Keresés

Részletes keresés

JNR-349 Creative Commons License 2021.07.17 -15 5 36118

A sulinet biztos ki fog térni a hitéből, de valószínűleg a szóló Ikarusoktól is búcsút inthetünk hónapokon belül, de nagy valószínűséggel sárga ARC-okból sem lesz sok Miskolcon. Augusztusban jönnek Econellek meg valamilyen új távolsági szólók. Hogy milyen típus, azt egyelőre homály fedi.

Racilaci Creative Commons License 2021.07.16 -2 4 36117

Egy másik topikban kb. pont erre a felvetésre ezt írtam:

 

Nyilván végtelenül felháborító, ha valami szart sóznak az emberre, nem kevés pénzért. Gondolom, létezik garancia, csere, kötbér, pereskedés - ezekkel élni kell, amennyiben az "érkezgető" hírek valósak.

 

 

Ezzel együtt nem keverendő össze, ha egy egyébként jó nevű gyár jó(nak tűnő) termékét silányan rakják össze azzal, amikor konstrukciós és koncepcionális hibáktól hemzsegő magyar termékre mondjuk, hogy "juj, de jó, mert magyar", vagy "nem baj, hogy szar, de legalább magyar". Már csak azért sem, mert az egyiket ki lehet cserélni jóra, a másikat meg éppen ugyanolyanra lehet kicserélni.

Előzmény: Avery88 (36108)
HEM-869 Creative Commons License 2021.07.16 -1 2 36116

Maradjunk annyiban, hogy jártam Győrben a Kravtexnél és 60 millió a busz. Nyilván ezekre a buszokra van írva a pályázat és az ár, amit kis is fizetnek a vásárlók. Aztán hogy ebből mennyit osztanak vissza bizonyos köröknek azt örök homály fedi...

Előzmény: JLW-470 (36115)
JLW-470 Creative Commons License 2021.07.15 -1 0 36115

"A valós értéke a busznak 40-45 millió lenne."

 

Honnan tudod,hogy nem kb annyiért adja a Kravtex, míg a többi az alkotmányos költség rajta?

Előzmény: HEM-869 (36110)
robbanómotor Creative Commons License 2021.07.15 -1 1 36114

viszont a kormányon meg van Volvo logo. Fene se érti. :D

 

Persze, mert az az önjáró alvázzal együtt jön. 

Előzmény: norbee87 (36113)
norbee87 Creative Commons License 2021.07.15 -1 6 36113

Azért egy MAN és Mercedes az mégis is csak egy MAN és Mercedes.

 

Gondok ott is vannak, de azért maga a brand az ami jól cseng.Meg a háttér..

Probléma ott is van, de gondolj bele ha egy ekkora gyártónál ilyen szarvashibák vannak,vajon mi lehet Credonál?

 

Semmi probléma nincs hogy van a Credo, de akkor vállalja  a gyártó hogy egy szerényebb típus,szerényebb adottságokkal nulla brand-el és adja olcsóbban.

 

A másik ilyen csoda a Currus Aries amit főleg a HM és BM rendelt. Már kb 100 darab létezik belőle.

Hát az egy borzadály, tökéletes kivonata a túlárazott lopás kifejezésnek.

 

Egyszer volt szerencsém 10 percig élvezni egy HM számára készült típus vendég szeretetét.

Az még legalább nyomokban tartalmazott Volvo alapot, de gyakorlatilag szinte ugyanaz a  tróger banda csinálja mint az elhíresült alfa localokat.

Az újabb Currus Aries buszokon már Volvo logot sem látni...viszont a kormányon meg van Volvo logo. Fene se érti. :D

Kívülről még emészthető, de csakis 2 deci chivas regal után, de a belseje....  valami borzalom.

 

Eldolgozatlan felületek, sorjás műanyagok,fém részek, idejét múlt török ülések. Innovációnak semmi jele. Szinte ugyanaz a localo müszerfal és világítás. Repedt burkolati elemek,sok helyen láthatóan simán odabasztak a szakmunkások az alkatrésznek hogy a helyére "passzintson"

Az ajtó nyitó mechanika a localokat idézi, ugyanattól a beszállítótól vásárolták. Persze mivel a gyártó már nem forgalmazza így kifejezett rendelésre újra elkészítette. Ebből következik hogy nagyon régi konstrukció és nem zárja megfelelően az ajtót.

 

De semmi gond,állambácsinak tökéletes lesz.

 

Az oltóbuszokba már bekerült a mentőkben megszokott betegtéri LED világítás, de annyira erős hogy retinát éget.

Tükrök manuálisan állíthatók,egyes Currus Aries típusokban elektromosan. Bár 4-5 direkt állítás után már nem működik,és kell egy kis idő hogy magához térjen.

 

Légkondicionálót megvették az egyik gyártótól,(török) és a maguk módján beépítették.Mint amikor vesz valaki egy otthoni klímát egy áruházban,felrakatja egy szervizzel és csodálkozik hogy alul tervezett lett a légkondicionálás. Régebbi Currus buszoknál már a víz is be csepeg a légkondin keresztül az utastérbe.Pedig az egész Currus márka olyan 4 éves kb.

 

Sofőr ülés minimum 10 évvel ezelőtti kiadás.Természetesen a létező legrosszabb amit kapni lehet (ükjijmar vagy valami hasonló nevű török cégé ) Nem állítható teljes mértékben.

Sofőr kényelmét egy kb 20 éves CD-s rádió próbálja felturbozni,és a tachgráf is hasonló időszakból származik.

Ilyeneket már új buszokban vagy vontatókban biztos h nem látni.

Nagyon kényelmetlen és nagyon izzadós-csúszós szövettel burkolták. Ráadásul zöld színű a szövet.Szó szerint a seggforma beleizzad és kirajzolódik rajta.

 

És mindezt darabonként 90 millió környéke, összehasonlításként gyak Neoplan Setra is lehetne akár.

 

Széles Gábor megint megcsinálta a lehetetlent. Szarból várat épített, de legalábbis guruló buszokat.

 

Szuper lenne ha ezeket a #magyarbuszokat a helyén és ár érték szempontjából a realitások mezején kezelnék.

 

Akkor szuperül kiegészítenék az egyre nagyobb busz hiányt..de így 70-90 millióért...Hát ne szórakozzunk már.

 

A másik kedvencem a BM Heros tűzoltóautók,amelyek 40 %-al drágábbak mint az osztrák Rosenbauer. Itt azért már egy járművek iránt érdeklődő ember eléggé összerezdül.  ( : D )

Előzmény: Avery88 (36108)
IKARUS 556 Creative Commons License 2021.07.15 -1 2 36112

A CLASSICOK valóban nagyon jók.

Bàr kezdetben sok hibàval küzdöttek.

Sajnos elég kevés készült,szerintem ma is  élmezönybe vannak.

Előzmény: EAG E95 (36111)
EAG E95 Creative Commons License 2021.07.15 -1 2 36111

Annyiból nem értek egyet, hogy azért a Classic Ikarusokat megvédeném. 2. Hibája van a korrózió, meg az, hogy a legfiatalabbak Is ~20évesek. Az intouro sem nyújt többet mint egy klímás Classic cserébe bonyolultabb technika, az elterjedt SL MAN okrol nem is beszélve a műanyag székekkel és kis ablakokrol nem beszélve. A Credok pedig ha nem is vicc kategória de beszédes, hogy az Állami cégeken kívül szinte nulla darabban vannak az úton és olyanok mint ha én Szerelném  össze a sufniban. Mikor a 2-3 éves busz oldalán végig folyva a rozsdás víz hát az nem semmi.

Előzmény: IKARUS 556 (36109)
HEM-869 Creative Commons License 2021.07.15 -2 2 36110

A Credonak főleg az új Econellnek az ár-érték aránya rosszabb mint a külföldi társaié. Ilyen anyag minőség mellett valamint rossz összeszerelési technikák által azért 60 millió sok ezért a buszért, főleg hogy a motor közepes teljesítményű, a klimatizálási technológia pedig pocsék (egy Mercedes személy autónak nagyobb teljesítményű klíma kompresszora van mint a Credonak). A valós értéke a busznak 40-45 millió lenne. 70 millióért helyközi Setrákat lehetne venni, ami szintén nem tökéletes, de a minőségbeli különbség sokkal nagyobb. A Mercedes Reformban látok némi potenciát a jelenlegi hazai gyártású buszok között, de egyenlőre még az is kiforratlan busz család.

Előzmény: Avery88 (36108)
IKARUS 556 Creative Commons License 2021.07.15 -2 6 36109

A CREDOT leírni amolyan nemzeti jàték.Bevallom nekem tetszik a tipus.A MERCIK,MAN ék IVECOk,VOLVOk is jók Az Ikarus meg teljesen a múlt.Versenyképes az 1980-as években volt.A Volànnak csak képezni kéne karbantartóit.A jó üzemeltetés alapja a minőségi karbantartás.Szerintem ez nincs ma.Lehet bàrmilyen típus,ha nem szakértelemmel szervizelik egy sem jó.

Előzmény: Avery88 (36108)
Avery88 Creative Commons License 2021.07.15 -2 9 36108

Amikor ilyen "szörnyűségeket" olvasok hatalmas buszgyártókról akkor teszem fel a kérdést hogy a sokak által leírt CREDO buszaink tényleg olyan rosszak??? Ha egy MAN vagy egy Mercedes nem tudja hozni a nevéhez fűződő minőséget akkor már komoly bajok vannak...

norbee87 Creative Commons License 2021.07.13 -1 2 36107

Persze hogy tudják.

 

És ez új járműnél nagyon kínos.

 

Mondjuk nálunk inkább MAN vontatók vannak, német  vagy lengyel gyártás, semmi probléma nincs velük.

 

 

Előzmény: Cpt.Dave (36097)
Cpt.Dave Creative Commons License 2021.07.13 -1 0 36106

Én érvenyesíteni nem tudom csak azt megnézni hogy jó e. Majd a kalauz intézi gondolom

Előzmény: redfox2 (36102)
diamond way Creative Commons License 2021.07.13 -1 0 36105

Remélem a szerelők megkapják a lecseszést!

Előzmény: okokseok2 (36104)
okokseok2 Creative Commons License 2021.07.13 -1 4 36104

Videókból és a fotókról egyértelműen látszik,  hogy a 265 volt az. 

Néhány napja volt egyébként forgalomban több hetes műhely után 😆😆😆

Előzmény: Isubusz (36103)
Isubusz Creative Commons License 2021.07.13 -1 0 36103

Valószínűleg a HPF-267 lehetett.

Előzmény: norbee87 (36101)
redfox2 Creative Commons License 2021.07.13 0 0 36102

Köszi!

A MÁV appos kombinált jegyet buszon, hogy ellenőrzik, csak ránézésre?

Most mi jár egri részrő Nyíregyre, PRF-927 vagy más?

Kereső nem mutat rendszámot.

Előzmény: Cpt.Dave (36096)
norbee87 Creative Commons License 2021.07.13 -1 1 36101
Racilaci Creative Commons License 2021.07.13 0 0 36100

No, igen, 20-25 utast egyetlen, gyengébb napon elszállított a Tuv-Bp. járat (oda-vissza számolva). És szerintem a TransTour Nyíregyháza-Bp., de még a Szabolcs Volán Nyíregyháza-Bp. járatának is összejött naponta a 20 utas. Most meg kell rá két hónap. (Tudom, hogy több járat, meg Covid, de a forgalom megcsappanása akkor is nagyon látványos.)

Előzmény: Cpt.Dave (36096)
Eládi Creative Commons License 2021.07.13 0 0 36099

Égett/füstölt egy Merci csuklós A felsőzsolcai körforgalom előtt.

HEM-869 Creative Commons License 2021.07.13 0 0 36098

Egy éve elvitték Szegedre, de nem használják, úgy tudom selejt...

Előzmény: tecus24 (36093)
Cpt.Dave Creative Commons License 2021.07.13 0 1 36097

Egész konkrétan 3 buszunk megkockáztatom hogy már hibásan jött fel törökből is. Ennek ellenére hogy motorvezérlés meg retarderhiba van simán kilökte a gyártó. Pedig biztos tudtak róla.

Előzmény: norbee87 (36079)
Cpt.Dave Creative Commons License 2021.07.13 0 0 36096

ICs átszállás. Van is meg nincs. Annyira kevés hogy egy kezemen meg tudom számolni de azt se mondhatom hogy nincs. Van aki diák használta a kombinált átszálló jegyet Újvárosból a Keletibe és vissza. Egyszer volt igény hogy utas a kalauznak jelezte ő velem jönne tovább Újváros felé. Az betelefonált a miskolci diszpécsernek az meg értesített engem hogy pár percet várjak mert késik a vonat. Tehát működik a rendszer csak elenyésző még az utasszám. Most már egyre többen használják a pályás részen. Most kérdeztem a kollígát aki lent van. Én már lekerültem a vonalról. Táppénzről visszajött az akit helyettesítettem. A két hónap alatt szerintem 20-25 fő ha volt összességébe akik éltek a vasúti csatlakozás lehetőségével. 

Előzmény: redfox2 (36090)
Racilaci Creative Commons License 2021.07.13 0 0 36095

Igen, a 9:20-as gyakorlatilag végig völgyidőben közlekedik. Annyi, hogy az Eger-Kövesd szakaszon 40 percre indul az előző után, tehát ott még valami kis helyközi forgalom összejöhet, de utána végig majdnem semmi.

Előzmény: redfox2 (36090)
HNF-494 Creative Commons License 2021.07.13 0 1 36094

A LOA-399 se különb a csuklójánál tekegolyok ütögetik a buszt....

Fogok rola videó és hangfelvételt csinálni és a volánnak is elküldöm hogy szerintük mire gondoljunk?????? Elérünk még valahová baj nélkül?????

Előzmény: diamond way (36086)
tecus24 Creative Commons License 2021.07.13 0 0 36093

Az FLR-810-el mi a helyzet? 

Borsodbodros Creative Commons License 2021.07.13 0 0 36092

Ezért is írtam,hogy megérettek a cserére. A hang az meg a karbantartás hiánya.

Előzmény: diamond way (36086)
trizs77 Creative Commons License 2021.07.13 0 2 36091

Stájerországi gyár helyett inkább a silány ankarai gyárat zárták volna be!

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Mekkora a humán költség Stájer országban és mekkora Ankara külsőn ?

 

 

redfox2 Creative Commons License 2021.07.13 0 2 36090

Mostanában játtam párszor a vonalon,  de elég harmatos volt az IC-s átszállás.

Aki eddig ahoz volt szokva,  hogy felült a buszra és le Pesten,  annak ez az átszállós,  vonat késés esetén várakozós,  esetleg átcuccolós nehezen fog menni.

Majd Cpt.Dave elmondja ő mit tapasztal ha ezen a vonalon jár!?

Bár az egri kocsi se legfrekventáltabb időpontban ér Kövesdre.

A SEF 09:20-as egri indulása is teljes kuka,  főleg hogy Nánás fele megy.

Előzmény: Racilaci (36088)
diamond way Creative Commons License 2021.07.12 -1 1 36089

Stájerországi gyár helyett inkább a silány ankarai gyárat zárták volna be!

Előzmény: norbee87 (36079)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!