Keresés

Részletes keresés

csecsaba2 Creative Commons License 2023.04.05 0 0 137705

naponta 10-15-ször be és ki :-)

Előzmény: Atis57 (137698)
csecsaba2 Creative Commons License 2023.04.05 0 0 137704

Egyenáram, komoly teljesítmény, vagy nagy feszültség, vagy még nagyobb áramerősség.  Van hullámzás, nem milliméter pontosságú beállás és ehhez még legyen ívkioltós csatlakozó és sok hülye hülyeségének elkerülését baleset biztosító szerkezet is. 

 

Egyébként melyik elektromos aksis kütyű milyen töltő csatlakozója bírná a naponta 5-15 alkalommal rá és lecsatlakozást, kültéren, szélsőséges időjárási körülmények közt, értelmes 10 éves élettartam mellett?  

Előzmény: Törölt nick (137697)
gigabursch Creative Commons License 2023.04.05 0 0 137703

A Sajón is.

Nekem van fotóm, ahogy az egykori Níveámmal megyek át Muhin a komppal az egyik partról a másikra.

 

Kis túlzással a komp a meder szélesség majd felét kiadta.

Előzmény: csecsaba2 (137696)
trizs77 Creative Commons License 2023.04.05 -1 0 137702
Atis57 Creative Commons License 2023.04.04 0 0 137701

Szia!

 Nem is , de nemcsak 1 hajón jártam.

 

Csak gondoltam a "csipeszelés "helyett ,kicsit jobb.

 

Meg olyan is van ,hogy 4db 22kV s  kábel targoncával emelve .

 

Előzmény: jakyg (137700)
jakyg Creative Commons License 2023.04.04 0 0 137700

Hát az a kábelke biztosan nem azt a hajót látja el.

Előzmény: Atis57 (137698)
Atis57 Creative Commons License 2023.04.04 0 0 137699

Szia!

 Régebben ebben nagy gyakorlatom volt!

 

 

Előzmény: csecsaba2 (137695)
Atis57 Creative Commons License 2023.04.04 0 0 137698

Szia!

 Szerinted itt nem kötnek kábelt? Kikötő ,parti táplálás 0,2MW !

 

De nagyobban;

 

Előzmény: csecsaba2 (137695)
Törölt nick Creative Commons License 2023.04.04 0 0 137697

Az a kikötéskor megoldható lenne egy dokkoló mechanizmussal.

Előzmény: csecsaba2 (137695)
csecsaba2 Creative Commons License 2023.04.04 0 0 137696

kb a tiszai, bodrogi köteles kompok nagyrésze is a sodrás erejét használja ki.

Előzmény: rezgaras (137692)
csecsaba2 Creative Commons License 2023.04.04 0 1 137695

A motor mérettel a kábel keresztmetszet is nő! A konténer aksinál nem 5*1,5 mm2 kábelt kell csipesszel odapattintani! Ki fogja a kar vastagságú vezetékeket átkötni? az biztos, hamar megerősödik a bicepsze :-)

Előzmény: Atis57 (137685)
csecsaba2 Creative Commons License 2023.04.04 0 0 137694

Nem állíja le a motort a start-stoppos, csak a lámpánál! ha fűtesz/hűtesz akkor még 10-15 mp-re se!

Előzmény: tehtube (137676)
csecsaba2 Creative Commons License 2023.04.04 0 0 137693

Az egyetlen, ténylegesen biztos komoly elektromos hajójárat Kínában van, néhány ezer tonna szenet visznek 12 km-et lefelé tele és vissza üresen a bányából a hőerőműbe. 

 

Az elektromobilitás ma még csak mikro mobilitás, rollerben egész jól működik, felfeé egyre komolytalanabb és csak az erősen másra terhelt költségek miatt működik. lásd autót, ahol úgy van pariban a dízel és az áramos, h a dízelesesek az üzemanyag + 200 % adót fizetnek (útdíj), míg az elektromosok támogatott lakossági árammal mennek. E felett már nettó hülyeség, lásd az összes tömegközlekedési vállalat aksis tapasztalatát (villamos és troli nem aksis!).

Előzmény: tehtube (137664)
rezgaras Creative Commons License 2023.04.04 0 0 137692

Még keltem át ilyennel az Elbán a Szász-Svájcban. Ha minden igaz, még most is jár.

 

https://www.kurort-rathen.de/de/faehre.html

Előzmény: tehtube (137691)
tehtube Creative Commons License 2023.04.04 0 0 137691

Megújuló energia-felhasználású az 1700-as évekből a repülőkomp Pest és Buda között. Nagyon precízen van lerajzolva. 

(tavon nem működik :-) )

Előzmény: révész64á (137690)
révész64á Creative Commons License 2023.04.04 -1 1 137690

Energia takarékos komp.

révész64á Creative Commons License 2023.04.04 -1 0 137689

Lassan indul a szeszen

gigabursch Creative Commons License 2023.04.04 0 0 137688

A siófoki MAVIR alállomásra gondolsz?

Ott van egy 400 kV-os elágazó Paks, Százhalombatta, Toponár és Litér felé.

Valamint egy 120 kV-os leágazás az elosztó hálózathoz.

Viszont onnan egy dedikált 20 kV-osat le kéne vinni a partra Szántódra, hogy nyomhassák a delejt.

Aztán az intenzív töltés hatására a komp környékén jó lesz hőleadás, úgy lesz instant halászlé is közelben, csak jó kell fűszerezni a Balatont.

 

Tihanynál ez meg gyárilag felejtős.

 

Vegyük már észre azt, hogy jelenleg ez nem pálya.

 

Ha lenne konténer méretű, kiégett urán üzemanyagra épülő, remanens hőt felhasználó elsődleges erőmű, akkor szekunder szinten lehetne gőmeghajtású komp, kevés delejjel.

 

De jelenleg még mindig olcsóbb pihentetni és elásni a kiégett nuki pasztillákat, mint ráépíteni egy ilyen technológiát és azt üzemeltetni.

(Az árban benne foglaltatik az üzemeltető szakember gárda is)

Előzmény: Atis57 (137681)
gigabursch Creative Commons License 2023.04.04 0 0 137687

Mi Szozopol-Neszebar vonalon mentünk 1986-ban.

 

Attól eltekintve, hogy a Kométa3 nevű hajó egy vas úszó akárminek nekiment és durván elkalapálta a bal szárnyat és innentől a hajó kicsit sántán veretett, nem volt rázós.

Igaz, mi kint álltunk a hátsó teraszon és élveztük a csavarvíz látványát.

Előzmény: Adamis Gusztáv (137668)
tehtube Creative Commons License 2023.04.03 0 0 137686

Köszi, értem.

Akkor megtévesztő volt az izlandi útifilm. Csak a 2022-es tévéműsor miatt jutott az eszembe. Személyesen egyetértek, hogy a belsőégésű gép a leggazdaságosabb továbbra is. Azért rákerestem, mi a csodabogár akkor ez?

https://new.abb.com/news/detail/16086/abb-to-power-icelands-first-electric-ferry

https://icelandmonitor.mbl.is/news/news/2020/11/28/major_advantages_to_running_ferry_on_electricity/

 

Ámbár belegondolva a csupán forgó látványnak szerkesztett lapátoskerekek a Kisfaludyn szép időben egész jól megbírkóznak a hajtással :-)

Előzmény: TAYFUN# (137683)
Atis57 Creative Commons License 2023.04.03 0 0 137685

Szia!

 

off;  Autóbuszokban, targoncákban is divik az akku cserés töltés. 1 gép ,+2 akkuval.

 

On, Ha tengeri kompban lehet akkus , akkor......? 

Egy 36 ' -s konténert lehetne cserélni a kikötőben....

 

A realitás meg; Örüljünk, hogy nem az utasnak kell eveznie.!! (persze itt még dijat is felszámolnának a "szolgáltatásért"? )

Előzmény: TAYFUN# (137683)
TAYFUN# Creative Commons License 2023.04.03 0 0 137684

Helyesen: a hatásfok csökkenés tovább nő.

 

Előzmény: TAYFUN# (137683)
TAYFUN# Creative Commons License 2023.04.03 0 0 137683

Szia !

A hajtás nem dízel...az energiaátalakítások okozta hatásfok tovább csökken...Kérek mindenkit térjen vissza a realításhoz.

A Szentendre belváros komp kishajója lehet elektromos, mert megy óránként 10 percet és töltik 45-öt. (közben kiszállítás-beszállítás:-))

 

Előzmény: tehtube (137679)
rezgaras Creative Commons License 2023.04.03 0 0 137682

Attól tartok, nem kellene neki több áram, mint a szántódi "benzinkútnak" 15 év múlva.

Előzmény: smith (137680)
Atis57 Creative Commons License 2023.04.02 -1 0 137681

Szia!

 

Az a 120kV s alállomásbiztosan elbirná.

Mert atengeri szállodahajók is   3.6--6,6---11kV-n  a 0.5-1-2MW teljesitmény szokták felvenni a kikötőben.

 

off ;egy vasúti vill.mozdony  is inditáskor  2---5MW igényel.utána a 200-400kW  szokásos.

 

on; de mekkora főgép van egy ilyen kompban?  ill. ha diesel -elektromos  mekkora áramfejlesztő?

Előzmény: smith (137680)
smith Creative Commons License 2023.04.02 0 0 137680

Csak egyetlen dolgot számolj végig: ha ugyanakkora kapacitást akarsz kialakítani, mint a jelenlegi 4 hajó, akkor ahhoz hány egységre lenne szükség, még extrém gyors töltés esetében is? Az, amelyik épp a töltőn áll, profitot nem termel, a személyzetnek pörög az ideje. A betápot nyilván dedikált kábelezéssel kellene kiépíteni az aszófői illetve a szántódi alállomásoktól, amelyek koránt sem biztos, hogy elbírnak egy ilyen jellegű terhelést, és ez valószínűleg csak a probléma felszíne...
Azt próbáljuk már elfogadni, hogy a hajózásban a főgép NEM úgy üzemel, mint egy közúti vagy sok esetben még a vasúti járműveknél, hogy rövid idejű gyorsítás után a sebességtartás töredék teljesítményből megvan. Itt indulástól mólófejig a névleges fordulaton és töltésen (tehát teljesítményen) megy a gép...

Előzmény: tehtube (137679)
tehtube Creative Commons License 2023.04.02 0 0 137679

Ok, ez igaz, de elsősorban a kompok érdekeltek volna. Két új gyártása esetén felmerült egyáltalán a nem dízel hajtás?

Előzmény: smith (137678)
smith Creative Commons License 2023.04.02 0 2 137678

Nyáron, árnyék nélküli helyen ma szinte egyetlen autó sem állítja le a motort, úgy ti. nem működik a klíma odabent. Ez pont a tehetősebb rétegre fokozottan igaz.

Előzmény: tehtube (137676)
trizs77 Creative Commons License 2023.04.01 -5 5 137677

Gondolhattak arra, hogy a kiemelt balatoni híresség villanyos hajtás esetén mekkora országimázs, reklámértékkel bírhat?

 

---------------------------------------------------------------------------------

 

Semekkorával.

 

Az ország lakosainak 99,99%-a ma sem tudja milyen motorral járnak a balatoni kompok.

Ha azt mondod nekik - kellő meggyőző erővel - hogy hát hisz már 30 éve villanymotor hajtja a kompokat, elhiszik.

 

Külföldiek úgyszintén.

 

 

tehtube Creative Commons License 2023.04.01 0 0 137676

Igaz, az is számít, de nagyon sok autó már egyből leállítja a motorját. Jellemző szerintem egy tehetősebb autós közönség a komp ügyfeleinél. De tévedhetek. Általában nem kell sokat várni. 

De a tévés példa alapján csak érdekelne, hogy nálunk miért igen, vagyis miért nem érdemes ide az elektromos üzem?

Előzmény: smith (137667)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!