Keresés

Részletes keresés

GySEV MV Creative Commons License 2008.10.07 0 0 9327
off

Csak fékezni nem tudsz:P

On
Előzmény: V43 - 1339 (9212)
ági anyu Creative Commons License 2008.10.07 0 0 9326
Ezt gondolom én is
Mert, ha a személyvonat vezetője azt mondja, az Ő jelzője működött, annak vöröset kellett mutatnia.
Ha meg nincs jelzés, az vöröset jelent, úgy tudom.

Előzmény: Törölt nick (9324)
V43 - 1339 Creative Commons License 2008.10.07 0 0 9325
Ugyanez van az Ikrényi oldalon is :D
Kettő sárga, majd sárga zöld, ha megsárgul a bejárat...
Előzmény: V63-017 (9322)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.07 0 0 9324
"Hogyan oldhatott fel a hívó a foglalt térközre?"

Sehogy.
Előzmény: ági anyu (9323)
ági anyu Creative Commons License 2008.10.07 0 0 9323
Nálunk férj a szakmabeli, de picit én is átlátom, mert olvasgattunk F1, F2-t anno, mikor a HÉV-nél módosítottak.
Hogyan oldhatott fel a hívó a foglalt térközre?
Előzmény: Törölt nick (9320)
V63-017 Creative Commons License 2008.10.07 0 0 9322
A győri az nagyon vigyázós biztber. A szabadhegyi elágnál nincs meg a fékút, ezért egyenesben is két sárgával engedi be a vonatot Gyárvárosba. De ha előbb megsárgul a gyárvárosi (rendezői bejárati jelző) egy fénnyel (sárga v. zöld), akkor a szabadhegyi elágnál a két sárga helyett nem egy zöld lesz, hanem sárga zöld :)
Előzmény: V43 - 1339 (9319)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.07 0 0 9321
"A győri előbb gondoskodik arról, hogy a vonat még mielőtt utolérhetne akárkit, leoldassa a mozdonyt :)"

Na igen a jelfeladás kiépítési gondok viccesek ott... :-(((((
Előzmény: V43 - 1339 (9319)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.07 0 0 9320
"az Elektra1-nek is tudnia kell mindezt"

Tudja is.
Előzmény: ági anyu (9318)
V43 - 1339 Creative Commons License 2008.10.07 0 0 9319
"Az 1-es vonalon Győrben van Elektra2."

Na a drága Elektrát keverjük csak ide :D

A győri előbb gondoskodik arról, hogy a vonat még mielőtt utolérhetne akárkit, leoldassa a mozdonyt :)
Előzmény: Törölt nick (9316)
ági anyu Creative Commons License 2008.10.07 0 0 9318
Ha tévedek (akkor elnézést), akkor is mindegy végülis ... az Elektra1-nek is tudnia kell mindezt
Előzmény: Törölt nick (9316)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.07 0 0 9317
Azért írtam, mert ha van Hívójelzés feloldása, akkor igenis gyerünk van.
Előzmény: rp-bubu (9315)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.07 0 0 9316
"A vonalon van Magyarország legmodernebb biztosítóberendezése, az Elektra2."

Nagyot tévedsz. Vecsés, Üllő, Monor az Elektra1. Az 1-es vonalon Győrben van Elektra2.
Előzmény: ági anyu (9314)
rp-bubu Creative Commons License 2008.10.07 0 0 9315
Nem teljesen értem miért írod ezt most nekem. De mindegy.
Előzmény: Törölt nick (9306)
ági anyu Creative Commons License 2008.10.07 0 0 9314
A vonalon van Magyarország legmodernebb biztosítóberendezése, az Elektra2. Ugyanezt telepítették tavaly a Szentendrei HÉV vonalán. Erre nyugodtan mérget is vehetsz, mert a férjem dolgozott rajta. A biztosítóberendezés pedig biztos nem engedett foglalt vagy bizonytalan státuszú térközre szerelvényt. Az ugyanis csak akkor ad szabadot, ha a térköz kiürül
Előzmény: CKD Kombinát (9312)
ifj. Nagy Gábor Creative Commons License 2008.10.07 0 0 9313

még egy:

 

az IC utolsó szerelvényébe ütközött

Előzmény: Törölt nick (9273)
CKD Kombinát Creative Commons License 2008.10.07 0 0 9312
A sajtó tud még érdekességeket összehordani:

"A balesetet a biztosítóberendezés meghibásodása okozta, annak ellenére, hogy ezt a szakaszt két éve újították fel, amikor az országban jelenleg használatos legmodernebb elektronikus térközbiztosító berendezést telepítette a MÁV.
...
Azt viszont a MÁV-nál sem tudták elmondani, hogy egy modern, az európai szabványok szerint épült biztosítóberendezés esetében miképpen fordulhatott elő, hogy az egyik vonat a hiba következtében lelassít, a másik pedig belerohan.
...
A baleset szemtanúi szerint a szerelvény azért állt meg Monorierdő állomás előtt, mert piros jelzést kapott, annak ellenére, hogy menetrendje szerint nem kellett volna megállnia."


Szerintem az említett szakaszon a vonali berendezés biztos hogy nem elektronikus. A felújításkor a kábelcsere viszont valószínű.
Az utolsó szemelvényt meg inkább nem kommentálnám. Aki tudja hogy ott hol vannak jelzők azt is tudja miért...
Ettől aztán a cikk hitelessége is erősen megkérdőjelezhető.

A teljes írás itt olvasható.
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.07 0 0 9311

Ne haragudj, de:

- bár a Te hozzászólásodra reagáltam, de a "némelyek" (9308) az nem Te vagy.

- nem sokat írtál e témában

- már megint mivel sikerült megcsípnem Téged?

- én nem vagyok zártárcsapárti, sőt ellenkezőleg, tehát valószinüleg vitáink lesznek.

Előzmény: Törölt nick (9309)
M62-238 Creative Commons License 2008.10.07 0 0 9310
Ez mind a mv hibája,mert felteszi a jv helyett,aki aztán a végállomáson csak néz az mv-re,mint az a kérődző szelid jószág és a tárcsát sem veszi le.
Előzmény: V43 - 1339 (9303)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.07 0 0 9308

Talán némelyeknek azért sikerült kilyukadni ennél a témánál, mert a zártárcsa pártiak felhozták e témát.

Azt viszont nem árt tudni, hogy a zártárcsának (vörös fénynek) sem a baleset kialakulásában, sem annak esetleges megakadályozásában semmi jelentősége nincs, nem lett volna.

Előzmény: Törölt nick (9304)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.07 0 0 9306

Ha a térközbiztosító berendezés használhatatlan, akkor kapsz erről Írásbelit és nincs Hívó feloldód.

 

Ha a térközbiztosító berendezés nem használhatatlan és van Hívó feloldód, az azt jelenti, az előtted levő 2 térköz szabad, amiből az következik, hogy a vezetőállás jelzőn egyetlen zöld fénynek vagy Max. feliratnak kell világítania.

F.2. 15.19.1.8.2b. alapján Max sebességgel mehet a vonat.

 

Ha nem használhatatlan a térközbiztosító berendezés és nincs Hívó feloldód, akkor a vezetőállás jelzőn az egyetlen zöldtől eltérő jelzési kép jelenik majd meg.

Előzmény: rp-bubu (9292)
V43 - 1339 Creative Commons License 2008.10.07 0 0 9305
Hamár tárcsa meg utasítás, nem csak a vonat végét kell egy darab kör alakú, fehér szegélyű vörös tárcsával megjelölni? -na ez elég szakszerű volt-
Az elejét tudtommal 3 fénnyel...
Előzmény: Törölt nick (9304)
V43 - 1339 Creative Commons License 2008.10.07 0 0 9303
"hogy a Flirt,...végére is aztán mindenképp."

Akkor derül jót az ember, amikor a Flirt jön szembe és elöl-hátul zárjelző tárcsa XD
Előzmény: K1116 (9301)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.07 0 0 9302

Továbbá.Akkor van jól működő vonatbef.berendezés,ha a mozdony és pályaoldali berendezések üzemszerűen működnek,együtt!Ha ezért ment ki hívóval az írásbelin szerepelni kéne hogy a következő jelzőig max 15.

Ha jól működött, nem kell Írásbeli.

Ha van hívó, erről nem kell Írásbeli.

Ha jól működik (de ha nem is működik jól), akkor nem kell felhívni a figyelmét, hogy max. 15 km/h.

 

Magyarán a feloldóban lesz szerintem a kérdésVolt vagy nem,ha volt miért?

Ha a 2. térközben vonat tartózkodott, nem lehett Hívó feloldó. Képtelenség.

Előzmény: Törölt nick (9290)
K1116 Creative Commons License 2008.10.07 0 0 9301

A zártárcsa meg leeshet.

A Vörös fény inkább jelent biztonságot mint egy fényvisszaverő pont valahol a vonat végén. Persze tehervonatokon jó az is, de kicsit eröltetettnek tartom, hogy a Flirt, Talent, Desiro végére is aztán mindenképp. Ezeknél a vonatoknál csak feltűnik ha elszakad. A vörös fény igenis lehetne mérvadó, ha foglalkoznának vele...

 

Az utasítást meg inkább jogászok írják, mint hozzáértő, logikus gondolkodásra képes emberek.

Előzmény: rp-bubu (9279)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.07 0 0 9300

Addig még baj nincs mindenki fogja a székét és tömi a zsebét!

Hagyd már ezt légy oly kedves!

Minden szabály annyit ér, amennyit betartanak belőle!

 

Az ebben a helyzetben alkalmazható szabály tiszta és világos. Sem Szőnynél és nagy valószinüséggel itt sem aszerint jártak el. Az eredmény pedig az, amit tegbap láttunk.

Előzmény: V43 1033 (9289)
Rob-100 Creative Commons License 2008.10.07 0 0 9299
akkor nagyon úgy néz ki a dolog, hogy a MV meghekkelte a berendezést, és (alaptanul) bízva a képességeiben azt gondolta, hogy meg tud állni?

ebben az esetben nyugodtan maradhatott volna vezetőálláson, nem lett volna erkölcsi alapja hátraszaladni...
szv Creative Commons License 2008.10.07 0 0 9298
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.07 0 0 9297
És a ... mozdonyvezető már már majdnem 2000A-rekkel húzza 1400 tonnás tehervonatát, és az istennek se jön rá miért nem tudja húzni a vonatot...
....akkor nagyon sürgősen adja vissza a jogosítványát.
Előzmény: V43 - 1339 (9287)
V43 - 1339 Creative Commons License 2008.10.07 0 0 9296
"hogy a vonali biztosítóberendezés működésképtelenségét műszaki meghibásodás, egy föld alatt futó kábel zárlata okozta."

A balesetért egyértelműen a föld alatt élősködők a felelősek... a többi már csak az eseménylánc.
V43 - 1339 Creative Commons License 2008.10.07 0 0 9295
http://www.kisalfold.hu/belfold_hirek/vonatbaleset_azonositottak_a_kulfoldi_serultet/2073071/

"mikor a vonatok elhagyták a baleset előtti utolsó - Pilis - állomást, akkor olyan jelzést kaptak, ami utalt az előttük lévő pályaszakaszon a biztosítóberendezés működésképtelenségére. A jelzés szerint a vonatoknak a hibajel feloldásáig 15 kilométeres óránkénti sebességgel szabadott volna haladniuk."
"A vonatbefolyásoló berendezésnek kellett volna megállítania automatikus befékezéssel azt a vonatot, amely ezt a sebességhatárt túllépi"

-érdekes...

"A személyvonat esetében azonban ez az üzemképes vonatbefolyásoló berendezés mellett sem történt meg."

Egy huszáros vágással kibökhették volna, hogy ugyanaz a technológia zajlott-e le, mint Szőnynél. -Vörös törlése-
Innentől fogva a - - - -on kívűl mást nem szabadott volna jeleznie a vezetőállásjelzőnek.

"hogy miért nem állította meg a vonatbefolyásoló berendezés a személyvonatot amikor az gyorsítani kezdett vagy történt-e tudatos beavatkozás a működésébe."

???
Előzmény: rp-bubu (9294)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!