Keresés

Részletes keresés

RSF vagy RFS Creative Commons License 2008.10.07 0 0 9389
egy vasúti szakember azt mondta

Húúú...
Előzmény: tomcat#01 (9387)
Álomvasút Creative Commons License 2008.10.07 0 0 9388
Erről meg a GySEV-et kéne megkérdezni.
Előzmény: RSF vagy RFS (9340)
tomcat#01 Creative Commons License 2008.10.07 0 0 9387
Aki esetleg nem olvasta:
http://index.hu/politika/bulvar/vst1737/

"A helyszíni szemlén bebizonyosodott, hogy mikor a vonatok elhagyták a baleset előtti utolsó - Pilis - állomást, akkor olyan jelzést kaptak, ami utalt arra, hogy az előttük lévő pályaszakaszon nem működik a biztosítóberendezés. A jelzés szerint a vonatoknak a hibajel feloldásáig 15 kilométeres óránkénti sebességgel szabadott volna haladniuk.

Az Index kérdésére egy vasúti szakember azt mondta: miután a biztosítóberendezés viszonylag gyakran elromlik, előfordul, hogy a mozdonyvezetők kikapcsolják az automatikus fékezést. Bár ez szabálytalan, a gyakorlatban, megfelelő figyelem esetén ez nem okoz katasztrófát, legfeljebb egy belátható szakaszon az engedélyezett 15 kilométeres sebességnél valamivel gyorsabban haladhatnak. A helyzet ahhoz hasonlítható, hogy ha egy kereszteződésben gyanúsan hosszú ideig piros a lámpa, és azt lehet gondolni, hogy elromlott, a sofőrök egy idő után óvatosan áthajtanak a piroson. "
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.07 0 0 9386

A jobb, és bal átmenő fővágányokról van szó! Azokat csak ismered :)

 

43-1339 HSz 9361

Mivel -fogjuk rá, hogy nyíltvonalon vagyunk, fedezőjelző, nincs szolgálattevő aki esetlegesen menesszen-,

 

Nyílt vonalon van jobb és bal átmenő?

Tehát akkor most miről van szó? Jó volna eldöntened. :)

 

A megoldás pedig: mivel van Hívójelzésed, meghaladod 15-el. Utána pedig a vezetőállás jelzőn kapott jelzési képek szerint közlekedsz. Hol a probléma? Azért mert nincs Hívójelzés feloldó? Nem kötelező a használata.

Előzmény: V43 - 1339 (9380)
RSF vagy RFS Creative Commons License 2008.10.07 0 0 9385
el is van látva fedezőjelzővel, ami Almásfüzitő X és Y kijárati jelző címét viseli -lényegtelen-

Egyáltalán nem lényegtelen.
A forgalmi előírások előírások többsége jelzőfajtához, továbbá ahhoz rendelt Megállj jelzésű jelző melletti közlekedés esetén, hogy állomás területéről, vagy nyílt vonalról van-e szó. És ebből eredően a két, vagy több állomási jelző közötti közlekedés szabályai erősen hiányosak.
Előzmény: V43 - 1339 (9361)
V43 - 1339 Creative Commons License 2008.10.07 0 0 9384
OFF
Sajnálom, hogy én mondom ki, de ha Szőnynél az illető T-Menet helyett T-t kapcsol, ma nem állna ott emléktába...
...nyugodjon békében!
ON
Előzmény: V43 - 1339 (9383)
V43 - 1339 Creative Commons License 2008.10.07 0 0 9383
"(amikor tudta és látta az ember, hogy belefér a nagyobb tempó is), beugrott egy "T" kapcsolásra,"

Ha figyelembe vesszük a bliccelés lehetőségét, és -IGEN ELVONT ÉRTELEMBEN- a biztonság felé hajlunk! Tény és való, hogy más dolog eltörölni egy jelzést, ami után annyira gyorsít az X amennyie akar, vagy annyira gyorsít, amennyire a berendezés engedi...
Utóbbi is természetellenes, csak akkor kevesebb dolog nullázódhat le...
Előzmény: Törölt nick (9382)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.07 0 0 9382
Sziasztok!

Sajna már vagy 20 éve vezettem utoljára, így az amúgy sem időtálló tudásom elkopott.

Ennek ellenére az eddigi információkból próbálom összerakni a történetet, jobban szólva keresem azt a verziót, ami a mozdonyvezető számára felmentést adhat.

Először is: milyen jellegű lehetett a kábelzárlat? Ez nem feltétlen jelent "sínzárlatot" is, tehát ha az IC kiment, ő még megkaphatta volna a hívásjelzés feloldása jelet, elvileg előtte nem volt semmi, kérdés hogy ezután felgyorsított-e, vagy kezdettől fogva 15-tel poroszkált? Ha csak az utolsó tkjelző volt sötét és ez miatt csak ott lassított le, az utána kiengedett személyvonatnak tudhattak-e hívásjelzés feloldást kiküldeni (nem tudom hány térköz van ott), különös tekintettel arra, hogy az eddig nem ismert jellegű bizber hiba megnyilvánulhatott egy foglaltságot NEM jelző, tehát hívójelzés feloldására alkalmas állapotot teremtő hibában is. Vagy nem?

Továbbá: a hírek szerint - kuszaságuk folytán - úgy tűnik, hogy két meghibásodás is volt? Az egyik miatt nem lehetett csak hívójelzéssel kiküldeni vonatot az állomásról, a másik szerint volt egy sötét tkjelző az IC előtt... mi volt a tényleges műszaki hiba?

A történtek szerint a személyvonat az állomásra (Pilis?) csak sárga jelző mellett tudott behaladni. A vörös kijárat mellett elhaladva mit adott fel a sátorjelző? Átváltott vörösre? A vezérlőkocsiban átkapcsolható (kiiktatható) az EÉVB? Kihaladás közben a MV kitöröl(het)te a vöröset? Ahhoz hogy 100-zal menjen, az utolsó állomáson kapott sárga-vörös után valaminek történnie kellett ahhoz, hogy felgyorsíthasson a VB beavatkozása nélkül, kérdés hogy ez egy szabad jelzés volt, vagy a MV maga manipulálta meg a vezérlőkocsiból? (Feltételezem, hogy ha egyáltalán megoldható technikailag, azt a vezérlőből csinálhatta volna, ezért nemigen ballag hátra senki a mozdonyra)

Megjegyzem, hogy - bár büszke nem vagyok rá - anno nemigen volt különösebben ritka, hogy egy-egy rutinszerű vörös melletti elhaladáskor (amikor tudta és látta az ember, hogy belefér a nagyobb tempó is), beugrott egy "T" kapcsolásra, vagy kiiktatásra... legalábbis amikor még csak tanultam, az oktató MV ezt időnként eljátszotta... látom, hogy mostani szemmel az nem volt túl okos dolog.
expertise Creative Commons License 2008.10.07 0 0 9381
Sziasztok!

Azért írok mert éppen néztem az M1-en a beszélgetést a tegnapi balesetről amiben szó volt arról hogy a mozdonyvezetőknek sűrgős pszichológusi segítségre lenne szükségük egy ilyen baleset után. És hogy ilyenkor elküldik őket szabadságra.
Apám mozdonyvezetőként túlélt egy szörnyű balesetet amiben vétlen volt de sajnos a másik vonatot vezető kollegája elhunyt. Neki is felajánlották, hogy menjen addig el táppénzre ameddig csak jónak látja de ő úgy gondolta, hogy úgy tudja leginkább feldolgozni a történteket ha folytatja. És két nap múlva már ismét vonatot vezetet. De amikor valamilyen baleset történik és beszélgetünk róla még mindig érzem, hogy igazából nem sikerült feldolgoznia és jobb lett volna annó ha kér és kap szakszerű segítséget.

V43 - 1339 Creative Commons License 2008.10.07 0 0 9380
"Nem ismerem az állomást."
A jobb, és bal átmenő fővágányokról van szó! Azokat csak ismered :)
Előzmény: Törölt nick (9377)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.07 0 0 9379
"...térköz vörös -előjelzéssel-, az átjárónál csapórudak állnak, dobozából érdekes zümmögő hang, az átjárót meghaladva pedig felvette a MAXot..."

Így kell működnie sorompó zavar esetén.
Előzmény: V43 - 1339 (9376)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.07 0 0 9378
"A kérdésedre a válasz az hogy általában igen, marad a teli nulla azaz a vörös és a sorompóig lehet cammogni 15-el."

Attól függ, hogy elment-e zavarba, vagy piros hosszabítás van-e éppen.
Előzmény: CKD Kombinát (9374)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.07 0 0 9377

Nem ismerem az állomást.

Csak azt tudom, akkor közlekedhetsz beállított menetiránnyal szemben, ha arról értesítettek. Ha nem értesítettek, neked nem kell erről meggyőződni és agyalni rajta.

Előzmény: V43 - 1339 (9373)
V43 - 1339 Creative Commons License 2008.10.07 0 0 9376
Igen, Vértesszőlősnél jártam pont így...

...térköz vörös -előjelzéssel-, az átjárónál csapórudak állnak, dobozából érdekes zümmögő hang, az átjárót meghaladva pedig felvette a MAXot...

Na de vissza a hívójelzésekhez.
Előzmény: CKD Kombinát (9374)
V43 - 1339 Creative Commons License 2008.10.07 0 0 9375
OFF

Igen, hallottam már ilyen esetet..
A szolgálattevő nem tudott kijárati jelzőt kezelni -nem jött rá miért-, kinyomta a hívót, és elzavarta -szó szerint- a vonatot... ...szembe közben elindult a másik vonat.
Az elmenesztett mozdonyvezető a 3. sötét térközjelző után gondolkodóba esett, tragédia nem történt.

ON
Előzmény: r1232 (9372)
CKD Kombinát Creative Commons License 2008.10.07 0 0 9374
Nehéz megérteni az emelt sebességű sorompók lelkivilgát. Nekem se nagyon sikerült. Biztos van itt olyan topiktárs aki jobban ért hozzá.

A kérdésedre a válasz az hogy általában igen, marad a teli nulla azaz a vörös és a sorompóig lehet cammogni 15-el.
De az is előfordulhat hogy sárga azaz sima nulla fog megjelenni a vezetőállás jelzőn és akkor ugye 40-el lehet menni a sorompóig.

Lényeg hogy hívásfeloldó akkor lenne ha a következő térköz is szabad és a sorompókkal sincs semmi gond. Ekkor a bejárati jelző mellett elhaladva zöld, azaz vmax jelenne meg.
Előzmény: V43 - 1339 (9370)
V43 - 1339 Creative Commons License 2008.10.07 0 0 9373
Tehát F2. 15.19.1.1.
Fehér-vörös árbócú főjelző Megállj! jelzése mellett megállás nélkül elhaladhat a vonat:
...
-Hívójelzés esetén,
-ha önműködő térközjelzővel felszerelt pályán a nyíltvonali bejárati vagy fedezőjelző szerepét is betöltő jelző mellett elhaladásra Írásbeli rendelkezésen, mozdonyrádión, mobiltelefonon vagy pályatelefonon külön engedélyt kapott.
Előzmény: Törölt nick (9371)
r1232 Creative Commons License 2008.10.07 0 0 9372
Voltam már ilyen szituációban. Rendelkezéssel, kézijelzéssel jártam ki egy állomásról, mert nem tudtak jelzőt kezelni. Hívójelzéssel nem felszerelt kijárati jelző, így feloldás sincs. A vezetőállás jelzőn maradt a vörös. Az első térközjelző sötét volt, visszatekintve láttam, hogy ellenirányban vöröset mutat. Mire a következő állomásra értem, kiderült, hogy elfelejtettek irányt váltani. Vonatot szerencsére nem küldtek ki szembe.
Előzmény: V43 - 1339 (9368)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.07 0 0 9371
Ha menetiránnyal szemben közlekedsz, akkor a térközbiztosító berendezés használhatatlan, amiről értesíteni kell a mozdonyvezetőt Írásbeli rendelkezésen. Ameddig ilyet nem kapsz, addig nem menetiránnyal szemben közlekedsz és a vezetőállás jelzőn kapott jelzések figyelembevételével hajtasz tovább.
Előzmény: V43 - 1339 (9364)
V43 - 1339 Creative Commons License 2008.10.07 0 0 9370
Tök jó mik ki nem sülnek :)

Tehát ez esetben hívójelzés meghaladás után marad a teli 0 igaz?
Előzmény: CKD Kombinát (9369)
CKD Kombinát Creative Commons License 2008.10.07 0 0 9369
Azért sötét például, mert az első térközjelző előtt lévő (mittudomén milyen számú) sorompó elment zavarba. Ilyet már én is tapasztaltam...
Előzmény: V43 - 1339 (9366)
V43 - 1339 Creative Commons License 2008.10.07 0 0 9368
Tehát azt mondod, hogy meghaladod a sötét hívásfeloldót, megvárod mit mutat a VJ?
(igazad van, ha te battyogsz 15-el, akkor aki szembe jön már a foglalt térközre ő is csak 15-el tud jönni, feltéve ha nem kezeli ki, és nagyobb a baj...)

Várjuk azért még csak a hozzászólásokat! :)
Előzmény: r1232 (9367)
r1232 Creative Commons License 2008.10.07 0 0 9367
Nem kell róla meggyőződnöm nem is tudok addig, míg a következő jelzőhöz nem érek. De ha van jelfeladás, biztos hogy nem megyek menetiránnyal szemben.
Előzmény: V43 - 1339 (9364)
V43 - 1339 Creative Commons License 2008.10.07 0 0 9366
Füzitő-felsőtől, a bal, vagyis a helyes vágányon; tehát a visszacsatlás már pest felé történik...
Tudom én, hogy van hívásfeloldó, de miért sötét? Ez a kérdés :)
Előzmény: CKD Kombinát (9363)
CKD Kombinát Creative Commons License 2008.10.07 0 0 9365
Az Elektra éppenhogy csak az állomáson van.
A vonalon maradt a hagyományos bizt.ber. Vagy rosszul tudom??
Előzmény: Törölt nick (9316)
V43 - 1339 Creative Commons License 2008.10.07 0 0 9364
Miről győződsz meg, hogy nem menetiránnyal szemben közlekedsz?

(ívben vagy, a következő térközjelzőt nem látod)
Előzmény: r1232 (9362)
CKD Kombinát Creative Commons License 2008.10.07 0 0 9363
Válasszuk ketté a dolgot:
Melyik irányban mentél? Mert Tata felé az visszaágazást fedező jelző második kijárati jelző, és a bejárati jelzők hátoldalán bizony van is hívásfeloldó.
Komárom felé meg a jelző után lesz mégegy kijárati jelző, és az utána követekező bejárati jelzőn (az SR1 után) bizony lesz is hívásfeloldó.
Ha ez esetben van hívójelzés akkor a következő jelzőig kell szépen 15-el cammogni.
Előzmény: V43 - 1339 (9361)
r1232 Creative Commons License 2008.10.07 0 0 9362
Ha működik a jelfeladás, akkor a vezetőállás jelző jelzési képe alapján, ha nincs, akkor Vmax 15 km/h-ás lopakodás a következő főjelzőig. Nincs ebben semmi trükk.
Előzmény: V43 - 1339 (9361)
V43 - 1339 Creative Commons License 2008.10.07 0 0 9361
OFF

DE KÉRETIK FIGYELNI ALAPOSAN! Vita tárgyát képezik az alábbi sorok:

#Almásfüzitő -tudjuk, aki tudjuk, alapból szarakszik a biztber-, No szó mi szó, az állomás visszacsatlakozik a 2vágányú pályába... Ezt a pontot ugyebár fedezni kell, el is van látva fedezőjelzővel, ami Almásfüzitő X és Y kijárati jelző címét viseli -lényegtelen-

Eset történik:
VJ: M A X
éberségi felhívás, majd - - -
Éberségi felhívás, majd 0
Gyorsfékezést követően -nem részletezem a fékezési technológiákat-, jelzőre osonás...
X vörös-fehér árbócú jelzőn -szabályosan- Vörös fény alatt villogó holdfehér fény!
Mivel -fogjuk rá, hogy nyíltvonalon vagyunk, fedezőjelző, nincs szolgálattevő aki esetlegesen menesszen-, ím 15km/h a meghaladási sebesség...

Most jön a trükk:
Se a bal -használt-, se a jobb -másik- vágányon az ellenkező oldali "fedezőjelzőn" nincs sehol Hívó jelzés feloldás! -Zöld fordított V betű, mely alapból sötét-.

A többit majd ha kivitatkoztátok magatokat!! :)
Várom az kommenteket! :)

On
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.07 0 0 9360
Nem igazán volt mit ünnepelni.
Előzmény: Törölt nick (9359)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!