Keresés

Részletes keresés

dennisthemenace Creative Commons License 2009.01.09 0 0 10567
Bocs,de csak most olvastam ezt;egy Kanadaban kamionoskent dolgozo baratom nekem is kuldott par kepet errol.Szerinte az tortent,hogy egy zoldfulu sofor uton volt valahova es tulment a lehajton. A vasuti toltesrol azt hitte,hogy csak egy rezsu es fel akart ra kapatni lenduletbol,mert az utat sejtette mogotte,ahova le kellett volna fordulnia.A baratom szerint az o ceguknel korbe is adta a fonok,hogy tanuljanak az esetbol...
Előzmény: v431185 (10428)
M40-109 Creative Commons License 2009.01.09 0 0 10566
Valaki öngyilkos lett a Nyugatinál, 3/4 órája áll a forgalom. Tudtok részleteket?
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2009.01.09 0 0 10565
1997. február 8.

Ajánlom figyelmedbe: lococlub.try.hu

Én is onnan szedtem elő, beírtam a sorozathoz, hogy M41 (először Bz-vel próbálkoztam, aztán rájöttem, hogy Csörgők is járnak arrafelé nagy számban). :)
Előzmény: Kornel006 (10564)
Kornel006 Creative Commons License 2009.01.09 0 0 10564
Üdv! Nem tud valaki valami részletet vagy linket egy 90-es évekbeli balesetről? Annyit tudok, hogy a 92-es vonalon, Barcika-alsó mellett történt, egy autót gázolt a személy és meghalt 2 ember.
95 55 2241 152-4 Creative Commons License 2009.01.08 0 0 10563

http://www.langlovagok.hu/html/galeria/2841.shtml

 

Erröl tud-e valaki valamit.

Ez már nem az első a multkor is volt valami kocsitűz abba a térségbe!

sörösgigant Creative Commons License 2009.01.07 0 0 10562
Az M62 126-os balesetének több folyománya is volt:a VBO és egyéb fotókon a v,fülke helyén levő romhalmazon látszódott 1-2 aktkép maradéka,emiatt az összes BEO gépről lekellett szedni a képeket ill a műhelyben szó szerint "lebarmolták"róluk! A balesetet szenvedett kolléga bement v.beutalták belszolgálatba ,de akkori elmondása szerint elment a kedve a száguldozástól.A baleset oka az átépítés miatt akkor kikapcsolt bizber helyett gyalogbakter volt és az ottáló tehervonat vége határon kívül maradt,a bakter kulcsolt vágány utat,és a gép jobb oldala a vonat bal sarkába vágódott.A vezérazért ugrott át a bal oldalra a vezetőszék a mennyezetbe préselődött be.Későn is vehette észre,az akkori világítási viszonyok[no halogén],bár a BEO gépeken a felső reflektorban is jó nagy izzók voltak.Mi "pórok akik nem voltunk bent se a pártba,es kisz s egyéb bűnszervezetekben a táskában volt saját nagy izzónk,mert muszáj volt látni és aKN ,UD,PS-TSZ Szergejeken a világítás csapni való volt.Az álló vonat,pedig ha jóltévedek a 83601v atolatós volt a mv,pedig a TM ma már nyugdíjas kolléga.  
Nohabf Creative Commons License 2009.01.07 0 0 10561
Sebaj azért köszi!
Előzmény: sörösgigant (10560)
sörösgigant Creative Commons License 2009.01.07 0 0 10560
Hát a fene se emlékszik rá,az biztos hogy a 2o-as,18-as nem,de v.melyik teheres iván is ott volt!
Előzmény: Nohabf (10558)
V43 1024 Creative Commons License 2009.01.07 0 0 10559
:-)))
Előzmény: Bárdos Imre (10553)
Nohabf Creative Commons License 2009.01.06 0 0 10558

Van arról infó hogy melyik Nohabnak jutott a mentőakció?

 

Kíváncsi lennék rá.

Előzmény: sörösgigant (10557)
sörösgigant Creative Commons License 2009.01.06 0 0 10557
Ha érdekel valakit:M40-106,KN fth.a déli fordítóról való lejáráskor,a ,,hosszú felével,,1985 12hó 25-én kb 00 20h-kor 3 tengellyel avágány mellé lépett.Keresztirányban kb 20fokban megdőlt.1 m61-es segítségével+saját erővel kb 3 30-kor húzták vissza a fordítóra.A gázolaj tartály a műveletek közben 40cm hosszan felhasadt,és cca 2800l üzemanyag a korongmedencébe,majd onnét a csatornába ömlött.
james 36 Creative Commons License 2009.01.06 0 0 10556
Ez jó.
Eszembe se jutott.
Előzmény: Törölt nick (10551)
sörösgigant Creative Commons License 2009.01.06 0 0 10555
Bocs,de nem olvastam végig az összes kommentet,és előttem már helyesbítettek!
Előzmény: Remete mh. (10522)
sörösgigant Creative Commons License 2009.01.06 0 0 10554
BÚÉK mindenkinek!Az M62-126-rol az infódd több ponton téves!!Helyesen:a vonat 14851[kanizsai postavonat]1983 nyara óta a tehervonatok min.5számjegyűek!
Előzmény: Remete mh. (10522)
Bárdos Imre Creative Commons License 2009.01.06 0 0 10553
Elküldtem
Előzmény: V43 1024 (10547)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2009.01.06 0 0 10552
Nemár... :)))
Előzmény: Törölt nick (10551)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.06 0 0 10551

Á! Dehogy!

Guruló szénaboglya és gőzmozdony már ritkán találkozik - tehát semmi tűzveszély. :)

Előzmény: james 36 (10548)
james 36 Creative Commons License 2009.01.06 0 0 10550
Élmény volt olvasni.
Köszi.
Előzmény: vasutTOM (10544)
james 36 Creative Commons License 2009.01.06 0 0 10549
A "gurító" történetével kapcsolatban kaptam a mail-t.
Ha, valaki kiegészítené, megerősítené, nagyon megköszönném.


Szevasz James!
Azt a gőzmozdonyt amelyik a ferencvárosi oldal felé borult le azt két
harckocsival, tankkal húzták vissza a töltés tetejéig.
Onnan emelte vissza a daru. Saját szememmel láttam.
Üdv Gyula
james 36 Creative Commons License 2009.01.06 0 0 10548








Talán még most is aktuális?
V43 1024 Creative Commons License 2009.01.06 0 0 10547

"a gép eleje, mint azt fotók is tanúsítják, teljesen összetört,"

Imre, elkérhetném ezeket a képeket. Előre is köszi!

Előzmény: Bárdos Imre (10524)
james 36 Creative Commons License 2009.01.05 0 0 10546











Szemléltető rajz
a vasúti balesetek megelőzése érdekében.
james 36 Creative Commons License 2009.01.05 0 0 10545







Egy kis olvasni való,
talán valakinek érdekes.
vasutTOM Creative Commons License 2009.01.05 0 0 10544

A nyelvezettel kapcsolatban. A veszprémi állomások történetét kutatván a következő írást találtam:

 

"A veszprémi gőzsikló!
Rendőrhatóságunkhoz!

 

(Felháborodás a vonatsiklások miatt. „Veszprémi Hírek” 1897.01.03.)

 

1896. Saját külön viczinális gőzkisiklónk.
A veszprém-győri viczinális alkotás szép reményekre jogosító módon nyittatott meg, hogy dísszel és nagy bankettel, közhatóságaink képviselőinek jelenlétében, deczember hó 15-én. És átadatott vala az előzetes műtanrendőri bejárás foganatba vétele után decz. hó 16-án a közönség forgalmának. De viczinálisunk egyet gondolván még azon napján oly módon próbálta megczáfolni nagyhírű tchnikusok és műtanrendőrök megnyugtató tudományát még az napon – a forgalomnak átadás napján – kiugrott „először”(!), de mint alább látjuk nem utoljára, gyarló földi pályafutása vágányaiból.
Szerencsére nagyobb baj ugyanakkor nem történt, habár a kis machináció meredek töltés felett merészelt kilépni reáerőszakolt pályafutásából.

A második kisiklás:
Viczinálisunk hámból kiugrott lovacskája csak felfordulván, de ki nem múlván, deczember 16-án még az napon az istrángok közé visszaemeltetett és így újra befogatván vígan pöfékelve újból mozogni kezdett és szállította továbbra is az elbizakodott, avagy életunt vakmerő turistákat Veszprémtől-Veszprémig.
Mígnem deczember 28-án megint megunván a nagyon is becsületes rendes kerékvágást, most már le a völgynek vakmerő iramban vágta földhöz magát a város erdei merész kanyarulatnál, elragadván kocsisát. A vonat most csak szerencsére tehervonat volt és arról az ugrásra eleve jól begyakorolt és mindig kész gépész és vonatvezető kellő időben leugrottak. Így történt tehát, hogy ez a siklás minden nagyobb szerencsétlenség nélkül, csakis a pályatestben és a mozdonyban okozott nagyobb károkat, nomeg szegény Volf kalauz – városunk elszánt szülötte – ütött be fejével egy pár újnyi vastag ablaküveget, szerencséjére vasból lévő, bátor feje keményebb lévén amaz üvegtábláknál.
A lovacska most már azonban csakugyan megdöglött és még most is 3 nap óta ott fekszik elnyújtott végtagokkal a meredek töltés oldalán.

Harmadik siklás:
A győr-veszprémi vonalon „szél” szárnyán rohanó segély-vonat amint lóhalálában sietve Zirczről, hitelbevett töltésén döglődő pajtásának segítségére a jutasi puszta alatt úgy siklott ki, hogy amíg a mentőkocsi mozdonya jobbra, addig a szerkocsija balra átot csinált.
Ez így egy merész „kanyarotty”-al keresztbe állott a már régi szilárd töltésű váltói között, decz. 28-án d.u. 3 órakor, - ó mávi rémület! – a fél 5-kor berobogó gráczi vonat elé.
A környékről összesereglett emberek segítségével a kisiklott mozdonyt a töltés mellé lökték. Az állomásfőnök pedig szokott barátságos vidám mosolygásával szalutálva fogadta a fél 5-i személyvonatot.”

Előzmény: SÜNÖCSKe (10540)
BCmot Creative Commons License 2009.01.05 0 0 10543

Köszi szépen!

Még a 64-es répcelaki és a 65-ös vönöcki baleset érdekelne. Meg ami még esetleg ezen a vonalon történt! Előre is köszönöm!

Előzmény: wrn30601 (10539)
RhB Creative Commons License 2009.01.05 0 0 10542

Pedig van, ami itt is volt már... (Keress rá a "gurító" szóra!)

 

Előzmény: trancegod (10535)
Infós Creative Commons License 2009.01.05 0 0 10541
És nem kisikamlott, pedig befejezett múlt, vagy mi a fene... :-)
Előzmény: SÜNÖCSKe (10540)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2009.01.04 0 0 10540
Tetszik a cikk nyelvezete :)
Előzmény: wrn30601 (10539)
wrn30601 Creative Commons License 2009.01.04 0 0 10539
Vasvármegye című napilap 1898.05.26.-i száma:

„F. hó 23.-án délelőtt 4 órakor a Niczkről Kenyeri felé haladó 17. sz. nagy tehermozdony a Rába hídon átjövet 23 üres kavics-kocsival együtt egy erős kanyarodásnál a védtöltésen áthaladva a kenyeri határában egy 5 méter magas töltésről kisiklott. A mozdony belefúródott a puha töltés oldalába , a szerkocsi lezuhant a mélységbe. Szerencsére, emberéletben kár nem esett, ami Dietrich József mozdonyvezető éberségének köszönhető. Ezen kavics-vonat a czenki cukorgyár iparvágányára hordott kavicsot a királykuti bányából. Szerencse az is, hogy a fél órával előbb arra áthaladt vegyes-vonattal nem történt ez a baleset, mert ezen vonat mindenestül a mélységbe zuhant volna. Pár napi munkába kerül, míg a pálya helyreállítható lesz, mert a nehéz mozdony kiemelése erős feladat.”
Előzmény: BCmot (10538)
BCmot Creative Commons License 2009.01.04 0 0 10538

Hello!

1898 Nick. Ki mit tud róla?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!