Most találtam csak ezt a fórumot, már kezdtem félni, hogy csak én vagyok rajongó 😁
Rögtön kérdeznék is valamit 😃 egy 2012-es QP sport gts-re sacc/kb mennyit kell szánni 10-15 év alatt? Teszem azt, veszek egyet 15-20 millióért, rendszeresen szervizelem, karbantartom és évi 20 ezret megyek vele átlagosan, akkor reális az, hogy pár év alatt a vételár többszörösét kell rákölteni?
Lehet, hogy idióta kérdés, bocsi 😃😃 de tényleg érdekelne
Még egy kérdés. Olvasgattam a fórumot, és Te írtad korábban, hogy a 2l-es motor manuális váltóval a legrosszabb választás ( és a 2.8 automata az igazi) . Az automata nem igazán az én világom. Mire vonatkozik a "legrosszabb"? Problémás párosítás, vagy csak kevésbé harmonikus?
Köszi a megnyugatatást :-) Kerestem a Bárdi, Unix webáruházban, de nem igazán hozott fék alkatrészeket. Első tárcsát sehol nem találtam pl. Lehet bemegyek majd itt a közeli autósboltba és kifaggatom őket. Tudom, hogy azonnal egy propelleres E39-re akarnak majd rádumálni (ami nem egy rossz autó, valljuk be), de hátha valami infót is kinyerek.
A használatot illetően nagyjából letisztult a kép. Egy újszerű autót ugye mindenre használnék. Valahogy nem vágyom erre. A kis 146-om városban, napi teendőkra annyira tökéletes, felesleges egy drága komplikált autót nyúzni erre és bavallom, én nem élvezem az új autókkal a közlekedést. Nincs sentimento. Úgyhogy a terv, hogy megtartom a 146-ot napi apróságokra, és veszek valamit csak hosszú utakra, főleg autópályára.
Így ésszerű keretek közt maradna az éves futás is, kb 5-6e km. A téllel nem tudok még mit kezdeni, garázsba elrakni hát nem tudom. Egy ilyen autót illene. Az viszont max hülyeség, hogy veszek egy pályázós autót, aztán meg csak a kis 146-tal tolom a pályán fél szezonban. Ezen (is) még agyalok :-)
Szóval ha lesz, nem gyorsulásra, hanem 90%-ban az M3-mason és az M1-esen közlekedne, stabil 148-cal. Évi kb 6e-ret. Szóval nem sokat.
A lentebbi gépet ismeritek? Mindenképp szép állapotú, kis futásúban gondolkodok, ami még nincs összetákolva.
Kopó alkatrészben nem csak a eurosparest kell nézni, de - most röhögni fogsz - UNIX, BÁRDI, és társai... Mondjuk itt azzal kell vigyázni, hogy ami az ő katalógusuk szerint oda való, az valójában nem biztos. :-( Ott csak úgy lehet biztosra menni ha viszed a kiszerelt fékbetétet, vagy egyéb alkatrészt, és összehasonlítod. Fékbetét szett első, FERODO, 40-ért van, textar, jurid már 9-ért. 12 körül van féktárcsa/db. Gömbfejek, egyebek, kb mint bármelyik másik autóhoz.
A lengéscsillapító KONI, tuti van felújító szett, nem hiszem hogy komplett újat kéne venni.
A kuplung tényleg nem olcsó, 160 a tárcsa (SACHS) 125 a szerkezet. Kis kutatással szerintem ezt is lehet jobbat venni normálisabb áron, de ha meg azt veszed hogy ha nem minden hétvégén gyorsulási versenyre jársz akkor ezt normál használat mellett kb 10 évente cseréled...
A zsebbe nyúlós dolgok inkább az egyedi cuccok, ami nem volt más típusban, mint pld szélvédő!
A rendszeresen karbantartott, normálisan használt maserati azért nem egy pénztemető. :-)
Még valami. Böngésztem az alkatrész árakat (épp külföldi úton, egyedül, halálira ráérek :-)). Nyugtassatok meg, hogy van ésszerű árban is kopó alkatrész. A vezérlés szettet amit írtatok, az tök normális, elfogadható kategória volt. Na de amiket a neten találok, az egyszerűen ésszerűtlen. Tényleg kb 400e egy fékgenerál? 1 milla 4 lengéscsillapító? 300-400e egy kuplungozás? Mármint csak az anyag. Egy 20 éves autóhoz. Huhh.
A maseratispares.com-on néztem. Másrészt egy csomó egyéb egész értelmes árban van hozzá, pl ha igaz az a 650Eur körüli ár egy új turbóért.
Mi a tapasztalat, a QP IV-nél 10e km-re mekkora szervizköltséggel érdemes számolni? Tudom nem illik luxus verdáknál filléreskedni, de a reális énem az sajnos mindig számol :-) És nagyjából egy 4 éves Alfa 159 TBi következő 5 évre vetített értékvesztését biztosan hajlandó pluszban rákölteni benzinre és szervizre.
Sziasztok. Visszajáró lélekként elő fogok itt fordulni néha. Az Alfámat is így vettem, egy évig jártam az indexes Alfás skacok nyakára. Ha zavarok a hülyeségemmel szóljatok :-)
Továbbra is QP IV. Próbálok egyre többet megtudni róluk, figyelgetem a felhozatalt. Hogy lesz e, még nem tudom. Kérdésem, ezt az autót ismeritek e:
gondolom elég szűk kör akik ilyet birtokolnak. Régóta fent van, sőt ez nemrég 500-zal olcsóbbról indult. A km nem lett több, viszont le lett szervízelve (?). Ezek szerint fél milla a vezérlés + olaj stb? Vagy nem a szervizt fedi a különbség?
Érdeklődnék hogy esetleg valaki ismeri e ezt az autót vagy a típusról tudna e felvilágosítást adni?
Az igazság az hogy sosem volt szerencsém az olasz autókkal volt alfám lanciam de mind a két márkával sok gondom bajom volt .Szeretnék egy maseratit ,de a keserű élmények miatt kétségek gyötörnek.Szóval az érdekelne hogy ez a típus mennyire problémás autónak számít ,mire kell odafigyelni vásárláskor?Milyen a kuplung strapabírása?Szóval ki mit tud a 3200gt-ről
Email címemre vagy akár ide is sőt ha küldesz telószámot szívesen felhívlak
sziasztok! Tudtok valakit aki megtudja mérni a főtengely hosszirányú elmozdulását a 3200gt-n? (Endfloating angolul) külföldi fórumokon azt olvastam h. kb 15 perces történet és érdemes időnként megmérni ,mert előforduló hiba a korai 3200-ben és motorblokkcserét jelent ha megtörténik a baj. ha viszont időbem kiderül, orvosolható a probléma. Nem hiszem h.lenne ilyen gond az autómmal de szeretnék biztosra menni.
Mivel nem volt jelentkező a szombati tatai zabbantásra, mi lementünk megnézni az üllői autós találkozót (meg csak úgy kocsikáztunk egy nagy kört). Volt több klassz verda is: BMW i8, 2 Lambó, több itthoni szépen átépített autó, stb. Gyönyörű volt az idő, méltó nyárbúcsúztató.
Vasárnapra "sajnos" előre egyeztetett bringatúránk volt, hasonlóan klassz időben. Így sajnos nem tudtunk pozitívat visszajelezni.
Azonban:
Idén júniusban voltunk egy jópofa rendezvényen, lehet, hogy többen is ismeritek: Parkoló Parádé.
A Totalcar-osok szervezik (utoljára a múzeumok éjszakáján volt), már többedik alkalommal. Nagyon sok ritka és szép - némely muzeális - autóval, amelyeket nem csak álló helyzetükben lehetett megcsodálni, hanem az autótulajdonosok, a BNV területén boldogan vitték körbe-körbe a kíváncsiskodókat. Mi még egy 60-70 éves Renault-al is kőröztünk.
Szóval arra gondoltam, hogy érdemes lenne kilátogatnunk a szép autóinkkal, biztos sok gyerek és felnőttnek okoznánk igazi élményt.
Elnezest, hogy nem jelentkeztem, elegge elhavaztam magam. "Ezt megcsinalom egy het alatt" felkialtassal belekezdtem egy kisebb lakasfelujitasba. Most tartok valahol a harmadik het kornyeken.
Viszont tenyleg jo lenne kihasznalni a jo idot, meg egy kis kornyezetvaltozasnak is orulnek. Esetleg benne lenne valaki egy rovidebb last-minute programban holnap?
Klassz lenne, mielőtt elromlik az idő... Egy kis kocsikázás kényelmesen a régi 1-esen, ebéd és séta a tó körül, beszélgetés. Megnézhetnénk közben Samut Vértesszőlősön, egy kis tollasozás, vagy rövid túra a Vértesben, vagy ilyesmi.
Szóval, a korábban jelentkezők közül kinek lenne jó a szombat? Remélem össze tudunk jönni.
A QP S-nek 90-es a tankja, de max. 75-78 között szoktam bele löttyinteni. Tovább nem merem "nyúzni". A 600-650-es futás simán összejön, de természetesen csak ha sok pálya és főút van benne. Egyébként 90-100 között 10-et hörpint, fix. 130-nál 12-t (német-osztrák benyával 11-et. Vajon miért is?!?). Ezek több 100-as átlagok. Gondolom 150 és 200 között ingadozva, előzgetve mást mutatna a matek, de hát olyat az ember nem csinál... Legalábbis nem 100 km-en keresztül, hogy kiderüljön az átlag.
Városban sajnos már más a kotta, ott simán összejön a 20-25. De ezek a 2t-ás vasak nem is oda valók. Konkrétan olyan érzés állandóan a fékét nyomni, mintha egy verseny lónak folyamatosan izomból húznám hátra a szárat. Nekem, és neki is egy szenvedés az egész.
Úgyhogy holnap megyünk is ki a városból a levegőre, hogy újra szárnyalhasson egy kicsit a nagyfiú. :)))
Sajnálom, hogy nincs jelentkező a közös autózásokhoz, de tudom, hogy mindenki 100 felé rohan egyszerre - persze azért folyamatosan reménykedem. Én viszont nagyon beleszerelmesedtem ebbe az autóba, 2. autóként, 8 hónap alatt már belecsavartunk 8e km-t. És én meg még mindig csak mennék, mennék, és mennék vele... :)
Meghívást kaptunk egy német Maserati rendezvényre 2016 május 19-22 között Kölnben és környékén. A részletes program nemsokára jön, de annyit lehet tudni, hogy lehetséges egy Nürnburg Ringes autózás is Érdekel valakit?
Köszi! Letöltöttem egy manualt (sajna olasz, de a lényeget értem), azt olvasgatom. Funkcióiban alig több egy Alfánál, nem találtam pl tempomatra utalást se, amiért kár. Az elektromos tükör behajtás és az állítható futómű ami plusz. A 100literes tank az plusz pont viszont, a 600 km-es szokásos köröm megvan tankolás nélkül. Gondolom..
Még emésztenem kell ezt. Addig meg örülök, hogy legalább 1 alkatrész egyezik..Alfa 146 belső kilincs van a QP 4-ben..:-) A légbeömlő is gyanús, hogy egyezik a fészlift előtti 146-éval.
Nálam 100-ig tök csend van. Fölötte jön elő a visszapillantó szélzaja. Ha egyedül vagyok a pályán, akkor néha behajtom. Motorhang nem nagyon van, 130-nál 6-ban alig forog 2500-at a gép. Inkább futómű/gumi hang hallható, gondolom a hátsó 285/35 miatt. Az is inkább az útjavításoknál, meg egynéhány rücskösebb aszfalton.
Szóval egészségre káros az autó, ugyanis ha hallani akarom a szép kis kipufogó és motor hangját, akkor le kell húznom az ablakot az oldalamon, ami = állandó fül és szem gyulladás a huzat miatt. De megéri :)))
Irigylem a gyalogosokat, gondolom ők tök jól hallják (mert forgolódnak rendesen...)
Köszönöm! Ezt nem ismertem, egyből más így a kínálat. Huhh...itt van pár ami tetszik :-) Ezüst 2.8 evo, manuális...
Az Evoluzione verziók valóban megbízhatóbbak, vagy nincs igazi különbség?
A beltér mennyire csendes egy ilyen autónál (pályatempón)?
Az autoscout.it-t nézd inkább, ott hirdetnek a korrektebb emberek/kereskedők. És szerintem az olasz piacot célozd meg, a rozsda hiánya miatt mindenképpen. Ha esetleg drágább is, de felbecsülhetetlen érték a rozsdamentesség!
Igen a mobile.de-n látom a tendenciát, még azt is, hogy elég fix a kínálat, ennyiért (meg egyáltalán) nem kapkodnak értük. :-) Figyelek folyamatosan, aztán majd egyszer ha kiválaszt az egyik, akkor lehet hogy lesz QP-m. :-)