A 7306-os tegnap este 21:16-kor indult el Bp-Keleti pu-ra.Tegnap este én is ott múlattam az időt Bcsabán 4-ik vg-on levő Bz206+Bzx felállású 37048-as vonattal.Nekem szerencsém volt a 736-os csak 30 perc késést okozott.A szokásos 12ó30 perces szoli szokás szerint meg volt.
Szia, köszi az információt. Szerintem jobban tetted, hogy nem maradtál ott tovább... További fejlemények gondolom a Közlekedésbiztonsági Szolgálat által lesznek közzétéve, hátha valaki tanul is belőle, mert ideje lenne... Bár utoljára a Fradis siklást említik 09.20-áról.
A mai napon Murony és Békéscsaba között gázolás történt, az esti órákban... Én a 7306-os gyorsvonattal utaztam volna Békéscsabáig, de a vonat csak Muronyig közlekedett. A gázolást egy személyszállító vonat követte el... Feltehetően a 7301-es gyors. De további infókat nem tudok, mert fél óra várakozás után meguntam, és hazavittek ismerősök...
Ha egyszer eugyanabból a rendszerből nem leveszek, hanem "feladok" energiát, akkor az nem az energia áramlási irányának megváltozása?
Az alállomáson csak akkor van ebben az esetben - azaz visszatápláló fékezéskor - energia irány változás, ha az általa táplált szakaszon összesen több a járművekről visszatáplált, mint a fogyasztók által felvett energia.
Az alállomáson megfordulhat az energiaáramlás iránya akkor is, ha kétoldalas táplálású a felsővezetékrendszer, és az egyik táppont országos hálózati feszültségének esése miatt a 25 kV-os hálózaton oda a másik táppontról energiaszállítás történik.
Ez utóbbi elkerülése miatt - mivel több helyen használnak kétoldalas táplálást - a "szabvány CSD" kitáplálásokban van visszáram védelem.
Tehát a védelem egyáltalán nem a BDV (vagy más jármű) haszonfékezésekor visszatáplált energiára érzékeny.
És - ezredes úr állításával ellentétben - a sturovói alállomás kitáplálásának visszáravédelmi lekapcsolása esetében messze nem fog az állomás elsötétülni és a hangos akkumulátorról üzemelni.
Sem a cseh. sem a szlovák alállomási védelmek nem érzékenyek a visszatáplált energiára. Arra viszont igen, ha az energia áramlási iránya megfordul.
Tényleg elmagyarázhatnád, mi a különbség a kettő között. Ha egyszer eugyanabból a rendszerből nem leveszek, hanem "feladok" energiát, akkor az nem az energia áramlási irányának megváltozása? Ha nem, akkor mi és mitől old le az alállomás?
UV, Ganz Ipari csuklós, Bengáli, és az összes régi villamos, az ellenállás mezőkön alakította hővé a fékezéskor keletkezett energiát. A modernebb járművek érzékelik a felsővezeték feszültségét, és ha a feszültség növekszik a fékezéskor (vagyis nincs másik jármű a szakaszban), akkor ellenállás mezőn melegíti el a keletkezett energiát.
Igazából alapvetően ha ellenálláson fűtöd el a hőt, áramszedő nem feltétlenül kell hozzá. Persze a mindenféle ellenálláshűtőhöz, meg menet-fék-hengerhez és hasonló segédüzemi kütyükhöz (ha vannak), kellhet.
Most jöttem a szomszédból, ott van TV, nekem nincs. Szóval holnap a tv2 Tényekben lesznek mentősök 24 órája. A beharangozóban mutattak egy bobót és valami sérültet. Erről tud valaki valamit?
>Sem a cseh. sem a szlovák alállomási védelmek nem érzékenyek a visszatáplált energiára. Arra viszont igen, ha az energia áramlási iránya megfordul.
:-))) Ez nagyon MÁVul volt! :-))
Nem akkor fordul meg az energia áramlási iránya, ha az addig a drótból magába energiát áramoltató mozdony elkezd energiát áramoltatni magából a drótba?
Tudod, a jobbra át pont ugyanaz, mint a balra át, csak épp az ellenkezője.
Ez ONtopik, mert te egy baleset vagy a magyar vasút történetében...
Tulzás,ebben?Semmi nem volt.Még nagyon finomak voltak a tótok ha imigyen kajabáltak:)Velem csunyábban is beszéltek,bár előtte jeleztem számukra,ha továbbra is szivatnak akkor jövünk,és visszafoglaljuk a Felvidéket.Na ott Én minden voltam,csak szűzlány nem:(De megérte...
a vontatójármű ellenállásfékje olyan rendszerű, hogy a visszanyert delejt hővé alakítja, akkor is működik, ha nincs fent a csáp már? (asszem a 1042?1044 tud ilyet)