A 4. henger nem működik. Gyertya, trafóhíd cserélve lett a hibakód alapján, nem oldotta meg a problémát. Ezután kompressziót mértek, 1-3 hibátlan, 4. henger 0. Indításkor érezni némi benzinszagot, alapjárat instabil és erősen rángat, de magasabb fordulaton szépen jár a motor, csak erőtlen.
Találkozott már valaki ilyen hibával? Budapesten tudtok ajánlani egy szerelőt, aki rövid határidővel munkára bírja a sztrájkoló hengert?
az árát kicsit sokallom, de ha nagyon szép állapotú....
Én most október közepén vettem egy 2003-as 2.0dti-t. Igaz külföldről behozott autó, de gyönyörű állapotban van kivül belül, 228 ezer km-rel. Végig vezetett szervizkönyvvel, és a könyvében volt 4-5 számla is a javitásokról, ahol km állás is fel van tüntetve, tehát biztosan annyit ment az autó. Ez került nekem 850 ezer Ft-ba, névre irva, csak biztositást kellett fizetnem. a forgalni, törzskönyv is benne volt az árban, új 2 éves műszakival.
Te amit néztél az kicsit fiatalabb és talán kevesebbet futott, de azért nem olyan olcsó még hozzá jön az árához neked legalább 60000 Ft, az átirás és eredetvizsgálat.
Azóta már lassan 8000 km-t mentünk vele gond nélkül. Következő héten, a vásárlás után Hollandiában voltunk vele, 4 nap alatt 3700 km-t mentünk.
Ma voltam megnézni mindkettőt. Sajnos a B néhol rozsdásodott már, és eléggé lelakott volt. Marad az ismerős Zafirája, de nem hiszem, hogy megbánom. Csak az ár húzós picit, ahhoz képest... de ez már részlet kérdés. :D
Ha minden úgy van ahogy írtad akkor nem kérdés számomra hogy B. Aki gyermek betegségekről beszél kérd meg hogy soroljon párat, mert nekem 9 éve van egy 2005-s B Zafim (1,9 cdti) de nem tudok egy ilyen betegségről sem. Ami az A Zafit illeti felejtsd el azt a KM álást mert 160e KMnél nem kell lendkereket cserélni, minimum 100e KMrel több kell legyen benne abban az autóban.
Köszi a tippet, pontosan ezt javasolta a közeli akkus is, és beajánlott egy generátoros szakihoz. Reggel 9-re odavittem, háromkor már mehettem is érte, tiptop ki- és visszaszerelték +felújították a generátort. Kívül-belül kitakarították, csapágyakat cseréltek, kábelt forrasztottak és a diagnózis is jó volt sajnos - a feszültségszabályzót is cserélni kellett. Szép munkának tűnik.
Ami furcsa, hogy mióta elhoztam, a kormányszervó nem jelentősen, de érzékelhetően gyengébb. Okozhatta ezt az, hogy amikor merült az akku, szervo nélkül tekergettem a kormányt, vagy valamit rosszul raktak össze és vigyem vissza?
Köszönöm a választ, csak most jutottam gép közelben, de ma ismét ültem 15 percet az autóban mert menet közben leállt.
15 perc után simán beindult és mentem vele tovább.
A probléma 100% hogy ugyanaz lesz, ha megkérhetlek légyszíves kérdezed meg a kollégádat hogy hol újították fel neki az ECU-t, mert keze elegem lenni ebből.
Ha tud web címet, telszámot esetleg árat annak nagyon örülnék.
El nem tudom képzelni mi történik ilyenkor és miért indul be 15 perc múlva a motor.
A trafósor, gyertya csere gyári Opelre kb. 5 hete megvolt, ez miatt, nem kellene leállogatnia.
Sziasztok! Zafira vásárlás előtt állok. Két opció van, és mivel nem nagyon értek hozzá, a segítségeteket kérném!
Az egyik egy 2004-es 2.0 dízeles A Zafira. Ismerős tulajtól, 30 ezer km-vel ezelőtt cserélte a kettős lendet, kuplungot, és féket. Ugyanahhoz a szerelőhöz járt vele, mint a szüleim, tehát viszonylag megbízható a dolog, mert a szerelő szerint is tiptop. Elvileg összesen 192 ezer km van benne, de sajnos ez nem megbízható adat.
A másik opció egy 2005-ös 1.9-es B Zafira. Jól felszerelt, megbízhatóan 220 ezer kmvel. Ennél is volt kettős lend, és kuplung csere. Megbízható kereskedőtől jönne. Egy ismerős többször is vásárolt már nála, és elvileg nem vágta át. Ausztriából hozták az autót.
Az A verzió 1 millió 23 ezer forint, a B 1 millió 178 ezer forint. Ezekből alkudni már nem tudok. Szerintetek melyik a jobb vétel? Van, aki az A, van aki a B Zafirára esküszik. Azt is mondták, hogy az 2004-es már egy jól kijavított széria, míg a 2005-ös a B széria eleje, tele gyermekbetegségekkel. Én különösebben nem értek hozzá, első autóm lesz. Előre köszi a tanácsokat!
Nekünk is megvolt a meglepi: M5-re éppen felhajtottunk rokonlátogatás céljából, gyorsítok -> karácsonyfa a műszerfalon (pedig az otthoni is épp elég szép...). Megálltunk a közeli parkolóban, újraindítom - a gyújtás lámpa égve maradt, amúgy minden működik rendesen. Headlight/taillight hibát doboott még a fedélzeti. Szerencsére a parkolóban pont volt egy taxis Zafira-társ, segített megnézni mi lehet a baj. Tompított égők megsültek. Azt mondta, szerinte feszültségszabályozó, és logikusnak is hangzik, de persze az is lehet, hogy az egész generátor ment vele. Mindenesetre így nem mertünk továbbmenni Kecskemétre.
Érdemes foglalkozni külön a fesz.szabályozó javításával / generátoros szakihoz vinni a kocsit, vagy egyszerűbb egy bontott generátort belerakni? Ha jól láttam a modul és a bontott generátor is egyaránt 10000Ft körül mozog.
Szia! Pár évvel ezelőtt én is jártam így, csak én el is indultam a megtankolt benzinnel. Pár száz méter után nagy pöfékelés, rángatózás. Gyorsan félre álltam, blokk elő, igen , bezin tankoltam. Haza húzattam a kocsit. A bal hátsó kerék mögött szét lehet venni az üzemanyag csövet. A tanknyílásnál, dugó szűkítéssel, kompresszorral segítettem a lefolyást a visszatérő csőből lefolyatva. Majd tiszta gázolaj, újra leeresztés, átöblítés. Ezek után (csövek összerakása után) beindítottam. Fél-egy percig szörnyen pöfékelt, rángatózott, és lassan utána szépen visszatért a rendes alapjárat. Azóta már több tízezer kilométert mentem vele gond nélkül. Szerintem a tiedével sem lesz gond, mert be sem indítottad, velem ellentétben. Így te az előre menő csőnél is leeresztheted, mert a rendszerbe nem került bele, csak a tartályba.Nyugi! Boldog karácsonyt!
Én megcsináltam magamnak az ajándékomat , mellé nyúltam tankoláskor , és 24l benzint tankoltam gázolaj helyett , mire észrevettem . 1/4 ig volt a tank .Hazahúztuk a kocsit , nem indítottam be (Zafira B 1.9CDTI) .- Hogyan tudom leüríteni a tankot ? Csövet nem tudtam ledugni a torkán , nem érte el a szintet , elakadt .
Én is hozzá hordom az autóinkat. Még Vectra A-val kezdtem nála. Azóta Vectra B (ami visszajár a kollégám által), Corsa C, Zafira B, Corsa D, mindent Ő szervizeli.
Nem mindig a leggyorsabb, mert sok a munkája, de lelkiismeretes. (Olvasd el a hengerfejfelújítási történetemet. Egy műanyag vacak "szelep" miatt nyomozott, nyomoztunk hetekig....)