Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2021.10.21 -3 0 470187

Sziasztok! A 4-es vonal jövő évi menetrendjéről már lehet tudni valamit? 

_nyunyuka Creative Commons License 2021.10.21 -2 2 470186

Az már tervezés! Az álmodozás, ötletelés van ingyen. Kb. mint amikor gyerekként huzigáltam ceruzával új villamosvonalakat a térképre. (ezt más is csinálta, magasabb szinten, egy meg is valósult belőlük)

 

A kedvencem a megvalósíthatósági tanulmány meg a környezetvédelmi hatástanulmány. Tétje nincs de jó sok pénzt el lehet értük kérni. 

Előzmény: Fizolti (470184)
CorsairS Creative Commons License 2021.10.21 -1 4 470185

Várd ki a végét, lehet csak a reptér megvételének bejelentésére várnak...

Előzmény: _nyunyuka (470171)
Fizolti Creative Commons License 2021.10.21 -1 3 470184

"nagyot álmodni ingyen van"

 

Dehogy van ingyen: csak a 142-es vonal tervezése 4,5 milliárd forint. E mellett lenne egy 71-es, egy Rákos-Kőfelső-Rákosliget környék, egy reptéri vasút, egy Kelenföld-Budaörs harmadik vágány, a HÉV-es projektek és ezek mellé a Nyugati és az alagút, amikben még nem is feltétlenül van benne Rákosrendező és Kőbánya-teher környéke. Ezek a tervezések együtt már valószínűleg kerülnek annyiba, amiből valami tényleges építés is kijönne. 

 

Ezzel nem azt mondom, hogy ezekből a tervekből semmi sem lesz, de kíváncsi vagyok, hogy mik és mennyi idő alatt. Sok terv volt még 2010 előtt, amikből semmi sem lett végül, pl. a Nyugati és bevezető szakaszai átépítése a Nyugati fejpályaudvarként történő felújításával. 

 

 

Előzmény: _nyunyuka (470167)
r1232 Creative Commons License 2021.10.21 -1 0 470183

EU szabály.

 

UIC.

Előzmény: 1047 005-2 (470180)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.10.21 -3 0 470182

Miért?Az SBB,DB rendelt railjetet?

Előzmény: Panzerbear (470179)
Mr. SziD Creative Commons License 2021.10.21 -1 4 470181

A Regiojet piaci alapon van, a Railjet meg közszolgáltatásba lett integrálva.

Előzmény: 1047 005-2 (470177)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.10.21 -1 1 470180

"Oké, és 2007 -ben a régebbi mozdonyok is kaptak ilyen adminisztrációs számot (belső), de a járművekre még mindig M62, ... volt felírva?"

 

 

 

Igen.

 

 

 

"Valaki azt írta, hogy a rendszert Ausztria ihlette."

 

 

EU szabály.

Előzmény: Chemnitzer (470178)
Panzerbear Creative Commons License 2021.10.21 -2 0 470179

Miért? Rendel töle valamilyen szolgáltatást, járművet?

Előzmény: 1047 005-2 (470177)
Chemnitzer Creative Commons License 2021.10.21 -1 0 470178

Oké, és 2007 -ben a régebbi mozdonyok is kaptak ilyen adminisztrációs számot (belső), de a járművekre még mindig M62, ... volt felírva? Valaki azt írta, hogy a rendszert Ausztria ihlette.

Előzmény: 1047 005-2 (470172)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.10.21 -2 0 470177

Miért,a Regiojet-nek mennyit fizet a MÁV-Start?

Előzmény: Panzerbear (470176)
Panzerbear Creative Commons License 2021.10.21 -1 0 470176

Még jó hogy nem ingyen...

Előzmény: 1047 005-2 (470175)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.10.21 -3 0 470175

"Öbb felé pl. a jetit"

 

 

Kemény pénzért vásárolja a MÁV-Start a szolgáltatását.

Előzmény: zjakabfi (470174)
zjakabfi Creative Commons License 2021.10.21 -1 0 470174

Azert ez nem csak praktikussag, es nem biztos, hogy a szlovéneknek keres ez a kocsi. Ez kocsikilometer kiegyenlítés is lehet. Az egyik országban többet fut egy kocsi, és így egyenlítik ki. Régen Tapolcára is ment, a horvát kocsi meg Egerbe...

Öbb felé pl. a jetit a magyar kis Ec kocsikkal egyenlítjük, azok közöt nem nagyon van Öbb-s kocsi.

Előzmény: paca664 (470169)
Edömér Zebulon Creative Commons License 2021.10.21 -6 2 470173

Átmenő peronjai, nem átmenő vágányai! Márpedig Vitézy Dávid Vasúttal a Duna alatt - Portfolio-konferencia - YouTube  előadása szerint a Nyugati alatti alagúti állomáson 6, a Széll Kálmán tér alagúti állomáson 4 vágány lesz van tervezve, tehát utóbbinál is irányonként 2, azaz így 24 vonat/óra jön ki. Az előadásban 20 vonat/órát mond a távolsági vonatok belekeverése miatt, gondolom mert azoknak hosszabb az utascsere. 

 

Szerintem egy ilyen projekt kb. az esélytelen kategória. Egy tisztán elővárosi forgalmú alagútnak egyszerű kétvágányos állomásokkal (pontosabban vasutasnyelven megállóhelyekkel) még lehet talán realitása hosszabb távon sok tényező kedvező alakulása esetén, de ekkora brutális méretű állomások építése a föld alá szerintem elképesztő költségekkel járna és sose fog megvalósulni. És Budapest távolsági vonatokkal gyors átjárhatósága szerintem messze nem annyira fontos, hogy a távolsági vonatok miatt szükséges ekkora építési többletet indokolja.

Előzmény: sssey (470161)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.10.21 -1 0 470172

Nem.Pld.:

 

95 55 1047 005-2 (2002 MÁV)--> 91 55 0470 005-4 (2011 MÁV-Trakció)

Előzmény: Chemnitzer (470170)
_nyunyuka Creative Commons License 2021.10.21 -2 1 470171

A másik ONtopik jolly-joker, az ilyenkor szokásos reptéri gyorsvasút n+1 még nem jött elő :-).

Előzmény: Svrend (470168)
Chemnitzer Creative Commons License 2021.10.21 -1 0 470170

És valószínűleg ez volt az első szám azoknak az új mozdonyoknak, amelyeknek nem volt V / M száma (például TRAXX)? Az iho.hu szerint a járművek címkézése 2011. szeptember 30-ig tartott?

Előzmény: 1047 005-2 (470166)
paca664 Creative Commons License 2021.10.21 -1 1 470169

A nemzetközi és távolsági szerelvények némelyike estétől másnap reggelig állna, ezeket szokták beforgatni többletként a kora reggeli (és kifelé néha késő esti) elővárosi vonatokba. Ez konkrétan a Citadella szerelvénye. Magyar szerelvény pedig ugyanígy beforgott már Hamburg-Berlin IC-be, Kassa -  Héthárs személyvonatba, stb... Ez kizárólag célszerűségi kérdés.

Előzmény: DAttis (470160)
Svrend Creative Commons License 2021.10.21 -2 7 470168

5*

Ez egy politikai szervezet,mióta Karigeri a polgármester azóta nagyon aktív....

 

Előzmény: _nyunyuka (470167)
_nyunyuka Creative Commons License 2021.10.21 -1 7 470167

Jönnek a választások, nagyot álmodni ingyen van.

Előzmény: sssey (470161)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.10.21 -1 1 470166

"és a negyedik 2007-ben"

 

 

 

Nem volt akkor átszámozás,a MÁV-Trakció rakott rájuk egy adminisztratív számot.

 

 

 

 

". A mozdonyok jelenlegi címe, például 418 az egykori M41 -nél vagy 630 az egykori V63 -nál, egyáltalán nem szerepel. Mikor vezették be az utóbbi rendszert?"

 

 

2010.Ez már valódi átszámozás volt.

Előzmény: Chemnitzer (470165)
Chemnitzer Creative Commons License 2021.10.21 -1 1 470165

Sziasztok,
a német Wikipédia MÁV mozdonyokról szóló cikket szeretném javítani. Azt írja, hogy a MÁV-nak négy kijelölési rendszere volt. Az első 1868-ban, a második 1891-ben (római számokkal), a harmadik 1911-ben (később M és V számokkal) és a negyedik 2007-ben (a Wikipédia szerint akkor négyjegyű számok, például 2241 az egykori M41 és 1063 az egykori V63). A mozdonyok jelenlegi címe, például 418 az egykori M41 -nél vagy 630 az egykori V63 -nál, egyáltalán nem szerepel. Mikor vezették be az utóbbi rendszert? És egyáltalán létezett a négyjegyű séma (2007-ből?)?

 

Üdvözlettel,
Leonard

sssey Creative Commons License 2021.10.21 -2 2 470164

Atis57

 

A fontos kormányzati embereket szállitó külön menetek.

 

És ezek a "kormányzati emberek" mikor ültek utoljára vonaton? Amikor vonatra ültek, akkor publicitást is kaptak.

 

sssey

Előzmény: Atis57 (470162)
sssey Creative Commons License 2021.10.21 -1 0 470163

DAttis

 

A MÁV-nál ilyen kocsihiány van a szlovénoknál meg kocsifelesleg?

 

A MÁV-nál mindig is kocsihiány lesz, de a szlovén felesleg nem ennyire egyértelmű.

Ez a szerelvény valószínűleg a Citadella szerelvénye. Azaz 17:00 körül ér a Délibe és másnap 9:00-kor indul vissza. A szlovénoknak csak plusz "bevétel", hogy ezalatt a kocsik tesznek egy kanyart Celldömölkre.

 

sssey

Előzmény: DAttis (470160)
Atis57 Creative Commons License 2021.10.21 -7 1 470162

Szia!

 

"Viszont azt feltételezi, hogy a nap minden órájában 24 vonat közlekedik az alagútban...

Nem túlzás ez egy kicsit?"

 

 Szerintem nem !

A fontos kormányzati embereket szállitó külön menetek.  Más meg nem fér bele.

 

Az utasok meg le vannak ..............mint eddig is mindig.

Előzmény: sssey (470161)
sssey Creative Commons License 2021.10.21 -2 2 470161

https://iho.hu/hirek/korszeru-ketszintes-palyaudvar-ez-az-elvaras-a-nyugati-teren

 

Szép álmok, kíváncsi leszek, hogy mennyi valósul meg belőle.

 

A tervekkel kapcsolatban egy észrevétel:

 

"Ezért szükséges az alagút, aminek átmenő peronjai óránként tizenkét vonatot tudnak közlekedtetni egy irányba."

...

"A kalkulációk szerint hétköznaponként mintegy 600 vonat halad majd át az alagúton,..."

 

Azaz ha óránként és irányonként 12 vonat tud leközlekedni, akkor 25 óra alatt tud 600 vonat leközlekedni. Persze ott van a "mintegy" szó, azaz ez belefér a kerekítési hibába.

Viszont azt feltételezi, hogy a nap minden órájában 24 vonat közlekedik az alagútban...

Nem túlzás ez egy kicsit?

 

sssey

 

DAttis Creative Commons License 2021.10.21 -1 0 470160

Üdv!

Lehet hónapokkal ezelőttre visszakeresve kapnék választ de azért frissen itt megkérdezem, hogy nyár óta figyelem a celldömölki személyt ami reggel 7:20 körül ér Kelenföldre (S36-ból szoktam látni), többnyire szlovén személykocsiból áll (nem is egy ilyen kocsi van a szerelvényben) Nyáron, azt hittem, ez vmi nyári menetrendi ami Szlovéniából továbbított vonatrész, de most ősszel is  így jár ez vonat.
A MÁV-nál ilyen kocsihiány van a szlovénoknál meg kocsifelesleg?

r1232 Creative Commons License 2021.10.20 -1 0 470159

Száz méterekkel előbbre fékeztetnek, mint indokolt lenne.

Előzmény: Vendégsín (470158)
Vendégsín Creative Commons License 2021.10.20 -1 0 470158

nagy ráhagyással dolgoznak.

 

???

Előzmény: r1232 (470157)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!