A szlovák és cseh (lassú) villogás percenként 50, nálunk percenként 60. Még ez a csekély különbség is érzékelhető. A duplája, 100-120 percenként meg pláne.
a 2Hz-es villogáshoz szükséges generátor és a más ütemben villogó fények visszaellenőrzésének kialakítása és üzemben tartása lett volna indokolatlanul macera
A "buta tótok" is meg tudták oldani. Mi meg meg tudjuk magyarázni...
Szerintem az a MÁV fő gondja a lassú és a gyors villogással, hogy azt nem lehet ábrázolni az utasítás lapján, míg a színeket lehet: a zöld jelzés az, ami oda van festve a papírra.
Ha a lassú meg gyors villogást nem lehet megkülönböztatni, akkor a balatoni viharjelzés milliónyi életet veszélyeztet nap mint nap a nyári szezonban, mert épp a villogás sebességére épül a figyelmeztetés jelentése, de mindegy...
A lassan-gyorsan villogó fényre azt mondta, hogy ott meg nem lehet megkülönböztetni a villogás sebességét, azért nem engedik a 120-as jelzést.
Nem logikus. Szerintem simán meg lehet különböztetni (ipari automatizálási mérnök vagyok, tudom, hogy a lassú és gyors villogású jelzéseket világszerte használják, általában a lassú az "üzemkész", a folyamatos az "üzemel", a gyors meg a "hiba"). Egyedüli kérdés az lenne, hogy felfelé lépő jelzésnél mennyi idő kell egy S->vZ, S->vvZ, S->Z közti különbség megállapításához (ahol a vvZ a 2Hz :) -- mondjuk ha időben kellene jelzőt kezelni, meg a fákat is illene nyírni.
Annyira nem értek a bizberekhez, hogy a valóságtartalmát el tudnám dönteni, de én olyan magyarázatot is hallottam, hogy a 2Hz-es villogáshoz szükséges generátor és a más ütemben villogó fények visszaellenőrzésének kialakítása és üzemben tartása lett volna indokolatlanul macera, emiatt sem alkalmazták a gyakorlatban .
RZsD infrafejlesztés: három év alatt háromezer milliárd rubel. 2022-ben az oroszországi, közcélú hálózaton zajló infrafejlesztésre valamivel több mint 1000 milliárd rubelt szánnak, és hasonló összegeket terveznek a 2023-as, 2024-es évre. A kelet-nyugati korridorok három legmasszívabb végpontja - Balti-tenger kikötői (a Szentpétervárt övező csoport), Fekete-tenger kikötői, Csendes-óceán felé néző kikötők (Vlagyivosztok, Nahodka, Szovgavany/Vanyino és szatellitjeik) - idén rendre 144, 125,1, 145,6 millió tonnás áruforgalmat produkál. A hároméves fejlesztés eredményeként például a keleti végek kapacitásának 180 millió tonnára kell növekednie. A közcélú hálózaton 2021-ben elszállított árumennyiség tervezett értéke 1,2845 milliárd tonna, ami már erősen közelíti a 2008-as gazdasági válság előtti konjunktúra-időszak 1,3 milliárdos szintjét.
Hagyományos vezetőállásjelzőn, zőld/sárga 40 és z/s 80.
Nem lett bevezetve járműberendezés oldalról.
A hagyományos vezetőállásjelzőkön az EVM-120 nem jelenített meg fényt (a négydobozoson meg zöld van) 4* esetén. Néhány éve van EVM-120 - hagyományos vezetőállásjelző kombóra egy díódás kiegészítés előírva/kitalálva, azóta a 4* és a 4 egyaránt zöld.
Működő? Sehol. Egyébként meg egyszer Istvántelken a KH képviselője mondta, hogy számos kijelzést nem engedik, csak ha a teljes vonalon ilyen jelzők lesznek. A lassan-gyorsan villogó fényre azt mondta, hogy ott meg nem lehet megkülönböztetni a villogás sebességét, azért nem engedik a 120-as jelzést.
Szlovákoknál gyorsan villogó sárga előjelzés hatvanra. Két vízszintes sárga csík a főlap alatt a hatvanas kiegészítő jelzés. Nem kell messzire menni, elég Komáromból átmenni Révkomáromba.