Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2009.02.10 0 0 10726

Ha a menetrány szerinti első vezetőállás kezelőszervei meghibásodnak.

Kb. igen.

E1. 6.3.3.

Előzmény: YCbCr (10724)
CKD Kombinát Creative Commons License 2009.02.10 0 0 10725
Köszönöm a helyesbítést.
Előzmény: Gab B. (10721)
YCbCr Creative Commons License 2009.02.10 0 0 10724
Ha a menetrány szerinti első vezetőállás kezelőszervei meghibásodnak.
Pl.fékezőszelep üzemképtelen?
Előzmény: ZE (10723)
ZE Creative Commons License 2009.02.10 0 0 10723
Bár itt off, de azért érdekelne, hogy mikor...
Előzmény: Törölt nick (10720)
Gab B. Creative Commons License 2009.02.10 0 0 10721
Vámosgyörk és Hort-Csány között.
Előzmény: CKD Kombinát (10718)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.10 0 0 10720

A másik vezetőállásból nem lehet ilyenkor hátrafelé menetet csinálni?

Van eset, amikor az utasítás kifejezetten előírja e módszer alkalmazását.

Előzmény: ZE (10708)
CKD Kombinát Creative Commons License 2009.02.10 0 0 10718
Az a 80-ason volt, talán Pécel bejáratán...
Előzmény: Infós (10715)
ZE Creative Commons License 2009.02.10 0 0 10717
Itt a szembeközlekedésre esély nem volt, Rudabányáig üres volt a vonal, visszafelé meg előre került a használható vezetőállás.
Előzmény: Infós (10714)
Infós Creative Commons License 2009.02.10 0 0 10716
"Ott bárki kóricálhat."
Szüsz?
Előzmény: Albertus (10712)
Infós Creative Commons License 2009.02.10 0 0 10715
"Az volt a gond, hogy a Szili első vezetőállásáról nem lehetett a gépet vezetni, csak hátulról."
Dízelgépet valahol a 20-ason törtek meg úgy, hogy a vezér hátulról eltalálta a bejáraton álló tehervonat végét. - hátsó vezetőállásról vezetett de elől akkor már senki sem volt.
Előzmény: manhattani (10711)
Infós Creative Commons License 2009.02.10 0 0 10714
"A másik vezetőállásból nem lehet ilyenkor hátrafelé menetet csinálni?"
Hasonló módon (nem vezetőállásból vezetve) volt egy rendkívüli áthaladás és egy szembeközlekedés, ha jól emlékszem.
Előzmény: ZE (10708)
manhattani Creative Commons License 2009.02.10 0 0 10713

>Ha tolvajt keresnek, a szolgálati főnök nyilván megadja a hozzájárulást.

 

A Nyugati motorszínben a lebukáskor megadta a hozzájárulást?

Gondolod, hogy kérték?

Előzmény: Albertus (10712)
Albertus Creative Commons License 2009.02.10 0 0 10712
Na ez nem olyan egyszerű. A MÁV tulajdonában álló terület valóban magánterület. De ez korántsem jelenti azt, hogy ott rendőr nem intézkedhet. Először is: az utasforgalom számára megnyitott terület szinte olyan, mint a közterület. Ott bárki kóricálhat. Az utasforgalom számára meg nem nyitott területen már nem, csak ha a tulajdonos (vagy képviselője) beengedi, vagy ha hatósági személyt arra jogszabály felhatalmaz. Ha tolvajt keresnek, a szolgálati főnök nyilván megadja a hozzájárulást. Ha házkutatási vagy letartóztatási paranccsal érkeznek, valakit bűncselekménynél tetten érnek, akkor pedig jogszabályi felhatalmazás alapján mennek be a magánterületre. Ilyen esetben otthon is köteles vagy beengedni őket.

Előzmény: Törölt nick (10693)
manhattani Creative Commons License 2009.02.10 0 0 10711

Vezér barátom rádióamatőr, egyszer utasként jött Pest felé, amikor a kalauz csaj megszólította: a vezér bajban van, nem segítene-e neki (látta az arcképeséről, hogy szakmabeli, az meg, hogy valaki mozdonyvezető, látszik az emberen :-) )

 

Az volt a gond, hogy a Szili első vezetőállásáról nem lehetett a gépet vezetni, csak hátulról. Barátomnál volt a rádiója, még adás-vételi frekvenciát is cserélt, mert a mozdonyrádiónál úgy kell, kerestek egy ott üres frekvenicát, és barátom a hátsó vezetőállásról vezetett, ahogy az elöl ülő és fékező vezér mondta. Baj nélkül el is értek a következő állomásra.

Előzmény: ZE (10708)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.10 0 0 10710
A kulcs nem az indításhoz kell, hanem a vezetőállás kiválasztásához(KZ kulcs), meg külön a D2-es kinyitásához.A történetből nem tudni, hogy melyik kulcs tört el.
Előzmény: Törölt nick (10706)
manhattani Creative Commons License 2009.02.10 0 0 10709

Belejutni nem lehet :-)

 

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy ... budapesti, naaagy hírű fűtőházi mozdonyvezető, aki levitte a vonatot Győrbe, oszt mivel volt pár órája, befékezte a mozdonyt, lezárta, és a kulccsal a zsebében sétálni indult a városba. Demivelhogy kicsit korábban változott a menetrend, amiről ő elfelejtkezett, a vonatnak akkor kellett volna indulnia, amikor ő még sétafikált.

 

Gondolom, a győriek megbeszélték a ... fűtőházzal, utána a mozdonyt befékezve lehúzták a vonatról és félretették (több kerék lapos), és a személy győri géppel közlekedett a Keletiig.

 

A mozdonyvezető visszaérve gépe hűlt helyéhez, a győriekkel értekezve a gépet vigyázzmenetben vitte a Keletibe, ahol Siskának nem épp dicsérő szavai várták.

Előzmény: Törölt nick (10706)
ZE Creative Commons License 2009.02.10 0 0 10708
A másik vezetőállásból nem lehet ilyenkor hátrafelé menetet csinálni? Ezt komolyan kérdezem, mert anno a 95-ös vonalon volt ilyenhez szerencsém (utasként). A szóló Bz-n nem voltunk sokan, ajtók nyitva, a jv. elöl, információcsere ordibátoros megoldással.
Előzmény: 40 62 001-5 (10705)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.10 0 0 10706
Nem lehet kulcs nélkül beindítani a Bz-t? Csak autóknál működik az, h két kábelt összeérintve beindul?
Előzmény: 40 62 001-5 (10705)
40 62 001-5 Creative Commons License 2009.02.10 0 0 10705
Megtörtént Kisterenyén, iktt szilveszterezni mentek el páran..... :-) Keresztapám is részese volt a történetnek.Történt ugyanis, hogy a káli Bz-t este a terenyei szolgálattevő és ha jól tudom vjv elkötötték és lementek vonattal Nagybátonyba boldog új évet kívánni.Addig nem is volt gond, míg visszafelé menet bele nem törték a kulcsot a Bz-be.Viszont az első vonatnak mennie kellett,így keresztapám kigyalogolt terenyére, és megadta az engedélyt-nem éppen szabályosan-az első vonatnak páfalváról terenyére.Az első káli vonat kimaradt....A szolgálattevőt és vjvt kirúgták,kártérítést kell(ett) fizetniük.A mozdonyvezető, aki hazament aludni,a bátonyi szolgálattevő hölgy,keresztapám fegyelmit kapott.........Kb ennyi a történet
Előzmény: sssey (10696)
szakuator Creative Commons License 2009.02.10 0 0 10704
Szaisztok!

Ha már Kisterenye! Valamikor a 80-as években volt ott egy szembemenesztés. Két tehervonat ütközött össze. A vagonok egymásra torlódtak és egy szép piramist képeztek. Van valakinek erről bővebb infója?
Válaszokat előre is köszönöm.
klapperes Creative Commons License 2009.02.10 0 0 10703

"(Volt egyszer egy pályás ismerősőm aki sárgamellényben sétálgatott a sínek között és nemely utasokban felmerült az öngyilkossági szándéka. Namost gyorsan ki is hívták a helyi yardot akik igazoltatták az illetőt, majd - biztos ami biztos - aláirattak vele egy nyilatkozatot hogy nem akarja megöngyilkolni magát...)"

 

Tudomásom szerint még életben van a személy! :-)

Előzmény: Lee kapitány (10695)
manhattani Creative Commons License 2009.02.10 0 0 10702
Elég sokat tudok, de ez még nem ok arra, hogy ide be is írjam. Majd úgy tíz év múlva.
Előzmény: Törölt nick (10701)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.10 0 0 10701
Tudsz valamit?

Moldova is megkérdezte, h mozdonyt loptak-e neki azt mondták, h mozdonyt még nem ,de vagont azt már loptak. Az Akit a mozdony füstje megcsapott című könyvében is írt erről, igaz 1975 óta ez változhatott.
Előzmény: manhattani (10697)
manhattani Creative Commons License 2009.02.10 0 0 10700
Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy mozdonyvezető, aki úgy gondolta, hogy kellemesebb egy, a tehervonatába sorozott ülőhelyes kocsiban egy hölggyel foglalkozni, mint mozdonyt vezetni, ezért ez utóbbi foglalatosságot rábízta egy vasútbarátra. Az meg rosszul értelmezte a csoport kijárati jelző mutatta jelzési képet, és rosszkor indult el a tehervonattal. De, úgy emléxem, ebből csak váltófelvágás rendkívüli esemény keletkezett, nagyobb baj csak az lett, hogy a forgalmista bejelentette az esetet, és a vonatszemélyzet páros (triász?) lebukott.
Előzmény: kacsa! (10672)
manhattani Creative Commons License 2009.02.10 0 0 10699
Szerintem nem sok :-)))
Előzmény: Törölt nick (10693)
manhattani Creative Commons License 2009.02.10 0 0 10698

>Mettól meddig tart a vasúti terület, mert ha ugye nincs körülhatárolva akkor elvben bőven intézkedhet a közeg.

 

Ha betonkerítéssel van körülhatárolva, akkor is intézkedhet a közeg! :-)

(Ld. Nyugati motorszín....)

Előzmény: Lee kapitány (10695)
manhattani Creative Commons License 2009.02.10 0 0 10697

>Vonatot asszem itthon még nem kötöttek el, ...

 

Rosszul hiszed! :-)

Előzmény: Törölt nick (10683)
sssey Creative Commons License 2009.02.10 0 0 10696

Rbatka

 

Néhány éve Kisterenyén is volt hasonló eset (talán szilveszterkor???).

 

Valaki tud bővebbet, vagy csak UL?

 

sssey

Előzmény: Rbatka (10691)
Lee kapitány Creative Commons License 2009.02.10 0 0 10695

Mettól meddig tart a vasúti terület, mert ha ugye nincs körülhatárolva akkor elvben bőven intézkedhet a közeg.

Egyébként nem csak neki kell igazolni magunkat.

Az én profilomban (pályafenntartás) a munkát végzőnek kell magával hordani személyi iratokat, illetve igazolni azt hogy ő dolgozhat az adott területen. (Ez mondjuk kell is ilyen fémgyülytős időkben - plussz hogy ma már mindenféle cég dolgozik a vasúton mindenféle humánerőforrással.)

(Volt egyszer egy pályás ismerősőm aki sárgamellényben sétálgatott a sínek között és nemely utasokban felmerült az öngyilkossági szándéka. Namost gyorsan ki is hívták a helyi yardot akik igazoltatták az illetőt, majd - biztos ami biztos - aláirattak vele egy nyilatkozatot hogy nem akarja megöngyilkolni magát...)

Előzmény: Törölt nick (10692)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.10 0 0 10694
Ez LOL, mikro történt és mi lett a vége? Tőserdő nem csak megállóhely? Ha állomás lenne az még ok, beteszik egy félreeső vágányra, de megállóhelyen mi van ha jön egy tehervonat vagy vmi más arra és nem fér el?
Előzmény: Rbatka (10691)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!