A Danuvia gyártmányok barátainak legnagyobb és legrégebbi netes találkahelye, legyen az motor, óra, kitűző vagy lakat :)
Tanácsok, túrák, börzehírek, csevegő, alkatrészek, pénteki csajok...
Nekem eddig a legtobb egyben Bp-Szabadszallas-Bp volt. Felhos idoben, 19-20 fok kornyeken 60-70-es tempot siman tartottam. Az ossztav kb 200 km volt itt is.
A valtoval melegen egyszer volt problemam. Tavaly ocsemmel elugrottunk a bokori Traktormajalisra. Ketten 160 kg felett vagyunk, es a szerkezet tisztesseggel kibirta, jollehet igencsak 30 fok fele jart a homerseklet arnyekban. Mentunk a mellekutakon 13%-os emelkedon is felfele, egyesben. Birta a gep.
Ami baj volt, hogy elkezdtek valtozni a kapcsolasi utak, es kezdte kidobni az egyest felfele. A baj oka a valtotengely M6 anyajanak lazasaga volt. Ez az, ami a mutato felett van. Ezt kell ugyesen kihezagolni, es kemenyen meghuzni. Ha nincs hezag, meghuzva szorul a valto. Ha nincs meghuzva, kidobja a fokozatokat. Szoval ez volt a baj. Mellette van egy kisebb M5 anya is, ez tartja a valtorud hatarolasat. Ezt egyszeruen nagyon meg kell huzni, itt nem kell hezagolni. Ennyi problemam volt.
A hosszú táv alatt mondjuk a 25 km dupláját értem,és az üzemi hőmérséklet nyáron szivesen felszalad,föleg a rendszeres 2 személlyel.Szóval szerintem az anyagtágulás az oka.De egy kicsit eltúlozhattam talán.Pusztán annyi hogy határozottabban kell váltani. Mondjuk ez normális hisz nyáron sose szokott ez a tipus fázni:))
Télen se.
Sikerült már megállás nélkül motoroznom vele 195 km-t is,söt amikor még bejáratós volt az Alföldröl felmentem vele Egerbe és még aznap vissza(!!) kb 50-es tempóval.Ma ezt nem lenne már kedvem megjátszani...
Manapság már ekkora divat lett -vagy biznic- Wájt motorokat fabrikálni széria Danuviákból? Mit szólna ehhez a Csepelek-Pannoniák c. könyv szerzője,Dani Péter??Ha jól emlékszem Ő még azt írta hogy a Pannóniák restaurálásánál a szinek(fekete) átváltása bármi másba már hamisítás??!!
Merthogy "a motorszámok egykoron dokumentálva voltak" és akkor se lesz belőle export Pannonia...
Gondolom a 125ösöknél is hasonló az álláspontja...
Hallott valaki egy Karsai nevű szakiról Nyíregyházán? Egy Danuviát áruló srác elég nagy áhítattal beszélt róla, hogy a motorját "A KARSAI" újította fel. Ja, mondom, az egész más... :-))))))))
Ismeri valaki?
UV-sárgára nem vágyok, talán egy neonzöld... :-)))))))))
Én meg azt mondom, hogy olyat kell csinálni, amilyen van. A "tudatlanok" meg elmennek a sunyiba... :-))))
Egyszer úgyis lesz egy 56-os bordó TLT-m, csak még azt nem tudom, hogy a Csepel teherautó után, vagy előtt... :-)))))
Megerősítettél a színben, tehát csak bordó volt, és már 61-től (alacsony nyereggel!).
Én azt az elvet vallom, hogy minden típusból a legjellemzőbbet és a köztudatban élőt kell megcsinálni. Tehát pl egy TLT pannóniát zöldre csinálnék habár volt piros meg fekete színben is.
Danuviával ugyanez a helyzet, tehát magasnyergesből az aluvéges kipufogóval, nem állítható gátlóval, régi sztenderrel, festett csíkozott felnivel stb csinálnék. Ez persze csak az én szerény véleményem, mindenki olyat csinál amit akar akár UV sárgában is.
Nyugodj meg az a hengerfej félre van téve nem lesz semmire rátéve, főleg, hogy a White-ra nem is ilyen való hanem kocka formájú. Ez meg kerek.
Ja és nem én csinálom a White-okat hanem a volt főnököm. Most éppen 3 db készül.
Én mostanában ipari ill. egészségügyi kompresszorokat szervizelek. (Meg persze a P10est...:)
Ez a finom! A veterán Restauráljunk együtt cikksorozatában az ülés váltását folyamatosan 1963-ra datálják, más cikkekben úgyszintén ezt a dátumot adják meg.
:-O
Pedig nekem van egy 61-es fekete, alacsony nyereggel, meg amire ácsingózok, az is 61-es fekete, alacsony nyereggel (ami érdekes módon barna!). Szintén láttam egy eladó 61-es bordót, már alacsony barna nyereggel.
White? És börzén Jenő mellett fogod árulni? :-)))))))
Remélem nem akarod rátenni a nekem félretett hengerfejet... :-(
Tudtommal csak bordó színben készültek motorok. 61-ben már volt bordó is, egy korabeli autó motorban láttam. Elég vegyes hatású mert már az alacsony üléses, de még az aluvéges kipuffantóval, meg a régi fajta sztenderrel, de már a 3 állású rugóstaggal készült. Most jut eszembe múltkor bontottam is 61es gyári bordót. White lesz belőle.
Na a bordó szín aztán lehet, hogy volt piros is ha a színkeverő szaki jól be volt nyomva:)))
50-60 kozott ne menj vele, mert ott rezeg be a kaszni, es szetrazza a hatsodat :-D Vagy 40-45, vagy 65-70, szerintem. Es 85 korul mar egesz kisimul a jarasa ;-)
T5 es szaguldas? Ahhoz sok reszelot el kell koptatnod a mindenfele nyilasokban, es nagyon korrektul kell osszerakni - egy szerdai motort :-)
Rendes vagy frundsberg szaki, hogy üzleti érdekeidet alárendelve elsősorban az én boldogságomra gondolsz, de nyugodtan tedd félre nekem azt a hengerfejet... :-)))))))
Tényleg igaz, hogy még nem motoroztam Danuviával, de nincsenek illúzióim, kb. egy jóállapotú 3 sebességes Simson teljesítményét várom tőle, kissé durvább megfogalmazásban (A Simo szerintem az exszocialista világ egyik legfinomabb kétkerekűje volt és kár, hogy nagymotorban nem tuttak a nyomába érni...).
Mindent arra kell használni amire való, én a 175-ös Cz-t 50-60-al használtam, amikor kb. 15 éve egy pár évig vizsgáztatva volt, egyszer hajszoltam csak 70 közelébe... (nem is evett 2,7-nél többet) A Danuviától sem kívánok többet 50-60-nál... A speed használatra majd ott lesz a T5-H... :-)))))))))
Mielőtt így bevásárolsz Danuviából próbálj már ki egyet, hogy milyen. Nem akarok csalódást okozni de mint motor elég nagy szutyok. Persze nem is azért szeretjük mert japán színvonalon van.
Ez a blokkfedél kitörés nem szerelési hiba következménye? Mintha Dénagylajos valami ilyesmit mondott volna...
A sporthengerfejre ragassz egy cetlit a nevemmel, ha legközelebb Bp-en vagyok, beugrok érte.
Alkatrészügyben meg olyan vagyok mint Dénagylajos: minden kell ami új... :-)))
Lehet, hogy borul a Danuviás stratégiám. A hiányos, ámde forgalmis motor tulaja felől érdeklődtem a falujában, a polgármester azt mondja, hogy olyan emberke, aki időnként levelet ír neki, mit kellene máshogy csinálnia... :-( Innentől kezdve kezdek aggódni, hogy nemhogy a blokkot nem fogja eladni, de lehet még az adásvételit sem fogja alákanyarítani... (nem tőle vettem)
A 61-es, amit a két hete néztem az papirilag OK-és, de már újabb blokk van benne, ami ugyan benne van a forgalmiban is, de hát ugye...
Holnap megyek megnézni újra, remélem a szaki elő tudja varázsolni a régi blokkot, kipufogót, teleszkópokat, hátsó lámpát, stb. Ehhez lenne akkor alkatrésznek a (majdnem) komplett 61-es motorom, aminek sajna nincs dokumentje.
Bonyolult az élet - főleg ha azzá tesszük...
:-))))))))))
Az biza ki lesz törve mert ez is az egyik típushibája volt. Nekem az egyiken meg van hegesztve. Mondjuk biztosan tudnék olyat találni ami még használható.
Tehát CsA kolegának ha jól rémlik akkor egy váltótengely kéne meg kilóméteróra és a 2 új embléma elvtársi áron. Sporthengerfej is kéne? Mert van azis 4ezerért szépen le is van gyöngyözve és még a menet is jó benne. Nekem van 2db egyik fent figyel a motoron, de igyis melegszik.
Igy fenykep nelkul nehez... Nem lehet, hogy egy kikonnyitest nezel, ami azert van, hogy csokulccsal is hozza lehessen ferni a blokkrogzito csavarhoz? Probald fel a deknit a blokkra, es meglatod, az iv mennyire van egyvonalban a blokktarto csavar furataval.
A legutóbbi képet nézve jutott eszembe a kérdés.
A Danuviám (egy szőlőskerti pajtából került elő darabokban...) bal oldali motorházfedele alján, a berugó és sebességváltó tengely alatt, ki van törve vagy kopva a szegély. Gondoltam veszek a börzén egy ilyet. Megnéztem 3-4 -et, de mindegyik hasonlóan nézett ki.
Mi lehet ez ? Öntési hiba vagy (ez is egy) gyenge pont ?
Mi a véleményetek ?
Ja-ja, ez engem is meglepett, hogy nincs Danuviájuk... Én tavaly nyáron voltam az ex-barátnőmmel...(mostmár a feleségem).
Bár nem mintha kritizálni lehetne az öreget, le a kalappal az előtt, amit létrehozott...
Üdv:
CsA
Én mondjuk debreceni vagyok, nekem kicsit messze lenne...
Átmásolom a hozzászólásodat a Pannonia topic-ba is, ott vannak Pécs környékiek, hátha nekik érdekes lehet...
Üdv:
CsA