Öcsém a helyszínen van (pályafenntartásnál dolgozik) eléggé meg van rendülve. Szétnyílt teljesen az egyik vonat kocsija, most fejtik le egymásról tulajdonképpen a kocsikat, szerinte halálos áldozatok is lesznek. Csak annyit mondott, hogy nagy a baj.
Két vonat ütközött össze Monorierdőnél 2008. október 6. 11:00 Két vonat ütközött össze Pest megyében hétfőn Monorierdőnél: a baleset miatt a közlekedés mindkét vágányon szünetel - mondta el Sigulinszky Tibor, a MÁV szóvivője az MTI-nek. A balesetnek az MTI információi szerint 20-25 sérültje van.
A Révfülöpöt nagyon hangsúlyosan mondták nekem, a történet első kézből származik. Egy interjút készítettem egy nyugdíjas vasútmérnökkel, aki a szombathelyi terület biztberosztályát vezette akkoriban és kollégájával vizsgálta ezt az esetet. Ezt azért emelte ki, mert nagyon nehezen tudták meghatározni a baleset okát. Végül az vezetett a helyes megfejtéshez, hogy a forgalmista említette, hogy nem égett a váltó fehér fénye a biztber pulton... Innen sikerült visszajutni a váltóhajtóműig...
Viszont biztos, hogy ott történt, nem Révfülöpön, és ez volt a kérdés. Az oka is egészen más volt, mint az általa leírtak. Az vagy egy másik baleset volt, vagy így születik a legenda. Egyik sem kizárt.
"A balesetet amúgy az okozta, hogy a háromfázisú váltó-állítómotor egyik fázisa kiesett és ez hamis végállásjelzéshez vezetett. " Ez érdekelne részletesebben és pontosabban ha lehetne! Köszönöm!
1986.07.15. Zánka-Köveskál Kitérőhiba miatt siklott ki a Délitől Tapolcáig közlekedő 19712 sz. személyvonat 8 kocsija. 6 utas megsérült. A pályaelzárás miatt az esti órákig autóbuszok közlekedtek Révfülöp és Balatonakali-Dörgicse között.
biztos, hogy ott történt és nem Révfülöpön?
A balesetet amúgy az okozta, hogy a háromfázisú váltó-állítómotor egyik fázisa kiesett és ez hamis végállásjelzéshez vezetett.
A hozzászólásokat biztos nem a 7306-os utasai írták! Értem hogy megunta az életét, meg biztos rossz volt emberünknek, csak éppen kb. 500 embernek sikerült elb@sznia az estéjét! A mozdonyvezetőt, és a helyszínelőket nem számolva... :(
A 7306-os tegnap este 21:16-kor indult el Bp-Keleti pu-ra.Tegnap este én is ott múlattam az időt Bcsabán 4-ik vg-on levő Bz206+Bzx felállású 37048-as vonattal.Nekem szerencsém volt a 736-os csak 30 perc késést okozott.A szokásos 12ó30 perces szoli szokás szerint meg volt.
Szia, köszi az információt. Szerintem jobban tetted, hogy nem maradtál ott tovább... További fejlemények gondolom a Közlekedésbiztonsági Szolgálat által lesznek közzétéve, hátha valaki tanul is belőle, mert ideje lenne... Bár utoljára a Fradis siklást említik 09.20-áról.
A mai napon Murony és Békéscsaba között gázolás történt, az esti órákban... Én a 7306-os gyorsvonattal utaztam volna Békéscsabáig, de a vonat csak Muronyig közlekedett. A gázolást egy személyszállító vonat követte el... Feltehetően a 7301-es gyors. De további infókat nem tudok, mert fél óra várakozás után meguntam, és hazavittek ismerősök...
Ha egyszer eugyanabból a rendszerből nem leveszek, hanem "feladok" energiát, akkor az nem az energia áramlási irányának megváltozása?
Az alállomáson csak akkor van ebben az esetben - azaz visszatápláló fékezéskor - energia irány változás, ha az általa táplált szakaszon összesen több a járművekről visszatáplált, mint a fogyasztók által felvett energia.
Az alállomáson megfordulhat az energiaáramlás iránya akkor is, ha kétoldalas táplálású a felsővezetékrendszer, és az egyik táppont országos hálózati feszültségének esése miatt a 25 kV-os hálózaton oda a másik táppontról energiaszállítás történik.
Ez utóbbi elkerülése miatt - mivel több helyen használnak kétoldalas táplálást - a "szabvány CSD" kitáplálásokban van visszáram védelem.
Tehát a védelem egyáltalán nem a BDV (vagy más jármű) haszonfékezésekor visszatáplált energiára érzékeny.
És - ezredes úr állításával ellentétben - a sturovói alállomás kitáplálásának visszáravédelmi lekapcsolása esetében messze nem fog az állomás elsötétülni és a hangos akkumulátorról üzemelni.
Sem a cseh. sem a szlovák alállomási védelmek nem érzékenyek a visszatáplált energiára. Arra viszont igen, ha az energia áramlási iránya megfordul.
Tényleg elmagyarázhatnád, mi a különbség a kettő között. Ha egyszer eugyanabból a rendszerből nem leveszek, hanem "feladok" energiát, akkor az nem az energia áramlási irányának megváltozása? Ha nem, akkor mi és mitől old le az alállomás?