Sziasztok!Csak érdeklődni szeretnék,hogy találkozott e már valaki hasonló hibával.
Alany egy Scenic 2 1.9Dci(131Le)A probléma a következő.Meleg időben reggeli első inditásnál egyenletlen alapjárat,mintha egy henger kihagyna,és egy darabig kék füst.Ez kb tart 1 percig utánna minden rendben.Hideg időben ezek a hibák nincsenek,az autó tökéletesen indul,egyenletes alapjárat,füst nincs.Valamint 2000-esfordulatszám körül tartott gáznál bele bele rángat,egyéb fordulaton nem,de ezt is csak meleg időben kinti 10 fok hőmérséklet fölött.Kicsit idegesitő hiba pláne hogy hibakod nincs.
Porlasztók cserélve lettek új gyári-ra nem olyan régen,mivel a 2-es henger kihagyott,és a csúcsok is kopottak voltak,illetve map szenzort is cseréltek rajta.
Szia, nyomáskapcsoló csere előtt vagyok, mennyire bonyolult? a régit letekerem az újat rátekerem csati vissza, ennyi? tömítés vagy egyéb nem kell? köszi előre
Renault Scenik 2. 2.0 benzines 2004-es automata. A váltó néha nem úgy vált mint eddig. Mintha gondolkodna, hogy váltson e. Felpörög a motor és sokára vált-
Köszönöm az infót. Még kiszakadva nincsenek a kábelek hála égnek. Az érintkezők fém tiszták voltak amiket amúgy befújtam érintkező tisztítóval is összeszerelés előtt. De mindenesetre ha lesz egy kis szabadidőm szétszedem újra és egyesével összeforrasztom. Majd kiderül az segít-e. Jövő héten meg rá lesz dugva Bosch gépre és meglátjuk milyen hibát(kat) talál benne.
bnorci71: Az a utastéri komputer hol található amúgy?
"Meg lett tisztítva, szárítva és összeszerelés követően még mindig írja a hibát" Minden a csatlakozóra utal amit írtál. ( R2 ) Tisztítás/szárítás sok esetben nem elég, egyesével érdemes ki szedni a pineket, mert szemre jó, de nem működik a kapcsolat. Mindenképpen készíts fényképet a jelenlegi párosításról, és jelöld össze a két oldal vezetékeit, mert ha szétpereg nehéz lesz összelegózni, pl 55520-s hsz. A javítás többféle megoldást hozott az évek során, van aki összeforrasztja csati nélkül, van aki csatit és tűket cserél. https://obrazki.elektroda.pl/1744417200_1504622852.JPG Megjegyzem, a kijelzőre kiírt hiba biztosan eltárolt, igy ha jobb kiolvasóval nézed lesz benne. A kép alapján látszik az erős oxidáció a kocsi padlóján.
Pár hete vásároltam egy 2007-es Grand Scenic-et 1.5 dci 106LE.
Minden rendben vele de jött az eső és így utólag kiderült el volt dugulva az esőelvezetője. Sajnos medence lett.. El is kezdte produkálni kézifék fault és kitette a STOP-ot is.
Egyébként működik behúz-kienged de hiba van. Az autó teljesen ki lett pakolva és teljesen ki lett szárítva. Van az a csatlakozó vezető oldali ülés alatt az vízben volt. Meg lett tisztítva, szárítva és összeszerelés követően még mindig írja a hibát. Bár összeszerelés után a jobb hátsó ablakemelő sem megy sajna. Találtam egy videót miszerint azon a csatin mennek az ablakok és elektromos kézifék is. Lehet hogy mégsem kerek ott minden...
AUTOCOM-al ki lett olvasva de nincs tárolt hibakód. Van valami megoldás mi alapján lehetne kideríteni mi baja? Vagy valami RESET megoldás?
ha gyors kötözővel a nyelvet ami kijön lefixálod biztos hogy örök élet lesz mert olyan mintha a kormányrúd úgy állna hogy nem tud bezárni de ezzel ugye nincs gond ez üzemszerű, ha viszont kijön a zár és nem tud visszamenni akkor érzékeli azt, hogy nem tudta kioldani a kormányzárat ezért nem is hagy indítani.
Én is jártam így. A scenicnél a kormányzárhoz tartozik egy elektronika is ami benne van a kormányzár modúlban. a baj az hogy a kormányrúd megfeszíti a kormányzár szerkezetét és a végálást nem jól érzékeli, emiatt a modúl letiltja az indítást. Kvázi blokkol, mint az immobiliser. A legegyszerűbb megoldás amit én is csináltam, a kormány alatt megbontod a búrkolatot, és a kormányrúdján megtalálod a fekete kockát. Ha jól emlékszem 1 csavar fogja, de csak nyitott állapotban lehet kicsavarni és ellentétes menetű. Tehát jobbra forgatva lazúl.
Kiszeded az egész modúlt és nem csatlakoztatod le, hanem félre rakod. én egy gyorskötözővel, melléraktam.
Elkattog ott magának és nem tud megfeszűlni.
Örökre jó lesz így. :)
Ha venni kell, ha veszel bontottat, akkor ki kell üttetni, mert tartalmazza az autó adatait, mert indításgátló szerepe van.
De lehet rosszúl emlékszem mert kb 5 éve vacakoltam vele.
Tanácsot szeretnék kérni: Kb. 2 éve télen sikerült lemeríteni az akksit (2008 1.9dci Scenic II, gombos indítás). Feltöltés után nem akart indítani, az LCD-n Steering lock felirat jelent meg (lehet más szöveg is volt, már nem emlékszem). A kormány nem blokkolt, viszont semmilyen mozgatásra nem sikerült elindítani a járgányt. Végül az önindítót rövidre zárva tudtuk elindítani. Egészen tavaly nyárig nem jött elő a jelenség, akkor egy reggelen nem sikerült indítani. Szintén felirat a kijelzőn, viszont egy rövid ideig tartó kormánymozgatásos próbálkozás után elindult. Legutóbb márciusban jelentkezett a dolog, de kormánymozgatást követően ismét elindult. Nagy ritkán előfordul, hogy a kártya kihúzását követően nem zár le a kormányzár (ilyenkor betojok), de gyorsan megpróbálom indítani és simán elindul. A kormányzár modul döglődik vagy más lehet a ludas? A kormányzár kapcsán azt olvastam, hogy blokkolja a kormányt s úgy nem indít. Nálam meg pont ellenkezőleg volt. Ha a záregység a hibás, csere (bontott vagy új)? Vagy javítás? Valahol hallottam, hogy Pesten javít ilyen zármodulokat valaki. Köszönöm az észrevételeket.
Lonesome Rider én sem találtam sehol se jobb se ball oldalt a kerék mögött a burkolat alatt sem a tank körül még a hátsó ülés sort is lebontottam a fenék lemezig cak pak de ott se volt csak a benzin szivattyú amibe bele van építve a szűrő meg a szintjelző is na meg találtam egy több soros kábelt is az ülések alatt a kaszniban el húzva amin pont olyan a csatlakozó mint a kocsi agyán lévő 3 csati na hogy az mi lehet pasz ja a motortérben sincs a szűrő szerelő ismerős is a szivattyú val egybe építve tippeli és ezek után nekem sincs más tippem a csatirol valakinek valami elképzelése esetleg az írja meg köszi amúgy a régi megane Scenic élnek volt a tank melet de ennek a 2 es scenic nek nem
bnorci71 köszönöm a választ ma alá fekszem és megnézem de a kipufogó és a hövédö lemez sokat takart és tegnap már nem akartam vele tölteni az időt váltó olaj motor olaj és minden szűrő csere után ez a fránya benzin szűrő hiányzik már csak de majd ma hátha lesz valami fejlemény
Sziasztok Renault Scenic 2. 1.6-16V Benzin 2005 kiadás tudja valaki hol a francba van az üzemanyag szűrő jobb elöl kerék mögött se a bal első kerék mögött sincs burkolat bontás persze megvolt úgy értve mögötte az alján a vákumelnyelö vagy karbon filter vagy mi az a fekete téglalap mellet sincs valakinek valami tippje köszönöm a válaszokat
Köszönöm a válaszokat. A Torque ingyenes változata nem mutatott hiba kódot, pedig világít az airbag. Ha hazajön megint az autó megnézzük a Car Szkennerrel.
Az autó szervizben volt, kiolvasátk (sajnos a konkrét hiba kódra nem kérdeztem rá), de szerelő azt mondta, hogy "légzsák áramkör 1 és 2 hiba", ami szerinte az átvezető szalag hibát takarja.
- nekem ez furcsa, mert a lányom azt mondta, hogy korábban ha mocorgott az ülésen akkor elaludt (mondjuk akárhogy mozog az ülésen az 50 kilójával az nem érinti a csatlakozókat szerintem, ja és a szerelő szerint komplett kapcsolót kell cserélni a tempomat miatt is (szerintem nem, mert be tudom kapcsolni csak sebességet nem tudok rögzíteni rajta, gondolom a légzsák hiba miatt)
- az ülési alatti csatlakozót nem birom szétszedni (nem jövök rá hogy a zöld fület merre kell rajta mozdítani, hogy szétjöjjön
Szóval a konkrét kérdések:
- van olyan szoftver amit obd2 bt csatival ki lehet olvasni a hibakódot?
- átlagnál kicsit gyakorlottam ismeretekkel érdemes belefogni az átvezető kábel cserébe
- hogy a "búbánatba" tudom széthúzni az ülés alatti csatit és a feszítőpatron csatiját (egyik zöld a másikon sárga fül van...)
2 hónap múlva műszaki, szerintem igy nem megy át...