Azért egy MAN és Mercedes az mégis is csak egy MAN és Mercedes.
Gondok ott is vannak, de azért maga a brand az ami jól cseng.Meg a háttér..
Probléma ott is van, de gondolj bele ha egy ekkora gyártónál ilyen szarvashibák vannak,vajon mi lehet Credonál?
Semmi probléma nincs hogy van a Credo, de akkor vállalja a gyártó hogy egy szerényebb típus,szerényebb adottságokkal nulla brand-el és adja olcsóbban.
A másik ilyen csoda a Currus Aries amit főleg a HM és BM rendelt. Már kb 100 darab létezik belőle.
Hát az egy borzadály, tökéletes kivonata a túlárazott lopás kifejezésnek.
Egyszer volt szerencsém 10 percig élvezni egy HM számára készült típus vendég szeretetét.
Az még legalább nyomokban tartalmazott Volvo alapot, de gyakorlatilag szinte ugyanaz a tróger banda csinálja mint az elhíresült alfa localokat.
Az újabb Currus Aries buszokon már Volvo logot sem látni...viszont a kormányon meg van Volvo logo. Fene se érti. :D
Kívülről még emészthető, de csakis 2 deci chivas regal után, de a belseje.... valami borzalom.
Eldolgozatlan felületek, sorjás műanyagok,fém részek, idejét múlt török ülések. Innovációnak semmi jele. Szinte ugyanaz a localo müszerfal és világítás. Repedt burkolati elemek,sok helyen láthatóan simán odabasztak a szakmunkások az alkatrésznek hogy a helyére "passzintson"
Az ajtó nyitó mechanika a localokat idézi, ugyanattól a beszállítótól vásárolták. Persze mivel a gyártó már nem forgalmazza így kifejezett rendelésre újra elkészítette. Ebből következik hogy nagyon régi konstrukció és nem zárja megfelelően az ajtót.
De semmi gond,állambácsinak tökéletes lesz.
Az oltóbuszokba már bekerült a mentőkben megszokott betegtéri LED világítás, de annyira erős hogy retinát éget.
Tükrök manuálisan állíthatók,egyes Currus Aries típusokban elektromosan. Bár 4-5 direkt állítás után már nem működik,és kell egy kis idő hogy magához térjen.
Légkondicionálót megvették az egyik gyártótól,(török) és a maguk módján beépítették.Mint amikor vesz valaki egy otthoni klímát egy áruházban,felrakatja egy szervizzel és csodálkozik hogy alul tervezett lett a légkondicionálás. Régebbi Currus buszoknál már a víz is be csepeg a légkondin keresztül az utastérbe.Pedig az egész Currus márka olyan 4 éves kb.
Sofőr ülés minimum 10 évvel ezelőtti kiadás.Természetesen a létező legrosszabb amit kapni lehet (ükjijmar vagy valami hasonló nevű török cégé ) Nem állítható teljes mértékben.
Sofőr kényelmét egy kb 20 éves CD-s rádió próbálja felturbozni,és a tachgráf is hasonló időszakból származik.
Ilyeneket már új buszokban vagy vontatókban biztos h nem látni.
Nagyon kényelmetlen és nagyon izzadós-csúszós szövettel burkolták. Ráadásul zöld színű a szövet.Szó szerint a seggforma beleizzad és kirajzolódik rajta.
És mindezt darabonként 90 millió környéke, összehasonlításként gyak Neoplan Setra is lehetne akár.
Széles Gábor megint megcsinálta a lehetetlent. Szarból várat épített, de legalábbis guruló buszokat.
Szuper lenne ha ezeket a #magyarbuszokat a helyén és ár érték szempontjából a realitások mezején kezelnék.
Akkor szuperül kiegészítenék az egyre nagyobb busz hiányt..de így 70-90 millióért...Hát ne szórakozzunk már.
A másik kedvencem a BM Heros tűzoltóautók,amelyek 40 %-al drágábbak mint az osztrák Rosenbauer. Itt azért már egy járművek iránt érdeklődő ember eléggé összerezdül. ( : D )