Keresés

Részletes keresés

SRT Kurz Creative Commons License 2008.10.03 0 0 8969
A 7306-os tegnap este 21:16-kor indult el Bp-Keleti pu-ra.Tegnap este én is ott múlattam az időt Bcsabán 4-ik vg-on levő Bz206+Bzx felállású 37048-as vonattal.Nekem szerencsém volt a 736-os csak 30 perc késést okozott.A szokásos 12ó30 perces szoli szokás szerint meg volt.
Előzmény: kacsa-86 (8966)
Mr. Frog Creative Commons License 2008.10.03 0 0 8968
Szia, köszi az információt. Szerintem jobban tetted, hogy nem maradtál ott tovább... További fejlemények gondolom a Közlekedésbiztonsági Szolgálat által lesznek közzétéve, hátha valaki tanul is belőle, mert ideje lenne... Bár utoljára a Fradis siklást említik 09.20-áról.
FVV-1100 Creative Commons License 2008.10.02 0 0 8967

"...hogy a tetőn azokkal aaa ... nemtudom milyen objektumokkal volt hővé alakítva."

Súgnék,bár nem hiszem,hogy rá lennél szorulva az eszemre:

 

-Indító-fékező ellenállás a zollyektum neve!

Előzmény: Törölt nick (8954)
kacsa-86 Creative Commons License 2008.10.02 0 0 8966
Üdv!

A mai napon Murony és Békéscsaba között gázolás történt, az esti órákban...
Én a 7306-os gyorsvonattal utaztam volna Békéscsabáig, de a vonat csak Muronyig közlekedett.
A gázolást egy személyszállító vonat követte el... Feltehetően a 7301-es gyors. De további infókat nem tudok, mert fél óra várakozás után meguntam, és hazavittek ismerősök...

Törölt nick Creative Commons License 2008.09.29 0 0 8965
Világos. Köszönöm.
Előzmény: RSF vagy RFS (8964)
RSF vagy RFS Creative Commons License 2008.09.29 0 0 8964

Ha egyszer eugyanabból a rendszerből nem leveszek, hanem "feladok" energiát, akkor az nem az energia áramlási irányának megváltozása?

 

Az alállomáson csak akkor van ebben az esetben - azaz visszatápláló fékezéskor - energia irány változás, ha az általa táplált szakaszon összesen több a járművekről visszatáplált, mint a fogyasztók által felvett energia.

Az alállomáson megfordulhat az energiaáramlás iránya akkor is, ha kétoldalas táplálású a felsővezetékrendszer, és az egyik táppont országos hálózati feszültségének esése miatt a 25 kV-os hálózaton oda a másik táppontról energiaszállítás történik.

Ez utóbbi elkerülése miatt - mivel több helyen használnak kétoldalas táplálást - a "szabvány CSD" kitáplálásokban van visszáram védelem.

 

Tehát a védelem egyáltalán nem a BDV (vagy más jármű) haszonfékezésekor visszatáplált energiára érzékeny.

 

És - ezredes úr állításával ellentétben - a sturovói alállomás kitáplálásának visszáravédelmi lekapcsolása esetében messze nem fog az állomás elsötétülni és a hangos akkumulátorról üzemelni.

Előzmény: Törölt nick (8961)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.29 0 0 8963

Ha visszatáplálás miatt "szétcseszem" az alállomást, az elég vasúti baleset.

A baleset fogalmába nem csak a hullák és roncsok tartoznak bele.

Előzmény: Törölt nick (8962)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.29 0 0 8962
Vasúti balesetekről kellene beszélgetni, de nem baj.
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.29 0 0 8961

Sem a cseh. sem a szlovák alállomási védelmek nem érzékenyek a visszatáplált energiára. Arra viszont igen, ha az energia áramlási iránya megfordul.

Tényleg elmagyarázhatnád, mi a különbség a kettő között. Ha egyszer eugyanabból a rendszerből nem leveszek, hanem "feladok" energiát, akkor az nem az energia áramlási irányának megváltozása? Ha nem, akkor mi és mitől old le az alállomás?

Előzmény: RSF vagy RFS (8940)
manhattani Creative Commons License 2008.09.29 0 0 8960

A beírásaidból az látszik, hogy te nem tudod eldönteni, hogy rólam beszélj, vagy a šturovoi leoldásról :-))

 

Befejeztem veled, nem szeretem ezt a csesztető ferencvárosi mozdonyvezető stílust.

Előzmény: RSF vagy RFS (8957)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.28 0 0 8959
köszii mindenkinek, sokat tanultam ma is :))
levaija_84 Creative Commons License 2008.09.28 0 0 8958
UV, Ganz Ipari csuklós, Bengáli, és az összes régi villamos, az ellenállás mezőkön alakította hővé a fékezéskor keletkezett energiát. A modernebb járművek érzékelik a felsővezeték feszültségét, és ha a feszültség növekszik a fékezéskor (vagyis nincs másik jármű a szakaszban), akkor ellenállás mezőn melegíti el a keletkezett energiát.
Előzmény: Törölt nick (8954)
RSF vagy RFS Creative Commons License 2008.09.28 0 0 8957
Ez a véleményed a mozdony és a drót közti energiaáramlás irányáról? :-)

Nem. Ez a véleményem arról, aki nem tudja eldönteni, miről is beszél:

"A szlovákiai (legalábbis s šturovoi) vontatás táplálás a felsővezetékbe visszatáplált villanyra érzékeny."
Előzmény: manhattani (8951)
Infós Creative Commons License 2008.09.28 0 0 8956
Végülis ja.
Köszi.
:-)
Előzmény: Törölt nick (8953)
Infós Creative Commons License 2008.09.28 0 0 8955
Meg az iparik, a Tátrák és a trolik egy (nagy) részén és az összes Héven. (Metrón alul van.)
:-)
Előzmény: Törölt nick (8954)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.28 0 0 8954
Asszem értem :) UV villamoson volt olyan asszem, hogy a tetőn azokkal aaa ... nemtudom milyen objektumokkal volt hővé alakítva.
Előzmény: Törölt nick (8953)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.28 0 0 8953

Igazából alapvetően ha ellenálláson fűtöd el a hőt,

Az áramot fűtöm el az ellenálláson, ami ott hővé alakul. :)

Előzmény: Infós (8952)
Infós Creative Commons License 2008.09.28 0 0 8952
Igazából alapvetően ha ellenálláson fűtöd el a hőt, áramszedő nem feltétlenül kell hozzá. Persze a mindenféle ellenálláshűtőhöz, meg menet-fék-hengerhez és hasonló segédüzemi kütyükhöz (ha vannak), kellhet.
Előzmény: Törölt nick (8933)
manhattani Creative Commons License 2008.09.28 0 0 8951
Ez a véleményed a mozdony és a drót közti energiaáramlás irányáról? :-)
Előzmény: RSF vagy RFS (8949)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.28 0 0 8950

A hozzászólás a kikapcsolt főmegszakító esetén lehetséges/nem lehetséges villamos fékezéssel kapcsolatos!

OK. És akkor mi van? Én meg ellenállásos villamos fékteljesítményeket írtam összehasonlítás képpen. (kivéve AC üzem)

A dízelek teljes mértékben stimmelnek, épp olyanok, mintha ki lenne kapcsolva a főmeg! :)

Előzmény: cs1014 (8947)
RSF vagy RFS Creative Commons License 2008.09.27 0 0 8949
Tudod, a jobbra át pont ugyanaz, mint a balra át, csak...

Bocs, azt hittem, villamosmérnök vagy, nem katonatiszt.
Előzmény: manhattani (8945)
zmagix Creative Commons License 2008.09.27 0 0 8948
Most jöttem a szomszédból, ott van TV, nekem nincs. Szóval holnap a tv2 Tényekben lesznek mentősök 24 órája. A beharangozóban mutattak egy bobót és valami sérültet. Erről tud valaki valamit?
cs1014 Creative Commons License 2008.09.27 0 0 8947
a "nevetséges" fékteljesítmény viszonylagos.

Tessék olvasni! A hozzászólás a kikapcsolt főmegszakító esetén lehetséges/nem lehetséges villamos fékezéssel kapcsolatos!
Előzmény: Törölt nick (8944)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.27 0 0 8946
Eléggé paradox kijelentés volt az úrtól...Nincs villanyvizsgám semmiféle, de azért ez meglepte a tudásomat...:))
Előzmény: manhattani (8945)
manhattani Creative Commons License 2008.09.27 0 0 8945

>Sem a cseh. sem a szlovák alállomási védelmek nem érzékenyek a visszatáplált energiára. Arra viszont igen, ha az energia áramlási iránya megfordul.

 

:-))) Ez nagyon MÁVul volt! :-))

Nem akkor fordul meg az energia áramlási iránya, ha az addig a drótból magába energiát áramoltató mozdony elkezd energiát áramoltatni magából a drótba?

 

Tudod, a jobbra át pont ugyanaz, mint a balra át, csak épp az ellenkezője.

Ez ONtopik, mert te egy baleset vagy a magyar vasút történetében...

 

Előzmény: RSF vagy RFS (8940)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.27 0 0 8944

Az ÖBB 2016-os (dízel) 960 kW ellenállásfék.

A (MÁV) GYSEV M42-es 1000 kW ellenállásfék

Az ÖBB 1216-os (villany) 3 kV-os DC üzemben 2600 kW ellenállásfék.

A 1x16-os sorozat 6400 kW AC villamos fékteljesítménnyel rendelkezik (elméletileg, mivel nem használják ki)

 

Tehát a "nevetséges" fékteljesítmény viszonylagos.

           

Előzmény: gépészeti vonalbejáró (8943)
gépészeti vonalbejáró Creative Commons License 2008.09.27 0 0 8943
Sőt, az ÖBB 1216-os is tudja, de csak "nevetséges" fékteljesítménnyel.
Előzmény: RSF vagy RFS (8941)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.26 0 0 8942
Tulzás,ebben?Semmi nem volt.Még nagyon finomak voltak a tótok ha imigyen kajabáltak:)Velem csunyábban is beszéltek,bár előtte jeleztem számukra,ha továbbra is szivatnak akkor jövünk,és visszafoglaljuk a Felvidéket.Na ott Én minden voltam,csak szűzlány nem:(De megérte...
Előzmény: RSF vagy RFS (8928)
RSF vagy RFS Creative Commons License 2008.09.26 0 0 8941
a vontatójármű ellenállásfékje olyan rendszerű, hogy a visszanyert delejt hővé alakítja, akkor is működik, ha nincs fent a csáp már? (asszem a 1042?1044 tud ilyet)

A szlovák 350 tud ilyet, cirka 20-40 másodpercig.
Előzmény: Törölt nick (8933)
RSF vagy RFS Creative Commons License 2008.09.26 0 0 8940
A szlovákiai (legalábbis s šturovoi) vontatás táplálás a felsővezetékbe visszatáplált villanyra érzékeny.

Sem a cseh. sem a szlovák alállomási védelmek nem érzékenyek a visszatáplált energiára. Arra viszont igen, ha az energia áramlási iránya megfordul.
Előzmény: manhattani (8934)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!