Keresés

Részletes keresés

jim32 Creative Commons License 2008.10.06 0 0 8991
Öcsém a helyszínen van (pályafenntartásnál dolgozik) eléggé meg van rendülve. Szétnyílt teljesen az egyik vonat kocsija, most fejtik le egymásról tulajdonképpen a kocsikat, szerinte halálos áldozatok is lesznek.
Csak annyit mondott, hogy nagy a baj.
Előzmény: Kövér Ellenőr (8990)
Kövér Ellenőr Creative Commons License 2008.10.06 0 0 8990

Bocs, nem akartam ellinkeskedni a témát. Szomorú, és remélem, nem súlyos senki sérülése.

 

Előzmény: Törölt nick (8989)
Nohabf Creative Commons License 2008.10.06 0 0 8988
Belinkeljem ide is?:-))
Előzmény: Törölt nick (8987)
Kövér Ellenőr Creative Commons License 2008.10.06 0 0 8986
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2008.10.06 0 0 8985
hoparu Creative Commons License 2008.10.06 0 0 8984

MTI:

Két vonat ütközött össze Monorierdőnél
2008. október 6. 11:00
Két vonat ütközött össze Pest megyében hétfőn Monorierdőnél: a baleset miatt a közlekedés mindkét vágányon szünetel - mondta el Sigulinszky Tibor, a MÁV szóvivője az MTI-nek. A balesetnek az MTI információi szerint 20-25 sérültje van.

Az egyik: Ic560 / V43-1030, a másikat nem tudom.

Mihaszna Kelly Creative Commons License 2008.10.06 0 0 8983
Asszem ma felhívom a bácsit... :-)

Előzmény: Bárdos Imre (8980)
czzf50 Creative Commons License 2008.10.05 0 0 8982
manhattani,

Sikerült már rájönnöd, hogy ki az, akivel vitatkoztál? Rajtad kívül már mindenki tudja.
Előzmény: manhattani (8945)
Infós Creative Commons License 2008.10.05 0 0 8981
Ez az interjú elérhető valahogy, valahol, akár privát csatornákon is?
:-)
Előzmény: Mihaszna Kelly (8978)
Bárdos Imre Creative Commons License 2008.10.05 0 0 8980
Megnéztem, egyelőre Révfülöp környékén tudok két balesetről, de magán az állomáson nem. Persze ettől még lehetett! Ha találok valamit, jelentkezem.
Előzmény: Mihaszna Kelly (8979)
Mihaszna Kelly Creative Commons License 2008.10.05 0 0 8979
Sajnos a nálam meglévő (2002-es) Bárdos Imre eredetű file-okban nem találom nyomát ilyen eseménynek... :-(

Sőt, Révfülöpön aszerint baleset sem történt soha... Imre, azóta nem derült ki ilyen eset?
Előzmény: Mihaszna Kelly (8978)
Mihaszna Kelly Creative Commons License 2008.10.05 0 0 8978
Akkor más baleset volt. Kutakodom tovább...

A Révfülöpöt nagyon hangsúlyosan mondták nekem, a történet első kézből származik. Egy interjút készítettem egy nyugdíjas vasútmérnökkel, aki a szombathelyi terület biztberosztályát vezette akkoriban és kollégájával vizsgálta ezt az esetet. Ezt azért emelte ki, mert nagyon nehezen tudták meghatározni a baleset okát. Végül az vezetett a helyes megfejtéshez, hogy a forgalmista említette, hogy nem égett a váltó fehér fénye a biztber pulton... Innen sikerült visszajutni a váltóhajtóműig...

G
Előzmény: Bárdos Imre (8977)
Bárdos Imre Creative Commons License 2008.10.05 0 0 8977
Viszont biztos, hogy ott történt, nem Révfülöpön, és ez volt a kérdés. Az oka is egészen más volt, mint az általa leírtak. Az vagy egy másik baleset volt, vagy így születik a legenda. Egyik sem kizárt.
Előzmény: Infós (8976)
Infós Creative Commons License 2008.10.05 0 0 8976
Ez nem áll összhangban Mihaszna olvtárs által leírtakkal.
Előzmény: Bárdos Imre (8975)
Bárdos Imre Creative Commons License 2008.10.05 0 0 8975
Egészen biztos. A részleteket a MÁV Levéltárban található 7345/1986 sz. ügyiratban lévő véleményes jelentésből vágtam ki.

Előzmény: Mihaszna Kelly (8973)
tono60 Creative Commons License 2008.10.05 0 0 8974
"A balesetet amúgy az okozta, hogy a háromfázisú váltó-állítómotor egyik fázisa kiesett és ez hamis végállásjelzéshez vezetett. "
Ez érdekelne részletesebben és pontosabban ha lehetne! Köszönöm!
Előzmény: Mihaszna Kelly (8973)
Mihaszna Kelly Creative Commons License 2008.10.05 0 0 8973
Ez a baleset

1986.07.15. Zánka-Köveskál Kitérőhiba miatt siklott ki a Délitől Tapolcáig közlekedő 19712 sz. személyvonat 8 kocsija. 6 utas megsérült. A pályaelzárás miatt az esti órákig autóbuszok közlekedtek Révfülöp és Balatonakali-Dörgicse között.

biztos, hogy ott történt és nem Révfülöpön?

A balesetet amúgy az okozta, hogy a háromfázisú váltó-állítómotor egyik fázisa kiesett és ez hamis végállásjelzéshez vezetett.
kacsa-86 Creative Commons License 2008.10.04 0 0 8972
A muronyi gázolás cikke:

beol.hu

A hozzászólásokat biztos nem a 7306-os utasai írták!
Értem hogy megunta az életét, meg biztos rossz volt emberünknek, csak éppen kb. 500 embernek sikerült elb@sznia az estéjét! A mozdonyvezetőt, és a helyszínelőket nem számolva... :(
Előzmény: SRT Kurz (8969)
Mr. Frog Creative Commons License 2008.10.03 0 0 8971
"Nyelvbotlás" volt, de jogos, köszi :-) Hosszú nap lett ez a mai...
Előzmény: educator (8970)
educator Creative Commons License 2008.10.03 0 0 8970
Szolgálat
Szervezet
Előzmény: Mr. Frog (8968)
SRT Kurz Creative Commons License 2008.10.03 0 0 8969
A 7306-os tegnap este 21:16-kor indult el Bp-Keleti pu-ra.Tegnap este én is ott múlattam az időt Bcsabán 4-ik vg-on levő Bz206+Bzx felállású 37048-as vonattal.Nekem szerencsém volt a 736-os csak 30 perc késést okozott.A szokásos 12ó30 perces szoli szokás szerint meg volt.
Előzmény: kacsa-86 (8966)
Mr. Frog Creative Commons License 2008.10.03 0 0 8968
Szia, köszi az információt. Szerintem jobban tetted, hogy nem maradtál ott tovább... További fejlemények gondolom a Közlekedésbiztonsági Szolgálat által lesznek közzétéve, hátha valaki tanul is belőle, mert ideje lenne... Bár utoljára a Fradis siklást említik 09.20-áról.
FVV-1100 Creative Commons License 2008.10.02 0 0 8967

"...hogy a tetőn azokkal aaa ... nemtudom milyen objektumokkal volt hővé alakítva."

Súgnék,bár nem hiszem,hogy rá lennél szorulva az eszemre:

 

-Indító-fékező ellenállás a zollyektum neve!

Előzmény: Törölt nick (8954)
kacsa-86 Creative Commons License 2008.10.02 0 0 8966
Üdv!

A mai napon Murony és Békéscsaba között gázolás történt, az esti órákban...
Én a 7306-os gyorsvonattal utaztam volna Békéscsabáig, de a vonat csak Muronyig közlekedett.
A gázolást egy személyszállító vonat követte el... Feltehetően a 7301-es gyors. De további infókat nem tudok, mert fél óra várakozás után meguntam, és hazavittek ismerősök...

Törölt nick Creative Commons License 2008.09.29 0 0 8965
Világos. Köszönöm.
Előzmény: RSF vagy RFS (8964)
RSF vagy RFS Creative Commons License 2008.09.29 0 0 8964

Ha egyszer eugyanabból a rendszerből nem leveszek, hanem "feladok" energiát, akkor az nem az energia áramlási irányának megváltozása?

 

Az alállomáson csak akkor van ebben az esetben - azaz visszatápláló fékezéskor - energia irány változás, ha az általa táplált szakaszon összesen több a járművekről visszatáplált, mint a fogyasztók által felvett energia.

Az alállomáson megfordulhat az energiaáramlás iránya akkor is, ha kétoldalas táplálású a felsővezetékrendszer, és az egyik táppont országos hálózati feszültségének esése miatt a 25 kV-os hálózaton oda a másik táppontról energiaszállítás történik.

Ez utóbbi elkerülése miatt - mivel több helyen használnak kétoldalas táplálást - a "szabvány CSD" kitáplálásokban van visszáram védelem.

 

Tehát a védelem egyáltalán nem a BDV (vagy más jármű) haszonfékezésekor visszatáplált energiára érzékeny.

 

És - ezredes úr állításával ellentétben - a sturovói alállomás kitáplálásának visszáravédelmi lekapcsolása esetében messze nem fog az állomás elsötétülni és a hangos akkumulátorról üzemelni.

Előzmény: Törölt nick (8961)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.29 0 0 8963

Ha visszatáplálás miatt "szétcseszem" az alállomást, az elég vasúti baleset.

A baleset fogalmába nem csak a hullák és roncsok tartoznak bele.

Előzmény: Törölt nick (8962)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.29 0 0 8962
Vasúti balesetekről kellene beszélgetni, de nem baj.
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.29 0 0 8961

Sem a cseh. sem a szlovák alállomási védelmek nem érzékenyek a visszatáplált energiára. Arra viszont igen, ha az energia áramlási iránya megfordul.

Tényleg elmagyarázhatnád, mi a különbség a kettő között. Ha egyszer eugyanabból a rendszerből nem leveszek, hanem "feladok" energiát, akkor az nem az energia áramlási irányának megváltozása? Ha nem, akkor mi és mitől old le az alállomás?

Előzmény: RSF vagy RFS (8940)
manhattani Creative Commons License 2008.09.29 0 0 8960

A beírásaidból az látszik, hogy te nem tudod eldönteni, hogy rólam beszélj, vagy a šturovoi leoldásról :-))

 

Befejeztem veled, nem szeretem ezt a csesztető ferencvárosi mozdonyvezető stílust.

Előzmény: RSF vagy RFS (8957)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!