Biztosan én vagyok béna, de hazai WEB shopokban nem találok 2003-as WJ-hez sártálcát. Későbbi modellekhez van, de a WJ/WG modellekhez sehol nem találok. A hobbim miatt hétvégente a sarat dagasztom és borzasztóan össze tudom mocskolni vele kocsit. Sár vagy hó tálca is megfelelne, csak előre kell kettő. (Csomagtartó tálcát már találtam.) Ha valaki tud valamilyen forrást kérem jelezze.
"a tavaszi projekt: ledesíteni a csirkét. ez annyit tesz, hogy a beltérben az összes fényforrást kipattintjuk belőle igazi kínából rendelt cuccra, a tetősínre meg felvarrunk egy 1,30as 250W-os powerledet a maga kis tetőcsomagtartójára. trallala. nagyon faja lesz :)"
No, ha eljut a dolog odáig akkor erről majd feltétlenül rakj be valami beszámolót mert gondolom sokakat érdekelhet. Egy ideje gondolkodom a tetőre erősített powerled-ben csak attól félek lelopják róla. (Budapesten lakom, elkerülhetetlen hogy időnként az utcán parkoljak.) Az sem világos hogyan lehet a tetőre kivinni a delejt.
A belső fényforrások izzóját LED-re cserélni van értelme? Nyilvánvalóan tovább bírják és kicsivel csökken az áramfogyasztás is, de nem tudom hogy milyen ár-érték viszonyban van a dolog.
elképzelhető, hogy valamelyik hengerednél hajszálrepedés van. Nekünk a jelenség akkor volt, amikor falsot szívott az utolsó porlasztónál. Dadogott hidegen, meg füstölt, mint a T72 tank...
Fel lett újítva az összes porlasztó+ porlasztó csúcs. De sajnos hidegen főleg, de alapjáraton dadog csattog füstöl a motor. Valamelyik henger lehet a hibás? Vagy csak beállítási probléma?
Köszönöm, Bandigreen! :) Olvasgatok vissza, van itt sok érdekes dolog. Jól beszélek angolul és bejárok amerikai oldalakra, csak ott nem nagyon árusították ezt a 2003-as modellt CRD motorral így tapasztalat sincs róla. Ráadásul náluk minden van bontott alkatrészből mert a csirke odaát igen népszerű volt akkoriban. Nem úgy nálunk. Már ősz óta, mióta vettem, sajnos cserélni kellett az első kardán szimmeringjét és csapágyát, és még bontottat se találtam. A szervíz elküldte a cuccost valami hazai specialistához aki újraépítette az egészet, jóárasítva. De ennyi belefért. Viszont nem vagyok naív, tudom hogy fog ez még nekem meglepetésekkel szolgálni. Úgy néz ki a motor és az automata váltó kifogásmentesek, a többit meg majd csak sikerül kézben tartani.
Kérdezném azt akinek van tapasztalata evvel a motorral (2.7 CRD) hogy milyen típushibákra lehet számítani? Mire érdemes odafigyelni? Előre is köszi.
Kicsit megijesztettél. Ugye a 2.6 CRD-vel nem kell ettől tartanom? Két szerelővel is beszéltem mielőtt megvettem a gépet, azt mondták a 2.6-os Mercedes motor az idők végezetéig bírják, nincs velük probléma. Mondjuk az én dzsipóm se melegít nagyon, de ezt annak tudtam be hogy diesel. Olaszból behozott példány, a kilométerszámláló 140e kilométert mutat de tudom hogy ezt nem kell nagyon komolyan venni. Ez az első disesel autóm, a benzinesek ettől sokkal jobban fűtöttek. (És gyorsabban is, de számítottam rá hogy a diesel lassab fűt fel.) Remélem nem fog nekem bekrepálni.
Uraim, ez az első beírásom ide, így mindenekelőtt üdvözlöm a többi csirketulajdonost.
Azt szeretném kérdezni hogy tudtok e forrást ahonnan be lehetne szerezni haspáncélt 2003-as 2.6L-es Laredo WJ-hez. (Vagy inkább WG-hez mert CRD.) Időnként úttalan utakon járok a géppel, amit terepezésnek túlzás lenne nevezni de közel van hozzá. Volt korábban egy Cherokee-m és annak egyszer sikerül kilyukasztanom a tankját egy téglával ami a tócsában volt a földúton. Azóta félek hogy sikerül megismételnem a mutatványt. Viszont sehol nem találok sem haspáncélt sem tank védő apparátust. Ha valakinek van ötlete legyen szíves írja meg.
Üdv .Mai nap aktívan telt ,először hűtő modding.Ami nagyon nem tetszett hogy a hűtő nagyon rá van ültetve az intercooler-re ezt úgy orvosoltam hogy 8mm távtartó lett mind a négy csavar alá berakva ,így még a ventilátor se ér bele és a levegő is jobban átjárja. A következő feladat a ventilátor előtti műanyag takaró szellősebbé tétele :-) , ezt 30 mm es lyukfúróval megoldottam, ami a képen nem látszik hogy az oldalfalakon is képeztem szellőző járatokat.
Ezek után jött a hengerfejek felrakása. Itt a sorrend a leghátsó hengertől előre hogy jobban hozzá lehessen férni.
A henger megtakarítása(fémtisztára)és a csavar furatok kitakarítása(lényeges hogy a folyadékokat is kifújjuk mivel ha marad benne víz,amikor lehúzzuk a hengerfej csavarokat megrepedhet a blokk) visszarakjuk a szelepvezetőket( "u" alakú fém lemezek),rá a tömítés .Ezek után jönnek a hengerfejek először az m12 es csavarokat kézzel meghúzzuk végigmegyünk mind az öt hengeren. Felrakjuk a leömlőt,szívócsonkot már a tömítéssel együtt ! Jöhetnek az m14-es csavarok illesztő lapokkal. Meghúzzuk mindet sorrendbe megfelelő nyomatékkal(több féle sorrend van ).Jöhetnek az olajvezeték csavarjai új réz tömítésekkel.
(Lényeges az illesztők helyzete csak így fér el a szelep dekni tömítés)
Mehet vissza termosztátház és a turbó . A motortér jobb oldalán vissza kell rakni a porlasztókat és a hőmérséklet jeladók csatlakozóit 3-4-es henger. Intercooler csövek,vízcsövek stb...
Pár napja vásároltam egy Grand Cherokee ZJ-t,úgyhogy új vagyok ebben a topikban. Az autónak váltó hibája van(folyik az olaj és bizonyos fordulat vagy sebesség tartományokban ráz) mondta az eladó.Aláfeküdtem,megnéztem a terpeváltó hátsókihajtásának a háza(a mellékelt képen a 26-os számú) el van repedve.
4 éve van nálam az autó. Azóta szinte mindent felújítattam rajta (komplett szilent garnitúra csere, önindító, adagoló, első hátsó fékek, összes olaj cserélve -váltókban, hídakban stb.) Végig vezettem a kortörténetét. Kis ízelítő az autóról a totalcar népítéletében Grand Cherokee Limited ZJ 2.5TD - Szeretni való címmel olvasható. Komoly terepen nem volt használva. A motor füst mentes, hidegben is jól indul. Megbízható autó teszi a dolgát. Nappali menetfénnyel, 92A új BOSCH aksival, állófűtéssel, túra csomagtartóval, tökéletes diffikkel és váltóval, teljes értékű pótkerékkel, jó állapotú AT gumikkal és + hólánccal 1.390.000,- eladó. +36205592848
ZJ műszerfal bontásról vagy ZJ motortér, motor szétszedve, stb.. képekre ha szükségetek van írjatok az istermag@gmail.com címre nagyobb felbontásban tudom küldeni őket.
A motor képeket Szokics Mitó Jeep-es társunknak köszönhetjük.
A klíma kondenzvíz kivezető cső az anyós ülés tűzfalán található a műszerfal alatt. Ki tisztítani nem tudtam másként csak a műszerfal le bontásával. Több legyet ütöttem egy csapásra, mert így legalább gyönyörűen kitisztítottuk a szellőző rendszert ( fél vödör szemét - komposzt :-) jött ki belőle )
A klíma miatt érdemes szerelőt keresni aki le tudja fejteni a gázt és van megfelelő szerszáma is.
A kiegyenlítő tartály alatti karosszéria nyúlványba van ki vezetve a kondenzvíz.
A kiegy. tartály alatt található a komputer agya, azt le bontva találtok még csavart ami tartja a műszerfalat.
A 96 előtti évjáratoknál lehet, hogy megy nagyobb bontás nélkül is a youtubon találtam róla videót
It's an upshift light. For some reason, a genius at the car companies thought it would be a good idea to tell people when to shift gears for best gas mileage. At first, I ignored it...then it started bugging me, so I pulled the bulb out. Much nicer now.
- a képen ugyebár a hűtőradiátor felső része látszik, amiről a műanyag felső búbot lekaptátok. a hűtő az cserés lett, vagy esetleg szerelhető, és a tetejét visszapattintottátok rá?
Üdv! egy 91-es yj-m van és a műszerfalon a check engine mellett bal oldalon kigyullad időnként egy felfelé mutató sárga nyil. Valakinek ötlete, hogy mi lehet az? THX!