Keresés

Részletes keresés

Vendégsín Creative Commons License 2021.12.20 -1 5 470991

Hát, aki ezt folyamatos zöldnek, vagy folyamatos sárgának látja, annak a mozdonyán ki kell venni a jobb oldali homlokablak üvegét.

Előzmény: GaGe (470990)
GaGe Creative Commons License 2021.12.20 -3 1 470990

"A duplája, 100-120 percenként"

Erre mondták, hogy ezt már zöldnek érzékeli ember, nem villogónak.

Előzmény: Vendégsín (470989)
Vendégsín Creative Commons License 2021.12.20 -3 8 470989

Sokadszor írom le:

 

A szlovák és cseh (lassú) villogás percenként 50, nálunk percenként 60. Még ez a csekély különbség is érzékelhető. A duplája, 100-120 percenként meg pláne.

 

a 2Hz-es villogáshoz szükséges generátor és a más ütemben villogó fények visszaellenőrzésének kialakítása és üzemben tartása lett volna indokolatlanul macera

 

A "buta tótok" is meg tudták oldani. Mi meg meg tudjuk magyarázni...

Előzmény: nazareth (470979)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2021.12.20 -4 2 470988

Azert mas megfigyelni a viharjelzest, meg egy 120-szal robogo mozdony fulkejebol egy ismetlojelzo mogul ivbol elobukkanu jelzo jelzesikepet...

Előzmény: gmarc (470980)
r1232 Creative Commons License 2021.12.20 -1 2 470987

Mind a lassú, mind a gyors villogás egyértelműen ábrázolva volt, úgyhogy ennyit erről..

Előzmény: manhattani (470984)
aruzsi Creative Commons License 2021.12.20 -1 0 470986

Vízszintesből még sok is! :-D

Előzmény: Vendégsín (470971)
hmsoft Creative Commons License 2021.12.20 -1 1 470985

Ezt ismeritek? (A V1...V4 szokásos - mondjuk úgy, hogy bevezetett - értékei rendre: 40, 60, 80, 120 km/h, és a Vmax 160 km/h.)

 

hm

Előzmény: nazareth (470979)
manhattani Creative Commons License 2021.12.20 -7 1 470984

Szerintem az a MÁV fő gondja a lassú és a gyors villogással, hogy azt nem lehet ábrázolni az utasítás lapján, míg a színeket lehet: a zöld jelzés az, ami oda van festve a papírra.

névtelen Creative Commons License 2021.12.20 -2 0 470983

Nem erről van szó, hanem az érzékelés fiziológiájáról, fizikájáról.

Másképp tesztem fel a kérdést: miért kell valamit rosszul csinálni, ha lehet jól (jobban) is?

Miért szükséges ennél a szabálynál a tudományos eredmények elutasítása?

Előzmény: D F T (470982)
D F T Creative Commons License 2021.12.20 -2 1 470982

Le van írva, hogy a percenként 30 - 60 villogás mit is jelent. Számolni pedig az emberek döntő többsége tud.

Előzmény: névtelen (470981)
névtelen Creative Commons License 2021.12.20 -3 0 470981

Hmm, az emberi szem/tudat az időre (frekvenciára) kevésbé érzékeny, mint a változásra.

Maradván pl, a viharjelzésnél, sokkal jobban észre lehetne venni, ha ilyen lenne:

alap: __|__|__|_

magas: __|_|__|_|__|_|

(| = felvillanás; _: szünet)

 

Előzmény: gmarc (470980)
gmarc Creative Commons License 2021.12.20 -1 6 470980

Ha a lassú meg gyors villogást nem lehet megkülönböztatni, akkor a balatoni viharjelzés milliónyi életet veszélyeztet nap mint nap a nyári szezonban, mert épp  a villogás sebességére épül a figyelmeztetés jelentése, de mindegy... 

Előzmény: nazareth (470979)
nazareth Creative Commons License 2021.12.20 -1 1 470979

A lassan-gyorsan villogó fényre azt mondta, hogy ott meg nem lehet megkülönböztetni a villogás sebességét, azért nem engedik a 120-as jelzést.

 

Nem logikus. Szerintem simán meg lehet különböztetni (ipari automatizálási mérnök vagyok, tudom, hogy a lassú és gyors villogású jelzéseket világszerte használják, általában a lassú az "üzemkész", a folyamatos az "üzemel", a gyors meg a "hiba"). Egyedüli kérdés az lenne, hogy felfelé lépő jelzésnél mennyi idő kell egy S->vZ, S->vvZ, S->Z közti különbség megállapításához (ahol a vvZ a 2Hz :) -- mondjuk ha időben kellene jelzőt kezelni, meg a fákat is illene nyírni.

 

Annyira nem értek a bizberekhez, hogy a valóságtartalmát el tudnám dönteni, de én olyan magyarázatot is hallottam, hogy a 2Hz-es villogáshoz szükséges generátor és a más ütemben villogó fények visszaellenőrzésének kialakítása és üzemben tartása lett volna indokolatlanul macera, emiatt sem alkalmazták a gyakorlatban .

 

 

Előzmény: GaGe (470965)
hmsoft Creative Commons License 2021.12.20 -1 0 470978

RZsD infrafejlesztés: három év alatt háromezer milliárd rubel. 2022-ben az oroszországi, közcélú hálózaton zajló infrafejlesztésre valamivel több mint 1000 milliárd rubelt szánnak, és hasonló összegeket terveznek a 2023-as, 2024-es évre. A kelet-nyugati korridorok három legmasszívabb végpontja - Balti-tenger kikötői (a Szentpétervárt övező csoport), Fekete-tenger kikötői, Csendes-óceán felé néző kikötők (Vlagyivosztok, Nahodka, Szovgavany/Vanyino és szatellitjeik) - idén rendre 144, 125,1, 145,6 millió tonnás áruforgalmat produkál. A hároméves fejlesztés eredményeként például a keleti végek kapacitásának 180 millió tonnára kell növekednie. A közcélú hálózaton 2021-ben elszállított árumennyiség tervezett értéke 1,2845 milliárd tonna, ami már erősen közelíti a 2008-as gazdasági válság előtti konjunktúra-időszak 1,3 milliárdos szintjét.

hm

_Nyuszi Creative Commons License 2021.12.20 -1 0 470977

Nekem azt mondták, sosem üzemelt.

Előzmény: segélyvonókészülék (470974)
GaGe Creative Commons License 2021.12.19 -1 0 470976

Egy sárga.

Előzmény: Ashi Valkoinen (470969)
Vendégsín Creative Commons License 2021.12.19 -1 0 470975

Hagyományos vezetőállásjelzőn, zőld/sárga 40 és z/s 80.

 

Nem lett bevezetve járműberendezés oldalról.

A hagyományos vezetőállásjelzőkön az EVM-120 nem jelenített meg fényt (a négydobozoson meg zöld van) 4* esetén. Néhány éve van EVM-120 - hagyományos vezetőállásjelző kombóra egy díódás kiegészítés előírva/kitalálva, azóta a 4* és a 4 egyaránt zöld.

Előzmény: ajm (470962)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.12.19 -1 0 470974

Biatorbágyon volt, ha jól rémlik.

Előzmény: Ashi Valkoinen (470963)
GaGe Creative Commons License 2021.12.19 -1 0 470973

Valóban, régen jártam arra… :)

Előzmény: Vendégsín (470971)
Vendégsín Creative Commons License 2021.12.19 -2 0 470972
Előzmény: Vendégsín (470971)
Vendégsín Creative Commons License 2021.12.19 -1 0 470971

Két vízszintes sárga csík...

 

Elég abból egy is...

Előzmény: GaGe (470964)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.12.19 -1 1 470970

"Kb egy évtizede volt."

 

 

A mondás lehet,bár akkor már volt a mostani rendszer.De a 120 km/h-sra vonatkozott a kérdésem.20-nál több évig szerepelt az F.1.-ben

Előzmény: GaGe (470968)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2021.12.19 -2 0 470969

Az a biatorbagyi bejarati jelzo vegul arrebb lett rakva, vagy ha nincs kijarat, akkor ket sarga fittyen fel ra?

Előzmény: GaGe (470968)
GaGe Creative Commons License 2021.12.19 -1 0 470968

"A rendszerben benne volt - az állításoddal ellentétben - csak olyan kitérő nem sok ahol alkalmazni kellett volna."

Biatorbágyon sem a kitérők miatt került fel, hanem a fékút hiánya miatt. Ahogy Nagyszentjánoson sincs 80-as váltó.

"Ez mennyi évtizeddel az F.1.-ben megjelenés után volt?"


Kb egy évtizede volt.

Előzmény: 1047 005-2 (470966)
_Nyuszi Creative Commons License 2021.12.19 -1 0 470967

Ott volt az a számkijelzős izé is az utasításban. (Illetve még van is.)

 

Én viszont úgy tudom, sehol sem üzemelt..

Előzmény: 1047 005-2 (470966)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.12.19 -2 1 470966

"Működő? Sehol."

 

 

A rendszerben benne volt - az állításoddal ellentétben - csak olyan kitérő nem sok ahol alkalmazni kellett volna.

 

 

 

"Egyébként meg egyszer Istvántelken a KH képviselője mondta, hogy számos kijelzést nem engedik, csak ha a teljes vonalon ilyen jelzők lesznek."

 

 

Meg mondtak olyat is,hogy elég ha az állomás egyik felén olyan mind.

 

 

 

 

"A lassan-gyorsan villogó fényre azt mondta, hogy ott meg nem lehet megkülönböztetni a villogás sebességét, azért nem engedik a 120-as jelzést."

 

 

Ez mennyi évtizeddel az F.1.-ben megjelenés után volt?

Előzmény: GaGe (470965)
GaGe Creative Commons License 2021.12.19 -1 0 470965

Működő? Sehol.
Egyébként meg egyszer Istvántelken a KH képviselője mondta, hogy számos kijelzést nem engedik, csak ha a teljes vonalon ilyen jelzők lesznek.
A lassan-gyorsan villogó fényre azt mondta, hogy ott meg nem lehet megkülönböztetni a villogás sebességét, azért nem engedik a 120-as jelzést.

Előzmény: 1047 005-2 (470959)
GaGe Creative Commons License 2021.12.19 -1 0 470964

Szlovákoknál gyorsan villogó sárga előjelzés hatvanra. Két vízszintes sárga csík a főlap alatt a hatvanas kiegészítő jelzés.
Nem kell messzire menni, elég Komáromból átmenni Révkomáromba.

Előzmény: nazareth (470957)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2021.12.19 -1 0 470963

Köszönöm mindkettőtöknek!

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (470961)
ajm Creative Commons License 2021.12.18 -1 0 470962

Hagyományos vezetőállásjelzőn, zőld/sárga 40 és z/s 80 

Digitálison 120 szám.

Előzmény: Ashi Valkoinen (470960)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!