anno jó 35 éve ahol dolgoztam - egy spec építőipari cég.
Használtak különféle betonokat, normál-, tűzálló-, saválló- , hőszigetelőbetonokat stb.
Egy speciel helyre egy un. tűzálló massza lett betervezve.
A lényeg : egy spec adalék/töltőanyaghoz foszforossavat adtak, azzal keverték ami a kötést biztosította. ( a betonoknák egyébként általában a cement adja ezt ).
Pár hónapmúlva a művezető örjöngve hívja a tervezőt, hogy nem írta ki a védő felszerelést, nem adta meg a biztonsági előírásokat.
Tény az hiányzott !
De megjegyezte halkan a tervező fönöke : és mondjad, amikor otthon az asszony főz és ecetet használ, milyen védő felszereléseket alkalmaz?
Az ürge csak néz néz. Erre a t. fönöke megjegyzi : na látod ez a foszforossav is kb. olyan mint az ecet.
A gázt nem kell szétszedni, a készülék a falon marad csak a kémény részt veszed le róla és a hőcserélőt lecsavarozod kétoldalon az a két nagy csavart ami a csövön van. Egy-egy vékony piros papírtömítés van benne. Mondod hogy V4-eshez kell, tudni fogják a gázszerelő boltban.
A tagottazsír bármilyen gépzsír, van az kicsi dobozban is, sokhelyen vehetsz pl festékboltban vagy benzinkútnál.
Nem gumi tömítés van a víznél és a gáznál? Papír? Ezt a tagotta zsírt lehet kapni víz-, gázszerelési boltban? Remélem nem csak 1 kg-os kiszerelésben. :-)
Megcsinálhatod magad is, a hőcserélőbe egy tölcsérrel apránként kell önteni a sósavat, vigyázz mert fröcsögni, bugyogni fog. Legjobb kint az udvaron csinálni egy műanyaglavorban. Addig kell önteni bele amíg bugyog, ha elcsendesedik kimosod és összerakod. 2 papírtömítést kell venni mert az el szokott szakadni.Az új tömítéseket és a menetet érdemes megkenni tagottazsírral.
Köszi. Ennyi lenne az egész? Ezek szerint csináljam meg magam és akkor nem kell szakembert hívni sok pénzért. Utána nem kéne valamilyen beszabályozást csinálni? Mennyi ideig kell benne hagyni a sósavat? Gondolom visszarakásnál érdemes tömítéseket is cserélni, mivel azok is 20 évesek.
Szeretnék szakmai tanácsot kérni olyanoktól, akik értenek hozzá. Adva vagyon 2 készülék. Mindkettő FÉG gyártmány. Az egyik egy C24-es cirkó, a másik egy Hévíz átfolyós vízmelegítő. Mindkettő kb. 20 éve lett üzembe helyezve. A cirkóban már sok minden ki lett cserélve, de ezek ilyen kisebb darabok, pl. termosztát, őrlángfigyelő elektróda, egy ilyen sok csavaros szelep, ami középen van (bocs, de nem ilyen irányú szakember vagyok), az egész elektronika. A szivattyú és az égéstér még az eredeti. Igazából a cirkóval nincs is különösebb baj, most jelenleg szépen működik. A vízmelegítőnél viszont vannak olyan problémák, hogy egyre rosszabbul jön belőle a meleg víz. Teljesen ki kell nyitni, hogy meginduljon, viszont ha lejjebb veszem a nyomást, akkor kikapcsol. Egy szintes házról van szó, a készülékek a pincében vannak. A csapokból már kivettük a szűrőket, mert hamar vízkövesedett, így meg még rosszabb volt a beindítás. Volt, hogy be sem gyújtott. Lassan kezdek arra tippelni, hogy nem is a szűrőkkel van a baj, hanem a készülék öregedett el. 20 év azért nagy idő és nem nyúltak még hozzá. Pl. azt a tekerőt már nem is tudom elforgatni, csak a gázszabályzót tudom húzogatni. Remélem, azért érthető, amit leírtam.
A kérdésem az lenne, hogy mit csináljak? Ez nem azt jelenti, hogy sok pénzem van, és nem tudok mit kezdeni vele. :-) 1. Hívassak ki egy szerelőt, akivel megpróbáltatom kisavaztatni és felújítani a vízmelegítőt? 2. Cseréltessem le egy új átfolyós vízmelegítőre? 3. Cseréltessem le a vízmelegítőt egyből egy kombicirkóra, abból kiindulva, hogy előbb-utóbb a cirkó is tönkre megy (kiég az égéstér, vagy a szivattyú tönkremegy, stb.) Kicsit tanácstalan vagyok, mert nem ez a szakterületem. Ebből következik a további kérdéseim is, hogy amennyiben cserét javasoltok, akkor milyen márkára és típusra? Nem ismerem a készülékeket azon kívül, hogy hallottam 1-2 nagyobb márkát (Junkers, Vaillant stb. Tudom, hogy a márka nevet is meg kell fizetni a minőség mellett, de ha van olyan készülék, ami ugyanazt tudja, mint a nevesebb márkák, de jóval olcsóbb, akkor az is megfelelhet a céljaimnak, ha cserélni kell.
Na, szép kis regényt írtam. Remélem érthető voltam mindenben, és szívesen veszem a tanácsaitokat, amiket előre is köszönök.
Hú, ahogy beleolvasgattam a topicba, láttam, hogy jó helyre jöttem Egy kérdésem lenne: Beretta kombi cirkónál mitől van az, hogy 1 nyáron, amikor nem használtuk a fűtést, a melegvíz vételekor melegedett a radiátor? 2 most télen nincs melegvíz, csak ha a fűtés is megy, (de akkor is inkább hideg, mint meleg, szóval olyan langyoska) ellenben a radiátorok tűzforróak.
Valaki valamit rosszul kötött össze? Vagy ez valami relé gond?
" szorul- bár meglazitottuk a tengely szorítását) vagy okoz ilyen problémát???"
Mi csináltál a hol?
Vízköves a hőcserélő , nincs utánkeringetés , túl nagy az égő hőteljesítménye , /nagy a láng/ , vagy magasra van állítva a vízhőfokszabályzó. A fogyasztást állítsd cca. 30liter/órára.
C-18-asunk van Grundfos szivattyúval aház alatti szuterénben. NA20 -as vezetékel csatlakozik a 2 " csövekhez mivel ha nem a cirkót haználjuk, kikapcsoljuk lezárjuk és a szilárd tüzelésű kazánra állunk át, amiből a gravitációs fűtés üzemel a 2" -ososkon keresztül. Szépen működik bekapcsol kikapcsol utókeringtet, új Vezérlőpanele és Termomágnese van, a hőcserélő pár éves karbatratott ( minden évebn "savazás" tisztítás) DE most a cirkó ha fűtés után leáll -az az lekapcsol a termosztá mert elérte a beállított hőfokot, hangos visitó hang hallatszik amait a csövek felvezetnek a lakásba. Egy A gázszerelő azt mondta savazzuk ki ismét (?) egy másik szerint a szivattyú is lehet hibás..? Lehet hogy a szivattyú (hibás, szorul- bár meglazitottuk a tengely szorítását) vagy okoz ilyen problémát??? Volt már valakinek hasonló problémája és mi volt, vagy mi lehet az oka???
Heló! A tartály levegőoldali nyomását úgy állították be,hogy a vízoldal üres volt? A membránod akkor lyukas,ha a szelepen víz jön. A szelepre érdemes befektetni egy fém szelepsapkára (cca.50huf). A nyomásmérő pontosságát a tágulási tartályon ellenőrizheted egy sima kerékfeszmérővel. A szelep eresztését a "szokásos"módon ellenőrizd:)))) Ezekkel próbálkozz!
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni.
Nálam is szökik a nyomás a cirkóból, de nálam nem megy fel felfütéskor. Viszont ilyenkor legalább tartja magát. Esni úgy tünik akkor kezd, amikor nem kell folyamatosan dolgoznia. Amit tudni lehet:
- Saunier Duval, kondenzációs, turbo. Padlófütést, radiátorokat, melegvízet szolgál ki. Beüzemelés 2007 november.
- Az 1,0 feletti nyomást sosem tartotta sokáig, ált. pár hét alatt lement 1,0 alá. 0,8/0,7-en viszont szinte mindig bírt kb. 1 évet. Ált. az éves átvizsgáláskor lett feltöltve 1,5-re.
- A padlófütéshez nemrég hozzá kellett nyúlni (két szelep nem nyitott-zárt rendesen). Ekkor a padlófütés újra fel lett töltve, légtelenítve lett. A nyomásméröje nem mutat semmilyen változást, sosem mutatott. A radiátorok is légtelenítve lettek. Vizet sehol sem látunk, sem a cirkónál, sem a radiátoroknál. A vezetékek viszont a padló alatt futnak, itt nem tudom mi a helyzet.
- A padlófütéssel a cikró is fel lett töltve, 0,7-röl 1,5-re. A baj ekkor kezdödött: innentöl kezdve 2 nap alatt leamortizálja magát, kétszer a kijelzö szerint egészen 0,0-ig esett. 0,6-nál kapcsol ki (eddig csak egyszer kapcsolt ki, kb. 1,5 éve akkor 0,4-nél).
- Szerelö látta, feltöltötte a tágulási tartályt levegövel. Azóta még rosszabb a helyzet, most már 2 óra is elég, hogy kikapcsoljon. Ha csak 0,7-1,0 közé töltöm fel, akkor valamelyest stabilabb.
Azért kezdtem el utána olvasni a dolognak, mert a szerelö nem túl kreatív, mindjárt azzal jön, hogy nem a készülék a hibás, ami igaz lehet ugyan, viszont nem szeretnék neki esni a betonnak, még mielött a készüléket teljesen át nem vizsgálták.
Szerintetek mi lehet a baj? A tágulási tartály? A tágulási szelepe? Vagy a membránja? Esetleg a nyomásmérö? A kijelzö? Az elektronika?
Nincs valami hasznos tippetek?
Elöre is köszönöm!