Felraktam a TS karbit. Nagyságrenddel jobbnak tűnik, mint az eddigi összes együttvéve.
Benzint zárja a pumpa ellenében, már most combosabb tőle a motor, és van alapjárat.
Pedig semmi összehangolás, légszűrő, stb.
A gyújtás beállításának van valami menete, vagy adja magát a dolog? Akarom leellenőrizni azt is. Annyira nyápic a szentem, hogy negyedikben elég nehéz vele elindulni!
Ivánoknál tömegtermelésre berendezett,viszonylag fejlett hadiipar volt annó.Ők velűnk ellentétben nem számoltak fel minden gyárat,igyekeztek a "civil"piac termékeit gyártani a hadi gyárakban.Meg persze megy a hadi cucc is,csak nem akkora volumenben.Nagyot fejlődtek,főleg a kombájnok,traktorok ,nehéz gépek terén.Nem erőltetik a csicsás elektronikát,az nem az ő műfajuk.Azt inkább megveszik mástól,ha muszáj.
A karburátor pillangótengely lógása okoz problémát. Fújtam a tengely kis perselyeihez zsirsprayt,inditottam és jónak tünt a motor járása. A kopásbol lógásbol adódoan beszívta az anyagot és ott voltam ahonna elindultam.De egy próbát megért. Holnap beperselyezem . Majd irok tapasztalatot.
A Harkovi Traktorgyár lehet,hogy gyártotta ezt a gépet,de nem zárja ki,hogy máshol is készűlt,meg azota a SZU megszűnt,lehetséges,hogy más utodállam is kapot gyártási lehetőséget.Csak példát is mondok,és pont Harkovit:T-16 gép eredetileg Harkovi Traktorgyár terméke.Azota már ott a továbbfejlesztett gépet gyártják,az eredeti modellt valahol másik orosz cég késziti,lényegében eredeti formában.Náluk mindkét tipust forgalmazzák,ott szükség van ilyen ügyes gépekre.Nálunk nincsen forgalmazva egyik sem,sajnos.Na de a lényeg,most a Kurgan Mash Zavod gyártja,lehet venni eredeti oroz benzines,Brigs benzines,Hatz diesel motorral is.Legalábbis az Avtomash-on igy olvastam.
Még talán annyit mondanék,hogy az emlitett durrogást a gyujtás is okozhatja.Eredetileg mágnesgyujtás van,hasonló,mint a Sztalinyec kismotor gyujtása.Át szokták rakni normál aksis gyújtásra,az talán jobb volt kicsit.Villanyász mondta,azt a mágnesest nem folyamatos üzemre találták ki,ezért hibásodott meg relative hamar.Egyébként a seregben az autómban volt áramforrásként egy emlitett AB-4 agregátor,de az,mivel egy fordulaton dolgozott,kevésbé volt hajlamos a durrogásra.