Keresés

Részletes keresés

. kata31 Creative Commons License 2022.06.03 0 0 26395

Van némi távolság a kettő közt. A  Mocsárosnál a déli oldalon fut majd az út és a Vasút utcánál vált át a másik oldalra felülvezetéssel.

 

Borzasztó ez a véleményezés, ismeretek nélkül. Még az sincs meg a propagandában, hogy az M0 után épül, pedig le van még az anyagban is írva.

 

Óbuda meg a híd nélkül bevégeztetett. Az Árpád hídnak akkora a forgalma, mint a déli M0 hídé.(pedig csak ötöde jön a 10-es felől.)

Előzmény: NAR (26393)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.05.24 0 0 26394

Azt már régesrég meg kellett volna csinálni.

Előzmény: NAR (26392)
NAR Creative Commons License 2022.05.24 0 0 26393

Ez nem olyan egyszerű. A vasúttól északra a Mocsárosdűlő van, nevéből következően nem olyan egyszerű építkezni oda se szabályozásilag (védett terület), se fizikailag. A vasúttól délre aquincumi romok vannak föld alatt, oda sem szerencsés építkezni. De az igazi probléma a HÉV-keresztezés: -1-es szinten ott az Arany-patak, a földszinten a HÉV és a Szentendrei út, az első emeleten az esztergomi vasút, a másodikon az elektromos távvezeték - ott átvezetni bármit nagyon nem lenne egyszerű. Persze mindent arrébb lehet pakolni (a pataknak sem ez az eredeti medre), de jó bonyolult lenne.

Előzmény: ÁsítóSárkány (26391)
NAR Creative Commons License 2022.05.24 0 0 26392

Elenyésző erre az igény, ezért ne foglalkozzunk vele? Egyébként ha a Hungária felüljáró alatt lenne a Rákosrendező megálló és onnan értelmesen át lehetne szállni az 1-es villamosra, az sokat segítene.

Előzmény: ÁsítóSárkány (26388)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.05.24 0 0 26391

a félreértések megelőzése végett: a budai oldalon a Szentendrei út és Bécsi út között nagyon nem a vasutat kellene követni, hanem mondjuk feltárni Kaszásdűlőt, Szőlőskert utcát stb. :)

Előzmény: ÁsítóSárkány (26390)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.05.24 0 0 26390

A magam részéről nem is az új Aquincumi híd szükségessége mellett érveltem éppen, hanem legalább egy Rákospalota-Újpesttől vagy Istvántelektől Óbudai irányba (pl. Károli campusig) tartó buszjárat mellett, amihez elég lenne a felvetésed.

Előzmény: farigó82 (26389)
farigó82 Creative Commons License 2022.05.24 0 0 26389

Itt az alábbiakban megállapítottuk, hogy mind a városi, mind az elővárosi közlekedésben többet lehetne nyerni a menetrendi hangoláson.

Vác felől a mai menetrend mellett úgy jársz a legjobban, ha bejössz a Nyugatiba, átmész a Margit-hídon, majd kimész HÉV-vel: https://www.google.com/maps/dir/47.7844765,19.1192404/Hatty%C3%BA+Cs%C3%B3nakh%C3%A1z/@47.6472816,18.9581637,11z/am=t/data=!4m12!4m11!1m0!1m5!1m1!1s0x4741d98cd3b4d0c9:0x87e1ecef1f6042c1!2m2!1d19.0658626!2d47.5778009!2m1!5e2!3e3!5i2 (vagy buszozol a Megyeri-hídon át, ha Békásmegyerre mész: 300+204 a Tungsram előtt átszállva).

Ennek az az oka, hogy az Északit választva mai menetrend szerint 20 percet kellene várnod Rákosrendezőnél a G72-esre, majd Aquincumnál a legnagyobb területet lefedő 34-es busznak nincs csatlakozása, vagyis onnan reálisan utazol/gyalogolsz még fél órát az úti célodig. Látszik, hogy ezen a helyzeten elég egyszerű megoldásokkal lehetne igen jelentőset javítani, nem egy sok évig elhúzódó és több százmilliárd Ft-ba kerülő beruházás lenne szükséges hozzá.

ex41fan

Előzmény: ÁsítóSárkány (26388)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.05.24 0 0 26388

Na most mi a helyzet a váci vasútvonal irányából Óbuda északabbi részei felé tartó forgalommal tömegközlekedésben?

Előzmény: farigó82 (26387)
farigó82 Creative Commons License 2022.05.24 -1 0 26387

Való igaz, hogy rossz a váci csatlakozás. Közúti híd erre se jelentene megoldást. Végleges megoldásként erre az M3-as metró RpÚp-ig hosszabbítása jó lenne. Kisebb beruházásként S76<->S70/S71 átszállást lehetne úgy elősegíteni, ha lenne kulturált gyalogút Istvántelek és Vasútmúzeum között (ekkor a Marcheggi-híd rámpájára is kellene peron). Természetesen kellene ehhez menetrendi hangolás is.

 

Buszok átkelése a hídon városi közlekedésben jelenthetne előnyt. Abban viszont jó a ráhordás. Nyilván ezen is lehetne javítani, pl. a 20E megállóját közelebb lehetne helyezni Angyalföld vá.-hoz, a 147-est és/vagy a 220-ast meg lehetne hosszabbítani Angyalföldre (vagy összekötni a 120-assal), a rákospalotai buszokat (170/270) a 196A mellett érdemes lenne Újpest-Városkapuig hosszabbítani (ha ott lehet helyet biztosítani), a 219-es és a 234-es pedig érinthetnék Aquincumot.

ex41fan

Előzmény: ÁsítóSárkány (26386)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.05.20 0 0 26386

A váci vasútvonal felől rossz vicc a ráhordást megoldottnak nevezni. Nem kis részben a vasúti menetrendek miatt.

Előzmény: farigó82 (26385)
farigó82 Creative Commons License 2022.05.20 0 0 26385

Ha a közvetlen autóbuszos kapcsolat a cél (pl. egy 196A-296 nagyhurok vagy 64/848-196A összekötés stb.), akkor arra hídszerkezet építése nélkül is van megoldás: https://youtu.be/ncoMWAnyh4M

Menetrendileg a 15 percenkénti buszt be lehetne illeszteni a 15 percenkénti vonatközlekedésbe. Ugyanakkor ez szerintem nem egy kabinetkérdés, mert a buszos ráhordás mindkét parton megoldott (nyilván lehetne javítani).

E helyett szerintem a Csepel--Albertfalva kapcsolat (Dél-Pest--Budaörs tengely) sokkal lényegesebb. Ezeknek a kerületeknek/kisvárosnak a munkaerőhiány-/munkanélküliségi adatai alapján kézzel fogható GDP-növelő hatása lenne a munkaerő-mobilitás jobb lehetőségeinek egy ma egyáltalán nem létező átkelő mentén. Túl sok pénzt szerintem ennek ellenére erre se érdemes erre kidobni. Villamos terhelésére alkalmas acélszerkezet ott van Csepelen: a Déli-összekötőből kibontott hídelemek az utolsó üzemnapjukig tehervonatokat bírtak el. Az acél világpiaci árát tekintve érdemes lenne megvizsgálni ezek felhasználhatóságát.

ex41fan

Előzmény: NAR (26377)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.05.19 0 0 26384

Ha jól értem, te a metró meghosszabbításáról beszélsz M3 kapcsán (én az autópályára tettem utalást).

Mikor lesz M3 meghosszabbítás? Azért ddig is élni kell valahogy, és a busz ebből a szempontból messze rugalmasabb...

 

Ezen felül vannak irányok, ahova a villamos+metró már egyszerűen nagyot kerül, felesleges annyira bebumlizni a városba.

 

Ha megnézed a területi ellátási kötelezettségeket, akadnak szakterületek, ahol a pesti agglomerációról át kell menni most is, akár az újpesti Károlyi kórház vagy Óbudán a Gézengúz alapítvány kapcsán.

Az Aquincumi híd után pedig újra is lehetne gondolni a területi ellátási kötelezettségeket a budapesti kerületek közt és az észak-budapesti agglomerációban.

Előzmény: NAR (26383)
NAR Creative Commons License 2022.05.19 0 0 26383

"Rákospalota-Újpestről legfeljebb kerékpárra érdemes váltani budai irányba jelenleg, egyébként meg kerülj nagyot"

Erre az M3 meghosszabbítása lenne a (korrekt, hosszútávú) megoldás, nem? Vagy a villamos+metró+vonat túl lassú?

 

"Meg kell nézni alaposan a kórházak ellátási területeit a környéken, és amelyik kórháznál nagyobb betegforgalomra lehet számítani a túloldalról akár agglomerációból..."

 

Szerintem pont a nehézkes közlekedés miatt nem nagyon terjed ki a Duna másik oldalára, Tahitótfaluról is Szentendrére/Budapestre kell menni, nem Vácra.

Előzmény: ÁsítóSárkány (26382)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.05.19 0 0 26382

Intermodalitásban is érdemes lenne gondolkodni, elsősorban a pesti oldalról érkezőknek:

  • Rákospalota-Újpestről legfeljebb kerékpárra érdemes váltani budai irányba jelenleg, egyébként meg kerülj nagyot
    (a Rákosrendezőn való átszállás a szokásos menetrendekkel meg kb viccnek is rossz)
  • az M3 Szentmihályi útnál lévő lehajtójánál lenne értelme P+R parkolónak, ha onnan át lehetne buszozni

A budai oldalban is lehet potenciál, de ott már ma is ott a vonat, ami miatt azért kétségeim vannak.

 

Amit még érdemes bekötni, azok a felsőoktatási campusok -- a Károlinak van mindkét oldalon.


Meg kell nézni alaposan a kórházak ellátási területeit a környéken, és amelyik kórháznál nagyobb betegforgalomra lehet számítani a túloldalról akár agglomerációból...

 

Előzmény: NAR (26381)
NAR Creative Commons License 2022.05.19 0 0 26381

Azon gondolkoztam, hogy ténylegesen mekkora az a Békásmegyer - Újpest központ forgalom, aminek átszállásmentes kapcsolat kell és nem elég a HÉV+vonat+metró? Mennyivel nagyobb, mint mondjuk a Káposztásmegyer - Graphisoft park vagy a Kaszásdülő - Istvántelek forgalom? Mert gondolom mindenhonnan mindenhova nem akarnak buszt - még a Belvárosban sincs közvetlen kapcsolat két Duna-parti, de nem hídfőnél lévő célpont között (pl. Halász utca - Vigadó).

Előzmény: toto92 (26378)
NAR Creative Commons License 2022.05.19 0 1 26380

Na igen, a Megyeri hídon van értelme a kétirányú kerékpárútnak, de városi forgalomra tervezett hídon már az odavezető úton (Pók utca) illene kerékpársávnak lennie...

Előzmény: ÁsítóSárkány (26379)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.05.19 0 0 26379

és még mindig egyoldali, kétirányú kerékpárútban gondolkodnak a városi környezetben is :-/

Előzmény: NAR (26377)
toto92 Creative Commons License 2022.05.18 0 0 26378

Én is pont erre gondoltam, hogy szép és értékelendő gesztus ez a szavazás, de pont annyi értelme van mint a budapesti holdkompkikötő utasvárójának mennyezeti dizájnjáról szavaztatni az embereket.

 

Amúgy a Békásmegyer-Újpest/Újpalota kapcsolatnak a Megyeri híd csak szódával megy el, egy aquincumi híd azért jóval gyorsabb kapcsolatot adna, ráadásul nem csak Békásmegyer lenne felfűzhető rá. Csak így hirtelen vonalhúzogatva, nem biztos hogy a 196 nem lenne jobb helyen ha a Váci út helyett inkább Békásmegyerre járna (a 196A meg fordulhatna a 106 útvonalán a hurokban, vagy ha a 196 kell a Váci útra, akkor ez mehetne át Békásra).

Előzmény: NAR (26377)
NAR Creative Commons License 2022.05.18 0 0 26377

Tervezgetik az aquincumi hidat. Azt írják, hogy "az új híd esetén közvetlen autóbuszos kapcsolatok létesülhetnek Békásmegyer lakótelepei, Újpest városközpontja és Újpalota között is." - mintha már lenne két pontosan ilyen buszjárat, a 204 és a 296. OK, elég ritkán járnak, de ha csak ez a probléma, akkor azon lehet segíteni híd nélkül is.

 

 

A másik kulcsmondat: "A híd és a hozzá kapcsolódó úthálózat megépítésére csak az M0-ás autóút 10-es és 11-es út  közötti szakaszának megépítését követően kerülne sor." - ez a tudomány jelenlegi állás szerint sohanapján kiskedden lesz.

 

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.05.16 0 0 26376

Az UNESCO védelem viszont sajnos korrekt, ott legfeljebb letárgyalásra lehet tenni egy kísérletet.

Előzmény: 7-es troli (26373)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.05.16 0 0 26375

Az efféle fapados megoldások sem rosszak első körben.

 

A Döbrentei lekanyarodás lezárása addíg, amíg nem zárul be az M0 azért rendesen szivatás annak, aki pont a hiányzó szakasz miatt keveredik arra... Ott 30 méter kanyarodósáv is elég lenne, arra a távra ki lehetne szélesíteni az úttestet a Duna felé...

Amúgy a fapados megoldásokkal is el lehet indulni. És már most is temérdek terület van a szalagkorlát mögött, amit be lehetne zöldíteni.

 

 

Előzmény: NAR (26374)
NAR Creative Commons License 2022.05.16 0 0 26374

Én eggyel fapadosabb megoldást tudnék elképzelni: most a Giro-n is volt egy-két lépcső, ami átvitt a lezárt pálya fölött (pl. a Halász utcánál), olyanokkal kellene kiváltani a zebrákat (legalábbis a budai oldalon), plusz lezárni a felhajtót a Döbrentei téren és a Halász utcánál is - mindjárt megnövekedne az áteresztőképesség.

Előzmény: ÁsítóSárkány (26372)
7-es troli Creative Commons License 2022.05.16 0 1 26373

Mintha a belvarosi Duna partok UNESCO védelem, vagy más tipusú védelem alatt állnak, így azok ilyen mértékű atvaltoztatása nem engedélyezett.

 

Egyebkent meg a belvaros teljes hosszában fölöslegesnek érzem a gyalogos-pihenő övezetet. Meg lehetne találni a kompromisszumot, hogy közút is maradjon, de parkos pihenő részek, teraszok is legyenek. Korabban erről voltak is látványtervek, még a Dunán lebegő rengeteg mólóval kiegészülve.

Előzmény: ÁsítóSárkány (26372)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.05.15 -1 0 26372

A rakpartok kapcsán (ld. https://index.hu/belfold/2022/05/05/duhong-az-autoklub-szo-sem-volt-a-pesti-rakpartszakasz-vegleges-lezarasarol/ ) a magam részéről annak lehetőségét vizsgálnám meg, hogy nem lehetne e a jelenlegi alsó rakpartokból alagutat csinálni, a tetején gyeppel, parkokkal, gyalogos átjárással, akár korlátozott magasságú járműveknek is, és akár egy töltés megjelenéssel a felső rakpart előtt. Ez nyilván vízügyi szempontból többszörösen kihívás lenne, talajvíz miatt alapból is, de nyilván valamelyest csökkenti az árteret is, és növeli az árhullámot.

 

 

XNC Creative Commons License 2022.01.23 0 0 26371

Azt is.

Előzmény: seadxdx (26370)
seadxdx Creative Commons License 2022.01.18 0 0 26370

A geotermikus energiát érdemes lenne fejleszteni itthon. Szegeden most terjesztik távfűtésnek

Előzmény: XNC (26368)
. kata31 Creative Commons License 2022.01.18 0 0 26369

1.00.35-től. Az M0 nyugat nem csak Budakeszinek, hanem szélesebb régiós mértékben is nagyon fontos környezetvédelmi beruházás lenne! (Dr. (Ph.D.) Vörös Attila tudományos igazgató, KTI.)

 

1.41.30 - 20 év múlva lehet új vasút a zsámbékimedencében.

 

https://www.facebook.com/watch/live/?ref=watch_permalink&v=1155452928322230

XNC Creative Commons License 2022.01.17 0 0 26368

"Mellé az energiatermelés zöldítésével is sokat lehetne csökkenteni a kibocsátáson....."

 

Amíg direkt szétverik a zöld megoldásokat, addig ebben nem is lehet reménykedni...

Előzmény: seadxdx (26338)
padisah Creative Commons License 2022.01.14 -2 0 26367
Előzmény: padisah (26366)
padisah Creative Commons License 2022.01.11 -2 0 26366

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!