Szeretném kérdezni, hogy a Pusztaszabolcson keresztül közlekedő Csörgős tehervonatoknak mi a körülbelüli menetrendje, napi hány ilyen vonat van? Ma egészen véletlenül sikerült elkapnom a 8002-es gyorsvonatból... :)
Nem ezek a sorozatú kocsik vannak valóban. speci kocsik, de végülis ha jobban megnézed csak akkor láthatsz különbségeket egy normál forgalomban lévő hasonló RZD kocsihoz képest......
Jó hogy van ilyen topik is, úgyis gyakran kifogásolja időnként valaki a nagytopikon (joggal), hogy alig esik szó a teherforgalomról. Engem igazából olyan dolgok érdekelnének, hogy ma egy fővonalon (mondjuk 1, 30, 100) hány pár tehervonat halad át naponta? Mennyi ebből az, amit összeállítottak majd valahol feloszlatnak irányok szerint, és mennyi a zárt irányvonat? (Vagyis az, amikor a teljes szerelvény ugyanonan ugyanoda megy, bocs ha nem a legszabatosabb szakkifejezést használom.) Mik ma a legjellemzőbb árufajták? Mennyi ideig tart ma egy teherkocsi rakomány útja az ország egyik feléből a másikba?
Csupa olyan kérdés, amit máshol nemigen tudhat meg az ember. Hátha mást is érdekel itt, és van akinek van infója.
Nem tudom mi lelte a GySEV-et. Céges újságukban világosan kifejtették, hogy a továbbiakban egyre inkább a nyugati régió személyszállítását kívánják fejleszteni. Legújabb számban már olyan is van, hogy az eddig igen nagy számban közlekedő ún. "Proodos"-vonatok 30%-nak rendezését átveszi tőlük a MÁV !!Ezeket eddig Csornán rendezték, és biztosan láttátok dugig volt mindig az állomás!! Lesznek olyan konténervonatok amelyek már Hegyeshalomnál lépnek majd be.....
Bizottsági kocsik na meg a "lényeg". Üresen egyébként nem veszélyes. Egy mezei tehebe vannak besorozva az RZD kocsit, bizottsági nincs. Természetesen közvetítőkocsival van mind
Nem hiszem, hogy ezt tőlünk kellene megkérdezni. Aki tud róla valamit, az azt is tudja, hogy szabad-e róla beszélni. Én azt tudom (bár lehet, hogy csak legenda), hogy ez volt az egyetlen vonat, amely a dunaföldvári híd vasúti vágányát utolsóként használta.
Arra rengeteg tehervonat jár, ne akard az összes menetrendjét :)
Elég jó esélyed van két Szergejes tehervonatra Győrszabadhegyen, Komárom felől, valamivel dél után. Elmegy egy Bz Veszprém felé, jön egy gyors Cell felől, és akkor szokott egy tehervonat állni a győri deltában.
A tolatósok elég össze vissza járhatnak. A múltkor a pápai Dácsiát du. 2-3 felé láttam, megjött Cell felől gépmenetben, elment Gecse-Gyarmatra egyetlen Es kocsival, aztán meg Pápa állomás mellett tolatott egy iparvágányon.
Szintén most fedeztem fel...és szintén tetszik a dolog.
Szükségem lenne néhány információra:a Győr környéki,vagy az innen könnyen megközelíthető dízeles (10,11,13,14,16,17,21,25) vonalak érdekelnének menetrendi szempontból,főleg a tolatós tehervonatok (fotózás miatt) valamint arra is kíváncsi vagyok,hogy az említett vonalakon milyen irányban vannak sűrűbb "elegyáramalatok".
A 63-as hozzászólásomban ott vannak az indulási-érkezési időadatok. Ez persze leginkább tájékoztató jellegű, hiszen a múltkor sem tudott időben elindulni a Szergej Füzesabonyból, mert még nem érkeztek meg a kocsik. Bükkábrányból tudtommal V43-as hozza. Ha fotózni akarod, akkor egy kicsit korábban érdemes elmenni Füzesabonyba, érdeklődni a forgalmiban, aztán mivel egyvágányú a pálya, és állomásközi közlekedés van, a keresztezési helyek ismeretében ki lehet számolgatni, hogy éppen mikor merre jár.
A Rákospalotai tartalék 24 kocsival indult Rákosrendezőről, rajta konténerek, szén, de volt közte eltolható oldalfalú kocsi is, meg Tams kocsi is. Alig bírta szegény.
Viszont még érdekesebb volt az a katonavonat, ami a Körvasútról ment át Angyalföld felé. Egy Szergej húzta, és az is jó hosszú volt, rajta katonai járművekkel, köztük kétéltűekkel. Kíváncsi lennék, hogy merre ment, hátha látja még más is őket...
Megtudnátok mondani, hogy az emlegetett Bükkábrány - Füzesabony - Karcag - stb. tehervonat hétvégén is közlekedik-e, illetve - ha nem kérek túl sokat - némi menetrendi információ is érdekelne ezzel kapcsolatban... :)
Megjegyzes a Hodos-i tehervonat atmenesztesekhez:
Sajat szememmel lattam es sajat fulemmel hallottam a kovetkezoket:
Szombaton a Citadella IC megkesve erkezett ZEG-re, ca. fel oraval. Ennek ellenere ZEG-en hiaba volt meg 10 perc alatt a csorgo atkotese elore, megis a ZEG-i deltan elengedtek egy tehert inkabb, mert a teher iranyvonatok menetrendszerusege a sloven fel keresere fontosabb mindennel!!! Valszeg a keses a MAV-nak sulyos penzebe kerult volna! Ugyhogy Hodos fele a deltan elobb ment el a teher, mint a mar kesesben levo Citadella IC!
Vasarnap meg Oriszentpeter allomason egy szemellyej jottunk vissza Hodos felol, es 15 percet megkesettek Oriszentpeteren a szemelyt, mert szembol irnayteher jott (nagyreszt szlovak es cseh aruval, aluminium gurigakkal, stb.). Itt is a vasutasokbol kiszedett infok alapjan arrol volt szo, hogy az iranyteher a prioritasban elsobbseget elvez mindennel szemben, a sloven fel keresere!
Nos, igen! Azzel a precizitassal NEM lehet versenyezni Horvato. fele, ahol is 8 orakat all a teher a hataron, szetszedik, osszerakjak, ki es besorozzak, mit tudom en. Hodos fele a MAV-SZ kooperacio gyors, rugalmas es preciz, es a mai viszonyok kozt csakis egy ilyen allhatja maximum a versenyt a kozuttal szemben, ugyhogy ez egy nagyon jo es positiv dolog a szememben!
Nem tudom lesz-e valaha es ha igen, akkor mikor, ilyen korszeru es jo aruszallitasi megallapodasunk Horvato.-al vagy Austrian es Slovenian kivul barmely mas szomszedos orszaggal is! Remelem egyszer igen es hamarosan!