Ilyen hülyeséggel minek fárasztod a jónépet? Amikor felugrott a "CB rádió" topik a felső sorba, azt hittem, valami jó kis CB-s technikai hír, mondjuk, valaki SSTV-zni akar a 11 m-es sávban. Erre látom, megint ez az unalmas fikablog. A "szerző" most éppen Takit és Silviust akarja összeugrasztani, szerintem nem nagy sikerrel.
Jó. Van táp (makacs és főleg szegény gyerek vagyok, így az olcsó, autóhűtős, viszont klasszik trafó), van szivargyújtós kábel, így beindult a Superstar. A mikrofon ledjét folyamatosan világítja, mindkét miki adásgombjára reagál. Így valamelyik átalakításra szorul majd a Hamhoz.
A Hamot nem tudom kipróbálni - tápcsati híján. :-(
A tizenöt amperos bizti mit véd meg, a csatlakozót? Max 4A a megengedett a rádiónak.
Ilyen tesztert sem fogok venni két rádió miatt. Nem bizniszelni akarok velük, hanem használni őket.
De köszönöm!
Mindkét mikrofonom elektret kondis. Az egyikre rá is vagyon írva, a másikon pedig ott a led. Remélem, legalább a Superstar tudja. Ezt hívják fantomtápnak?
Amit Anti bá felrakott szivargyújtós csatlakozó, azt én a helyi autós boltban veszem. Az ára látszik, nem rugós, hanem rézlemezes, 15 A-es belső biztivel. És ráadásul kapcsolós.
Mikrofon ellenőrzéséhez jó egy teszter. Az oldalsó csatlakozókat már én tettem bele.
Így van. Bár azok a tápok amiket hűtőládához adnak, nem a jó minőségükről ismertek. Ráadásul jó néhány durva rádiózavart termel. Tisztelet a kivételnek. Nagyon jók voltak és ma is azok a Mascot gyártmányok. Azokból is sok van itthon, pl. az 5/7 Amperes is.
Ez például egy ilyen kettős fajta, kifejezetten jó minőség de kifejezetten drága típus. A piros "kupakot" le lehet venni és akkor steck aljazatba illik. A BMW motorokon ma is ilyen van.
Azért kérdezem, mert az én tudtommal is. Valaki meg mást mondott.
Létezik egy táp, ismerős azt használja a mobil rádiójához, ac/dc, szekunder 12V 5A. "Autós hűtőládához". Nekem szimpla szivargyújtónak tűnik. MW1250GS/CS
Szivargyújtó tudtommal csak egyféle van. Ami hasonlít rá, az a régi (?) német szabványú ún. steck dugó. Lásd Trabant, Wartburg és talán még ma is a BMW-ken. Létezik olyan, ami egy adapteren keresztül jó mindkettőhöz. De a steck alj kifejezetten csak tartozékok etetésére szolgál.
Sajnos a bolti szivargyújtós dugók nagyon hitványak. A középső pucuka rugója vékony acél drót, hamar fölmelegszik, kilágyul, kiolvad a házból. Tisztelet a kivételnek. Ezek tényleg inkább csak alkalmi célokra jók.
Így van. Kell neki egy szűrt táp. Célszerű egy belső stab. 8 V-körüli pontról elcsenni. Pár kOhm ellenálláson etetni vele az elektretet és 1-2 uF kondival csatolni a mikrofon bemenetre. Erre jó az üres láb a csatlakozón. A SS360-ban is csak 3 aktív vezeték van.
A pár kOhm ellenállást egy hagyományosan bekötött mikrofon sem zavarja.