Sziasztok! Valaki mondja már meg legyen szíves, hogy mitől epoch I valami, mitől epoch II, majd III, majd IV, végezetül V. Kerestem a googleban, de nem találtam semmit.
A kocsik Epoche 3-asak. Az étkező felirata az 50-es évek közepétől alkalmazott változat, a zöld kocsik a 40-es évek közepe és 50-es évek vége közötti változat, leszámítva a 3. osztályt.
A SBB-nél az 1900-as évek elejétől használt feliratnál a piros alapon fehér kereszt alatt/fölött van az SBB és CFF/FFS tőle balra a sorozatjel és jobbra a pályaszám. Az osztály jelölés eleinte római, majd kb. 1945-től arab számokkal.
Az 50-es évek közepétől a svájci kereszttől balra van az SBB, jobbra a CFF/FFS (az étkezőkocsin lévő alatta FFS nem a megszokott). Persze egy darabig még volt a másik változat is.
Szóval az egy dolog, hogy a kocsik a 30-as évekből származnak...
Amatőrként én Epoch III-at mondtam volna a sima, cirkalmaktól mentes tető és több hasonló formavilágú Epoch III-as kocsival való összehasonlítás után, de kiváncsi lennék a többiek véleményére.
Legjobb (vagy legrosszabb?) tudomásom szerint ezek Ep. II. kocsik. De majd a svájci vasutakat jobban ismerők javítanak. Viszont, az Ep. V. megjelölés is jó lehet, ha múzeumi vonatként, "sonderfahrt-ként" vasútbarátok járatják őket, különvonatokban, rendszerint egy korhű mozdonnyal. De ettől ezek teljesen autentikusak a mai kort idéző asztalokon, nálunk "nosztalgia vonatnak" lehetne nevezni.
Nem tudja valaki, hogy milyen korszakbeli a képen látható szerelvény? Azt írják, hogy V-korszak mert "hist. zugset" és most használják. De milyen kort mintáznak ezekkel a kocsikkal?
OFF Csak azt bántjuk, akit szeretünk...:-))))) Viszont tudok egy érdekességet: kettővel több alagút fut át a Duna alatt Budapesten, mint amiről általában tudunk. 1937-ben a Vízművek építtetett Káposztásmegyernél egy 3,8m átmérőjü alagutat csővezetékei részére, míg a másik az 1950-es években készült el a Margitsziget hévizeinek az átvezetésére a Duna alatt. ON
OFF Köszönöm szerintem még megmaradt mind a 9 életem :) A vétkes szemből jövő (aki csak úgy átjött velem szembe) már nem mondható ilyen szerencsésnek :( ON
De most csak Neked titokban elmondom, hogy a jövő 7en túrát szervezünk, a keleti alatti titkos alagútba, ahol a lezsírozott nohabokat, 424-eseket, és zsíroskenyereket lehet megtekinteni.... Hosszú gyalogtúra várható, hozzál magaddal, felxet, sikítót, nagyítót, és tót.
Nagyon off meg most úgy is itthon fexem törtött lábbal, miután az osztrákok összevasaltak....
De nem a Graetz, hanem a Greatz hídra kérdeztek rá:-)
Pontos helye ismeretlen, mert megtévesztésből a hazai katonai iratok a mai Erzsébet híd helyére, a Wehrmacht iratai a német levéltárakban a mai Nemzeti színház helyére, a Magyar Partizánszövetség irattára, és a KBG egykori arhívuma pedig a Népsziget környékére helyezi:-)))
Hmmm...sajnos most csak ez van. :( Az asztalt mégsem hozhatom ki. :( Ha meg itt építek, akkor azt valahogy majd haza kell vinnem! Ördögi kör! :) Na de azért van ONtopic tevékenység, készülődés Karrácsonyra. :) Íme egy készülő karácsonyfa: :)
A panelmüszerek többsége ipari jellegü és a csatlakozok mindig a panel "tulso oldalán" vannak, igy nem annyire lényeges ez a kérdés.
Az egyes tipusokra szokott lenni egy müanyag kalap is, amit a szerelés végén rádugnak a csavarokra és azokat védik még a véletlen érintéstöl is (az egyik ledujabb digitális panelmüszeren láttam).
Ez a megoldás csak ipari (üzemi) felhasználásnál alkalmazható, mert a sönt érintése már 230 V hálózati feszültségnél is halálos áramütést okozhat. A boltban nem tudhatjá, hogy ki, milyen célra vásárolja a müszert. 3-5 A esetén a sönt melegedése olyan csekély, hogy az a tokban is elhelyezhető.