"Az volt a gond, hogy a Szili első vezetőállásáról nem lehetett a gépet vezetni, csak hátulról." Dízelgépet valahol a 20-ason törtek meg úgy, hogy a vezér hátulról eltalálta a bejáraton álló tehervonat végét. - hátsó vezetőállásról vezetett de elől akkor már senki sem volt.
"A másik vezetőállásból nem lehet ilyenkor hátrafelé menetet csinálni?" Hasonló módon (nem vezetőállásból vezetve) volt egy rendkívüli áthaladás és egy szembeközlekedés, ha jól emlékszem.
Na ez nem olyan egyszerű. A MÁV tulajdonában álló terület valóban magánterület. De ez korántsem jelenti azt, hogy ott rendőr nem intézkedhet. Először is: az utasforgalom számára megnyitott terület szinte olyan, mint a közterület. Ott bárki kóricálhat. Az utasforgalom számára meg nem nyitott területen már nem, csak ha a tulajdonos (vagy képviselője) beengedi, vagy ha hatósági személyt arra jogszabály felhatalmaz. Ha tolvajt keresnek, a szolgálati főnök nyilván megadja a hozzájárulást. Ha házkutatási vagy letartóztatási paranccsal érkeznek, valakit bűncselekménynél tetten érnek, akkor pedig jogszabályi felhatalmazás alapján mennek be a magánterületre. Ilyen esetben otthon is köteles vagy beengedni őket.
Vezér barátom rádióamatőr, egyszer utasként jött Pest felé, amikor a kalauz csaj megszólította: a vezér bajban van, nem segítene-e neki (látta az arcképeséről, hogy szakmabeli, az meg, hogy valaki mozdonyvezető, látszik az emberen :-) )
Az volt a gond, hogy a Szili első vezetőállásáról nem lehetett a gépet vezetni, csak hátulról. Barátomnál volt a rádiója, még adás-vételi frekvenciát is cserélt, mert a mozdonyrádiónál úgy kell, kerestek egy ott üres frekvenicát, és barátom a hátsó vezetőállásról vezetett, ahogy az elöl ülő és fékező vezér mondta. Baj nélkül el is értek a következő állomásra.
A kulcs nem az indításhoz kell, hanem a vezetőállás kiválasztásához(KZ kulcs), meg külön a D2-es kinyitásához.A történetből nem tudni, hogy melyik kulcs tört el.
Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy ... budapesti, naaagy hírű fűtőházi mozdonyvezető, aki levitte a vonatot Győrbe, oszt mivel volt pár órája, befékezte a mozdonyt, lezárta, és a kulccsal a zsebében sétálni indult a városba. Demivelhogy kicsit korábban változott a menetrend, amiről ő elfelejtkezett, a vonatnak akkor kellett volna indulnia, amikor ő még sétafikált.
Gondolom, a győriek megbeszélték a ... fűtőházzal, utána a mozdonyt befékezve lehúzták a vonatról és félretették (több kerék lapos), és a személy győri géppel közlekedett a Keletiig.
A mozdonyvezető visszaérve gépe hűlt helyéhez, a győriekkel értekezve a gépet vigyázzmenetben vitte a Keletibe, ahol Siskának nem épp dicsérő szavai várták.
A másik vezetőállásból nem lehet ilyenkor hátrafelé menetet csinálni? Ezt komolyan kérdezem, mert anno a 95-ös vonalon volt ilyenhez szerencsém (utasként). A szóló Bz-n nem voltunk sokan, ajtók nyitva, a jv. elöl, információcsere ordibátoros megoldással.
Megtörtént Kisterenyén, iktt szilveszterezni mentek el páran..... :-) Keresztapám is részese volt a történetnek.Történt ugyanis, hogy a káli Bz-t este a terenyei szolgálattevő és ha jól tudom vjv elkötötték és lementek vonattal Nagybátonyba boldog új évet kívánni.Addig nem is volt gond, míg visszafelé menet bele nem törték a kulcsot a Bz-be.Viszont az első vonatnak mennie kellett,így keresztapám kigyalogolt terenyére, és megadta az engedélyt-nem éppen szabályosan-az első vonatnak páfalváról terenyére.Az első káli vonat kimaradt....A szolgálattevőt és vjvt kirúgták,kártérítést kell(ett) fizetniük.A mozdonyvezető, aki hazament aludni,a bátonyi szolgálattevő hölgy,keresztapám fegyelmit kapott.........Kb ennyi a történet
Ha már Kisterenye! Valamikor a 80-as években volt ott egy szembemenesztés. Két tehervonat ütközött össze. A vagonok egymásra torlódtak és egy szép piramist képeztek. Van valakinek erről bővebb infója? Válaszokat előre is köszönöm.
"(Volt egyszer egy pályás ismerősőm aki sárgamellényben sétálgatott a sínek között és nemely utasokban felmerült az öngyilkossági szándéka. Namost gyorsan ki is hívták a helyi yardot akik igazoltatták az illetőt, majd - biztos ami biztos - aláirattak vele egy nyilatkozatot hogy nem akarja megöngyilkolni magát...)"
Moldova is megkérdezte, h mozdonyt loptak-e neki azt mondták, h mozdonyt még nem ,de vagont azt már loptak. Az Akit a mozdony füstje megcsapott című könyvében is írt erről, igaz 1975 óta ez változhatott.
Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy mozdonyvezető, aki úgy gondolta, hogy kellemesebb egy, a tehervonatába sorozott ülőhelyes kocsiban egy hölggyel foglalkozni, mint mozdonyt vezetni, ezért ez utóbbi foglalatosságot rábízta egy vasútbarátra. Az meg rosszul értelmezte a csoport kijárati jelző mutatta jelzési képet, és rosszkor indult el a tehervonattal. De, úgy emléxem, ebből csak váltófelvágás rendkívüli esemény keletkezett, nagyobb baj csak az lett, hogy a forgalmista bejelentette az esetet, és a vonatszemélyzet páros (triász?) lebukott.
Mettól meddig tart a vasúti terület, mert ha ugye nincs körülhatárolva akkor elvben bőven intézkedhet a közeg.
Egyébként nem csak neki kell igazolni magunkat.
Az én profilomban (pályafenntartás) a munkát végzőnek kell magával hordani személyi iratokat, illetve igazolni azt hogy ő dolgozhat az adott területen. (Ez mondjuk kell is ilyen fémgyülytős időkben - plussz hogy ma már mindenféle cég dolgozik a vasúton mindenféle humánerőforrással.)
(Volt egyszer egy pályás ismerősőm aki sárgamellényben sétálgatott a sínek között és nemely utasokban felmerült az öngyilkossági szándéka. Namost gyorsan ki is hívták a helyi yardot akik igazoltatták az illetőt, majd - biztos ami biztos - aláirattak vele egy nyilatkozatot hogy nem akarja megöngyilkolni magát...)
Ez LOL, mikro történt és mi lett a vége? Tőserdő nem csak megállóhely? Ha állomás lenne az még ok, beteszik egy félreeső vágányra, de megállóhelyen mi van ha jön egy tehervonat vagy vmi más arra és nem fér el?