"Our job is to attack Mercedes on the track," said boss Maurizio Arrivabene, "not to change the rules."
Rob Smedley, lead engineer at Williams, told Auto Motor und Sport: "I have worked for a team (Ferrari) that dominated.
"Now they (Mercedes) dominate. It's the result of hard work. They have done everything right, so you just have to take your hat off to them," said the Briton.
"The four big teams, including Red Bull, were adamant nothing needed to be done, and now Red Bull are getting squeezed a bit, and probably coming under pressure from their owners," he is quoted by AAP news agency. "The reality is now setting in -- welcome to the real world," added Fernley. "You can't blame Mercedes for doing a good job. Everybody else has the same opportunity."
Interestingly, Fernley also suggested that Red Bull is wrong to blame not only F1's rules, but also its struggling engine supplier Renault, for its problems.
"Is it entirely Renault?" he asked. "Their sister car (Toro Rosso) performed reasonably well (in Australia) and with two young guys in the car."
Nem én dimenzionálom túl. Ahogy szóltál, javítottam... de nem is kellett volna kérned, mert pár óra múlva magam is észrevettem volna a dolgot, ráadásul +10 évi indexelés után látnod kellett volna, hogy azért az nem mindegy hogy valaki 15 hszből 10-szer nem linkel (ekkor nem fontoskodás, hogy szólsz), vagy mondjuk többezer hsz-ből egyszer (fontoskodás)...
Amíg mások az innen mindenféle forrásmegjelölés nélkül kivitt infókból esetleg profitot termelnek, addig az erkölcsi részét (korrektség, mások munkája) inkább hagyjuk is, maradjunk annyiban hogy díjazom a naivitásodat!
Arról is volt szó, hogy Melbournebe megbízhatósági indokkal nem a legújabb, legerősebb motorral mentek, tehát ha azt is sikerül belőni, akkor valóban nagyot léphetnek még előre. Ugyanakkor én nem hiszek benne, hogy a Mercedest utol tudják érni, inkább csak stabilabban lehetnek másodikok. Persze egy-egy versenyen elkaphatnák őket...
Idén fog először előfordulni, hogy nem németországi futam előzi meg a Magyar Nagydíjat (azért nem Német Nagydíjat írtam, mert 2007-ben Európa GP volt a Nürburgringen).
lényegtelen? egyszer majd olvasd vissza az itteni flémjeidet, általában úgy indul, hogy beböfögsz vmit,
majd az a pár ember, aki még hajlandó veled foglalkozni - például én - de hiába írunk/kérdezünk, semmire nem reagálsz, csak megint leírod, ugyanazt.
egyébként ki állítja itt, hogy nincsenek bajok? már megint szellemekkel harcolsz
csak teljesen mást látunk oknak, mint te.
az, hogy a régi rajongók kiábrándulnak, továbbra is állítom, inkább magáról az emberről szól, mint a sportról. Én a focival is ugyanígy vagyok, pedig a focit tényleg nehéz azzal vádolni, hogy válságban lenne, vagy mennyit változott az elmúlt 20 évben.
"Mindez nem kis mértékben a javuló fogyasztási mutatójuknak köszönhető. Melbourne kritikus pályának számít ilyen szempontból, s miután a Mercedes idén nagyobb leszorítóerővel – és ezáltal nagyobb légellenállással – versenyez, nekik jobban oda kellett figyelniük arra, hogy kijöjjenek a rendelkezésre álló 100 kilogramm üzemanyagukból. "
mondjuk ezt honnan veszik? Hogy a Merci innentől mindig nagyobb leszorítóerőre fog szavazni?
meg tényleg, a fene tudja, mennyire hajtotta meg magát a Merci, lehet itt még pofára esés is... :)
Ennél sokatmondóbb lehet, bár kevésbé egzakt adat, hogy melyik évben mely autók voltak bajnokesélyesek. Félkövér az egyéni bajnoké, dőlt a konstruktőr-világbajnok.
1950: Alfa Romeo
1951: Alfa Romeo, Ferrari
1952: Ferrari
1953: Ferrari(talán ha nem Ascari ül a Ferrariban, ebben az évben akár mások is szóhoz juthattak volna, pl. a Maserati Fangióval...)
1954: Mercedes (itt is mondhatjuk, hogy kellett a fölényhez Fangio is, a többi Mercedes-pilótát három ferraris is megelőzte. Ami még érdekes, hogy az első két futamon a Merci el sem indult, azokat Fangio megnyerte Maserarival, ami viszont az ő távozása után nem nyert abban az évben)
1955: Mercedes
1956: Ferrari, Maserati
1957: Maserati
1958: Ferrari, Vanwall
1959: Cooper-Climax(gyári csapat és a Rob Walker, a konstruktőri pontokhoz utóbbi is hozzájárult), Ferrari
1960: Cooper-Climax(talán a Rob Walker színeiben a Lotus-Climaxnek is lehetett volna keresnivalója, ha Moss nem sérül meg Belgiumban és nem hagy ki két további futamot)
1961: Ferrari, Lotus-Climax (Rob Walker)
1962: BRM, Lotus-Climax
1963: Lotus-Climax(a fölény mértékéhez hozzájárulhatott Clark is, amúgy talán a BRM-nek lehetett volna esélye tartani a lépést)
1964: Ferrari, BRM, Lotus-Climax
1965: Lotus-Climax (1963-hoz hasonló helyzet, a Clark - Lotus kombó bizonyult verhetetlennek a BRM számára is)
1966: Brabham-Repco (itt már nem tudhatjuk meg, mennyire lett volna versenyben a Ferrari, ha Surtees nem vált szezon közben Cooper-Maseratira)
1967: Brabham-Repco(a Clark fémjelezte Lotus-Ford leginkább műszaki hibák nem tudott versenyben lenni a teljes szezonra nézve, bár Clark több futamot nyert, mint a világbajnok)
1968: Lotus-Ford, Matra-Ford
1969: Matra-Ford(a Brabham-Ford Ickxszel inkább csak a szezon közepétől kezdett felzárkózni)
1970: Lotus-Ford, Ferrari
1971: Tyrrell-Ford
1972: Lotus-Ford, Tyrrell-Ford (utóbbi véleményesen, inkább a szezon második felében jött fel)
1973: Tyrrell-Ford, Lotus-Ford
1974: McLaren-Ford, Ferrari, Tyrrell-Ford
1975: Ferrari, McLaren-Ford (konstruktőriben a Brabham-Ford megelőzte a McLarent)
1976: McLaren-Ford, Ferrari
1977: Ferrari, Lotus-Ford, Wolf-Ford (egyéniben a Wolf pilótája, Scheckter lett a második, konstruktőriben viszont az egy pilótára koncentráló csapat 4. lett a Lotus és a McLaren-Ford mögött)
1978: Lotus-Ford
1979: Ferrari(a Williams-Ford a szezon második felében zárkózott fel)
1980: Williams-Ford, Brabham-Ford (konstruktőriben a Ligier-Ford megelőzte a Brabhamet)
1981: Brabham-Ford, Williams-Ford, Ligier-Matra(helyenként közbeszólt még a Renault is)
1982: Williams-Ford, Ferrari, McLaren-Ford, Renault (utóbbi a zárófutamon már egyik címért sem volt versenyben)
1983: Brabham-BMW, Ferrari, Renault
1984: McLaren-TAG
1985: McLaren-TAG, Ferrari
1986: McLaren-TAG, Williams-Honda(a Lotus-Renault Senna révén helyenként közbeszólt, de a döntő szakaszra leszakadt)
1987: Williams-Honda(eleinte még esélyesnek tűnt a McLaren-TAG is, de a szezon során egyre inkább leszakadt, akárcsak a Lotus-Honda)
1988: McLaren-Honda
1989: McLaren-Honda
1990: McLaren-Honda, Ferrari
1991: McLaren-Honda, Williams-Renault
1992: Williams-Renault
1993: Williams-Renault(eleinte a jól sikerült szezonkezdettel esélyesnek tűnt Senna révén a McLaren-Ford, de teljes szezonra nem tudta tartani a lépést)
1994: Benetton-Ford, Williams-Renault
1995: Benetton-Renault, Williams-Renault
1996: Williams-Renault
1997: Williams-Renault, Ferrari
1998: McLaren-Mercedes, Ferrari
1999: McLaren-Mercedes, Ferrari (helyenként közbeszólt még a Jordan-Mugen Honda)
2000: Ferrari, McLaren-Mercedes
2001: Ferrari (időnként úgy tűnt, akár háromcsapatos vb is lehet, de a McLaren-Mercedes és a Williams-BMW csak bizonyos futamokon volt versenyben, inkább egymás riválisának bizonyultak)
2002: Ferrari(az edzéseken versenyben tudott lenni a Williams-BMW is, de a futamokon lemaradtak)
2003: Ferrari, Williams-BMW, McLaren-Mercedes
2004: Ferrari
2005: Renault, McLaren-Mercedes
2006: Renault, Ferrari
2007: Ferrari, McLaren-Mercedes
2008: McLaren-Mercedes, Ferrari (sokáig esélyesnek tűnt még a BMW-Sauber is Kubica révén)
2009: Brawn-Mercedes, Red Bull-Renault
2010: Red Bull-Renault, McLaren-Mercedes, Ferrari
2011: Red Bull-Renault
2012: Red Bull-Renault, Ferrari (a McLaren-Mercedes is esélyesnek tűnt az elején, de túl sok meghibásodásuk volt)
2013: Red Bull-Renault(a szezon második felére bontakozott ki az abszolút dominancia, eleinte esélyesnek tűnt a Ferrari is)
Hát azért te sem vagy valami változatosan élvezhető "vitapartner", kötözködni aztán tudsz rendesen...:)))
Nem tudom, miféle kérdéseket tettél fel nekem bármikor is, amire aztán én rendre nem válaszoltam volna, de lényegtelen is... A lényeg, hogy igen, valóban, talán már 15 éve is károgok itt, hogy ez így globálisan nem van jól, de főleg nem lesz jól, oszt láss csodát, a F1 még mindíg nem dőlt össze...
Holott.... Sajnos azt is ugyanúgy sok éve károgom, hogy a F1-et nemcsak, sőt leginkább nem olyan elvakult és elkötelezett , mélytudású rajongók nézik, mint ti itt néhányan, hanem a szélesebb és nagyobb tömegek olykor még halványan se nagyon értenek hozzá. sőt a közvetítés alatt gyakran oda se néznek, zabálnak, söröznek, ebédutáni szundiznak... Fájó rágondolni, de a többség ilyen, és nem olyan, mint ti...
Na most én napok óta, ha ismerőseimmel, barátaimmal beszélek, akkor abból az derül ki, hogy a F1-et a legelszántabb motorsportrajongók, sokan közülük ilyen-olyan egykori aktiv versenyzők sem nézik, mert globálisan és összességében EZ egyre unalmasabb. Hiába tapsikoltok itt egy-egy szerencsés előzésnek, valamilyen "akciónak", az egész attrakció összességében egyre élvezhetetlenebb. Márpedig régebben ez nem így volt, mi is többször beszéltünk verseny után ilyen vagy olyan mozzanatokról, eseményekről,dolgokról...
Tehát igenis, van válság, csak ti kényszeresen kapaszkodtok minden szalmaszálba, hogy odanézhessetek, odafigyelhessetek, próbáltok baromira érteni hozzá, villogtatjátok a brillantos memóriáitokat és amikor végleg elhal minden, akkor jönnek a vég nélküli visszaemlékezések, hogy akkor igy, meg ekkor úgy.... De ez csak egy szűk réteg szórakozása.
(Persze virtuálisan sokkal többen "értenek hozzá", mint a ti kemény magotok, de hát velük együtt sem sikerülhet a F1-et tudatosan élvező többséget megjeleníteni... Szerény és csendes véleményem szerint...)
A lényeg azonban jó sok ideje nem változik. Maguk a versenyek összességükben a nagy többség számára egyre unalmasabbak és ennek nem egy vagy kettő, hanem azért ezer oka van.
jó pár éve valóban, hogy rádöbbentem (... metsoda tehetség....), ezen már csak az atombomba segítene. Ha tényleg elölről lehetne kezdeni. Okulva a közeli vagy távolabbi múlt kudarcaiból... És ezt az unortodox véleményemet továbbra is tartom, hogy igazi felfordulás, igazán tiszta lappal indulni csak egy totális lerombolás után lehetne...:)))))
Akkor ez kb. egyezik az olvasottakkal. 11 hármas meccs a WDC-ért a pilótáknál és mindössze 6 eset amikor 3 csapat a végén is ott volt a VB küzdelemben.
Szóval megértem én a dereki elvárásokat, de valahogy a múlt sem azt mutatja hogy az volt a jellemző amit mi mindannyian annyira szeretnénk...
Olasz GP, Monza: Farina 1., Fagioli 3., Fangio DNF + leggyorsabb kör
1. Farina 30 2. Fangio 27 3. Fagioli 24
(megjegyzés: a pontozás 8-6-4-3-2 volt és járt +1 a leggyorsabb körért. Az összesítésbe a legjobb négy futam számított, Fagioli ezt négy második hellyel kihasználta, ezért nem szaporította pontjait a harmadik helyezéssel)
Olasz GP, Monza: Fangio és Collins megosztott autóval 2. (Fangio Castellottival megosztott autóval 8.), Behra DNF (első kiesése után Maglioli autóját vette át, de szintén kiesett)
(megjegyzés: megosztott versenyzés esetén a versenyzők között egyenlő arányban szétosztották a pontokat, feltéve, ha mindketten értékelhető távot tettek meg. Egy versenyző csak egy helyezésért kaphatott pontokat. Az összetettbe öt futam eredménye számított, így a felezett második hellyel Fangio pontszáma változatlan maradt. Collins az autó átadásával tulajdonképpen saját vb-esélyéről mondott le. Moss a zárófutam megnyerésével ugrott a második helyre, de előtte már nem volt bajnokesélyes.)
(megjegyzés: öt eredmény számított a bajnokságba, Brabham ezt már kihasználta, ötödik helye nem szaporította pontjai számát)
1964
1. G. Hill (BRM) 39, Surtees (Ferrari) 34, Clark (Lotus-Climax) 30
Mexikói GP, Mexikóváros: Surtees 2., Clark 5., G. Hill 11.
1. Surtees 40, 2. G. Hill 39, 3. Clark 32
(megjegyzés: a pontozás 9-6-4-3-2-1 volt, hat eredmény számított a bajnokságba, Hill kihasználta, így Clark több győzelemmel bajnok lehetett volna akkor is, ha nyer és Hill legfeljebb negyedik, Surtees pedig legfeljebb harmadik.)
1968
1. G. Hill (Lotus-Ford) 39, 2. Stewart (Matra-Ford) 36, 3. Hulme (McLaren-Ford) 33
Mexikó GP, Mexikóváros: G. Hill 1., Stewart 7., Hulme DNF
Ausztrál GP, Adelaide: Prost 1., Piquet 2., Mansell DNF
1. Prost 72, 2. Mansell 70, 3. Piquet 69
(megjegyzés: a 11 legjobb eredmény számított, Prostnak két pontot kellett mínuszolnia)
2007
1. Hamilton (McLaren-Mercedes) 107 2. Alonso (McLaren-Mercedes) 103, 3. Räikkönen (Ferrari) 100
Brazil GP, Interlagos: Räikkönen 1., Alonso 3., Hamilton 7.
1. Räikkönen 110, 2. Hamilton 109, 3. Alonso 109
(megjegyzés: 10-8-6-5-4-3-2-1 volt a pontozás)
2010
1. Alonso (Ferrari) 246, 2. Webber (Red Bull-Renault) 238, 3. Vettel (Red Bull-Renault) 231, 4. Hamilton (McLaren-Mercedes) 222
Abu-Dzabi GP, Yas Marina: Vettel 1, Hamilton 2., Alonso 7., Webber 8.
1. Vettel 256, 2. Alonso 252 3. Webber 242, 4. Hamilton 240
Az 1982-es évben furcsa volt a helyzet ebből a szempontból, ugyanis a zárófutam előtt K. Rosberg (Williams-Ford) 42 ponttal vezetett a 39 pontos Pironi (Ferrari) és a 33 pontos Watson (McLaren-Ford) előtt, csakhogy Pironi a hockenheimi lábtörése miatt nem versenyezhetett, így már csak Watsonnak volt halvány esélye megelőzni Rosberget, aki azonban Las Vegas-i 5. helyével bebiztosította a bajnoki címét, Watson pedig csak második lett a futamon és helyezései révén harmadik a tabellán)
Még a tavalyi idényzáró előtt összeírtam azokat az eseteket, amikor 3 esélyes volt a zárófutamon. Persze a három csapat ott is ritka volt. Próbálom visszakeresni. :)
Hirtelen nem ugrik be, ki volt az, akinek engedték, h a konkurencia paripáját használja. Vagy nagyon nagy ász a mostani mezőnyben, vagy már átigazolt. :-)
Lazuljál már egy picit, kezdesz olyan lenni mint Lorenzo kapitány a Die Hard 2-ben! :)
Elmondtam világosan, hogy nem azért nem tettem be a forrást mert inkorrekt vagyok, hanem mert reggel kapkodtam (még az idézőjeleket is elszabtam). Ennyi. Utána a jogos észrevételedre ki is javítottam a dolgot. Az első bekezdés meg arra válasz, hogy az információ nem csak egy irányba áramlik, forrásmegjelöléssel vagy anélkül.
Manapság amikor komplett doktori disszertációkat lehet beadni mindenféle forrásmegjelölés nélkül, akkor nehogy már egy közkincsnek tekinthető hír vagy nyilatkozatrészlet figyelmetlenségből történő forrásmegjelölés nélküli idézése verje már ki a biztosítékot.
Még mielőtt újabb fontossági tudat rohamot kapnál tekintsd ezt az utóbbi megjegyzést egy általános megjegyzésnek és ne tulajdoníts neki semmiféle politikai jelentőséget! :)
Gp2be is figyeltem, magasan a legjobb volt, sajnos vbt nem nyert, de jobbnak tartottam mint palmert. Sztem tipikusan az a helyzet hogy palmer pont az f1ben nem lenne sehol, Nasr meg itt is jó lehet.
Maradjunk annyiban, hogy a forrást akkor is illik megjelölni és a szerzőt megbecsülni, amikor innen a topicból származik és mondjuk egy statról van szó amibe szándékosan belerejtettünk egy-két hibát a későbbi beazonosíthatóság miatt. ;)
Nem mindig történik meg ez náluk se, sőt olvastam olyan cikket is ami egy az egyben egy autosportos cikknek a gyenge fordítása volt, de sehol nem volt feltüntetve a szerző...
Szóval ha lehet nézd ezt el nekem, mert reggel volt és nagyon siettem!
Magyarul, ha sikerül összehangolni az egységeket, és jobb teljesítményt fog nyújtani a motor, akkor ők lesznek a janik, mert az ő nyomásukra történt? Elég vicces lenne.
és Bourdais is első F1-es versenyén a 4. vagy 5. helyről esett ki - bár a végén még így is pontszerző lett olyan kevesen értek be ill. a megtett körszám is segített neki ebben
érdekes, hogy sokaknak (más F1-es fórumokat, kommenteket is olvasva) a hétvége óta őstehetség Nasr, előtte 1 hónapja meg ő lehetett a "fizetős nímand akit betolt egy brazil bank" meg azt se tudták kicsoda
Nasr szerintem jól fel is építette a pályafutását. Alsóbb szériákban edződött, tavaly tesztelgetett a Williamsnél is
"sztem vdg sehol nem lenne ilyen elől ezzel a verdávál."