Az inga mozdonyvezetője? Két zöldet láthatott, egy hivó-feloldót, és egy térközjelzőt. Az alapján, ahogy közlekedett, mindkettőnek világítania kellett volna. Ahogy itt leírjátok, úgy semmi értelme.
Semmi közünk hozzá. Bérelszámolási papírfecni, semmi más.
Szívás is van miatta rendesen.
Kend keveri a szezont... Azt a nyomtatványt, amire maga gondol, dzcsiga tán életében egyet sem töltött ki, mert nem volt rá szüksége. Így te sem találkozhattál dzcsiga által elfuserált GÜ-MIG kitöltéssel. A mienk mig meg arra való, hogy a tetőfedő, a pásztor, meg a bicebóca hatékonyságmenedzserei megállapítsák, hogy eleget dolgoztál-e szolgálati időd alatt, és nem csalátál-e bért. A többi adat a megszokás miatt kerül rá, ha, és úgy, ahogy rákerül. Tényleg érdektelen.
"Azt valaki elmagyarázza, hogy az hogyan lehetséges ha működik és üzemképes a vb és jel sem utal arra h kikapcsolták, akkor hogyan lehet kijátszani hogy ne fékezzen?"
Úgy, hogy a mozdonyoldali rész, csak a pályáról kapott jelek alapján képes megállítani a vonatot. De ebben az esetben, épp ezek a jelek hiányoztak, egyszerűen fogalmazva.
Végig néztem a videót, és üzenem az ATV-nek, hogy bekaphatja!
A riporthoz kapcsolódó szöveg tele van ferdítésekkel, aminek a fele se igaz. Szó sincs kegyeletsértésről meg viccelődésről, egyszerűen muszáj volt találni a szerkesztőnek valamit, ami mutatósabbá, figyelem felkeltőbbé teszi a cikket. Hát sikerült neki :-(
"A személyvonatnál azonban ez az üzemképes vonatbefolyásoló berendezés ellenére nem történt meg... Bajkó Erika az MTI megkeresésére azt mondta: a vonatbefolyásoló berendezést ki lehet kapcsolni, de hogy ez megtörtént volna, arra semmilyen utalást nem találtak. Hozzátette: ellenben a berendezésnek tudatos beavatkozással hatástalanítani lehet azt a funkcióját, amely sebességtúllépés esetén automatikus fékezéssel kikényszeríti a vonat megállását."
Azt valaki elmagyarázza, hogy az hogyan lehetséges ha működik és üzemképes a vb és jel sem utal arra h kikapcsolták, akkor hogyan lehet kijátszani hogy ne fékezzen? Valamint ezt ezeken a vezérlőkocsikon is meg lehet csinálni vagy csak a gépen? Köszi szépen!
Ha kalauznővel trécselt a kolléga akkor miért csak férfi kalauzok láthatóak a tévék különböző felvételein? Lehet, hogy nem is volt a két vonaton egyetlen kalauznő sem?
Akkor vajon hogy a nagy büdös francba fordulhat elő, hogy az előfogatolt mozdonyon vagy éppen a vonat végén továbbított kisért mozdonyon, a bekapcsolva felejtett VB - nagyon gyakran különféle szinek jönnek be.
Elég régóta szerepel a járművezetőképzés anyagában a Vontatási utasítások, közlekedésbiztonsági berendezések. Az utóbbi tárgyrészben a vonatbefolyásolás elvéről is szót kell ejteni. A sugárzókábeleket a járműtengelyek nem söntölik ki.
Ha az összes bejegyzést elolvasod, azért annak le kellene jönni, hogy van káosz rendesen a vontatás-forgalom-bizber (technikai) kommunikációban.
Nem gondolom, hogy mindent megértesz, amiről itt aktív mozdonyvezetők beszélnek, legalábbis magamból indulva ki, aki valamikor '91-ben vezettem utoljára villanygépeket. Azóta ahogy látom számos változás történt, többet már nem is értek, csak az jön le, hogy bonyolultabbak lettek a berendezések, néhány hsz-ben olvasott műszaki anomália viszont akkori tudásom szerint nemigen létezett.
A vizsgálat végeredménye is azért érdekel, mert én látok esélyt arra, hogy - akár műszaki hiba+ személyi felelősség ellenére is - valóban felmerüljön végre felsővezetői felelősség is, a "minden határon túli takarékosság" több évtizedes gyakorlata miatt.
Persze ez félig-meddig politika is, és kétlem hogy ebben a topikban erről akarnak értekezni, így ezt nem is hozom többé szóba.
Talán nem tartozik szorosan a témához de ha már a biztosítóberendezést idekevertük mint egyik fontos főszereplőt, szeretném megkérdezni, az ellenirányú táplálás ugyebár kizárja, hogy egy foglalt térköz esetén, mivel az azt elfoglaló vonat kerekei rövidre zárják a sináramkört, nem lehet a követő vonatnak jelfeladása. Akkor vajon hogy a nagy büdös francba fordulhat elő, hogy az előfogatolt mozdonyon vagy éppen a vonat végén továbbított kisért mozdonyon, a bekapcsolva felejtett VB - nagyon gyakran különféle szinek jönnek be. Láttam én már zöldet , sárgát is és természetesen ezután vöröset. A kérdés inkább az, vajon hogyan lehetséges ez ?