Egyenáram, komoly teljesítmény, vagy nagy feszültség, vagy még nagyobb áramerősség. Van hullámzás, nem milliméter pontosságú beállás és ehhez még legyen ívkioltós csatlakozó és sok hülye hülyeségének elkerülését baleset biztosító szerkezet is.
Egyébként melyik elektromos aksis kütyű milyen töltő csatlakozója bírná a naponta 5-15 alkalommal rá és lecsatlakozást, kültéren, szélsőséges időjárási körülmények közt, értelmes 10 éves élettartam mellett?
A motor mérettel a kábel keresztmetszet is nő! A konténer aksinál nem 5*1,5 mm2 kábelt kell csipesszel odapattintani! Ki fogja a kar vastagságú vezetékeket átkötni? az biztos, hamar megerősödik a bicepsze :-)
Az egyetlen, ténylegesen biztos komoly elektromos hajójárat Kínában van, néhány ezer tonna szenet visznek 12 km-et lefelé tele és vissza üresen a bányából a hőerőműbe.
Az elektromobilitás ma még csak mikro mobilitás, rollerben egész jól működik, felfeé egyre komolytalanabb és csak az erősen másra terhelt költségek miatt működik. lásd autót, ahol úgy van pariban a dízel és az áramos, h a dízelesesek az üzemanyag + 200 % adót fizetnek (útdíj), míg az elektromosok támogatott lakossági árammal mennek. E felett már nettó hülyeség, lásd az összes tömegközlekedési vállalat aksis tapasztalatát (villamos és troli nem aksis!).
Ott van egy 400 kV-os elágazó Paks, Százhalombatta, Toponár és Litér felé.
Valamint egy 120 kV-os leágazás az elosztó hálózathoz.
Viszont onnan egy dedikált 20 kV-osat le kéne vinni a partra Szántódra, hogy nyomhassák a delejt.
Aztán az intenzív töltés hatására a komp környékén jó lesz hőleadás, úgy lesz instant halászlé is közelben, csak jó kell fűszerezni a Balatont.
Tihanynál ez meg gyárilag felejtős.
Vegyük már észre azt, hogy jelenleg ez nem pálya.
Ha lenne konténer méretű, kiégett urán üzemanyagra épülő, remanens hőt felhasználó elsődleges erőmű, akkor szekunder szinten lehetne gőmeghajtású komp, kevés delejjel.
De jelenleg még mindig olcsóbb pihentetni és elásni a kiégett nuki pasztillákat, mint ráépíteni egy ilyen technológiát és azt üzemeltetni.
(Az árban benne foglaltatik az üzemeltető szakember gárda is)
Attól eltekintve, hogy a Kométa3 nevű hajó egy vas úszó akárminek nekiment és durván elkalapálta a bal szárnyat és innentől a hajó kicsit sántán veretett, nem volt rázós.
Igaz, mi kint álltunk a hátsó teraszon és élveztük a csavarvíz látványát.
Akkor megtévesztő volt az izlandi útifilm. Csak a 2022-es tévéműsor miatt jutott az eszembe. Személyesen egyetértek, hogy a belsőégésű gép a leggazdaságosabb továbbra is. Azért rákerestem, mi a csodabogár akkor ez?
Csak egyetlen dolgot számolj végig: ha ugyanakkora kapacitást akarsz kialakítani, mint a jelenlegi 4 hajó, akkor ahhoz hány egységre lenne szükség, még extrém gyors töltés esetében is? Az, amelyik épp a töltőn áll, profitot nem termel, a személyzetnek pörög az ideje. A betápot nyilván dedikált kábelezéssel kellene kiépíteni az aszófői illetve a szántódi alállomásoktól, amelyek koránt sem biztos, hogy elbírnak egy ilyen jellegű terhelést, és ez valószínűleg csak a probléma felszíne... Azt próbáljuk már elfogadni, hogy a hajózásban a főgép NEM úgy üzemel, mint egy közúti vagy sok esetben még a vasúti járműveknél, hogy rövid idejű gyorsítás után a sebességtartás töredék teljesítményből megvan. Itt indulástól mólófejig a névleges fordulaton és töltésen (tehát teljesítményen) megy a gép...
Nyáron, árnyék nélküli helyen ma szinte egyetlen autó sem állítja le a motort, úgy ti. nem működik a klíma odabent. Ez pont a tehetősebb rétegre fokozottan igaz.
Igaz, az is számít, de nagyon sok autó már egyből leállítja a motorját. Jellemző szerintem egy tehetősebb autós közönség a komp ügyfeleinél. De tévedhetek. Általában nem kell sokat várni.
De a tévés példa alapján csak érdekelne, hogy nálunk miért igen, vagyis miért nem érdemes ide az elektromos üzem?