Sajnos én is szemtanuja voltam egy balesetnek, ahol a sorompo az utolsó elötti vagon elmenete elött elkezdett felnyilni, és egy ideges soför elöttem telegázzal elvitte a vonat hátsö ütkozöjét, amibe pechjére beleakadt, és utazott még egy kicsit a sinek mentén......
De hát valaminek csak kell jeleznie ,nem állhat ott sötéten .....
Meg aztán így messziről is látható....
Egy történet :
Haverom objektív okokból utánképzésen volt köteles megszerezni újból a jogsiját....
Volt ott mindenféle emberke,mindenféle történettel ,mint anonim alkoholistáknál az amcsi filmekben :)
Volt egy srác ,aki több alkalommal sérelmezte ,hogy őt bizony ártatlanul ítélték utánképzésre ,pedig csak át akart menni a fénysorompó tilos jelzésének ellenére :)
Mikor már a haverom nem bírta tovább ,gondolta kibeszélteti emberünkből ,mi is volt akkor a konkrét helyzet....és hátha abbahagyja......
Ember mesélt : "hát át akartam menni a fénysorompón.......,aztán meg jött a vonat és lekoccoltam......."
Igen ám ,de mint később kiderült a 14. (tizennegyedik) vagonnak ment neki a b@rom :)))))
Mikor még nekem tanitották a KRESZT, akkor az volt a szabály, hogy ha nem villog fehéren akkor meg kellett állni (minden autonak, 3,5 t felül vagy több mint 5 személy kapacitással, mig a személykocsiknak 30 km/h-ra kellett lassitania. ).
Késöbb bennsöségesen elemezhettem a müködési rendszert és valoban akkor az még ugy volt kialakitva, hogy a fehér villogás az aktiv (és biztonsággal müködö) sorompoáramkörröl szolt. Azaz az csak akkor villoghatott, ha minden feltétel adott volt arra, hogy a vonat vörösre kapcsolja.
Az orosz villogókban még egy felhajtott STOP tábla is volt, ami lecsapodott, ha a jelzö nem tudott fehéren villogni. (Amit aztán kézzel kellett megint felhajtani, ha megjavitották a hibát.
Késöbb a Siemens (and Co) jelentösen leegyszerüsitettette a rendszert, és sok esetben a fehér villogás csak azt jelzi, hogy nem lopták el az akkut....ez meg édes kevés.
Itt azér némi baj van a logikával: Ha valami üzemképes, és fehéren villog, akkor nem igen jöhet a vonat..........mert akkor pirosan kellen villognia..vagy üzemképtelen a szerkentyü.
A vonatnak mindegy. Az egyiktől mindig távolodik, a következőhöz meg közeledik. Ez alól egy kivétel van, ha közbelép a Gaskó, mert akkor áll, így sem nem közeledik, sem nem távolodik. Viszont akkor meg rozsdásodik.
Vácnál van egy átjáró a 70-esen (Csörög felé a 2A előtt), fénysorompó piros lesz, csapórúd le, amint leér a vonat el, majd föl. Nem semmi látvány, amikor fehéren átmész, de már látod a vonatot közeledni, és nem csak a fényeit, hanem a mozdony színeit is ki lehet venni. Elég rövid a kiürítési idő.
Engem végülis az kavart meg, hogy általában negyed órát szoktam várni a sorompó előtt mire odaér a vonat, aztán ahogy elment már vált is szabadra. Gondoltam itt is a záró van távolabb az átjárótól.
Rögtön küldöm! Csak még előtte pontosítsunk. Akkor ezek szerin a piros a záró, a sárga pedig a nyitó? Ha így van nem kell válaszolni. Akkor jó. Legfeljebb minden autónak satufék a fénysorompó előtt. Pedig a Trabikon emlékeim szerint nem vitték túlzásba a fékerőt:-)
Persze azért ennyire nem egyszerű, mert amelyik szerelvény nem megy át az átjárón(lefelé menő vágány), annak nem feltétlenül kell kapcsolnia a sorompót.
Ezeket értem, csak megerősítést szerettem volna. A záróból egy-egy kell az én esetemben, a nyitónál kell az egyik oldalon minden állomási vágányra egy. Végülis hülyeség ezen rágódnom, mert minden nyitó ugyanazt az egységet vezérli, elvileg akármennyi lehet belőlük (remélem :) ). Mellékelek egy képet a torzított helyszínrajzzal, ezen a piros a záró, a sárga a nyitó érzékelő (a kék az út).
Egy vágány, sorompóval. Mindkét irányból kell vezérelni. Bármelyik irányból közelítve a sorompóhoz kell egy érzékelő, ami felnyitja, majd egy beljebb, ami zárja a sorompót. Vagyis a sorompóhoz közelebb van egy-egy záró érzékelő, és távolabb egy-egy nyitó.
Több vágányos átjáró esetében ezeket ételem szerűen ismételni kell vágányonként.
Nagyon jó volt tegnap, csak kár, hogy hamar el kelleTT jönnöm (cserébe legalább jó volt a fűtés a vonatomon...). Még mindíg ámulok Jakoa jelzőin, az opto kapus sorompóvezérlés is nagyon tetszik (kár, hogy sík hülye vagyok az elektronikához :) ), na meg a fák, az asszonynak még nem is mutattam, na majd mindjárt... Tényleg, a sorompóvezérlésénél a nyílt vonalon 2-2 "ki" illetve "be" érzékelő van. Az én pályám estében az egyik oldalon 4, esetleg 5 "ki" érzékelőre lenne szükség az állomás miatt. Ez ugyanúgy megoldható, nem bonyolít semmit az eredeti helyzeten?
A Kerék-sín párosításhoz még annyit, hogy a BTTB kerekek nem ncsak a Tillig 2.1 mm-es (Code 83) sínprofilján megy el, hanem a TT-filigran 1,5 mm-esén is (Code 60).
Sőt!!! Bizonyos feltételek mellett még a Code 40-es is használható, amely 1,01 mm-es magasságával közel méretarányosan képezi le a 34 kg/m-s sínt......
Legközelebb én csak a találkozó végén vagyok hajlandó átvenni a megrendelt cuccokat. :) Végig az egyik szék alatt volt egy zacskóban, nem is gondoltam ilyesmire, mert annyira közvetlen és baráti ez a kis csapat. Bocsánat, hogy én is beleszóltam a pohárügybe... befejeztem!
Mindenkinek szabad a hozzászólás, dehogy van megtiltva, de tényleg iTT és mosTT be kéne fejezni, ne legyen ez a Topik is olyan mint a többi, nem kéne a társaságot szétzilálni. Megtörtént a baj? Sajnos igen. Tanultunk belőle? De még milyen rendesen, mindenki vigyázzon jobban a tulajdonára (sajnos). Pld.: Nekem egy árus a börzéről a mai napig nem adta vissza az átfestésre szánt OFF méretű Szergejemet, de mielőtt társítanátok az illetőt gondolatban valakivel, ő sem jár ki 2 éve.