Keresés

Részletes keresés

FOMA Creative Commons License 2020.03.19 0 6 324155

A félreértések elkerülése végett, a honvédelmi miniszter irányítása alatt álló akciócsoport alárendeltségben működő törzsek feladata nem az, hogy az Auchan vagy a Bosch menedzsmentje helyett vezesse a cégeket. Hanem ON példát hozva, teszem azt, hogy ha a MÁV-HÉV személyzetnek védőfelszerelésre van szüksége a biztonságos munkvégzéshez, akkor azt a piaci lánc nélkül közvetlenül eljuttassa az Adorján-Textől honvédségi járművekkel. Persze, ha kell, akkor akár a munkarendbe is beleavatkozhat. Szó nincs arról, hogy a cég főkönyvelőjánek nem kell bejárnia holnaptól, mert majd az ORFK gazdasági főigazgatója elvégzi helyette a munkáját, a honvédségi toborzóiroda meg a fővárosi vízműveknél tart állásinterjút leendő vízóraleolvasóknak.

 

Az biztos, hogy ebben senkinek nincs gyakorlata, majd kiderül, hogy hogyan fog az együttműködés beválni.

18-09 Creative Commons License 2020.03.19 -4 1 324154

A HM romokban, pont ehhez (is) értenének? LoooL :D

 

Ha úgy alakulnak, kb 5 perc alatt vége lenne az országnak. Annyira hatékonyak. 

Előzmény: trizs77 (324149)
18-09 Creative Commons License 2020.03.19 0 0 324153

Gondolom a létszám miatt is. Közel 15 ezer munkavállalójuk van, több telephellyel és több száz milliárdos forgalommal. 

 

+tudás 

Előzmény: nemeza (324152)
nemeza Creative Commons License 2020.03.19 0 1 324152

Szerintem a Robert Bosch Kft. az érdekesebb. Az Auchan kaját stb. forgalmaz.

A többi cég vagy infrastruktúrát üzemeltet (víz-csatorna, gáz, villamosenergia (de itt sem jelennek meg az elosztóhálózati cégek), szemétszállítás, közlekedés, hírközlés), vagy valamilyen védőeszközt, védekezéshez hasznos eszközöket gyárt. A Robert Bosch Kft-nél nem tudom mi az ami olyan fontos.

Előzmény: MCA-001 (324150)
paca664 Creative Commons License 2020.03.19 -1 2 324151

Más sem hiányzott.

Előzmény: trizs77 (324149)
MCA-001 Creative Commons License 2020.03.19 0 0 324150

Azért az OFF Auchan érdekes...

Előzmény: trizs77 (324149)
trizs77 Creative Commons License 2020.03.19 0 1 324149

Csütörtökön (ma) 71 cégnél kezdték meg a munkát a honvédelmi irányító törzsek.

 

 

Ezek között szerepel az.

MVM, a MOL, a Mátrai Erőmű, a MAVIR Zrt., a Magyar Nemzeti Bank, a Befektető-védelmi Alap, a Budapesti Értéktőzsde Zrt., a KELER Központi Értéktár Zrt., az Országos Betétbiztosítási Alap, a Magyar Fejlesztési Bank, a HungaroControl Zrt., a MÁV, a GYSEV, a Volánbusz, a Magyar Közút Nonprofit Zrt., a Magyar Posta Zrt., több vízszolgáltató, a Fővárosi Csatornázási Művek, a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt., az Antenna Hungária, a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt., a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap, az Auchan Magyarország Kft., a Hungaropharma Gyógyszerkereskedelmi Zrt., a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt., valamint a Honvédelmi Minisztérium több háttérintézménye.

névtelen Creative Commons License 2020.03.19 0 0 324148

Köszönöm a pontosítást.

Előzmény: FOMA (324146)
attus germanicus Creative Commons License 2020.03.19 0 0 324147

Londonban bezárnak negyven metróállomást, egy metróvonalon megszűnik a közlekedés, az autóbuszok hétköznap is a szombati menetrend szerint fognak járni. A hétvégi éjszakai metró megszűnik.

Az intézkedések a Covid-19 miatt szükségesek, mondják. Az indoklás szerint a cél az, hogy az emberek csak akkor utazzanak, ha feltétlenül szükséges. 

https://www.railwaygazette.com/operations-and-services/london-underground-rail-and-bus-services-cut-by-coronavirus/56067.article

https://www.bbc.com/news/uk-england-london-51946409

 

A Transport for London weboldalának címlapján: "Please do not travel", "Kérjük ne utazzon". 

FOMA Creative Commons License 2020.03.19 0 3 324146

"hadi törvénykezés" Az mi? Kifejthetnéd, hogy mit értesz "hadi törvénykezés" alatt, a magyar jogrend nem ismer ilyet.

 

"nem utasítások lesznek, hanem parancsok." 

A cégekhez vezényelt törzsek tagjai katonákból, rendőrökből, tűzoltókból (katasztrófavédelem) állnak, ők egymásnak adhatnak parancsot, a munkavállalók felé nem értelmezhető a "parancs" kifejezés. 

 

A feladatuk egyrészt a cégek biztonságos működésének a szavatolása, pl. rendőri, katonai őrzést lehet bevezetni, vagy ahol van, a céges FBŐ-ket (ld. MÁV, vízművek, Antenna Hungária, MOL  stb.) akár közvetlen rendőri irányítás alá lehet helyezni. Másrészt koordinálják az együttműködést, erőforrásokat, technikát, pénzt, paripát rendelhetnek a konkrét veszélyhelyzeti feladatok ellátásához. Ehhez jogi segítséget ad az Alaptörvény, és a kat.véd. törvény, amely alapján pl. rendeleti úton felülírásra kerültek munkajogi szabályok (pl. átvezénylési szabályok), amelyek rugalmasabb szervezést tesznek lehetővé. Tehár nem arról szól a történet, hogy a váltókezelők időszakos oktatását, vagy a fénysorompók optikáinak a karbantartását fogják szervezni.

Ez a topik nem az a hely, ahol erről sokkal többet érdemes írogatni, mert baromi hosszú lenne. Kezdetnek javaslom az alábbi törvényeket, aztán lehet elmélyedni az njt.hu-n a kapcsolódó jogszabályokban, meg főleg az utóbbi Magyar Közlönyökben, a kormány által kiadott átmeneti rendeletekben.

 

https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1100128.tv

https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1100113.tv

 

 

Előzmény: névtelen (324126)
Közlekedésguru Creative Commons License 2020.03.19 0 0 324145

Ezt senki se vitatja, de nem az. Nem lesznek az év családbarát munkahelye, ez tény, aki ott dolgozik meg kiszolgáltatott. Bár több gyár van ott, vélhetően hasonló szigor van mindenütt.

 

Vezettem ott sokat békeidőben dél-pestiként, ott mindig kevés volt a szóló.

Előzmény: névtelen (324110)
Racilaci Creative Commons License 2020.03.19 0 0 324144

Értem, de ehhez minek a napi jelenlét?

Előzmény: attus germanicus (324129)
trizs77 Creative Commons License 2020.03.19 0 0 324143
7-es troli Creative Commons License 2020.03.19 0 0 324142

Szegeden is jol láthatóan fogynak az utasok, biztosan elegendő lenne bizonyos vonalakon egy speciális ideiglenes menetrend, iskolaszuntinel ritkább, akár hétvégi, akár a kettő közötti suruseggel. Szerintem napokon belül adja majd magát a dolog, persze a jvezek mindegyikét nem lehet szabadságra, fizetés nelkulire küldeni. Szóval fogós kérdés, ilyen oldalról nézve szabad-e tovább ritkítani, de a jvezek egészsége meg közben fontos.

Előzmény: 18-09 (324138)
trizs77 Creative Commons License 2020.03.19 -1 0 324141

ez   FOMA   olvtársunk asztala.

Kérd tőle.

Előzmény: névtelen (324137)
torqmatic Creative Commons License 2020.03.19 -2 8 324139

Aminek van közlekedési vonatkozása, az OK, bár nem tudom miért kell idelinkelni a minden koronavírusos index/444/hvg cikket. Mondjuk ez a 3-4 ember remekül elszórakoztatja, hergeli, paráztatja egymást, ahogy látom.

Előzmény: Racilaci (324116)
18-09 Creative Commons License 2020.03.19 0 0 324138

Párizs, London, Róma, Madrid, Barcelona, stb. után hétfőtől Varsóban és Stockholmban is lényegében a hét minden napján a hétvégi menetrend szerint közlekednek a közösségi közlekedés járművei. Csúcsidőben egyes vonalak azonban sűrűbben, de nem érve el az iskolaszünetkebne alkalmazott követési időt. Kivételek (metrók, elővárosi vasút pl.) persze akadnak, amelyeken a menetrendek nem módosulnak ennyire drasztikus mértékben. 

névtelen Creative Commons License 2020.03.19 0 0 324137

Ha ismered a vonatkozó szabályozást, akkor linket tudsz adni?

Előzmény: trizs77 (324134)
trizs77 Creative Commons License 2020.03.19 0 1 324134

Hát nem.

 

Javaslom átolvasni az ide vonatkozó törvényt.

 

Rendkívüli helyzetben a katonai irányítás elvét, úgy 1940 körül vezették be azaz kb. 80 éve.

Ritkán van rá szükség.

 

A katonai irányítás a legritkább esetben szakmai vagy operatív irányítás.

Az állami akarat közvetítése.

 

 

Előzmény: névtelen (324126)
névtelen Creative Commons License 2020.03.19 0 0 324133

Igen, illetve arról is, hogy ilyen esetben, ha a dolgozó ilyen esetben megtagadja a parancsot, akkor nem az állását veszíti el.

Előzmény: attus germanicus (324129)
sz_b Creative Commons License 2020.03.19 0 0 324131

Az jó. Egy kicsit. Én a vasútállomástól azzal egy szintben (a magasban) vezetnék egy gyalogos hidat az Ecseri út túlsó (metrós) oldaláig.

Előzmény: vrobee (324123)
attus germanicus Creative Commons License 2020.03.19 0 1 324129

Nem gondolom, hogy itt arról lenne szó, hogy egy ezredes döntsön a 7-es busz menetrendjéről. Inkább arról, hogy szükség esetn buszokat, dolgozókat, egyebeket át lehessen irányítani más, a BKV normál feladatkörén túli feladatokra, anélkül, hogy előtte végigjárnák a politikai egyeztetéseket. 

Előzmény: Racilaci (324127)
vrobee Creative Commons License 2020.03.19 0 0 324128

Gondolom, arról, hogy a stratégiai cégeket közvetlenül a kormány utasíthassa. Ha pl. kell 100 busz, akkor legyen. Normál helyzetben a BKV-ra ugye nem lehetne ráhatása, legfeljebb a tulajdonos fővárostól kérhetne szépen...

Előzmény: Racilaci (324127)
Racilaci Creative Commons License 2020.03.19 0 0 324127

De ki adja a parancsot? Mert ha a kirendelt katonák, akkor az aztán minden lesz, csak szakszerű válságkezelés nem. (De gondolom, nem erről van szó - csak épp nem tudom, miről.)

Előzmény: névtelen (324126)
névtelen Creative Commons License 2020.03.19 -1 0 324126

Gondolom ilyen esetben a cég hadi törvénykezés alá kerül, ami azt jelenti, hogy nem utasítások lesznek, hanem parancsok.

Előzmény: Racilaci (324125)
Racilaci Creative Commons License 2020.03.19 0 0 324125

Gondolom, a BKV benne van abban a 140-es körben, amit a kiemelt stratégiai fontosságú cégek alkotnak. Hogy kell elképzelni ezt a katonai jelenlétet? Kiszáll 3-4 katona és átveszik a cég irányítását? Vagy segítenek a cég rendes vezetőinek pl. a fertőtlenítés-lázmérés, kilépés-belépés stb. szabályainak betartásában?

 

Tkp. mire jó a katonai jelenlét ilyen helyzetben?

NAR Creative Commons License 2020.03.19 0 1 324124

A Népligetet nyilván nem lehet, mert akkor az nagyon messze lenne az 1-es villamostól, buszvégállomástól és a stadiontól. Az Ecseri úti megálló áthelyezéséhez meg ha jól gondolom, teljes szélességében fel kellene bontani az Üllői utat, mert ugye a kéreg alatti állomást csak felülről lehet építeni...

Előzmény: sz_b (324121)
vrobee Creative Commons License 2020.03.19 0 2 324123

Állítólag megváltoztatták az Ecseri út felújítási terveit pont emiatt, és lesz valami kijárat észak felé.

Előzmény: sz_b (324121)
vrobee Creative Commons License 2020.03.19 0 0 324122

Hát igen, de nem igazán vágom, hogy lehetne sokkal közelebb. Két metróállomás közt metszi a vasút a Hungáriát. Úgy néz ki, arra optimalizálják, hogy a rágyaloglás az Ecserihez minimális legyen. Ennek a hátránya, hogy át kell szenvedni azon a gyalázat kereszteződésen, illetve hogy a buszállomástól relatíve messze van - de szerintem az üllőitől nyugatra csak minimálisan lenne jobb a helyzet a Népliget felé, az Ecseri felé meg lényegesen rosszabb lenne.

Előzmény: sz_b (324119)
sz_b Creative Commons License 2020.03.19 -2 2 324121

Haha. Nem. Borzalmas, hogy most újítják fel az a metró szakaszt és egyik állomást (Népliget, Ecseri út) sem bírják közelebb hozni. Majd 40 év múlva a következő felújításkor?

Előzmény: Lovrin (324120)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!