Keresés

Részletes keresés

BillNagith Creative Commons License 2009.02.20 0 0 15844
O.K. az tévesztett meg, hogy SZ betűvel két bekötési pont van jelölve, de látom már hogy ezek össze vannak forrasztva.
Előzmény: Törölt nick (15843)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.20 0 0 15843

Nem!

Klasszikus szakaszolás, csak a feléd eső sínszálon, amit én jobb sínnek nevezek (mint a szabvány is).

Megtaláltam a használati utasítást, amit évekkel ezelőtt írtam, nemsokára megy e-mailben, abban le is van rajzolva.

Előzmény: BillNagith (15837)
tatombak Creative Commons License 2009.02.20 0 0 15842
Néha "10mp vagy élet" :(
Előzmény: etwg (15841)
etwg Creative Commons License 2009.02.20 0 0 15841

Sajnos én is szemtanuja voltam egy balesetnek, ahol a sorompo az utolsó elötti vagon elmenete elött elkezdett felnyilni, és egy ideges soför elöttem telegázzal elvitte a vonat hátsö ütkozöjét, amibe pechjére beleakadt, és utazott még egy kicsit a sinek mentén......

 

:-((((((((

Előzmény: tatombak (15840)
tatombak Creative Commons License 2009.02.20 0 0 15840

De hát valaminek csak kell jeleznie ,nem állhat ott sötéten .....

Meg aztán így messziről is látható....

 

 

Egy történet :

 

Haverom objektív okokból utánképzésen volt köteles megszerezni újból a jogsiját....

 

Volt ott mindenféle emberke,mindenféle történettel ,mint anonim alkoholistáknál az amcsi filmekben :)

 

Volt egy srác ,aki több alkalommal sérelmezte ,hogy őt bizony ártatlanul ítélték utánképzésre ,pedig csak át akart menni a fénysorompó tilos jelzésének ellenére :)

 

Mikor már a haverom nem bírta tovább ,gondolta kibeszélteti emberünkből ,mi is volt akkor a konkrét helyzet....és hátha abbahagyja......

 

Ember mesélt : "hát át akartam menni a fénysorompón.......,aztán meg jött a vonat és lekoccoltam......."

 

Igen ám ,de mint később kiderült a 14. (tizennegyedik) vagonnak ment neki a b@rom :)))))

 

 

 

Előzmény: etwg (15839)
etwg Creative Commons License 2009.02.20 0 0 15839

Mikor még nekem tanitották a KRESZT, akkor az volt a szabály, hogy ha nem villog fehéren akkor meg kellett állni (minden autonak, 3,5 t felül vagy több mint 5 személy kapacitással, mig a személykocsiknak 30 km/h-ra kellett lassitania. ).

 

Késöbb bennsöségesen elemezhettem a müködési rendszert és valoban akkor az még ugy volt kialakitva, hogy a fehér villogás az aktiv (és biztonsággal müködö) sorompoáramkörröl szolt. Azaz az csak akkor villoghatott, ha minden feltétel adott volt arra, hogy a vonat vörösre kapcsolja.

Az orosz villogókban még egy felhajtott STOP tábla is volt, ami lecsapodott, ha a jelzö nem tudott fehéren villogni. (Amit aztán kézzel kellett megint felhajtani, ha megjavitották a hibát.

 

Késöbb a Siemens (and Co) jelentösen leegyszerüsitettette a rendszert, és sok esetben a fehér villogás csak azt jelzi, hogy nem lopták el az akkut....ez meg édes kevés.

 

:-((((

Előzmény: tatombak (15838)
tatombak Creative Commons License 2009.02.20 0 0 15838

A logika ott keresendő ,hogy azért villog ,mert lehetne piros is !

Ha nem villogna fehéren ,kvázi nem működne ,akkor nem tudnád ,hogy fehéren nem villog ,vagy pirosan nem ég !

Előzmény: etwg (15836)
BillNagith Creative Commons License 2009.02.20 0 0 15837

Kedves CsíkosháTTú.

A szakaszolás fékezőmodul esetén ugye mindkét sínszálon értendő?

etwg Creative Commons License 2009.02.20 0 0 15836
Itt azér némi baj van a logikával: Ha valami üzemképes, és fehéren villog, akkor nem igen jöhet a vonat..........mert akkor pirosan kellen villognia..vagy üzemképtelen a szerkentyü.
Előzmény: BaTTka 1 (15833)
reszelozsir Creative Commons License 2009.02.20 0 0 15835
Úgy ám. Csak érdekes volt a HÉV-nél alkalmazoTTakhoz képest.
Előzmény: BaTTka 1 (15833)
tatombak Creative Commons License 2009.02.20 0 0 15834
Így bizony !
Előzmény: BaTTka 1 (15833)
BaTTka 1 Creative Commons License 2009.02.20 0 0 15833
Ezért írja a KRESZ, hogy a fénysorompó villogó fehér fénye csak az üzemképességet jelzi. Attól még jöhet a vonat.
Előzmény: reszelozsir (15831)
BaTTka 1 Creative Commons License 2009.02.20 0 0 15832
A vonatnak mindegy. Az egyiktől mindig távolodik, a következőhöz meg közeledik. Ez alól egy kivétel van, ha közbelép a Gaskó, mert akkor áll, így sem nem közeledik, sem nem távolodik. Viszont akkor meg rozsdásodik.
Előzmény: róbertke (15830)
reszelozsir Creative Commons License 2009.02.20 0 0 15831
Vácnál van egy átjáró a 70-esen (Csörög felé a 2A előtt), fénysorompó piros lesz, csapórúd le, amint leér a vonat el, majd föl. Nem semmi látvány, amikor fehéren átmész, de már látod a vonatot közeledni, és nem csak a fényeit, hanem a mozdony színeit is ki lehet venni. Elég rövid a kiürítési idő.
Előzmény: BaTTka 1 (15827)
róbertke Creative Commons License 2009.02.20 0 0 15830
Szerinted a vonatra melyik a veszélyesebb: egy közeledő vagy egy távolodó útátjáró? :-))))
Előzmény: BaTTka 1 (15827)
BaTTka 1 Creative Commons License 2009.02.20 0 0 15829
Az. Meg egy kb. 30 cm átmérőjű centrifugális erő állító potméter:-))
Előzmény: tatombak (15828)
tatombak Creative Commons License 2009.02.20 0 0 15828
Trabin nem fék van ,hanem lassítóka :)
Előzmény: BaTTka 1 (15826)
BaTTka 1 Creative Commons License 2009.02.20 0 0 15827
Engem végülis az kavart meg, hogy általában negyed órát szoktam várni a sorompó előtt mire odaér a vonat, aztán ahogy elment már vált is szabadra. Gondoltam itt is a záró van távolabb az átjárótól.
Előzmény: róbertke (15825)
BaTTka 1 Creative Commons License 2009.02.20 0 0 15826

Rögtön küldöm! Csak még előtte pontosítsunk. Akkor ezek szerin a piros a záró, a sárga pedig a nyitó? Ha így van nem kell válaszolni. Akkor jó. Legfeljebb minden autónak satufék a fénysorompó előtt. Pedig a Trabikon emlékeim szerint nem vitték túlzásba a fékerőt:-)

Emil megy!

Előzmény: tatombak (15824)
róbertke Creative Commons License 2009.02.20 0 0 15825
Az csak a nyitó kapcsolót vezérelné....
Előzmény: BaTTka 1 (15823)
tatombak Creative Commons License 2009.02.20 0 0 15824

Az nem is zárja :)

 

Küldd el a telszámod légyszi az emilkémre !

 

Köszi

Előzmény: BaTTka 1 (15823)
BaTTka 1 Creative Commons License 2009.02.20 0 0 15823
Persze azért ennyire nem egyszerű, mert amelyik szerelvény nem megy át az átjárón(lefelé menő vágány), annak nem feltétlenül kell kapcsolnia a sorompót.
Előzmény: Törölt nick (15822)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.20 0 0 15822
Jól ,látod a dolgot. Bármelyik vágányra is jár be a vonat az állomáson, az ott elhelyezett nyitó érzékelőket párhuzamosan kell kötni.
Előzmény: reszelozsir (15821)
reszelozsir Creative Commons License 2009.02.20 0 0 15821
Ezeket értem, csak megerősítést szerettem volna. A záróból egy-egy kell az én esetemben, a nyitónál kell az egyik oldalon minden állomási vágányra egy. Végülis hülyeség ezen rágódnom, mert minden nyitó ugyanazt az egységet vezérli, elvileg akármennyi lehet belőlük (remélem :) ). Mellékelek egy képet a torzított helyszínrajzzal, ezen a piros a záró, a sárga a nyitó érzékelő (a kék az út).

Előzmény: Törölt nick (15820)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.20 0 0 15820

Alapeset:

Egy vágány, sorompóval. Mindkét irányból kell vezérelni. Bármelyik irányból közelítve a sorompóhoz kell egy érzékelő, ami felnyitja, majd egy beljebb, ami zárja a sorompót. Vagyis a sorompóhoz közelebb van egy-egy záró érzékelő, és távolabb egy-egy nyitó.

 

Több vágányos átjáró esetében ezeket ételem szerűen ismételni kell vágányonként.

Előzmény: reszelozsir (15819)
reszelozsir Creative Commons License 2009.02.20 0 0 15819
Sziasztok!

Nagyon jó volt tegnap, csak kár, hogy hamar el kelleTT jönnöm (cserébe legalább jó volt a fűtés a vonatomon...). Még mindíg ámulok Jakoa jelzőin, az opto kapus sorompóvezérlés is nagyon tetszik (kár, hogy sík hülye vagyok az elektronikához :) ), na meg a fák, az asszonynak még nem is mutattam, na majd mindjárt...
Tényleg, a sorompóvezérlésénél a nyílt vonalon 2-2 "ki" illetve "be" érzékelő van. Az én pályám estében az egyik oldalon 4, esetleg 5 "ki" érzékelőre lenne szükség az állomás miatt. Ez ugyanúgy megoldható, nem bonyolít semmit az eredeti helyzeten?
Gashpy Creative Commons License 2009.02.20 0 0 15818
A Kerék-sín párosításhoz még annyit, hogy a BTTB kerekek nem ncsak a Tillig 2.1 mm-es (Code 83) sínprofilján megy el, hanem a TT-filigran 1,5 mm-esén is (Code 60).

Sőt!!!
Bizonyos feltételek mellett még a Code 40-es is használható, amely 1,01 mm-es magasságával közel méretarányosan képezi le a 34 kg/m-s sínt......
Előzmény: kvp77 (15773)
hamel Creative Commons License 2009.02.20 0 0 15817
Nem tudna valaki önteni műgyantából 1:120 méretben egy készlet poharat? :-))))
umbriel73 Creative Commons License 2009.02.20 0 0 15816
Legközelebb én csak a találkozó végén vagyok hajlandó átvenni a megrendelt cuccokat. :)
Végig az egyik szék alatt volt egy zacskóban, nem is gondoltam ilyesmire, mert annyira közvetlen és baráti ez a kis csapat.
Bocsánat, hogy én is beleszóltam a pohárügybe... befejeztem!
Előzmény: ho (15801)
róbertke Creative Commons License 2009.02.20 0 0 15815
Mindenkinek szabad a hozzászólás, dehogy van megtiltva, de tényleg iTT és mosTT be kéne fejezni, ne legyen ez a Topik is olyan mint a többi, nem kéne a társaságot szétzilálni. Megtörtént a baj? Sajnos igen. Tanultunk belőle? De még milyen rendesen, mindenki vigyázzon jobban a tulajdonára (sajnos). Pld.: Nekem egy árus a börzéről a mai napig nem adta vissza az átfestésre szánt OFF méretű Szergejemet, de mielőtt társítanátok az illetőt gondolatban valakivel, ő sem jár ki 2 éve.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!