

 

Chiptuning esetén, pedig a motorműködést leíró, meghatározó programba piszkál bele több-kevesebb sikerrel a 'tuningmester'. (Előtte azért kérdezd meg, mi a szakmája, végzettsége, miből írta a diploma munkáját ... ) - döbbenetes válaszokat fogsz hallani

 

Annyi szoftvermérnök nem dolgozik az egész Audinál sem, mint ahányan ma ezzel a kvázi agysebészettel, - szoftveres chiptuninggal - foglalkoznak Magyarországon ... Bátor dolog.

 

Ha kíváncsi vagy, hogy a gyár milyen módszereket használ a teljesítmény beállítására, illetve Te hogyan mehetsz biztosra mielőtt még bármilyen boxért, tuninggért fizetnél, kattints az oldalunkra és tudj meg többet erről az összetett rendszerről, a hazai kínálatról! Chiptuning infók folytatása itt.

 

 

 

 

Jó autózást, széles utat, elegendő féktávot kívánva, üdv

 

Ricsi

 

Tóth Richárd

Az új autók specialistája

HQ beállítások

Rigotech Autósport

Chiptuning Centrum

www.rigotech.hu

30/227 1 227

 

autochip Creative Commons License 2014.02.19 0 0 306

Már csak 30 nap van hátra a 2014-es Autó, Motor és Tuning Show-ig.

Ha érdekel a chiptuning és a tuning autók sem hagynak hidegen, ide érdemes lesz ellátogatni. HUNGEXPO

 

Fotógaléria a tavalyi kiállításról közel 400db képpel itt megtekinthető:

http://www.flickr.com/photos/chiptuning/sets/72157633082120050

 

 

 

http://www.autochip.hu

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2014.02.16 0 0 305

Köszönöm a választ! :)

 

Amint aktuális lesz jelentkezem. 

 

Üdv!

Robi

Előzmény: Reklámszerződésed van-e? (304)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!