Az ott le-föl szálló utasok nagy része nem a megállóban lakik, csupán azért azt használják,mert ott könnyen le tudják rakni a kocsijukat.Arra meg Ferihegynél is van hely,nem is akármilyen.
Persze, ez nyilvánvaló, de ha a peron jóval hosszabb, mint a vonat, akkor nincs szabályozva, hogy hol?
Számomra evidens, hogy ha egy peron csak az egyik végén közelíthető meg gyalog (vagy két irányból, de az egyik irányú utasforgalom nyilvánvalóan domináns), akkor a vonatoknak úgy kell megállniuk, hogy pontosan a peronnak a gyalogos megközelítés felőli végéhez essen a vonat vége, illetve másik irányba menet az eleje. Ha a peron gyalogos megközelítési vége felé megy vonat, akkor a gyakorlatban így is van, de az attól távoldó irányú verzióban már azért nem tuti a dolog, többnyire igen, de időnként látok-hallok-olvasok ellenpéldákat, és amikor így van, akkor is csak nagyjából van így, 1-2 kocsi ráhagyás mindig van. És nem rendszeres utas nem tudhatja pontosan, hogy hol fog megállni a vonat.
Szerintem ezen a téren lehetne utaskényelmet javítani precízebb szabályozással és tájékoztatással.
Magdolnatelep legszéle 1,15 km-re van Szőlősnyaraló megállóhelytől. Ilyen alapon Gyömrő, Monor vagy Nagykáta keleti szélén is lehetne új megálló, hiszen azok bő 1,5 kilométerre vannak a nagyobb állomástól.
Cseheknél mi történt, hogy sok vonalat bezárnak? Van valami térkép hogy melyik vonalakon áll le a személy a szállítás, és hány km-t érint?
Más :tegnap Ferihegyen akartam felszállni Cegléd felé. Az emeletes vonat utolsó kocsija eddig mindig a felüljáró lépcsője közelében állt meg. Tegnap jött mint állat és satu fékkel úgy állt meg hogy az utasváró elején állt meg az utolsó kocsi. Az utasok meg rohantak a vonat után. Mi a szabályos, Ferihegyen hol kell megálljon a vonat? Vagy a vezér elfelejtett időben fékezni?