valójában a közúti határok lezárása is csak látszatintézkedés.
Azért annyiban nem, hogy sokakat elriaszt a halasztható, messzebbre tervezett utazásoktól, amik azért nagyon hatékonyan hozzájárulnak a terjedéshez azzal, hogy új gócpontokat hoznak létre.
Ami értelmetlen, vagy inkább káros, az a jó előre bejelentett "indulj most, vagy nem jutsz haza" lezárás.
Valóban. Bár a repülőjáratok száma a töredékére esett, pont Németország egyelőre mindenhonnét fogad járatokat.
De ami érdekesebb, és ontopic is: valójában a közúti határok lezárása is csak látszatintézkedés. A lakosság követelte a határok lezárását, a kormányok meg látták, hogy annak burtális következménye lenne, úgyhogy hoztak egy ilyen látszatintézkedést. Továbbra is mindegyik határon korlátozás nélkül átmehetnek, naponta kétszer, az ingázók. Tehát azok, akik nem ugyanabban az országban dolgoznak, mint ahol laknak. Továbbá továbbra is átmehet a teherforgalom. Munkanapokon ez a két kategória adja a közúti határokon átlépő személyek zömét.
>Ezt amúgy nem teljesen értem, nem pont a dimbes-dombos helyeken lenne jó (visszatáplálás)?
Az elektromos buszoknál, értve alatta azokat, amiket a vonalon egyáltalán nem töltenek, jelenleg a legkritikusabb pont a hatótáv, azaz városi közlekedésre lefordítva: hogy a nap mekkora részét tudja végigdolgozni.
Hegyes terepen valószínűleg jobban kijönne az elektromos üzem előnye a dízelhez képest, de a busz délre elfáradna, ki kellene venni a forgalomból.
szerinted van realitása annak, hogy bármi, amit tesznek, jogtalan?
Lehet, hogy nem értem a viccet. Tele vannak nyíltan (büszkén vállalt) törvény- vagy alkotmányellenes intézkedéssel.
Ezt amúgy nem teljesen értem, nem pont a dimbes-dombos helyeken lenne jó (visszatáplálás)?
A hatásfok jobb lehet, mint fosszílis üzemanyagú motornál azonos terepen, de a hatótáv többnyire alacsonyabb, mint sík terepen (ahol szintén van visszatáplálás), és ez lesz kritikus.
"Ha kívülállóként nézzük, vagy jogi alapról akkor valószínűleg a kormány nem tett semmi jogtalant.
Ígért 9,5 milliárdot Szeged város közösségi közlekedésének elektrifikálására, ad Szeged város közösségi közlekedése elektrifikálására kb. 10 milliárdot.
Ez a tény."
Öööö, nem. De hát ezt már a szegedi topikban is leírták neked, többen, többször.
Nem "ígéret" volt, hanem megállapodás, kormányhatározattal. Persze mindent, ami még nem történt meg, hívhatunk "ígéretnek", de azért az úgy kicsit eltér a mindennapi szóhasználattól (jogilag pedig az ígéret értelmezhetetlen, szóval ez hétköznapi szóhasználat volt bizony). Ott volt többek között egy "támogatás biztosításáról szóló kormányhatározat", aztán azt vonták most vissza egyoldalúan. (Igen, kétoldalú megállapodás, az valami jogi kategória lesz azért.)
Az, hogy "ad Szeged város közösségi közlekedése elektrifikálására kb. 10 milliárdot", megintcsak nem ún. "tény". Idén annyi történik majd, hogy megvizsgálják, hogy majd ha itt lesz az ideje, milyen formában és pontosan mire és hogyan is lehetne majd esetleg. A dolog komolyságáról még annyit, hogy az ígért összeg és az ígért eredmény nem igazán passzolnak egymáshoz (mert ahogy te is rámutattál, az összeg ~50 buszra elég, miközben a teljes kiváltásról szólt a fáma.)
Hogy jogtalanság történt-e? Egy kétharmad birtokában határozottan és különösebb gátlások nélkül kormányzó kormányról beszélünk, szerinted van realitása annak, hogy bármi, amit tesznek, jogtalan? (És az elmúlt tíz évből az is látszik, hogy ha igen, na akkor mi van.)
Ja, és nem is világvége, csak F-kormányzás as usual.
"Ha nem lógna ki a politikai lóláb, azt mondanám Szeged, mint sík város pont jó egy E-busz kísérletre."
Ezt amúgy nem teljesen értem, nem pont a dimbes-dombos helyeken lenne jó (visszatáplálás)?
Most pár szegedi elfogult (ami pozitív hisz saját városukról beszélnek) megpróbálja ezt világvégeként előadni.
Nem az.
Különböző vélt vagy valós (inkább vélt) jogalapot kreálni.
Ha kívülállóként nézzük, vagy jogi alapról akkor valószínűleg a kormány nem tett semmi jogtalant.
Ígért 9,5 milliárdot Szeged város közösségi közlekedésének elektrifikálására, ad Szeged város közösségi közlekedése elektrifikálására kb. 10 milliárdot.
Ez a tény.
Innen menjünk át ÉRZELMI alapra.
Ha az egyenletre beleteszünk olyan nem jogi kategóriákat mint :
- ígéret,
- beszélgetésen elhangzott félmondatok,
- emlékeztetők sorai,
- megállapodás mellékletének nevezett elképzelések,
- hit a villamosban,
- stb.
akkor már más a leányzó fekvése.
Akkor a szegedieknek éppen lehet igazuk is.
De ezek nem jogforrások.
A politika nem más mint a lehetőségek művészete.
Tanultuk anno a középiskola harmadikban.
Itt most nem történt más, mint az egyenlet egyik tagja (kormány) élt a lehetőségeivel.
Furcsa kísérletnek tartom a Szegedre küldendő kb. 50 db E-buszt.
Kb. ennyi jön ki 10 milliárdból + a helyi telephelyi (esetleg 1-2 végállomási) töltőhely kiépítése.
Ha nem lógna ki a politikai lóláb, azt mondanám Szeged, mint sík város pont jó egy E-busz kísérletre.
Külső szemlélőként ez inkább a pénz feletti rendelkezés vitája.
Kinél legyen az a 10 milliárd ?
A szegedi közlekedésbarátok, vagy egy részük (?) úgy 4-5 hete már, elhelyez heti kettő ilyen cikket (kb. 90%-ban azonos tartalommal) különböző média felületen.
Azért, hogy változásra bírják a kormányt.
Ez dícséretes tett részükről.
A szegediek véleményét nem ismerjük, de az önmagukat véleményvezérnek tartók álláspontját most sokadjára olvastuk.
Ezt is tartom normál várospolitikának.
Pont az (véleményformálási kísérlet) amiről a várospolitikának - sok más mellett - szólnia kell.
Ez így van, de az olaszok már kezdik sejteni. És hol van az egy szabadon engedett járványtól. Szerintem a modern jóléti államokban a társadalom nem tud úgy működni, hogy végignézi a népesség egész százalékának pusztulását, és nem tesz semmit. Kicsi esélyt látok, hogy ez ne blokkolná előbb-utóbb a gazdaságot. De ahogy mondod, majd kiderül.
Tatabányán teljes káosz lesz, este 8 után meghirdetni a másnap üzemkezdettől élő változásokat még jelen helyzetben is gáz. Főleg, hogy számos leálló vonal érintett a hivatásforgalomban és az üzemelő vonalakon is leginkább a hivatásforgalomban közvetlenül vagy közvetetten (munkásvonatokhoz csatlakozást adó) érintett indulások maradnak el.
Ez így van, ám ha tévednek, akkor nagyon sok halott lehet, veszélyes, felelőtlen és ... hát a legutolsó jelzőmet inkább töröltem...
A gazdaságot fel lehet éleszteni, a halottakat meg nem. És, itt nem csak 70 év felettiekről van szó, bőven meghalhatnak (és, fognak is) fiatalok is, pl ha egy "sima" influenza mellé megkapják ezt is.. vagyis, ezek az államok konkrétan beáldozták a lakosságuk egy részét. Ráadásul, aki meghal, csúnyán hal meg: megfullad.
Dél-Korea azzal tudta megfogni, hogy tesztelt mindenkit és azonnal orvosi ellátást kaptak azok, akik fertőzöttek, így ott nagyon kevés a halott. A svédek és a britek más utat választottak...
A svédek és a britek más utat választottak, mint sok európai ország. A svédek pl., ha már említetted, a tesztelésekkel is felhagytak. Így aztán papíron sokkal kevesebb fertőzöttjük van, mint Norvégiának vagy Dániának. Nagy-Britanniában se nagyon vezettek be korlátozásokat, a miniszterelnök közölte, hogy az idősek vigyázzanak magukra, a fiatalok meg úgyis enyhe tünetekkel túlélik, fontosabb, hogy ne álljon le a gazdaság.
Én momentán hajlok arra, hogy azt gondoljam, ennek a két országnak nincs igaza, de majd a történelem eldönti. Ma ezt egyikünk se tudhatja.
Jut eszembe, a Dánia - Svédország közti vonatok, amik nagy része igazából Koppenhága - Malmö HÉV, azok járnak-e vajon?
"A Kaposvári Közlekedési Zrt. összes buszát naponta fertőtleníti. A megállókban a sofőrök a járművek valamennyi ajtaját ki fogják nyitni, hogy megkönnyítsék a fel- és leszállást. Hétfőtől a buszvezetőknél nem vásárolhatunk menetjegyet, arra kérjük az utasokat, hogy azt vegyék meg előre a jegypénztárban vagy a már általuk megszokott árusítóhelyeken."