Lentiek ZVR-101 E98-a lehetett Az lehetett, de mit keresett Berényben??
A hétfőtől szombatig 7:30, vissza 14:15 nek nemtom mi értelme lesz.
Elképzelhető, hogy egy sima hétköznap alig lesznek rajtuk. DE: 6:13-kor megy egy busz (ezen volt JMD-609) Következő busz 9:35. Ez JRX.
Kettő között (egy 3,5 órás átszállós IC-n kívül) semmi nem megy. Ha a déli érkezés késő, akkor hajnalban kell menni (velem ez már többször előfordult). BME-seknek pl. hétfőn tökéletes, ha 2. órával kezdenek :)
14:15 vissza. Ez egy tökéletesen megválasztott időpont. Ugyanis: 12:55-kor megy az egyetlen használható gyorsvonat (szigorúan egybeírva :)) Következő hazajutási lehetőség a 15:40-es JRX. Kettő között (közel 3 órás "lyuk"!) semmi nincs, amivel 4 órán belül haza lehetne érni. Szóval telitalálat! (reméljük, hétköznap is összejön a gazdaságos üzemeltetéshez szükséges embertömeg)
A fehérvári kitérőhöz 15 perc elég szűken lesz elég.
A jelenlegi 14:15-ös hosszú Setra rendszáma JWC-940. (Nagyon szép busz kívülről, de belül kissé kopott).
Ha szerencsénk van, az új járatot ZVR-102 csinálja. Rajta kívül az egyik E98, esetleg egy E95 jöhet szóba. Reméljük, vasárnap hamarosan szükség lesz másodrészre is :) /csak a keszthelyiek mindig vonatban gondolkoznak, igénybe vehet némi időt az átállás. De ilyen paraméterekkel nem lesz gond :) /
„(Balatonberényben jött szembe egy sárga-fekete Zalás kocsi háromnegyed 10 körül. Vajon mit keresett ott?)”
Szerintem a Lentiek ZVR-101 E98-a lehetett, ami péntekenként indul lentiből 8:20 kor, visszafelé 15:40 kor.
A hétfőtől szombatig 7:30, vissza 14:15 nek nemtom mi értelme lesz. (persze pénteket kivéve).
De valamelyik setra, vagy egyik E98 fogja csinálni valsóíznű. Ma a 14:15 ös járat a 319 UL setra volt, másodrésze meg a zvr-102 setra.
Aztán lehet, hogy egy pár héten belül a vasárnap esti járatnak már másodrész kell, mert átszoknak a vonatról a buszra. Eddig is érthetetlen volt, hogy mért nincs vasárnap este keszthely Bp-járat.
A decemberi MÁV-menetrend-módosítás óta érezhetően megugrott a Volánbuszos járat utasszáma, pedig ilyenkor télen mindig kevesebben utaznak. Most vasárnap annyian voltunk, hogy a siófoki állomáson a sofőr a hátsó ajtón keresztül mondta az álló utasoknak, hogy legyenek szívesek még egy kicsit beljebb fáradni, mert már nem tudnak elől felszállni... de nem nagyon tudtak... még az első lépcsőn is utaztak... gondoltam, ha már most ez van, mi lesz itt április-májusban...
A vasúti menetrend már-már Zalaegerszeget idézi... IC 3:20-3:30, gyors legjobb esetben 3:40, de inkább 4 óra. Profi kerékpáros biciklivel gyorsabb lenne... Szóval idővel lesz rá kereslet. De lassan terjed a híre, én is innen tudtam meg... (csak nehogy párhuzamosság jelszóval tavasszal "megreformálják") Azon viszont csodálkozom, hogy nem Hévízről indítják. Onnan biztosan meg lehetne tölteni. De könnyen lehet, hogy Keszthelyről is, gondolom erre számítanak.
Az x7:30-as indítás tökéletes :) Nem egyszer fordult elő, hogy a 12:00-s érkezés már pont késő lett volna, így kénytelen voltam a 6:13-assal menni. (Érdekességképp: "IC" indul 7:21, érk. 10:53 :D - ennek most alighanem annyi :D )
Visszafelé meg kvázi-másodrészként jön Fehérvárig. A mostani pénteki másodrész ezzel értelmét veszti, úgy látom, meg is szűnik.
Vajon melyik kocsi viszi majd? Gondolom valamelyik különjáratit (E98?) állítják be.
(Áipliék vajon mit szólnak ehhez a vasárnapihoz...?)
Most már biztos, JMD-609 Setra 315 HT HD-t levizsgáztattaák nemzetközire, új sárga rendszáma: FKN-691
Az "új" 317-es setrában meg sima "helyközi" ülések vannak (olyanok mint az alacsony padlósokban), lehet hogy még túlzás egy kicsit veszprémbe is járatni.... :)