Így van, ugyanis első lezárásnál már megtörténik a táplálási irány kiválasztása a sínbe, tehát még mielőtt jelzőt kezelnének, már előtte feljöhet a 0 az EVM-re...
Csak Fc bejáratánál a táplálási irány kiválasztása még azelőtt meg kell hogy történjen, hogy Kellemetlenföldön cs1014-nek jelzőt húznának...
Hát eléggé... Főleg hogy Szőnynél már ott volt az EURegio "orra" előtt a teher... Ha csak egy picit közelebb van a teher vége még úgy, hogy láthassa a Tau vezére... Vagy akármi... Szóval gyakorlatilag a csatt előtt annyi volt, hogy a vezér 2 mp alatt elvette a vontatási erőt, aztán már semmire se maradt ideje... :S Hát igen, 100-as tempónál, tök sötétben, amikor már csak azt veszed észre, hogy az orrod előtt egy pőrekocsi... :S Brrr... Eléggé hátborzongató így az eset... :S
Nem az állomáson túl. Az állomáson! Szabályos, sőt, előírt kezelés (E.1.)!
Te tudsz valamit. Miért is kellett itt eltörölni?
Pilis ha jól tudom, jelfeladásos álllomás. Meghaladja a bejárati jelzőt (ha és amennyiben Hívóval jött be), feljön a vörös a váltókörzetben, majd utána elvileg sárgára kellene változnia a vezetőállás jelző jelzési képnek. Ezen nincs mit eltörölni.
Ha ugyanaz a helyzet mint föntebb, de az állomáson nincs jelfeladás, nos akkor kell és szabad a vöröset eltörölni a megállás után.
És ha én a bezavarodott jelfeladás miatt elzavarodom a vörös mellett, akkor mi van?
Akkor az van, hogy itt és most túlspiláztad a dolgot.
Két eset van.
1. vagy ugrál a vezetőállás jelző színe össze-vissza ergo kétes jelzés, sasolsz ezerrel, különben is a főjelzőn kapott jelzési kép a mérvadó, a vezetőállás jelző jelzése nem mentesít a jelzőmegfigyelés alól.
2. vagy folyamatosan nyugod jelzési képed van a vezetőállás jelzőn ----> egyértelmű a szitu
Tehát semmi esetre sem mehetsz el egy vörös jelző mellett bezavarodott jelfeladás esetén sem. Ha figyelsz, nem.
A másik 2 mondatoddal teljes mértékben igazad van.
Nem tudom, volt-e már itt írva (nekem túl gyorsan pörög a topik), az inga mv-je azt állítja, hogy egyenesen zöldet kapott, nem hívásfeloldást vagy sárgát. (Hogy melyik jelzőn, azt nem tudom.)
"ez olyna körülbelül mint amikor pl Sopron- rendezőből indulsz és amíg nincs beállított vágányutad addig csak a 3 gerenda van a vj-n, amint beállítják részedre akkor feljön a sárga digitálison a 0:)"
Így van, ugyanis első lezárásnál már megtörténik a táplálási irány kiválasztása a sínbe, tehát még mielőtt jelzőt kezelnének, már előtte feljöhet a 0 az EVM-re...
Eljön mögötte a személy, kiballag Pilisről 15 km/h-val majd az állomáson túl azonnal eltörli a vöröset,
Nem az állomáson túl. Az állomáson! Szabályos, sőt, előírt kezelés (E.1.)!
kiktatja a kapcsolót
Nem iktatott ki semmit, törölte a jelet. A berendezés működési elvéből adódóan ez mindaddig a vonatbefolyásolás és sebességellenőrzés hiányát okozza, amíg a pályoldalról újabb jel nem érkezik. Ilyen azonban üzemszerűen is történik, erre ki is tér majd' az összes utasítás.
és húzza neki mint a gép, egészen 110-ig.
108-ig, de ez most mindegy. Na ez volt a baj. Semmi más. De ez nagyon.
a burgenlandi ütközések tízegynéhány évvel ezelőtt, tény, hogy azóta nem nagyon hallunk onnan balesetekről, a MÁV-nál meg egyre gyakoribbak a hasonló balesetek
én is megvártam amíg szabad jelzésem nem lett a bejárati jelzőn... csak leírtam, hogy mi miatt lehet. ez olyna körülbelül mint amikor pl Sopron- rendezőből indulsz és amíg nincs beállított vágányutad addig csak a 3 gerenda van a vj-n, amint beállítják részedre akkor feljön a sárga digitálison a 0:) de biztos már láttad csak fradiban lehet összetettebb a dolog. persze ez csak tipp nem okoskodás.
azért ne általánosítsunk... én pl. soha nem kapcsolom ki csak azért hogy behozzam a késést. késést nem így kell behozni.. rövidebb fékút és dinamikus gyorsulás a recept(szabályszerű) már ami mozdonyvezetői részről lehetséges az más kérdés hogy annyi a lassú jel az 1es vonalon is hogy gépmenet lassan félek 120al menni nehogy a sok lassú jelre való fékezéskor kimelegedjen az abroncs.. azért ez is poénos...
"egy roppant nyugodt vörös előtt továbbhaladást engedélyező jelzésre utaló jelet." Ó nagy cs1014 mester! Oly helyesen beszélsz! :)
A vezetőállásjelző jelzése nem mentesít a jelzők megfigyelése alól! (Lsd: tóvárosi térköz zöld, 2 db ismétlőjelző előtte sárga-fehér, -> azért néha nem árt a VJ-re is nézni :) )
És ha én a bezavarodott jelfeladás miatt elzavarodom a vörös mellett, akkor mi van? Az én kifogásaimra (jogosan) senki sem kíváncsi. Így engem sem érdekel, miért kapok egy roppant nyugodt vörös előtt továbbhaladást engedélyező jelzésre utaló jelet.