A félreértések elkerülése végett, a honvédelmi miniszter irányítása alatt álló akciócsoport alárendeltségben működő törzsek feladata nem az, hogy az Auchan vagy a Bosch menedzsmentje helyett vezesse a cégeket. Hanem ON példát hozva, teszem azt, hogy ha a MÁV-HÉV személyzetnek védőfelszerelésre van szüksége a biztonságos munkvégzéshez, akkor azt a piaci lánc nélkül közvetlenül eljuttassa az Adorján-Textől honvédségi járművekkel. Persze, ha kell, akkor akár a munkarendbe is beleavatkozhat. Szó nincs arról, hogy a cég főkönyvelőjánek nem kell bejárnia holnaptól, mert majd az ORFK gazdasági főigazgatója elvégzi helyette a munkáját, a honvédségi toborzóiroda meg a fővárosi vízműveknél tart állásinterjút leendő vízóraleolvasóknak.
Az biztos, hogy ebben senkinek nincs gyakorlata, majd kiderül, hogy hogyan fog az együttműködés beválni.
Szerintem a Robert Bosch Kft. az érdekesebb. Az Auchan kaját stb. forgalmaz.
A többi cég vagy infrastruktúrát üzemeltet (víz-csatorna, gáz, villamosenergia (de itt sem jelennek meg az elosztóhálózati cégek), szemétszállítás, közlekedés, hírközlés), vagy valamilyen védőeszközt, védekezéshez hasznos eszközöket gyárt. A Robert Bosch Kft-nél nem tudom mi az ami olyan fontos.
Csütörtökön (ma) 71 cégnél kezdték meg a munkát a honvédelmi irányító törzsek.
Ezek között szerepel az.
MVM, a MOL, a Mátrai Erőmű, a MAVIR Zrt., a Magyar Nemzeti Bank, a Befektető-védelmi Alap, a Budapesti Értéktőzsde Zrt., a KELER Központi Értéktár Zrt., az Országos Betétbiztosítási Alap, a Magyar Fejlesztési Bank, a HungaroControl Zrt., a MÁV, a GYSEV, a Volánbusz, a Magyar Közút Nonprofit Zrt., a Magyar Posta Zrt., több vízszolgáltató, a Fővárosi Csatornázási Művek, a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt., az Antenna Hungária, a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt., a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap, az Auchan Magyarország Kft., a Hungaropharma Gyógyszerkereskedelmi Zrt., a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt., valamint a Honvédelmi Minisztérium több háttérintézménye.
Londonban bezárnak negyven metróállomást, egy metróvonalon megszűnik a közlekedés, az autóbuszok hétköznap is a szombati menetrend szerint fognak járni. A hétvégi éjszakai metró megszűnik.
Az intézkedések a Covid-19 miatt szükségesek, mondják. Az indoklás szerint a cél az, hogy az emberek csak akkor utazzanak, ha feltétlenül szükséges.
"hadi törvénykezés" Az mi? Kifejthetnéd, hogy mit értesz "hadi törvénykezés" alatt, a magyar jogrend nem ismer ilyet.
"nem utasítások lesznek, hanem parancsok."
A cégekhez vezényelt törzsek tagjai katonákból, rendőrökből, tűzoltókból (katasztrófavédelem) állnak, ők egymásnak adhatnak parancsot, a munkavállalók felé nem értelmezhető a "parancs" kifejezés.
A feladatuk egyrészt a cégek biztonságos működésének a szavatolása, pl. rendőri, katonai őrzést lehet bevezetni, vagy ahol van, a céges FBŐ-ket (ld. MÁV, vízművek, Antenna Hungária, MOL stb.) akár közvetlen rendőri irányítás alá lehet helyezni. Másrészt koordinálják az együttműködést, erőforrásokat, technikát, pénzt, paripát rendelhetnek a konkrét veszélyhelyzeti feladatok ellátásához. Ehhez jogi segítséget ad az Alaptörvény, és a kat.véd. törvény, amely alapján pl. rendeleti úton felülírásra kerültek munkajogi szabályok (pl. átvezénylési szabályok), amelyek rugalmasabb szervezést tesznek lehetővé. Tehár nem arról szól a történet, hogy a váltókezelők időszakos oktatását, vagy a fénysorompók optikáinak a karbantartását fogják szervezni.
Ez a topik nem az a hely, ahol erről sokkal többet érdemes írogatni, mert baromi hosszú lenne. Kezdetnek javaslom az alábbi törvényeket, aztán lehet elmélyedni az njt.hu-n a kapcsolódó jogszabályokban, meg főleg az utóbbi Magyar Közlönyökben, a kormány által kiadott átmeneti rendeletekben.
Ezt senki se vitatja, de nem az. Nem lesznek az év családbarát munkahelye, ez tény, aki ott dolgozik meg kiszolgáltatott. Bár több gyár van ott, vélhetően hasonló szigor van mindenütt.
Vezettem ott sokat békeidőben dél-pestiként, ott mindig kevés volt a szóló.
Szegeden is jol láthatóan fogynak az utasok, biztosan elegendő lenne bizonyos vonalakon egy speciális ideiglenes menetrend, iskolaszuntinel ritkább, akár hétvégi, akár a kettő közötti suruseggel. Szerintem napokon belül adja majd magát a dolog, persze a jvezek mindegyikét nem lehet szabadságra, fizetés nelkulire küldeni. Szóval fogós kérdés, ilyen oldalról nézve szabad-e tovább ritkítani, de a jvezek egészsége meg közben fontos.
Aminek van közlekedési vonatkozása, az OK, bár nem tudom miért kell idelinkelni a minden koronavírusos index/444/hvg cikket. Mondjuk ez a 3-4 ember remekül elszórakoztatja, hergeli, paráztatja egymást, ahogy látom.
Párizs, London, Róma, Madrid, Barcelona, stb. után hétfőtől Varsóban és Stockholmban is lényegében a hét minden napján a hétvégi menetrend szerint közlekednek a közösségi közlekedés járművei. Csúcsidőben egyes vonalak azonban sűrűbben, de nem érve el az iskolaszünetkebne alkalmazott követési időt. Kivételek (metrók, elővárosi vasút pl.) persze akadnak, amelyeken a menetrendek nem módosulnak ennyire drasztikus mértékben.
Nem gondolom, hogy itt arról lenne szó, hogy egy ezredes döntsön a 7-es busz menetrendjéről. Inkább arról, hogy szükség esetn buszokat, dolgozókat, egyebeket át lehessen irányítani más, a BKV normál feladatkörén túli feladatokra, anélkül, hogy előtte végigjárnák a politikai egyeztetéseket.
Gondolom, arról, hogy a stratégiai cégeket közvetlenül a kormány utasíthassa. Ha pl. kell 100 busz, akkor legyen. Normál helyzetben a BKV-ra ugye nem lehetne ráhatása, legfeljebb a tulajdonos fővárostól kérhetne szépen...
De ki adja a parancsot? Mert ha a kirendelt katonák, akkor az aztán minden lesz, csak szakszerű válságkezelés nem. (De gondolom, nem erről van szó - csak épp nem tudom, miről.)
Gondolom, a BKV benne van abban a 140-es körben, amit a kiemelt stratégiai fontosságú cégek alkotnak. Hogy kell elképzelni ezt a katonai jelenlétet? Kiszáll 3-4 katona és átveszik a cég irányítását? Vagy segítenek a cég rendes vezetőinek pl. a fertőtlenítés-lázmérés, kilépés-belépés stb. szabályainak betartásában?
A Népligetet nyilván nem lehet, mert akkor az nagyon messze lenne az 1-es villamostól, buszvégállomástól és a stadiontól. Az Ecseri úti megálló áthelyezéséhez meg ha jól gondolom, teljes szélességében fel kellene bontani az Üllői utat, mert ugye a kéreg alatti állomást csak felülről lehet építeni...
Hát igen, de nem igazán vágom, hogy lehetne sokkal közelebb. Két metróállomás közt metszi a vasút a Hungáriát. Úgy néz ki, arra optimalizálják, hogy a rágyaloglás az Ecserihez minimális legyen. Ennek a hátránya, hogy át kell szenvedni azon a gyalázat kereszteződésen, illetve hogy a buszállomástól relatíve messze van - de szerintem az üllőitől nyugatra csak minimálisan lenne jobb a helyzet a Népliget felé, az Ecseri felé meg lényegesen rosszabb lenne.
Haha. Nem. Borzalmas, hogy most újítják fel az a metró szakaszt és egyik állomást (Népliget, Ecseri út) sem bírják közelebb hozni. Majd 40 év múlva a következő felújításkor?