Minden a Kisalföld Volánról, valamint Győr tervezett kötöttpályás közlekedéséről: járművek, útvonalak, menetrend, utastájékoztatás, közlekedéspolitika stb.
Ma pl. láttam a 7:22-kor Adyvárosból induló 7-est ami csuklós volt. Nos azon még az ülőhelyek se voltak foglaltak. Szóval ehelyett nyugodtan mehet szóló, hátha a csuklósnak ekkor nagyobb haszna lenne más Adyvárosi vonalon...
Úgy tudom, ez a változat már véglegesnek tekinthető.
Fűthető, elektromosan állítható, szinte holttérmentes. Ha ütés éri előről, akkor visszacsapódik a tükörház, így sokszor elkerülhető ennek törése, vagy a személyi sérülés bekövetkezte.
A bal oldali tükör kellően alacsonyra került, ez most tökéletes. A jobb oldali tükörszárat kéne 2-3 cm-rel kitolni a busz jobb oldala felé és akkor -a vezetők szerint- jobban belátható lenne a busz oldala. Ez talán alátétezéssel megoldható...
A kocsi vezetőjét ugy kelett kivágniuk az opelbol.Egy 2x éves pali vezette.Bekanyarodott a mellék utcába,és rögtön vissza is pördült (megfordulási szándékkal) a Tihanyira,csak épp az odaérkező buszt nem vette észre ami pár másodpercel, még pár cm-rel mögötte volt.Hát enyire figyelt az opel kapkodo vezetője.Közvetlen kollegánál történt ez a baleset.A pláne az volt hogy ez a busz aznap lett kész a motorcserével (történt egy kis baleset a motrával),és több mint 1 honap állás után ez volt az első utja ujra a busznak.
Akkor kifogtál egy rossz napot. De komolyan. Ennél az IC is jobbat megy, 10-ből ha egyszer fordul elő 20 perces késés. Amúgy Kelenföld-Keleti 15 perc a menetrendben és ez nagyjából tartható is. Ha valami hiba van, akkor általában Komárom és Tata között megy ki egy blokk és ott 15-tel cammog a járgány.
Szóval általában sikerül tartani a menetrendet, ez az IC esetén 1:12 körüli menetidőt jelent Kelenföldig (én addig utazom), EC-vel még csak visszafelé jöttem (1x, Avala), de az pontos volt.
Addig engem ne akarjanak átterelni a vonatra, amíg ilyen megbízhatatlanok.
Akárhányszor vonatra szállok, az 1000%, hogy mindig késve érkezik. Ha esik az eső, az a baj, ha süt a nap, az a baj, ha a hold süt, akkor az...
A múltkor Komáromban jártam, nem siettem, mondom a Hegyeshalom felől érkező vonatot már nem érem el, így 15 perccel a kiírt indulása után értem oda... Ha nem fogok ki a pénztárnál magam előtt egy 2 Ft-osokkal fizető nőt, simán elérem azt is...
A másik irányban ki volt írva, hogy megy egy személyvonat Győrbe, 60perc késés volt neki kiírva, hát Tatabányáig nem jött szemből csak egy tehervonat, pedig ha 60percet késik, Szőnynél kellett volna találkoznunk vele...
A következő gyors szintén késéssel esett be, már kezdtük volna behozni, de Tatán 10percre megállítottak, így Tatabányán 10perc késés volt kírva (volt az több is...)
Aztán eljutottunk Budaörsig, ott meg szépen közölték, hogy bizonytalan ideig állni fogunk, 20perc után aztán nagy nehezen beengedtek minket Kelenföldre...
De szokjunk csak le a buszozásról, szálljunk át a vonatokra... Ráadásul ha jól látom, mostanában egy rakás fapados posta BHV jár arra, igazán ilyen hosszú útra lettek kitalálva azok az ülések...
Beírod a www.langlovagok.hu keresőjébe hogy "busz elé fordult" , ennyi, és ott van felsorolva 3-4 darab ilyen balest hogy busz elé fordult rákattintasz a győrire, és ott rákatt a Képekre és bejönnek a képek!
Ma kiprobaltam Kalman Imret Pestre. MErt riogattak valami 100 perces kesessel, a 7:46-os pesti gyors kapcsan. Mar keso volt, es nem volt idom utanajarni, ezert megvettema 400Ft-os potjegyet.
Győr -> Kelenföld 1 óra 25 perc volt, Keleti valszeg 1:45 lehetett, azaz a mezei gyorsvonatok menetideje... Vagy 5 kilométert mentünk hívójelzéssel szentiván után, és szinte nem volt állomás, ahol 100 fölött mentünk át, mert vagy az egyik oldalon, vagy a másik oldalon a váltókon volt egy 40-60-as lassújel.
Namost a Győr-Bp busz szombat reggel 8-kor szintén lazán viszi az 1:45-öt népligetig, pótjegy nélkül, szintén légkondival. Szóval enyhén szólva nem votlamelégedett. Egyetlen dolog miatt nem busszal mentem, hogy vagy 40 nyugdíjas már fél8-kor ostromra kész állapotban volt a busz előtt, és sem elük megküzdeni a kevésbé kényelmetlen ülőhelyekért, sem pedig hallgatni a 10forintot emelkedett a csirkefarhát kilója jellegű beszélgetéseket hallgatni nem akartam. Ja meg úgy emlékeztem, Volánbuszos járat jön 8-kor, és azoknak abuszaiban többnyire nincs köszönet...
Helyközis táblákat is be lehet majd szerezni? A 200-asok kijelzővel való felszerelésével szerintem elég sok feleslegessé vált. Nem csak útvonaltábla, hanem homlokfali, felső tábla, amin régen a kocsi "otthona" volt feltűntetve.
Megpróbálok szerezni olyan táblákat is, viszont ezekből már nagyon kevés van, ezért garanciát nem vállalok, és az áruk is valószínűleg kicsit magasabb lesz az újaknál. De érdemes kijönni, mert néhányat azért biztosan találok!
Egyedi összeállításról természetesen lehet szó :), viszont csak a meglévő végállomás-készletből lehet gazdálkodni, hiszen ezek előre gyártott matricák.