A magyar kohéziós források befagyasztása téma volt az osztrák parlament külügyi bizottságának keddi ülésén; az Osztrák Szabadságpárt (FPÖ) élesen bírálta a források befagyasztását kezdeményező európai bizottsági döntést. Johannes Hübner, az FPÖ politikusa a magyar és a görög helyzetet összehasonlítva óvott attól, hogy az EU egyenlőtlen bánásmódot alkalmazzon. Hübner az ülésen rámutatott, hogy a 2012-re tervezett magyar államháztartási hiány 2,9 százalék, míg Franciaországban 4,5, Spanyolországban 4,4 százalék. Nem lehet, hogy a hiány miatt az EU befagyassza a kohéziós forrásokat mondta Hübner. Az FPÖ saját közleményében pártosnak és botrányosnak nevezte az eljárást, s arra szólította fel a bécsi kormányt, hogy ítélje el azt és lépjen fel ellene. Michael Spindelegger külügyminiszter közölte, az osztrák kormány az Ecofin március 13-i üléséig kialakítja álláspontját.
"megjegyzem biztosra veszem, hogy csak ezen a héten kiszivattyúz annyi pénzt a közösből a fidesz, amennyi fedezné mondjuk a dolgozói nyugdíjas, családtagi bérleteket"
no akkor ez a héten meg is van, a Századvég szerződéssel
jól dolgoznak a fideszes fiúkák, hogy basznák meg a bolsevista kurva anyjukat
Felmerült, hogy spórolni kell a közösségi közlekedéssel. Mivel a BKV-ra az állam már egy árva forintot sem ad, a Volánokra is csak aprópénzeket, hát nyilván a vasút került terítékre.Néhány, súlyosan téves adat alapján, amelyeket megélhetési szakértők állítottak össze, egy kb. 8-10%-os járatritkítás várható áprilistól.
Első körben persze erre mindenki tapsol, hiszen pazarló a MÁV, meg egyébként is mindenki utálja, hát vegyük el onnét a pénzt.
Hol a hiba?
Első körben két tételre mutatnék rá:
- Szerelvényfordulók. Van példának okáért egy IC-szerelvény (mozdony plusz 5 kocsi), ami 10-kor lemegy a Keletiből Miskolcra, majd 13 órakor vissza. Megállapítják, hogy a Miskolc felé menő vonaton a 300 ülőhelyen csak 70 utas megy, tehát ez a vonat pazarló, meg kell szüntetni. Mivel 13 órakor Miskolcról viszont jó kihasználtsággal, 250 utassal jön, az a vonat megmarad. Mi fog történni? A teleportációt még nem találták fel, így aztán a szerelvény üresen, munkaidőben lévő mozdonyvezetővel és jegyvizsgálókkal lemegy Miskolcra, hogy aztán 13 órakor utasokkal vissza tudjon jönni. A költség 99,9%-ban ugyanannyi (az állomási megállások fékezési-gyorsítási energiája spórolható meg), a bevétel pedig nulla, plusz kiszúrtunk egy csomó utassal. De papíron jól néz ki, járatritkítás, tehát megtakarítás történt. Aztán az évvégi elszámoláskor csodálkozva néz mindenki, hogy miért is nem lett olcsóbb az egész. Sőt, ha csak az utasok 3%-a emiatt nem másik vonatot választott, hanem vonat helyett kocsival ment, akkor az intézkedés pénzügyi hatása a vasút szintjén már negatív.
- Pályafenntartás költségei. Tegyük fel, hogy egy adott pályaszakasz fenntartási költsége évente 10 millió forint. Közlekedik rajta naponta 10 vonat oda-vissza, tehát összesen 20. Erre a vasút úgynevezett hálózati hozzáférési díjat (HHD) számít fel, minden vonatra éves szinten 500 ezer forintot (500 ezer × 20 = 10 millió). Tegyük fel, hogy a vontatási áram éves szinten vonatonként 200 ezer, mozdonyvezető, jegyvizsgáló bére éves szinten vonatonként 300 ezer forint. Ebből össze lehet rakni, hogy egy vonat közlekedtetése évente 1 millió.
Mi fog történni? Takarékoskodni kell, ezentúl 10 helyett 8 vonat lesz irányonként, az összesen 16. Azt várják, hogy a 4 kivett vonat, darabja 1 millió, éves szinten okozzon 4 millió megtakarítást. Ehelyett mi történik? Mivel a pályát 95%-ban az időjárás rongálja, és csak 5%-ban a vonatok, ezért a pályafenntartás tényleges költsége alig csökken, 9,9 milló forint lesz, a megtakarítás 100 ezer forint. Emiatt vagy a HHD-t kell megemelni, az eddigi vonatonként 500 ezerről 619 ezer forintra, vagy az államnak kell a kieső bevételt az adópénzekből pótolnia a pályafenntartásnál.
A vontatási áramot megspóroltuk, az a 4 vonatra 800 ezer. Munkabért nem spóroltunk, mert igaz, hogy kivettünk a menetrendből 4 vonatot, de a mozdonyvezetőt, jegyvizsgálót a kimaradt fordulók idejére nem lehet hazaküldeni, így munkaidőben ultiznak az állomáson. A megatakarítás tehát a várt 4 millió helyett mindössze 0,9 millió lett. Ezek fiktív adatok, de a valós megtakarítási arányok még rosszabbak.
Látom Te is ugyanide lyukadtál ki... az utolsó mondatodat próbáltam az előbb én is valahogy így megfogalmazni. Mint tudjuk, az ilyenekkel lehet ideiglenesen támogatóbázist növelni közvéleménykutatóéknál...
Meglepődök rajta, hogy ezen ti még meglepődtök. A rendszerváltásnak nevezett elit és módszerváltás köztudottan a III/III és "külföldi társszolgálatainak" felügyelete melett zajlott le. mindez azt eredményezte, hogy hazánkban lehetetlenné tettek bármilyen, a német STASI aktabontáshoz hasonló műveletet.
Része volt a kiegyezésnek, az akkori paktumnak. Ebben minden olyan párt és mozgalom érintett, aki anno ott volt az EKA-ban.
arra azért kiváncsi lennék, hogy a politikusoknál mekorra megszorítás lett bevezetve
mindenkitől elvárják, hogy húzza meg a nadrágszíjat csak maguktól nem
megjegyzem biztosra veszem, hogy csak ezen a héten kiszivattyúz annyi pénzt a közösből a fidesz, amennyi fedezné mondjuk a dolgozói nyugdíjas, családtagi bérleteket
ettől függetlenül persze ez a nemes akárki egy igazi köcsög
"Nemes Gábor, a Közlekedési Érdekvédelmi Körök Szövetségének (KEKSZ) alelnöke a bejelentésre az MTI-nek úgy reagált: nem értik, hogy a BKV miért vonja meg a dolgozók hozzátartozóitól és a nyugdíjas dolgozóktól a bérleteket, mivel az utazási igazolványok kiadása nem terhelte a cég kasszáját."
Na az ilyen szarháziak miatt tart ott a bkv ahol ...
"melyet Budai a sajtótájékoztatóján készült fénykép alapján ott lobogtatott. E szerint Budai nagyon durván keverte a szezont a fazonnal: a dokumentum nem a Malév, hanem a reptér felszámolásának esetével foglalkozik. Márpedig nagyon nem mindegy, hogy a reptér elveszíti forgalmának egy részét, vagy maga jut a felszámolás sorsára."
Már nem ez az első eset amikor ilyennel beprobálkozott.
Annak idején, még Csurka bejelentésekor gondolkoztam el hosszan, és jutottam arra, hogy rém nehéz ez az egész ügynök dolog. Mindez azért, mert azon a bizonyos listán nem csak az igazi bűnösök (hivatalbóli kezelők, vagy önkéntes hozzájárulók) szerepelnek, hanem azok a szerencsétlenek is akiket erre a cselekedetre akár csak megbeszélésre behivattak, vagy - ordénáré módon - rákényszerítettek. Statisztikailag valószínűleg az előbbiekből volt drámaian kevesebb, így ma gyakorlatilag az ártatlanon csattanna az ostor. Túl széles a skála ahhoz, hogy egy kaptafán kezeljük a listán megjelenítetteket.
Ismervén a mai (negatív reakciós) viselkedési normát, már maga az LMPs kérdés feltevése, a maga egyszerű mivoltában, sem az igazság feltásának igényén alapult, hanem csupán síma provokációs lépés volt. Ugyanis, erre a kérdésre csak rossz válasz van: az igen, vagy a nem egyaránt helytelen. Ellenben figyelem elterelésre kiválóan alkalmas...
Benne volt a cikkben ha jól emlékszem, azt mondták ebben a formában nem támogatják a nyilvánosságra hozatalt. De lehet ez csak valakinek a magánvéleménye volt, hivatalosan azt hiszem nem volt frakció szintű vélemény, amit követni kellett volna a szavazáskor. Páran meg is szavazták közülük.
"A Fidesz-frakció sajtóosztálya az Indexnek elmondta, hogy "a frakció az elmúlt közel két évben bebizonyította, hogy nem fél hozzányúlni több évtizede tabuként kezelt témákhoz", mint amilyen az ügynökkérdés is, azonban megnyugtató lezárása "körültekintő, átgondolt szabályozást igényel". Az LMP javaslatát viszont nem tartották ilyennek, ezért szavaztak rá nemmel. Megerősítették, hogy a frakcióban még nem alakult ki egységes álláspont a témában, de állításuk szerint a párton belül "karakán vélemények vannak ebben a kérdésben". Példaként a képviselőcsoport vezetőjének, Lázár Jánosnak azt a támogató segítségét hozták fel, aminek köszönhetően a szigorúantitkos.huweboldalra felkerülhettek a pártállami idők SZT tisztjeinek nevei."
Sokmindennel kapcsolatban nekem sincsenek már illúzióim. De meg vagyok áldva azzal a sok nehézséget okozó jellemvonással, hogy az igazságtalanságot semmilyen formában nem tudom tolerálni. Ez a legnagyobb apátia közepette is fel tud paprikázni, ez van...
Kár ezt a lincselés szóra kihegyezni, beláttam már róla korábban, hogy erős kiejezés volt. Lincselés biztos nem lenne.
A többit lásd az előzőben, Mabiéra válaszolva.
Az igazságosság kérdése jogos. Viszont azt gondolom, az sem igazságos, hogy ezeknek az embereknek a nagy része az akkor összeharácsolt előnyökből és kapcsolati tőkéből kiindulva most is él, mint hal a vízben, sőt. És nem csak a szó szoros értelmében vett ügynökökre gondolok. Hanem az egész hálózatra, rendszerre, biztos, hogy ez is ott van az iratokban, Biszkuval és társaival együtt.
Ha nem is a legtökéletesebb megoldás szimplán feltenni mondjuk a netre a cuccokat de elsunnyogni őket megbocsájthatatlan.
Értem én is, hogy mit mond de nem értek egyet vele. Vagy legalábbis az a minimum, hogy szeretném azt hinni, hogy mégsem így van. Ti is úgy beszéltek róla, mint aki beletőrődött abba, hogy ez a dolog már így fog fű alatt elmúlni, pedig azt írjátok nincs ez így jól. Szerintem aki így gondolja, annak kötelessége hinni abban, hogy nem mindegy a nyilvánosság vagy az elsunyítás.
De mondom, nincs abban szerintem semmi rossz, hogy ezt másképpen látjuk. Elfogadom a ti álláspontotokat is.